IVF/ICSI/PAS n. vko 46?
Taustatietoa meidän tilanteesta:
Täällä mennään toiseen ICSI:iin piiiitkän kaavan mukaan.. Synarela on aloitettu ja punktio olisi tarkoitus tehdä tuolla viikolla 46.
Takana yksi ICSI, josta 2 siirrettiin heti ja 5 meni pakkaseen. Kaikki olivat " hienoja" , mutta jakautuivat hitaasti. Tuoresiirrosta ei tarttunut mitään. Pakkasen solut selvisivät sulatuksesta, mutta eivät lähteneet jakaantumaan, eli mitään ei siirretty. :(
Nyt hoitohenkilökunnan ja meidän yhteisellä päätöksellä kokeillaan osa hedelmöittää luovuttajasiittiöillä ja katsotaan, josko tulos olisi parempi. Meillä on " vikaa" vähän molemmissa; minulla endo (leikattu) ja miehellä huonot simpat...
Miten, löytyiskö jännäilyseuraa?
Kommentit (230)
Hienoa hienoa! Plussa on aina plussa! Toivottavasti viiva siitä vahvistuu. Itsekin huvikseni kokeilin testiä ja tosi vaalea se viiva oli (vaikka ihan selvästi kylläkin nähtävissä) ja hcg oli kumminkin sen 150, joten hyvinkin teillä voi olla kaikki kunnossa.
Kiitos, kun kerroit tuosta siskosi pojasta. On kyllä lohduttavaa kuulla tuollaisesta ja antaa toivoa...
Ja suuren suuret onnittelut myös muille plussanneille!! Viiva se on haamuviivakin ja ajan myötä se sitten vahvistuu ; )
Odottelua: Ootko menossa veritestiiin? Siillähän raskaus viimeistään varmistuisi.
Vauvaprojekti: Niinkuin muutkin ovat jo ketjussa kirjoitelleet: älä vielä huolestu vuodosta. Mulla oli edellisessä raskaudessa alussa tosi runsasta vuotoa - johtui siitä, että kun siirrettiin kaksi alkiota, niin toinen kiinnittyi ja toinen vuoti ulos. Samalla tavalla näkyi vuodon aikana koko ajan testeissä haalea viiva niinkuin sullakin. Joten tsemppiä vaan.
Lost: Mä oon ollut (ehkä liiankin) omatoiminen sen disperinin suhteen eli en oo kysellyt lääkäriltäni mitään. Kyseessä on siis ensinnäkin Disperin 50mg, jota pääsääntöisesti käytetään lasten särkyihin. Puolitoista vuotta sitten aktiivipalstaillessani oli esillä aloitettu tutkimus, jossa selvitettiin tuon disperinin vaikutusta alkion kiinnittymiseen. Muistaakseni siinä tutkittiin nimenomaan vaikutusta kohdun verenkierron lisääntymiseen ja tukosten ehkäisyyn, jotka sitten yhdessä mahdollisesti edesauttaisivat alkion kiinnittymistä. Kannattaa kysellä lääkäriltäsi, voisiko siitä olla teille apua. Itse vain aattelin, ettei niin pienestä määrästä tuskin haittaakaan olisi ja olen ottamisen lopettanut aina plussaamisen jälkeen. Aina kannattaa kysyä.
Nyt vielä viime hetken peukutukset lopuille piinaajille:
bd bd bd bd
Toivottavasti jatkatte positiivisien viestien ketjua ; )
-tintti-
No jopas nytkähti plussajuna käyntiin tässä ketjussa. Paljon onnea " odottelu" ! Varmasti saat jo huomenna vahvemman plussan.
Testit on ostettu kaappiin jo täälläkin. Saa nähdä maltanko odotella sinne pp 14 (torstaille) asti, tarkoitus kyllä sitkeästi vielä olisi. Onpahan ainakin muutama päivä toivoa vielä jäljellä. En jotenkin jaksa uskoa plussaamiseen edelleenkään. " Lohdutukseksi" ostin jo pänikän punkkua kaappiin jouluglögien terästykseksi. Viimeisen viikon olenkin jännännyt sekä testaamista että työhaastatteluja, joihin onnistuin pääsemään. Jos ei hoidot, niin toivottavasti edes työpaikka tärppäisi viimein..
