Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PAS luonnolliseen kiertoon

10.10.2006 |

Mitä käytännössä tarkoittaa? Käydäänkö ultrassa alkukierrosta? Tikutetaanko ovis? Milloin siirto tehdään? Voiko viikonloput sekoittaa siirron aikataulua jos ovistesti olisi perjantaina plussaa?

Paljon kysymyksiä :-) Toivottavasti joku jaksaa vastata tietämättömälle

Kommentit (126)

Vierailija
81/126 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dellia ja Triina teillä päästään sitten ma tosi toimiin, ihana juttu!

Siili74 miltä susta tuntuu tällä hetkellä?

Mää haluisin testata, mutta mies ei halua....agrrrrrrrrrrrrr

Verikoe on vasta tiistai aamuna, miten kestän.

Vierailija
82/126 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dellia Ja Triina, teillä onkin jännä maanantai tulossa! Päästään kaikki piinailemaan hetki yhdessä!!

Miten Mi@ olet kestänyt piinan viimeisiä hetkiä? Mitä tuntemuksia sulla on?

Mulla vasta pp3 menossa, eikä mainittavia tuntemuksia. Piinailun suhteen aika rauhassa vielä, mutta ensi viikko alkaakin olla sitten varmaan tuskaisempaa :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/126 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mi@, en yhtään ihmettele malttamattomuuttasi, minä en oikeastaan ole koskaan miehelle etukäteen testailuista mainostanut, vaan sitten vasta tuloksesta. Joskus on kysäissyt olenko testannut jo. Tämä siis silloin kun vielä luomusti yriteltiin. Kyllä jännittää puolestasi, toivottavasti saat PLUSSAN!

Dellia, voidaan hyvinkin törmäillä siellä, minulla on aika siellä puoli tuntia ennen sinua. Oletko tavannut tätä lääkäriä S.E joka on ilmeisesti tullut taloon meidän IVFn jälkeen? Toivottavasti on mukava, hän kun tekee ainakin minulle siirron.

Siili74, tsemppiä piinailuun! Itse muistan kanssa että eka viikko meni ihan mukavasti, mutta sitten alkoi kuulostelemaan kaikenlaisia tuntemuksia.

Kyllä alkaa jännittämään, että onko niistä meidän alkioita siirrettäviksi, toivottavasti edes yksi selviää.

Vierailija
84/126 |
19.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei tytöt,

Mulla tuli pe iltana ihan vähän rusehtavaa limaa, mitähän se tarkoittaa?

Ei ole mitään tuntemuksia, joten negatiivinen tulos taitaa taas tulla.

Miksiköhän mun verikoe on vasta ti aamuna eikä jo huomenna?

Triina ja Dellia tsemppiä huomiseen, olette ajatuksissani.

Siili74 miltä tuntuu, kerro tuntemuksistasi...

m

Vierailija
85/126 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pientä nippailua silloin tällöin, ei muuta mainittavaa muutosta olossa. Toistaiseksi vielä kohtalaisen rauhallisin mielin.

Mutta Mi@lla on jännät hetket!!! Maltatko tosiaan odottaa huomiseen testaaamisen kanssa? :-)

Mullakin tuli aikoinaan IVF:n tuoresiirrossa paria päivää ennen testaamista vähän rusehtavaa vuotoa ja plussahan se oli! Muita oireita olen yrittänyt muistella, mutta eipä tainnut silloin mitään erityistä olla. Nyt peukut pystyyn plussan puolesta!!!

Triinalle ja Dellialle tsemppiä tämän päivän koitokseen!!!

Vierailija
86/126 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaikki meni hyvin. Olo on tosi helpottunut. Yksi nelisoluinen kolmosluokan alkio siirrettiin, eli samanlainen kuin mistä alkoi tuoresiirron raskaus. Pakkaseen jäi vielä kaksi kaksisoluista. Nyt sitten vain lugejen kanssa pelaamaan ja päiviä laskemaan.

Mi@, saatko tuloksen heti huomenna vai joudutko kauan odottamaan? Oikein paljon plussasäteitä huomiselle!!!!

Siili, nippailut on varmaan hyväksi, ainakin minulla silloin tuoresiirrossa. Josko vaikka tarkoittaa että on kiinnittymässä.

