Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Luulin että minulla ja miehellä ei ole raha-asioissa salaisuuksia mutta pankissa kävikin näin

Vierailija
10.05.2022 |

Olimme avaamassa tiliä parivuotiaalle lapsellemme kun virkailija olisi halunnut ottaa puheeksi meidän vanhempien raha-asiat. Hän kysyi että voiko näistä puhua vapaasti molempien kuullen. Mies vastasi hätäisesti: ei.

Olen nyt aika kummissani, meillä on yhteinen asuntolaina, yhteinen talous. Olen luullut ettemme salaile näissä asioissa. Palkkatulotkin on suunnilleen yhtä suuret, ei ole mitään elätettävä/elättäjä-asetelmaa.

Mitä tästä nyt pitäisi ajatella. Miksi te salaatte varallisuus- tai tulotietoja puolisolta?

Kommentit (716)

341/716 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki aina kyseenalaistaa meidänlaiset pariskunnat, kellä on yhteiset rahat, mutta sitten usein nämä "meillä on omat rahat enkä tiedä paljoko mieheni tienaa"-pariskunnat on niitä ketkä siitä rahasta riitelee. Hassua. Olispa outoa jakaa elämä ihmisen kanssa kenen varallisuutta en tietäisi. Perhe on perhe.

Vierailija
342/716 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioliitto on taloudellinen juridinen sopimus, jo  nimestä selviää että myös raha-asiat kuluu tähän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/716 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lapselle avataan tiliä, ei silloin tarkastella vanhempien taloudellista tilannetta, eikä siihen oteta kantaa, eikä luottotietoja tarkastella. Veikkaan että miehellä on näkynyt jonkun verran varallisuutta tilillä, josta oltaisiin haluttu keskustella eli vinkata sijoituksiin. Ei tästä kannata sen suurempia salaliittoteorioita kehitellä jostain salaisesta puolisosta tai mistä lie. Asiasta voi ihan avoimesti kysellä siltä puolisolta, että liittyikö kysely hänen säästöjen määrään. En itsekään tiedä paljonko miehelläni on säästössä tai sijoituksissa eikä se minulle kuulukaan. Eikä hänelle kuulu minun säästöt ja sijoitukset.

Se sijoitusvinkki olisi saattanut olla luokkaa, sijoita 50 euroa kuukaudessa rahastoon ja kasvata pikkuhiljaa varallisuutta. Tili avataan pankissa usein varainhoidosta vastaavan kanssa ja sen pitää tarjota noita vinkkejä kaikille.

Vierailija
344/716 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet väärän henkilön kanssa jos pitää varoa puhumista rahoista ettei toinen vaadi säästöjäsi itselleen, suuttuu niistä, vaatii ne käyttöönsä tai tuntee alemmuutta niistä.

Omasta mielestäni olen oikean ihmisen kanssa ja meillä menee hyvin, mutta varmaan sinä tiedät paremmin. 

Tuo on taloudellista vallankäyttöä, ei ole ok.

kommentteja lukeneena ymmärsin niin, että menot jaetaan ja kun vaimolla loppuu rahat ja miehelle jää. se on vallankäyttöä, koska hän ei puhu siitä?

eikö jokainen aikuinen saa päättää, mitä tekee rahoillaan?

Juuri näin, molemmat tienaamme sen verran että voimme hoitaa yhteiset menot puoliksi ja vielä jääkin. Minä toki tienaan muutaman satasen enemmän kuussa (verojen jälkeen ehkä 200€) ja saan hieman vuokratuloja, mutta ne ovat asunnosta jonka olen ihan itse maksanutkin. Puoliso saa puolestaan lapsilisää ja elatustukea lapsestaan, jonka menot eivät minulle juuri kuulu. 

Vierailija
345/716 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet väärän henkilön kanssa jos pitää varoa puhumista rahoista ettei toinen vaadi säästöjäsi itselleen, suuttuu niistä, vaatii ne käyttöönsä tai tuntee alemmuutta niistä.

Omasta mielestäni olen oikean ihmisen kanssa ja meillä menee hyvin, mutta varmaan sinä tiedät paremmin. 

Eihän teillä mene jos raha-asioista joutuu riitelemään ja vaaditaan toisen rahoja itselle.

Kuka on niin väittänyt? Luetun ymmärtämisessäsi on ihan pikkuisen petrattavaa. Ei kukaan vaadi kenenkään rahoja itselle, minä en vain halua omista raha-asioistani puhua. Yhteisistä raha-asioista voidaan kyllä puhua ja puhutaankin, mutta molempien säästöt ja tuhlaamiset ovat täysin oma asia, eikä niistä tarvitse puhua.  

Luitko ollenkaan mihin vastasit? Ei voi puhua rahasta koska toinen vaatisi rahoja itselleen tai suuttuisi niistä.

Vastasin viestiin, joka vastasi minun aiemmin lähettämääni viestiini esittäen virheellisiä väittämiä mitä alkuperäisessä viestissäni ei ollut. 

Vierailija
346/716 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän teillä mene jos raha-asioista joutuu riitelemään ja vaaditaan toisen rahoja itselle.

Kuka on niin väittänyt? Luetun ymmärtämisessäsi on ihan pikkuisen petrattavaa. Ei kukaan vaadi kenenkään rahoja itselle, minä en vain halua omista raha-asioistani puhua. Yhteisistä raha-asioista voidaan kyllä puhua ja puhutaankin, mutta molempien säästöt ja tuhlaamiset ovat täysin oma asia, eikä niistä tarvitse puhua.  

Lukemisen ymmärtäminen on kyllä sinulla hukassa, lue mihin vastasit.

