Luulin että minulla ja miehellä ei ole raha-asioissa salaisuuksia mutta pankissa kävikin näin
Olimme avaamassa tiliä parivuotiaalle lapsellemme kun virkailija olisi halunnut ottaa puheeksi meidän vanhempien raha-asiat. Hän kysyi että voiko näistä puhua vapaasti molempien kuullen. Mies vastasi hätäisesti: ei.
Olen nyt aika kummissani, meillä on yhteinen asuntolaina, yhteinen talous. Olen luullut ettemme salaile näissä asioissa. Palkkatulotkin on suunnilleen yhtä suuret, ei ole mitään elätettävä/elättäjä-asetelmaa.
Mitä tästä nyt pitäisi ajatella. Miksi te salaatte varallisuus- tai tulotietoja puolisolta?
Kommentit (716)
se saa paaljon kovempaa palkkaa kuin on antanut ymmärtää eikä halua, että saat tietää ja alat vaatia enemmän panostusta :D
itse en kerro totuutta palkastani miehelleni, koska saisin kuulla siitä koko ajan. Eli saan ainakin 2000e enemmän. Mutta tietty maksan sitten kovempia veroja.
Ei ole tullut salattua mitään pankkiasioita. Kaikki ollut yhteistä, rehellistä, ja avointa
Mies on "unohtanut" kertoa kaikista palkankorotuksistaan ja sinä olet maksanut vanhempainvapaat omista säästöistäsi? :D
Mies pyörittääkin toista perhettä ja jää kiinni, jos hänen rahaliikennettään aletaan tutkia?
Jokaisella pitäisi olla oma erillinen tili omaa käyttöä varten, edes muutama satku jos toinen häipyy vieden kaiken muun. Miehillä usein on.
Miehellä voi olla velkoja, joista ei halua sinun tietävän
Vierailija kirjoitti:
Kysyikkö mieheltä miksi se vastasi ei? Että onko sillä joku säästötili kenties? Vai velkaa?
En ole kysynyt vielä. Olen jotenkin niin hämmentynyt asiasta, loukkaantunutkin, että pitää sulatella. Pelkään että mies keksii jonkun hätävalheen, eikä ole rehellinen.
Ap
No turhaan mies sanoi ei. Saat sen nyt hänen salaisuutensa kuitenkin selville.
Ei varmaan varsinaisesti salailla mitään, mutta ei mulla tarkkaa käsitystä hänen rahoistaan ole. Sama toisinpäin. Ainoastaan omat tilit ja raha-asiat meillä.
Olisin huolestunut jos oltiin luulossa että tiedetään asiat.
Tarkastahan miehen verotiedot. Voi olla että tienaa enemmän kuin väittää tai sitten rahaa uppoaa johonkin addiktioon
Vierailija kirjoitti:
Elarit
Tää oliskin mielenkiintoisin vaihtoehto!
Vierailija kirjoitti:
Tarkastahan miehen verotiedot. Voi olla että tienaa enemmän kuin väittää tai sitten rahaa uppoaa johonkin addiktioon
Tätä kyllä mietin. Siellähän näkyy mahdolliset pääomatulotkin. Pitää vissiin mennä paikan päälle verotoimistoon?
Ap
Sinuna kysyisin, miksi ei saanut keskustella. Jotakin hän vaikuttaa salaavan.
Kysyikkö mieheltä miksi se vastasi ei? Että onko sillä joku säästötili kenties? Vai velkaa?