Dellia, ei taidettu törmätä, sillä meillä oli tosi nopeaa toimintaa. Pääsin sisään jo 10min etuajassa ja ulkona olin 5 minuutissa. Aivan uskomattoman helppoa tämä PAS verrattuna IVFään. Verikokeeseen sitten kahden viikon päästä maanantaina. Kuikas sinulla meni?

Triina pp0

Vierailija
87/126 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellurei!

Täälläkin päästiin tänään siirtoon, kaksi nelisoluista 3-luokan alkiota pääsi kohtuun köllimään :) Toisessa tosin oli soluissa hieman degeneroitumista, mitä sitten tarkottaakaan, mutta sen ymmärsin että siihen pikkukaveriin on melko turha ladata suuria odotuksia, mutta siirrettiin nyt kuitenkin kun eihän näistä koskaan tiedä. Ei sitten Triina tosiaan törmätty klinikalla, mäkin vaan kipaisin sisällä, siirto kun tosissaan on niin nopsa toimenpide ettei uskoiskaan. Täytyy muuten sanoa että eipä tämä lääkkeellinen PAS oikeestaan vielä ole kovin pahasti eronnut luonnonkierron versiosta; yksi pieni nappi pitää vaan muistaa napata aamuin illoin ja lugejen annostus on isompi, muutoin yhtä simppeli systeemi :) Nyt sitten kuljetaan Triinan kanssa käsikädessä piinaillen, jännää!! Mullakin verikoe kahden viikon päästä maanantaina, mutta jää nähtäväksi maltanko siihen saakka sinnitellä Aconeja kaapista kaivamatta ;). Meinaatkos Triina malttaa veritestiin saakka vai ollaankos yhdessä tuhmia jo etukäteen testien kanssa ;);)?

Mi@, mulla on tosi vahvasti semmonen tunne että sä plussaat!! Just tuokin että tuli hiukkasen rusehtavaa limaa noilla piinapäivillä puhuis vahvasti sen puolesta ;)..viime hetken peukut pystyssä ja tulethan HETI kertomaan tuloksen kun saat sen!!

Siili74, nuo nippailut kuulostaa HYVÄLTÄ merkiltä :)!! Juuri noina päivinähän se kiinnittyminen tapahtuu. Milloinkas sulla olikaan testipäivä ja meinaatkos testata etukäteen kotona? Tsemppiä tulevalle piinaviikolle!!! Toka viikko kun on todellakin piiiiinaaaaa ;)

Huomenna selviääkin sitten vihdoin Mian testin tulos¿sitä jännityksellä jäädään oottelemaan!!

Vierailija
88/126 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tänään verikokeessa 7.31, labran ensimmäinen asiakas.

Soitto sairaanhoitajalta tulee 12-15 eli sitä nyt odotellaan. Lähdetään miehen mukaan sen työmatkalle, joten tieto tuloksesta tulee autoon.

En pysty teille kertomaan sitä kun vasta pe, kun tulemme takaisin.

Jos pääsen jostain koneelle niin tulen kyllä heti kertomaan mikä tulos oli. En itse tällä hetkellä odota kovin iloista uutista.

Teillä on ihana Triina ja Dellia kun olette niin samoissa, lähetän teille molemmille kiinnittymissäteitä. Yleensä 4-5 päivä se kiinnittyminen vissiin tapahtuu.

Siili74 meinaatko testata kotona? Milloin onkaan verikoe? Plussa säteitä sinulle.

Vierailija
89/126 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siili74, vieläkö nippailut jatkuu, vai onko jo peräti raskausoireita alkanut ilmetä? Voivatko luget aiheuttaa oireita? Mikä sinulla oli verikoepäivä, en muista oletko sen jo sanonut?

IVFssä kun oli niin paljon oireita kaikkeen lääkitykseen ja hyperiin liittyen, että siinä ei kyllä erottanut raskausoireita siitä seasta. Nyt on tosi outo olo, että voiko tämä onnistua kun siirto oli niin helppo ja lääkityksenä vain se luge aamuin illoin. Tuntuu, että kun vähän kärsisi, niin se jotenkin edesauttaisi asiaa.