Onnea työhaastattelukutsun johdosta! Toivottavasti saat paikan. Koska haastattelu on? Kyllä sulla alkaa näyttää aika lupaavalta raskaudenkin suhteen, kun näin pitkällä jo olet piiniksessä. Olet kyllä aika hyvähermoinen, jos maltat odottaa veritestiin :). Pidän peukut pystyssä plussalle!
Arvatkaa, pysyykö mulla ajatukset töissä... Olisipa jo loppuviikko, niin tietäisi enemmän. Luin netissä yhdestä tutkimuksesta, jossa todettiin, että puolet raskauksista päättyy keskenmenoon ja puolet sujuu hyvin, jos on vuotoa...
Astra PAS ti 14.11
Hektikko ICSI pe 10.11., nega?
Inuska ICSI to 16.11.
Juulija ICSI pe 24.11.
Katijo PAS siirtyi alkuvuonna tehtävään uuteen hoitoon
Maahinen 76 ICSI, pe 17.11.
Odottelua IVF ke 15.11.
Saararebekka PAS ti 14.11.
Tao_Tao PAS to 9.11., nega?
Tammihiiri IVF to 16.11
Tintti-78 PAS to 16.11.
Vauvaprojekti IVF ke 15.11., nega?
Oma hoitoni oli edelleen väärin, joten nyt korjattu. Ja viimeksi sanoin pp:ksi jotain ihan muuta, ku laskin punktiosta, mutta sehän katsotaan muistaakseni siirrosta (pp0)??? Eli nyt vasta pp8, ku siirto 20.11. Miten lie?
Mahtavaa ku oli plussia!! Toivottavasti haamut vahvistuu! Ilmotelkaa.
Torstaina testailen siis omilla apteekin testeillä. Ostin clearbluen, liekö kovin herkkä testi? Paketissa ei lukenut siitä mitään.. Meidän hoitopaikassa ei nimittäin tehdä veritestejä ollenkaan, mikä on vähän tylsä juttu. Soittelen sinne sitten vain omista testailutuloksistani. Toinen työhaastattelu oli jo viime viikolla ja toinen tänään (2 eri paikkaa). Toi eka paikka ratkeaa tän viikon lopussa ja toisen jatkokierrokset parin viikon sisällä (huh, mikä viikko!)
ps. Maahinen-76: Oikeassa olet, piinikset lasketaan siirrosta lähtien. Pidetään peukkuja!
Tämäpä on plussavaa joukkuetta! Kävin itse tänään veritestissä ja sain myöskin plussan, mutta lääkäri (täällä) varoitti että kun on ainostaan pp14 etten saa olla vielä varma, että pitää odottaa ensi viikkoon..... Tälläista se on kun monet lääkärit sanovat mielipiteensä. HCG oli 0.07???? Ihmeellinen luku, Suomessa kun monet puhuvat 150 jne. No, mailasin siirron tehneelle lääkärille Suomeen ja toivon että hän tietää enemmän koko asiasta.
Tsemppiä muut piinailijat.
Toivossa elään....
Astra
Paljon onnea plussista ja pino tarrasukkia kaikille!! bd bd bd Peukut kaikille lopuillekin piinailijoille!
Saararebekka: minulle ei veritestistä puhuttu mitään. Oli vain puhe, että soittelen klinikalle kotitestin tuloksesta. Todennäköisesti (jos kotitesti näyttää plussaa) haluan kuitenkin itselleni varmistukseksi myös veritestin. :)
Itsellä ei ole edelleenkään mitään oireita suuntaan tai toiseen... Normaalisti menkat kyllä ilmoittelevat itsestään hyvissä ajoin etukäteen turvotuksella ja pienillä kivuilla, joten kun niitäkään oireita ei ole, jaksan vielä pitää toivoa yllä...
Pistetäänpäs tähän vielä korjattu lista (pvm = siirtopäivä), korjailkaa taas jos on virheitä:
Astra PAS ti 14.11, plussa bd
Hektikko ICSI pe 10.11., nega?
Inuska ICSI to 16.11.
Juulija ICSI pe 24.11.
Maahinen 76 ICSI, ma 20.11.
