IVF/ICSI/PAS n. vko 46?
Taustatietoa meidän tilanteesta:
Täällä mennään toiseen ICSI:iin piiiitkän kaavan mukaan.. Synarela on aloitettu ja punktio olisi tarkoitus tehdä tuolla viikolla 46.
Takana yksi ICSI, josta 2 siirrettiin heti ja 5 meni pakkaseen. Kaikki olivat " hienoja" , mutta jakautuivat hitaasti. Tuoresiirrosta ei tarttunut mitään. Pakkasen solut selvisivät sulatuksesta, mutta eivät lähteneet jakaantumaan, eli mitään ei siirretty. :(
Nyt hoitohenkilökunnan ja meidän yhteisellä päätöksellä kokeillaan osa hedelmöittää luovuttajasiittiöillä ja katsotaan, josko tulos olisi parempi. Meillä on " vikaa" vähän molemmissa; minulla endo (leikattu) ja miehellä huonot simpat...
Miten, löytyiskö jännäilyseuraa?
Kommentit (230)
Hienoa Tintti-78, että hcg-arvo on kohdillaan!
Saararebekka: Oikeassa olet, että kai sitä pitäisi uskaltaa perustaa uusi pino plussanneiden puolelle. Ei kai se keskenmeno siitä aiheudu, että uskaltaa siihen kirjoittaa :). Pitäisi uskaltaa antaa itsensä olla onnellinen tästä, eikä antaa murheiden ja huolien olla päällimmäisenä. Kävin lääkärissä kovin menkkamaisten vatsakipujen takia. Ultrassa näkyi sikiöpussi ja ruskuaispussi (ihan oikeassa paikassa), mikä on kuulemma ok aikaansa nähden ja kivuista ei pidä olla huolissaan. Vähän helpotti, huh.
Mitä muille kuuluu?
elelin tässä sellaista itseeni käpertynyttä hiljaiseloa koko toisen piinaviikon, mutta eilen kävin veritestissä ja se oli nega. Koko ajan täysin oireeton, mutta eivätpä alkaneet menkatkaan, joten jokin toivonhippunen sitä kaiketi silti jaksoi elää...
Voimia kaikille neganneille toivottelen. Teille, joilla viimeiset hoidot ovat jo käsillä tai takanapäin, en oikein lohtusanoja osaa löytää. Kaikkea hyvää - olette ihania ihmisiä.
Onnea matkaan plussanneille!
Eilen alkoi itkettää, kun kävelin kotimatkalla leikkipuiston ohi. Sellaista ei ole ennen tapahtunutkaan. Sitten ostin karkkia, suklaata ja punaviiniä ja vietettiin mukava ilta kotona miehen kanssa. Tuntuu, että kyllä se tästä. Tammikuun alussa on jo lääkäriaika varattuna, koetan suuntautua sitä kohti.
Hyvää joulua kaikille!
Olipa kurjaa, että veritesti oli nega. Toisaalta jos menkkoja ei vielä kuulu, niin peukut pidetään pystyssä silti. Jos olisi kiinnittynyt vain mattimyöhäisenä. Oliko hcg ihan puhdas nolla vai jotakin kuitenkin? Tsemppiä ja jaksuja!
Täällä vain odotellaan sitä ekaa ultraa. Tuntuu tosi epävarmalta, kun ei oo tehty veritestejä eikä mitään varhaisultria vielä. Pelottaa edelleen se pahin (tuulimuna). Kotitestit näyttää onneksi vahvaa plussaa edelleen ja joitain oireita on: rinnat kipeät ja mielialat heittelee, jonkin verran alavatsakipuja. Viikko sitten loppui luget ja onneksi ei mitään vuotoja oo tullut, ei edes tuhrua. Ja torstaina saa muuta ajateltavaa, kun lähdetään kavereiden kanssa 5 päivän kaupunkilomalle ulkomaille:-)! Ultrapiinistely menee siis nopeammin. Ehkä sitä tosiaan uskaltaisi jo pikkuhiljaa siirtyä plussapuolelle, viimeistään matkan jälkeen. Hyvää joulun odotusta kaikille!
Moikka moi!
Laitoin plussanneiden puolelle uuden pinon pystyyn (elohiiret). Tuntuu toisaalta niin julmalta hehkuttaa omaa onnistumistaan kun osa joutuu sillä välin painiskelemaan tosi rajujen pettymyksen tunteiden kanssa. Vaikeaa on löytää sanoja, joilla voisi edes vähääkään neganneita lohduttaa tai tukea. Toivon ja luotan vain, että vielä tulisi teidänkin vuoronne - tavalla tai toisella. Mulla oli eilen siis takana eka ultra, josta tarkemmat kuulumiset tuolla plussanneiden puolella. Käykääpä lukaisemassa niin jatketaan siellä.
terkuin, tintti
Iso iso lohtuhali sulle.
Kiitos Tintti-78 uuden pinon perustamisesta.
Hirmuisesti kiitoksia kaikille teille tässä pinossa yhdessä piinanneille! Toivon kovasti, että nyt neganneille tärppää pian ja plussanneilla pikkuiset pysyvät kyydissä.
Vauvaprojekti - kuinka paljon sait/pyysit/otit sairaslomaa punktion jälkeen? Itse toivoisin saavani mahd pitkän sairasloman että saa rauhassa toipua.. Oliko lääkäri nihkeä antamaan lomaa vai antoiko ihan suosiolla? Tuntuu että käytännöissä on aika paljon eroja. Onnea vielä sinulle! :) Toivottavasti perässä tullaan.
Sain punktiopäivän lisäksi kaksi päivää sairaslomaa (ma-ke). Se olin oletusarvo, enkä pyytänyt enempää. Uskoisin, että enemmänkin saa, jos siltä tuntuu. Toivottavasti sulla hoidot etenee hyvin.
Tintti, kiva kun perustit uuden palstan!
Janese: kun mulle tehtiin punktio tiistaina niin sain loppuviikon sairaslomaa ja kun seuraavan viikon maanantaina olo oli yhä huono, niin lääkäri jatkoi viikolla. tosin mulle tuli lievä hyperi ja olin sitten yhteensä kolme viikkoa pois töistä. Mutta olet oikeassa, että kunnon toipumisloma kannattaa, niin toipuu parhaiten.
Kaikille neganneille haluan lähettää lohdutushalit ja toivon säteet, että se vielä plussaksi muuttuu!
Tämä oli hyvä pino piinailla!
On helppo yhtyä edellisiin viesteihin. Ehkä on tosiaan aika rohkaista mielensä ja siirtyä plussanneisiin. Olen samaa mieltä, että tässä aktiivisten pinossa oli kiva piinistellä! Ja plussia tuli mukavan paljon, mutta totta on sekin, että ei tunnu reilulta jatkaa enää tässä vaiheessa oireista puhumista tällä puolella.
Minunkin puolestani neganneille vielä kerran paljon tsemppiä tulevaan!! Toivon vilpittömästi plussia teille kaikille ensi kerralla! Muiden kanssa jatketaan siis pian tuolla toisella puolella. Kiitos kaikille tuesta ja tsemppauksesta, olette ihania:-)!
-Tammihiiri-
Maahinen sanoit hyvin tuon. Niinpä rohkaistun kysymään plussanneilta, että joko uskaltaisimme tehdä jonkun pinon plussanneiden puolelle?
Saararebekka rv 5+3