Dellia, meillä siirrettiinkin samanlaiset alkiot, sinä vain sait tuplana. Kyllä minä varmaan testailen etukäteen, en tosin tiedä milloin. Läysin kaapista yhden vanhan Clearblue digitestin, mutta se ei taida olla niitä herkimpiä. Miten niitä netin testejä tilataan, annetaanko siinä luottokortin numero? Eikös ne ole kaikkein herkimpiä? Minä olen myös lähdössä miehen mukana matkalle ensiviikon to-la, eli saapa nähdä miten ajoitan testailun. Eli olen siellä nettipimennossa, ellei hotellista löydy jotain konetta asiakkaille. Toisaalta, minulla pitäisi menkat alkaa jo alkuviikosta, pitääköhän luget ne poissa, jos ei siis tärpännyt?

Yritän keskittyä kaikkeen muuhun, mutta päässä pyörii koko ajan tämä juttu. Marketissakin löysin itseni hiplaamasta pieniä nuttuja vaikka piti ruokaa käydä ostamassa. Miten te pidätte ajatukset muualla, vai onnistuuko se ollenkaan?

Triina pp1

Vierailija
90/126 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että voiko piinisaikana käydä uimassa? Kun se reissu suuntautuu kylpylähotelliin.

Vierailija
91/126 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti jaksamista sinulle, nega on aina niin masentava uutinen!

t. Triina

Vierailija
92/126 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurjia uutisia Mi@.. Noi negat on aina niin vaikea kestää, tiedän liiankin hyvin sun fiilarit tällä hetkellä.. Lähetän sulle lämpimät virtuaaliset lohturutistukset!! Tiedätkö jo meinaatteko yrittää uutta luonnonkierron PASsia heti seuraavaan kiertoon? Eikös teillä ole vielä pari alkiota pakkasessa? Häntä pystyyn vaan, kyllä se vielä tärppää!

Mitenkäs Siili74 ja Triina teidän piinailut sujuvat?? Siili74, sulla alkaa olemaan jo tosi jännät päivät käsillä! Onko mitään tuntemuksia?

Triina, meillä vielä niin vähän piinapäiviä takana ja niiiiin paljon edessä..plääh! Kunpa aika menisi nyt nopsaan.. Tosin mulla ei oo enää kovinkaan optimistiset odotukset, tän vuoden aiempien negakokemusten - ja niitähän riittää - jälkeen.. Jotenkin aina siirtopäivänä jaksaa olla taas optimisti (yltiökin sellainen) ja uskoa plussaan, mutta siitä kun ne päivät taas lähtevät vierimään, niin johonkin kummaan se optimismi aina katoaa. Noh, ei nyt vielä luovuteta, vaan toivotaan parasta sitkeään loppuun saakka ;)

Ai juu Triina, mulle lekuri sanoi ma ettei suosittele uimista piinisaikana eikä oikeestaan muutakaan urheilua kuin kävelyä. Sanoi että jospa vaan nyt keskittyisin antamaan alkiolle ¿istutusrauhan¿ parin viikon ajan, kun kyselin voinko jumppailla kun nyt kuntokuurin oon just alottanu. Aiemmin musta eri lääkärit on kyllä sanoneet että kaikkea voi tehdä ja elää ihan normaalisti piinisaikana, mutta tämä nyt sanoi näin..taidan kuitenkin totella kiltisti lääkärin neuvoa, ettei ainakaan se jää kaihertamaan jos nega taas paukahtaa..

Omassa navassa hiljaista, hiljaista..

Kirjuutelkaas kuulumisia!!

Dellia kera kahden pippurin :) pp2

Vierailija
93/126 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa surullisia uutisia :-( Paljon lohtuhaleja täältäkin!!!! Toivottavasti pääsette pian uuteen yritykseen.

Dellia ja Triina, tuntuuko teilläkin, että piinapäivät aina matelee? :) Itsellä pp7 eikä niistä nippailusta ole enää nimeksikään. Eipä siis mitään erityisiä tuntemuksia. Vielä kuitenkin melko positiivisin miettein. Verikoe mulla on tiistaina. lääkäri kyllä sanoi " parin vkon päästä" eli ensi keskiviikkona, mutta paperiin oli kirjoittanut tiistain, vahingossa varmaan. Menen siis tiistaina!

Vierailija
94/126 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilinen oli kamala pettymys, tänään on ollut ihan hirveä olo.

Mutta sitten otin itseäni niskasta kiinni ja soitin naikkarille. Menkat alkoi nimittäin heti eilen iltapäivällä. Uusi yritys taas....