Odottelua IVF ke 15.11., plussa bd
Tammihiiri IVF to 16.11
Tintti-78 PAS to 16.11., plussa bd
Vauvaprojekti IVF ke 15.11., plussa bd
no minäpäs " päivitän" nyt omalta kohdaltani tuon kysymysmerkin pois, tulos on ollut selvä jo kauan.
Astra PAS ti 14.11., plussa bd
Hektikko ICSI pe 10.11., nega
Inuska ICSI to 16.11.
Juulija ICSI pe 24.11.
Maahinen 76 ICSI, ma 20.11.
Odottelua IVF ke 15.11., plussa bd
Tammihiiri IVF to 16.11
Tintti-78 PAS to 16.11., plussa bd
Vauvaprojekti IVF ke 15.11., plussa bd
Onnittelut plussanneille!
niitä Acon10 -testejä saa vain netistä, ei apteekista.
Ehkä siellä päin on erilaiset yksiköt käytössä, mutta varmaan on plussa, jos hoitaja niin sanoi. Hurjasti onnea!
Onnea Astra!! Miten Saararebekka, joko olet testaillut? Toivotaan todella peukut pystyssä että kaikki loputkin testit näyttäisivät plussia!!
Itselläni tämänaamuinen haamu oli hieman eilistä vahvempi! Ja klinikalla sanoivat että positiivinen se on heikosti positiivinenkin, eli hitsinhitsi en kyllä vielä tajua, enkä usko, enkä uskalla oikein ajatellakaan... Maanantaina on veritesti. Taitaa kyllä tulla tehtyä vielä jokunen testi kotonaki...Ja töihin pitäisi muka keskittyä...IIIK!
Hektikko, arvelinkin, että Acon 10 vain netistä.
Kaikille uusille plussanneille ONNEA!
Odottelua, en ole vielä testannut, pelkään negaa aika paljon vaikka vuoto ei ole alkanut edes tuhru niin voi olla että Luget jarrutteleee. No, pianhan tuo selviää. Joko tänään illalla tai aamulla huomenna :) Tulen sitten toki kertomaan.
Inuska: kyselin veritestiä tämän PASin yhteydessä niin hoitaja sanoi, että oikeastaan ei ole tarpeen jos tulos on selvä. Mutta varmaan tekevät, jos itse kovasti haluaa tai jos tilanne jotenkin epäselvä. Toivottavasti saadaan soittaa plussapuhelut molemmat!
Piina jatkuu. Täkäläisen tapaan 0,01 on raskaus ja minulla oli 0,07. Siis olen raskaana mutta minun pitää tehdä uusi veritesti huomenna jotta näemme jos arvo nousee. Jollei nouse niin se on luultavasti kemiaallinen raskaus (tai miksiköhän ne sen kutsuu), mikä minulla myöskin oli IVF jälkeen elokuussa kun sain ekaksi haamua haamumpi viiva kotitestissä. Inhoan tälläista. Piinailu meni niin hienosti tälläkertaa ja oli sellainen tunne että kaikki onnistuu. Nyt vasta tämä piinailu alkoi minulle kunnolla. En pysty miettimään mitään muuta tällä hetkellä.
Koska hoitaja ei pystynyt sanomaan mikä yksikkö arvo on suomalainen lääkäri ei pystynyt auttamaan minua. Sääli, Suomessa kun aina tiedetään mitä tehdään. Yritän huomenna veritestin aikana päästä lääkärin puheille.
Anteeksi tämä vuodatus, mutta tuntu inhottavalta koko tilanne.
Kiukkuinen Astra ;)
Aamulla alkoi hiljakseen tulla kirkasta vuotoa...Yritän pysytellä rauhallisena, mutta kun viivakin on ollut niin haamu...
Miten sinulla Vauvaprojekti, joko on vuoto tyrehtyny? Löytyisikö netistä se tutkimus mitä olit näistä vuoto raskauksista lukenut?
Mahdollisimman stressitöntä päivää kaikille!