Vierailija
347/716 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko näistä puhua MOLEMPIEN kuullen 😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ei teillä sitten kaikki olekaan puoliksi tai et tiedä edes onko hän ottanut lainaa kiinnittänyt asuntonne tai maksaako elatusmaksuja jonnekin.

Vierailija
348/716 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luitko ollenkaan mihin vastasit? Ei voi puhua rahasta koska toinen vaatisi rahoja itselleen tai suuttuisi niistä.

Vastasin viestiin, joka vastasi minun aiemmin lähettämääni viestiini esittäen virheellisiä väittämiä mitä alkuperäisessä viestissäni ei ollut. 

Tuo minun ensimmäinen viesti oli täysin irrallinen viesti ei vastaus kellekään, yleinen toteamus. Miksi otat henkilökohtaisesti yleisesti tarkoitetun viestin.

Vierailija
349/716 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukemisen ymmärtäminen on kyllä sinulla hukassa, lue mihin vastasit.

En minä sille mitään voi jos joku lukutaidoton tekee viestistäni ihan omia tulkintoja. 

Vierailija
350/716 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No aika monta kommenttia tuolla edellä on, missä sanotaan että loppukuusta vaimolla rahat taas loppu ja kinuaa kommentoijalta rahoja. Että ei oikein voi sanoa ettei kukaan vaadi kenenkään rahoja itselleen. Varmaan tuo kommentti että on väärän henkilön kanssa yhdessä jos ei voi puhua raha-asioista ilman riittaa, on tarkoitettu niille. T.ohis

Vierailija
351/716 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos lapselle avataan tiliä, ei silloin tarkastella vanhempien taloudellista tilannetta, eikä siihen oteta kantaa, eikä luottotietoja tarkastella. Veikkaan että miehellä on näkynyt jonkun verran varallisuutta tilillä, josta oltaisiin haluttu keskustella eli vinkata sijoituksiin. Ei tästä kannata sen suurempia salaliittoteorioita kehitellä jostain salaisesta puolisosta tai mistä lie. Asiasta voi ihan avoimesti kysellä siltä puolisolta, että liittyikö kysely hänen säästöjen määrään. En itsekään tiedä paljonko miehelläni on säästössä tai sijoituksissa eikä se minulle kuulukaan. Eikä hänelle kuulu minun säästöt ja sijoitukset.

Se sijoitusvinkki olisi saattanut olla luokkaa, sijoita 50 euroa kuukaudessa rahastoon ja kasvata pikkuhiljaa varallisuutta. Tili avataan pankissa usein varainhoidosta vastaavan kanssa ja sen pitää tarjota noita vinkkejä kaikille.

Rahasto säätämisestä on myös riski menettää kaikki.

Vierailija
352/716 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onko ap palannut vastaamaan? Vai oliko provo.

Eipä ole palannut vastaamaan. Keksitty juttu mutta keskustelussa hyviä pointteja.

Vierailija
353/716 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo minun ensimmäinen viesti oli täysin irrallinen viesti ei vastaus kellekään, yleinen toteamus. Miksi otat henkilökohtaisesti yleisesti tarkoitetun viestin.

Jos asia on noin, myönnän olleeni väärässä. 

Vierailija
354/716 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No aika monta kommenttia tuolla edellä on, missä sanotaan että loppukuusta vaimolla rahat taas loppu ja kinuaa kommentoijalta rahoja. Että ei oikein voi sanoa ettei kukaan vaadi kenenkään rahoja itselleen. Varmaan tuo kommentti että on väärän henkilön kanssa yhdessä jos ei voi puhua raha-asioista ilman riittaa, on tarkoitettu niille. T.ohis

Juurikin näin, kiitän.

Vierailija
355/716 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on 3 eri tiliä, joista miesystävä tietää kahdesta. Käyttötili ja säästötili. Niiden lisäksi on vielä yksi tili pahan päivän varalle, jonka haluan pitää omana tietona.

Ei mulla ole salattavaa, mutta mies jos tietäisi, varmasti olisi kinuamassa niitä johonkin käyttöön, kun itse ei oikein osaa säästää.

Ja sä pidät tuollaista 'miesystävää'...

Vierailija
356/716 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehillä voi olla velkaa mihin otetaan lainaa mihin kiinnitetään asunto....tai elatusmaksut muista lapsista joista ei puhuta ei ole haluttu niitä jos on sattunut vahinko ehkäisy unohtunut.

Vierailija
357/716 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten mahtaa käydä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahasto säätämisestä on myös riski menettää kaikki.

rahastosäästäminen on semmoista ainakin 10 vuotista homaa, se sahaa ees taas.

Vierailija
358/716 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avioliitto on taloudellinen juridinen sopimus, jo  nimestä selviää että myös raha-asiat kuluu tähän.

On huomiotavaa, että elatusvelvollisuus puolisoa kohtaan ei kata ylellisyyshyödykkeitä.

Vierailija
359/716 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä paljastui uhkapeliriippuvaiseksi. Oli kymppitonnien pikavipit niskassa ja kaikki miehen nimissä olevat säästöt pelattu tyhjiksi. Avioerossa jouduin vielä maksamaan omista säästöistäni miehelle ja hän pelasi nekin rahat. Luulin kaiken olevan avointa ja rehellistä. Erehdyin pahasti.

Vierailija
360/716 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei virkailija noita rahastoja markkinoidessaan kysy voiko näistä keskustella molempien kuulleen 😂 Tämä on joko trolli tai sitten ap:n puolisolla on huomattava varallisuus, josta ap ei tiedä.