Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Luulin että minulla ja miehellä ei ole raha-asioissa salaisuuksia mutta pankissa kävikin näin

Vierailija
10.05.2022 |

Olimme avaamassa tiliä parivuotiaalle lapsellemme kun virkailija olisi halunnut ottaa puheeksi meidän vanhempien raha-asiat. Hän kysyi että voiko näistä puhua vapaasti molempien kuullen. Mies vastasi hätäisesti: ei.

Olen nyt aika kummissani, meillä on yhteinen asuntolaina, yhteinen talous. Olen luullut ettemme salaile näissä asioissa. Palkkatulotkin on suunnilleen yhtä suuret, ei ole mitään elätettävä/elättäjä-asetelmaa.

Mitä tästä nyt pitäisi ajatella. Miksi te salaatte varallisuus- tai tulotietoja puolisolta?

Kommentit (716)

Vierailija
701/716 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niillä naisia monia kirjoitti:

Joo elatusmaksuja sitten ehkä ihan toinen perhekin voi olla. Saatan ne selville kun etsii miehen pankkitunnukset sen kaikkiin tileihin niitä on monta tietysti. Niillä voi olla samaan aikaan muita lapsia syntynyt muiden kanssa.

Toisen pankkitunnusten etsiminen ja käyttäminen on rikos.

Oman säästötilin / lehtolapsen / sijoitustoiminnan / vedonlyönnin pitäminen/harrastaminen ei ole.

Eli noin toimiessani teet isomman virheen, ja kun selviää, että "ei ole mitään minkä pitäisi selvitä" olet pilannut liittosi ihan itse.

Vierailija
702/716 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No turhaan mies sanoi ei. Saat sen nyt hänen salaisuutensa kuitenkin selville.

Nordea vai mikä missä ei päde pankkisalaisuus?

Jos taustalta löytyy jotakin erikoista, minä pitäisin miehenä huolen, että virkailija saa vähintäänkin huomautuksen mieluummin potkut. Mutta itse oletan kysymyksen olleen normaalin mainoskysymyksen.

- n62

Laitonta vaiko vaan asiatonta, mutta mun mieheltä sijoitusneuvoja jopa kerran kysyi "tehdäänkö tämä sama xxx anopin rahoille" (eli siis minun äidin...)

Mies oli aivan hoomoilasena kieltänyt ja kieltänyt myös, että hänen ratkaisuaan saisi käyttää minkäänlaisena "referenssinä" anopillensa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
703/716 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteenveto ketjusta tähän mennessä: jos miehellä on toinen tili, se on paha asia ja mies on sika. Jos naisella on toinen tili, niin se on hyvä asia ja mies on narsistisika jos haluaisi tietää siitä.

Ei jaksanut yllättää.

Vierailija
704/716 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteenveto ketjusta tähän mennessä: jos miehellä on toinen tili, se on paha asia ja mies on sika. Jos naisella on toinen tili, niin se on hyvä asia ja mies on narsistisika jos haluaisi tietää siitä.

Ei jaksanut yllättää.

Etkö ole vielä oppinut, että kaikki mitä miehet tekee on ihan p erseestä ja naiset tekee kaikki oikein.

Vierailija
705/716 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkastahan miehen verotiedot. Voi olla että tienaa enemmän kuin väittää tai sitten rahaa uppoaa johonkin addiktioon

Tätä kyllä mietin. Siellähän näkyy mahdolliset pääomatulotkin. Pitää vissiin mennä paikan päälle verotoimistoon?

Ap

Parasta kysyä ensin mieheltä ja jos ei vastaa, niin sitten vasta tutkia.

Vierailija
706/716 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se mennyt kummalliseksi parisuhteet nykyään. Ennen kaikki oli pariskunnilla yhteistä ja jos toinen oli varakkaampi - nainen tai mies - hän auttoi perhettä enemmän. Varsinkin miehille se oli kunnian asia pystyä huolehtimaan perheestä niin, ettei vaimolla ja lapsilla ollut puutetta. 

Nykyään tehdään erilaisista tuloista ongelma ja riita ja salailun aihe. Ihmiset muuttuu koko ajan vain itsekkäämmiksi.

Tuohon aloitukseen liittyen, kysyisin itse kyllä mieheltä suoraan asiasta, kyllä sen näkee, jos toinen valehtelee. 

Vierailija
707/716 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen monia joiden työstä tulevat lisät menee eri tilille, kun varsinainen palkka.