Tsemppiä teille,toivotaan plussia.

Vierailija
95/126 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten aika voikin kulua näin hitaasti. Dellia, ostin eilen marketista niitä samoja pregnant stick testejä joilla testasin silloin IVFn jälkeenkin. Eli nyt on jo kolme testiä kaapaissa odottamassa, mihinkähän saakka jaksaa odottaa? Mitä olet tuumaillut testailusta? Minä olen miettinyt, että jaksanko odottaa ensi torstaihin, vai onko eka testi käytössä jo keskivikkona. Jos siis menkat ei ala. Onko luget aiheuttaneet oireita?

Minulla on siirrosta asti ollut sellainen menkkamainen tunne alaselässä ja vatsassa, aika lievä. Miten teillä? Lisäksi eilen tuntui aikamoista nipistelyä illalla, mutta eihän se voi vielä olla mitään. Tai olisiko ollut yliaktiivinen suolisto.

Siili, aiotko testailla viikonloppuna vai odotteletko tiistaita? Kun ei voi tässä itse vielä mitään tehdä niin jännäilen kovasti sinun puolestasi!

Mi@, hienoa, että jaksat katsoa jo tulevaan, kyllä se plussa sieltä vielä pärähtää.

Triina pp3

Vierailija
96/126 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa Mi@, että olet jo positiivisella mielellä!!!

Ja Triinan oireet kuulostavat lupaavilta!!! Itsellä ei niistä vähäisistä oireista ole oikeastaan mitään jäljellä :-( Ja sentään jo pp8. Mä en ole vielä testailua uskaltanut ajatella. Viikonloppuna olisi juhlat, että sen puolesta olisi kiva tehdä testi. Mutta näkyiskö siinä pp10 edes vielä mitään? Punaviiniä uskaltaa varmasti vähän maistella? Eikö sitä lähes " suositella" piinisaikana? Veritestipäiväkin on ongelma. Aiemmin jo kerroinkin, että lääkäri sanoi testipäiväksi pp14, mutta lapussa luki pp13. Pitäisiköhän se tarkistaa hoitajalta, voinko mennä pp13 vai vasta pp14...huoh...

Vierailija
97/126 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siili, en usko, että sillä on merkitystä menetkö verikokeeseen pp13 vai 14. Arvo vain saattaa olla hieman alempi pp13, mutta kyllä se jo plussan kertoo. Minä en ainakaan vaihtaisi aikaa, pääsetpähän piinasta aikaisemmin. Ja jos aiot testata viikonloppuna, niin testaa aamupissistä, joka on koko yön hautunut, silloin on parempi mahdollisuus että plussa näkyy. Minä tosiaan tein näin silloin IVFssä ja pp9 oli sellainen haamu ja pp11 haalea viiva. Silti pp14 hcg oli 290, eli ihan normaali. Pelkäsin nimittäin alhaista lukua kun oli niin haaleat viivat. Tsemppiä sinulle ja tule kertomaan jos päädyt testaamaan!

Kuinkas Dellian vointi? Itsellä enää jäljellä kauhea päänsärky, johtuu ulkoilun puutteesta. Onneksi on viikonlopuksi paljon ohjelmaa tiedossa, ei ehdi pähkäilemään niin paljon tätä. Minä hölmä tässä vain pohdin jo, että testaanko ekan kerran pp9 vai pp10. Oliko se niin, että kiinnittyminen tapahtuu PAS siirrossa myöhemmin?

Mukavia viikonloppuja!!

t. Triina pp4

Vierailija
98/126 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun on taas perjantai, perjantai..:)