En olisi uskonut, että tällaisen viestin voin tänne kirjoittaa. Tänä aamuna pamahti testitikkuun selvä plussa, pp 14. Olen sanaton.. Olin niin varustautunut nega-tulokseen, että ostin kaappiin jo lohtupunkkua ja suunnittelin mielessäni ihan erilaista tarinaa tänne palstallekin nega-tuloksesta. Toisin kävi.. Itkuhan siinä aamulla pääsi, kun yli 4 vuoden yrityksen jälkeen se 1. plussa ruutuun pamahti.
Toivoa yritti kyllä ylläpitää viime päivinä pienet oireet, joihin en vain uskaltanut luottaa. Tissikipu on voimistunut, eilen jopa sohvalta nouseminen sattui. Itkettää helposti ja vatsassa nippailee välillä aika lujaakin. Tosin menkkamaisia tuntemuksiakin on, joten pelkään vielä, että kun luget loppuu sunnuntaina, vuoto alkaa. Toivottavasti ei. Soitin aamulla klinikalle ja eka ultra olisi sitten 21.12. (veritestiä kun ei tehdä). Saa nähdä, saadaanko sykkeitä näkyviin tällä kertaa. Viimeiksi kun oli se tuulimuna.
Onnea Astralle ja tsemppiä piinistelyyn vielä! Saararebekka, ootko jo uskaltanut testata? Tsemppiä! Hyvää loppuviikkoa kaikille!
- Tammihiiri - (mykistyneenä)
Voi kun ikävää " odottelu" , että vuotoa alkoi ilmaantua. Mutta kovasti pidän peukkuja, että loppuisi pian ja kaikki olisi hyvin. Samoin vauvaprojekti - toivotaan, että olette siinä 50 % joukossa, joilla kaikki menee loppuun asti hyvin! Tarrasukkia paljon matkaan!
Ihana uutinen sinulta. Iso virtuaalionnitteluhalaus! Aavistukseni osui siis oikeaan ja plussasit. Koko ajan oli semmoinen tunne, että sulta tulee hyviä uutisia! Ihanaa!!!!!!!! Olet tämän todella ansainnut neljän vuoden jälkeen!!! Toivottavasti pikkuinen pitää tiukasti kiinni sinusta :)!
Odottelua: Eilen ja edellispäivänä ei tullut vuotoa ollenkaan, mutta taas tänä aamuna tuli pieni viiru, kun laittoi lugen. Jotenkin sieltä kohdunsuulta se ihan vähän vuotaa siis, mutta valkovuoto on kirkasta muuten. Kyllä pelottaa niiiiiin paljon. Tänään kävin toisessa verikokeessa ja iltapäivällä saan soittaa tulokset. Olisipa nyt noussut arvo normaalisti. Tosin kyllä mietityttäisi silti, mistä tuo vuoto johtuu. Huomenna on lääkärin aika, joten ehkä häneltä selviää jotakin. Netistä löysin vain, että jos istukka on ihan kohdun alaosassa, se saattaa vuotaa tai limakalvot voivat herkistyä ja joillakin on koko raskauden vuotoa, mutta raskaus sujuu normaalisti. Toisilla taas vuoto ennakoi keskenmenoa tai kohdunulkoista. Oletko testannut uudelleen, miltä viiva nyt näyttää? Toivottavasti kaikki on kunnossa. Muakin pelottaa, että kun lopetan luget, niin vuoto alkaa kunnolla.
Milloin teidän muiden plussanneiden on ohjeistettu lopettamaan luget? Mä varmaan saan huomenna ohjeet. Hoitajan mukaan loppuisi jo viikonloppuna, mutta ajattelin kysyä asiaa lääkäriltä tuon vuodon takia. Jos siis arvo on edes noussut normaalisti...
Onnea Tintti ja Vauvaprojekti plussista, lämpimiä halauksia ja toivotaan että se vuoto nyt pian loppuisi, mutta tosiaan siskollani on terve 17v poika vaikka ihan täydet kuukautiset oli ollu raskauden alussa.
Itse testasin aamulla pp13 HAAMUJENHAAMUN!! Eli kun oikein tarkasti katsoo niin jotain pientä viivan kajoa siinä ruudussa näkyy. Pitäisi tietysti jo näkyä varmaan paremmin kun huomenna on jo varsinainen testauspäivä, mutta olen nyt tuostakin jo aivan taivaissa!!
Joko on muita testanneita?