Tällä rahalla tehdään sitten omia juttuja, korjaillaan venettä, moottoripyörää, käydään lounaan yhteydessä kaljalla.

Ilmeisesti kotona ollaan tarkkoja rahankäytöstä ja napinaa tulee sitten kun vaimot katsovat tiliotteita.

Et tunne ketään, kunhan tyhjää jauhat. Ei samasta työpaikasta maksateta palkkaa eriteltynä peruspalkka ja lisät eri tileille. Miten luulit sen edes olevan mahdollista, kun nämä lasketaan siihen samaan kuukausipalkan tilinauhaan 99% tapauksista? Taidat olla joku kelan sosiaalituilla elävä, kun et edes perusasioita ymmärrä.

Kyllä minulle ainakin maksetaan bonukset sijoitustilille

Vierailija
708/716 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun ex-mieheni salasi lähes 26 vuoden ajan. Hän salasi sijoituksensa ja asuntovarallisuutensa. Luulin häntä aina keskituloiseksi, se oli alunperinkin tavallaan meidän molempien "sosiaalinen ja taloudellinen status" eikä koskaan ollut muusta puhettakaan edes niillä kahdella kerralla kun haettiin yhteinen asuntolaina eka kt-asuntoon ja sitten omaan taloon. Mies eli melkein koko liittomme ajan eräänlaista omaa taloudellista elämäänsä lasten ja minun tietämättä. Eniten tuossa v....aa se, että hän piti lapsia ja minua niin VÄHÄARVOISINA ettei katsonut aiheelliseksi päästää meitä mitenkään hyötymään hänen omaisuudestaan. Yhdessä vaiheessa tein kahta työtä että selvittäis lainasta ja silloinkaan ex ei sanonut sanallakaan että olisi voinut heittämällä maksaa lainaosuutensa pois.

Ja näin. Onko mikään tai kukaan ahneempi kuin nainen? Miksi miehen pitäisi antaa itse hankkimansa omaisuus vaimolle tai lapsille? Sano yksikin syy.

Se syy on se perhe. Ja avioliitto. Jos ei halua jakaa maallista omaisuuttaan puolison tai edes omien lastensa kanssa (eli jotka on itse siittänyt) ei pidä mennä naimisiin tai tehdä lapsia. Pitää sitten vaan elää sen rahan kanssa ja nauttia elämästä. 

Yleensä kun lapsia tehdään, eletään heidän huoltajinaan niin että rahaa tienataan ensin lasten hyväksi, ja sitten vasta omaksi, ja jos omaisuutta kertyy, se on lapsille perintöä jotta lasten elämä olisi helpompaa sitten kun itsestä aika jättää.

Tiesitkö että on kasveja jotka kuolevat itse pois varjostamasta taimiaan siinä vaiheessa kun se on tarpeellista, eli ensin siementävät, ja ovat suojana kun siemenet itää, ja kun taimet tarvitsevat enemmän valoa, poistavat itsensä valon edestä, ja näin elämä jatkuu.

En ymmärrä sitäkään millään tavalla, että jos on mennyt naimisiin, eli yhdistänyt koko elämänsä toisen ihmisen kanssa, myös henkisesti ja ruumiillisesti, että siitä rajaisi yhtäkkiä rahan pois, se kertoo lähinnä siitä että se raha on tärkeämpi kuin oma mieli ja keho. 

Vierailija
709/716 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö miehillä ole mitään muuta arvoasteikkoa elämässä kuin raha? Aika henkisesti köyhä ja epäkiinnostava olio sellainen.

Ymmärrän jos käännät tekstisi englannista "doesn't man have..." mutta kyllä täällä mun mielestä vähintäin yhtä paljon saa ihmetellä eikö naisilla ole muuta arvoasteikkoa...

Ps. Etsi parempaa seuraa itsellesi. Kyllä niitä muidenkin asioiden arvostajia löytyy niin miehissä kuin naisissa. Jostain syystä ihminen vain useimmiten hakeutuu kaltaiseensa seuraan...

N50

Vierailija
710/716 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No avaa nyt suusi aikuinen ihminen ja kysy!

No niinpä! Luullaan, huom. LUULLAAN että salaisuuksia ei ole ja sitten tätäkin asiaa tullaan pohtimaan vauvapalstalle sen sijaan, että keskustellaan sen puolison kanssa. Tuolla kommunikaatiolla niitä salaisuuksia voi olla enemmänkin.

Vierailija
711/716 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä selvisi että mies saa todellisuudessa palkkaa 600e enemmän mitä sanoi. Eli mä itse saan 2.500e kuussa ja mies väitti pitkään että saa vain 2000e kunnes sit selvisi että saa oikeasti 100 euroa enemmän kuin minä. Se asetelma meillä oli pitkään että kun mä saan noin "paljon" enemmän että maksan enemmän laskuja, vuokraa, ruoista ym. Kun sain selville tuon asian et saa enemmän, niin oli kyllä vähän petetty fiilis koska mies monesti ärjyi mulle sitä jos pyysin häntä maksamaan jonkun laskun (mikä hänen olisi pitänyt maksaa) ja hän ärhyi että "helppo sun on puhua kun saat rahaa enemmän kuin minä" kun tuo asia selvisi, kysyin suoraan että miksi hän valehtelee että saa vain 2000 euroa kun saa oikeasti 2800? Hän totesi että pelkäsi sitä että mä pyydän häntä maksamaan asioita enemmän. Joo, niin olisin pyytänyt häntä maksamaan laskuja, ruokaa, vuokraa ym samanverran minkä itse maksan. Sanoin siihen hälle sitten että ei mua haittaa jos et maksa, mutta lopetan kaikkiean netflixien, disney plussan, ym maksamiset. Kyllähän siinä piti puhua paljon ja loppupelissä päätettiin että molemmat maksaa saman verran, tasapuolisesti laskuja ym.

Vierailija
712/716 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se

Vierailija
713/716 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta yhtään miehet kun lukee näitä juttuja... T. Sinkku

Vierailija
714/716 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On niillä naisia monia kirjoitti:

Joo elatusmaksuja sitten ehkä ihan toinen perhekin voi olla. Saatan ne selville kun etsii miehen pankkitunnukset sen kaikkiin tileihin niitä on monta tietysti. Niillä voi olla samaan aikaan muita lapsia syntynyt muiden kanssa.

Toisen pankkitunnusten etsiminen ja käyttäminen on rikos.

Oman säästötilin / lehtolapsen / sijoitustoiminnan / vedonlyönnin pitäminen/harrastaminen ei ole.

Eli noin toimiessani teet isomman virheen, ja kun selviää, että "ei ole mitään minkä pitäisi selvitä" olet pilannut liittosi ihan itse.

Ens kerralla, kun pojall on tunnukset hukass, kerron, ett toisen tunnusten ettiminen on rikos.

Vierailija
715/716 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä selvisi että mies saa todellisuudessa palkkaa 600e enemmän mitä sanoi. Eli mä itse saan 2.500e kuussa ja mies väitti pitkään että saa vain 2000e kunnes sit selvisi että saa oikeasti 100 euroa enemmän kuin minä. Se asetelma meillä oli pitkään että kun mä saan noin "paljon" enemmän että maksan enemmän laskuja, vuokraa, ruoista ym. Kun sain selville tuon asian et saa enemmän, niin oli kyllä vähän petetty fiilis koska mies monesti ärjyi mulle sitä jos pyysin häntä maksamaan jonkun laskun (mikä hänen olisi pitänyt maksaa) ja hän ärhyi että "helppo sun on puhua kun saat rahaa enemmän kuin minä" kun tuo asia selvisi, kysyin suoraan että miksi hän valehtelee että saa vain 2000 euroa kun saa oikeasti 2800? Hän totesi että pelkäsi sitä että mä pyydän häntä maksamaan asioita enemmän. Joo, niin olisin pyytänyt häntä maksamaan laskuja, ruokaa, vuokraa ym samanverran minkä itse maksan. Sanoin siihen hälle sitten että ei mua haittaa jos et maksa, mutta lopetan kaikkiean netflixien, disney plussan, ym maksamiset. Kyllähän siinä piti puhua paljon ja loppupelissä päätettiin että molemmat maksaa saman verran, tasapuolisesti laskuja ym.

Tuloista ei tarvitse valehdella, jos yhdessä sovitaan elintaso, jota kumpikin haluaa ja johon kummallakin on varaa. 

Vierailija
716/716 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla on ollut viikko aikaa selvitellä asiaa. Jos ei ole tehnyt mitää, se kertoo salaisuuksien pelosta, uskosta, että mitään ei ole salattukaan tai add:sta.