Kyllä minäkin menisin sinuna Siili jo tiistaina sinne veritestiin! Joissain paikoissahan otetaan veritesti jo pp10 eli todellakin tuolloin pp13 näkyy jo raskaus. Minä testasin kanssa aikoinani ekan IVF:n tuoresiirron jäljiltä pp10 (eikä ees herkällä Acon kympillä vaan SureStickillä) ja silloin tuli jo hailakka mutta selvä viiva testiin. Veritesti oli pp15 ja silloin arvo olikin jo 747, mikä oli tosi vahva ja jollei ois tiedetty että siirrettiin vain yksi alkio niin ois kuulemma voinu viitata jopa tupliin ¿ tai no kyllähän se yksi alkio ois voinu vielä jakautua kahdeksikin ja tullakin ne kaksoset, sellainenkin kun on mahollista ;) Punkkua tai konjakkia muuten kannattaa ottaa pienet tujaukset iltaisin, monet käyttävät näitä piiniksen aikana kohdun verenkiertoa parantamaan! Ja täytyy myöntää että itsekin se punaviinilasillinen on tullut aina piinisiltoina napattua, mutta toistaiseksi ei siis sen tehosta omakohtaista kokemusta..mutta ilman muuta voit lasillisen tai parikin hyvillä mielin juhlissa ottaa! Ei varmasti haittaa ole :)

Triina, kurjaa että sua piinaa päänsärky..mutta sekin kuulemma on melko yleinen raskausoire joten bdbdbd peukut pystyssä sen puolesta ;)!!! Mä en siis yhtään osaa vielä päättää milloin testaan (ekaa kertaa tämmönen ¿dilemma¿ ;))..ens viikon la vietetään meidän esikoisen 3 v. juhlia ja silloin ois siis meillä jo pp12. En vaan haluis toisaalta sitä ennen testata, jottei sitten oo surumieli. Tai no voishan sitä ottaa jo reippaasti varaslähtöä ja testata ke tai to, niin kerkeis kurjin mieli taittua viikonloppuun mennessä..En oikeesti tiedä vielä mitä teen. Millos sä aiot testata?? Jos sä tartut testiin jo aikasin, niin kai mä sit malttamattomana seuraan heti esimerkkiä ;). PASsissa kyllä kiinnittyminen tapahtuu kuulemma pikkusen myöhempään ku tuoresiirrossa, kuulemma joskus pp4-6 vaiheilla. Eli kriittisiä päiviä elellään paraikaa..hui! Mä en tosin jaksa millään uskoa että nyt ois tärpännyt, oireita ei oo yhtään, ei siis kerrassaan mitään.. Eilen olin kiukkunen ku ampiainen, taitaa vissiin nää tän vuoden vuoristoradat alkaa pikku hiljaa tehdä tehtävänsä pääkopalle :(((

Voi Mi@, kurja alkuviikko ollut sulla mutta onneksi olette jo katsomassa eteenpäin ja pääsette pian uuteen yritykseen! Plussatuulia sullekin kovasti toivon :)

Eipä muuta kuin palataan taasen ja Siili muista tulla kertomaan meille heti jos testaat! Plussapeukutuksia täältä!!! Ja kivaa viikkistä kaikille :)

Vierailija
99/126 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siili74, ihanaa kun sinulla koittaa jo kohta verikoe. Se on niiin tuskaa se viimeinen viikonloppu odottaa...Hyvä jos olisi paljon aktiviteettia vaan niin pysyisi ajatus taka-alalla.

Triina ja Dellia teillä on sitten kiinnittymiset nyt näinä päivinä. Kertoilkaahan jos jotain oireita on....

Olen vieläkin surullinen, mutta eiköhän tämä tästä. Uutta yritystä vaan.

Meillä alkaa olla viimeiset (2) alkiot pakkasesta ja tässä jo mietitään että aletaanko saman tien koko hoito alusta.

Pitäisikö meidän tehdä jo uusi pino, vai jatketaanko tätä samaa?

Mikä olisi hyvä nimi ?

Plussa säteitä teille kaikille+++

Mia

Vierailija
100/126 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin eilen aivan tuskainen tämän piinailun kanssa, mihinkäään en pystynyt keskittymään, kun koko ajan ajatukset harhaili piinailussa..

Tänään onneksi " helpompi" päivä. Mä taidan olla niin mammari, etten uskalla testata vielä huomenna. Niin paljon sitä negaa pelkään. Oon miettinyt oireitakin pääni puhki ja älyttömän huolissani, kun mitään ei tunnu. Paitsi toissapäivänä olin varma, että yököttää ja ajatuksen voimalla taisin saada pari nippailua tuntumaan vatsassakin... ;) Voi tätä touhua!

Dellia ja Triina, tsemppiä piinailuun. Päänsärky voisi olla hyvä merkki!

Yritä vaan Mi@ olla positiivisin mielin! Seuraava kerta voi hyvinkin olla se onnistunut kerta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi