IVF/ICSI/PAS n. vko 46?
Taustatietoa meidän tilanteesta:
Täällä mennään toiseen ICSI:iin piiiitkän kaavan mukaan.. Synarela on aloitettu ja punktio olisi tarkoitus tehdä tuolla viikolla 46.
Takana yksi ICSI, josta 2 siirrettiin heti ja 5 meni pakkaseen. Kaikki olivat " hienoja" , mutta jakautuivat hitaasti. Tuoresiirrosta ei tarttunut mitään. Pakkasen solut selvisivät sulatuksesta, mutta eivät lähteneet jakaantumaan, eli mitään ei siirretty. :(
Nyt hoitohenkilökunnan ja meidän yhteisellä päätöksellä kokeillaan osa hedelmöittää luovuttajasiittiöillä ja katsotaan, josko tulos olisi parempi. Meillä on " vikaa" vähän molemmissa; minulla endo (leikattu) ja miehellä huonot simpat...
Miten, löytyiskö jännäilyseuraa?
Kommentit (230)
ja suoraan omaan napaan. Eipä onnistunut tämäkään. Selvää verta havaittavissa, tänään pp12. Pakkaseenhan ei siis saatu mitään.
Tämä oli meidän viimeinen hoito. 4v. on pitkä aika ja paljon rahaa! (Yksityisellä.) Ja tässä tulos. Olimme siis päättäneet, että tähän saa jäädä. Meistä jäi siis totaalilapsettomia. Kuinka jaksan loppuelämän tehdä töitä lasten ja perheiden parissa!!!! Ja juuri tällä hetkellä sukulais- ja ystäväpiirissä on niin paljon vauvoja tulossa. Tähän asti olen jaksanut suhtautua hienosti, mutta miten jatkossa? Tuleeko mustakin katkera ja kateellinen loppuelämäksi. Se olisi kauheaa.
Tällä hetkellä miehellä on muutenkin niin vaikeaa, työkiireitä ja tämä on varmasti hänellekkin elämän tärkein asia. Hän haluaa nimenomaan oman lapsen, joten muut vaihtoehdot ei tule kysymykseenkään.
Ehkä vuosien mittaan mieli muuttuu...
Poistun palstoilta.
Paljon voimia vielä hoidoissa olijoille ja nauttikaa toiselle palstalle siirtyvät!!
Mulla ei ole sanoja sulle. Ei mitään, millä lohduttaa. En vois sanoa tietäväni, miltä susta tuntuu. Viimeisen hoidon negatiivinen tulos on varmasti sellainen asia, ettei sitä kukaan pysty vähässä ajassa käsittelemään ja sulattelemaan. Oletko varmistanut tuloksen testillä? Kun vuotoahan voi olla raskaanakin... Toivon sulle kovasti jaksamista. Anna itsellesi nyt aikaa ja oikeus surra asiaa. Iso halaus täältä.
Maahinen 76, sanattomaksi vetää minutkin. Lähetän voimia ja suuren lohdutushalauksen. Suru on varmasti aivan valtava, ja sen käsittelyyn menee varmasti paljon aikaa. Mutta niinhän sitä sanotaan, että sellainen taakka annetaan, minkä jaksaa kantaa. Paljon voimia!
tammihiirelle kiitokset tsemppauksesta =) Aivan varmasti käyn teidän kuulumisianne kurkkimassa.
Minunkin kohdaltani voi seuraava pinonpäivittäjä napata negan perästä kysymysmerkin pois, tulos kun on selvä.
Mutta aika mahtava onnistumisprosentti meidän pinossa on kyllä ollut! 11 siirtoa on tehty, ja tällä hetkellä kuusi plussaa jo paukahtanut. Onnistumisprosentti siis yli 50%. Kieltämättä antaa toivoa itsellekin.
Hyvää viikonlopun jatkoa!
Tao_Tao
Tuntuu tosi pahalta :( Olin niin hengessä mukana. Jotenkin vaan elättelen vieläkin toivoa, eihän sitä tiedä mitä elämä tuo tullessaan, hoidotkin kehittyy... Iso hali täältä.
Lohtuhali myös muille neganneille ja tsemppiä piinaajille!
Odottelua ja muut plussanneet: mielettömästi onnitteluja, hurja plussa-aalto antaa toivoa!
Jos vielä piipahdat palstalla, niin hurjasti lohturutistuksia täältäkin! Olen ihan sanaton. Meilläkin on reilut neljä vuotta lapsettomuutta takana ja pelkäsin kovasti samaa kohtaloa jo ennen tätä toista hoitoa. Tietysti en osaa edes kuvitella, miltä tuntuu, kun lopullinen lapsettomuus on edessä. Voi kun vielä jotenkin pääsisitte sitä suurinta unelmaanne kohti, tavalla tai toisella. Joka tapauksessa paljon voimia ja kaikkea hyvää tulevaisuudelle!!
Selkeä nega testattu... Onnea kaikille plussanneille ja lohtuhalit kohtalotovereille... 10 vuotta meillä lasta yritetty, tosin vasta toinen hoito, mutta aika epätoivoinen olo silti...
Astra PAS ti 14.11, plussa bd
Hektikko ICSI pe 10.11., nega
Inuska ICSI to 16.11., nega
Juulija ICSI pe 24.11.
Katijo PAS siirtyi alkuvuonna tehtävään uuteen hoitoon
Maahinen 76 ICSI, ma 20.11. nega
Odottelua IVF ke 15.11., plussa bd
Saararebekka PAS ti 14.11., plussa bd
Tao_Tao PAS to 9.11., nega
Tammihiiri IVF to 16.11, plussa bd
Tintti-78 PAS to 16.11., plussa bd
Vauvaprojekti IVF ke 15.11., plussa bd
Voi kun ikävä uutinen, paljon lohdutusta ja voimasäteitä sinne! Kymmenen vuotta tuntuu tosiaan pitkältä ajalta, mutta onhan teillä onneksi vielä hoitoja jäljellä. Tietysti ensin vie oman aikansa, että toipuu tästä pettymyksestä. Toivon kovasti, että ensi kerralla heti onnistaa!
Enää taitaakin Juulija olla testaamatta tästä porukasta. Milloinkas on testipäivä? Rauhallista (ja täällä ainakin) sateisen sunnuntain jatkoa kaikille!
Lohdutuksia kaikille muillekkin joilla sille tarvetta mm. Maahinen76 ja Inuska.
Itseltäni otettiin tänään verikoe ja hcg oli vain 33, eli jotain varhaisvaiheen kiinnittymistä se sitten vain oli. Toivossa on vajaa viikko eletty, vaikka kirkasta vuotoa onkin ollu niin paljon että ei nyt ihan yllättynytkään ole. Mutta TOSITOSI pettynyt! Luget kai on estänyt limakalvojen tulemisen, mutta nyt sitten lopetetan ne ja pitäis sitten tän viikon aikana tyhjentyä kohtu kokonaan ja ens maanantaina vielä varmistetaan että arvo on sitten nollilla. Plaah.
Kaksi heikkolaatuista alkiota on pakastettu ja aiempien kokemusten perusteella eivät tule selviytymään sulatuksesta, muuten PAS olisi tod.näk. vkolla 2. Oli jo adoptioasiatkin mielessä, kun ei niin pitkään aikaan ole mitään tapahtunut. En enää uskonut viivan viivaa näkeväni testissä, mutta nyt on ainakin taas uusi toivo herännyt. Jos ei sitten ollut kemiallinen? Tietääkö joku mistä sen tietäisi?
Joko vauvaprojekti sinulla on vuoto loppunut?
Voimia kaikille ja onnittelut vielä oikeasti plussanneille.
Astra PAS ti 14.11, plussa bd
Hektikko ICSI pe 10.11., nega
Inuska ICSI to 16.11., nega
Juulija ICSI pe 24.11.
Katijo PAS siirtyi alkuvuonna tehtävään uuteen hoitoon
Maahinen 76 ICSI, ma 20.11. nega
Odottelua IVF ke 15.11., plussa bd-nega
Saararebekka PAS ti 14.11., plussa bd
Tao_Tao PAS to 9.11., nega
Tammihiiri IVF to 16.11, plussa bd
Tintti-78 PAS to 16.11., plussa bd
Vauvaprojekti IVF ke 15.11., plussa bd
Suuret voimalohtuhalaukset! Teillä oli siis neljäs ja viimeinen hoito tässä. Meillähän myös on neljäs ja viimeinen käsillä sitten ensi vuoden puolella... Itsestänikin se kuulostaa niin pahalta, että siihenkö se sitten jää, jos sekään ei tuota tulosta. (Meillä on kyllä vaihtoehtona ne lahjasolut...) Juuri nyt ei millään viitsi ajatella tuota lopullisuutta, tuleehan se sitten sieltä vastaan vääjäämättä.
Muuten kaiken kaikkiaan hyvin saatiin plussia tähän pinoon, joten onnittelut kaikille onnistuneille ja toivotaan että kaikki menee hyvin loppuun asti. Kaikille kohtalotovereilleni tsemppiä ja rauhallista mieltä, olipa tilanteenne sitten mitkä tahansa!
Hektikko
Kurjia aina tuollaiset. Itsekin olen vielä hiukan epävarmalla mielellä. Vaaleanruskeaa tuhrua tullut melkein joka päivä jonkun kerran, ei siis paljon, mutta kuitenkin. Jonkinlaisia kiputuntemuksia myös. Soitin klinikalle ja sanoivat, että voidaan tehdä yksi ultra jo aiemmin, jos tuhrusta tulee runsaampaa ja jos paljon huolettaa. ELi katsottais näkyykö ruskuaispussista merkkejä. Sydänäänet olisi sitten vasta viikolla 7 kuultavissa. Huoh. Ei voi kun odottaa toivoa parasta. En vielä sopinut aiempaa ultraa, vasta jos tuhru muuttuu enemmäksi.
on huonoja uutisia. Uskon ettei ketään muu kun oma perhe pystyy auttamaan surussa jonka tuntee kun ei taas onnistunut. Tsemppiä uuten yritykseen tai uusiin päätöksiin.
Minä kun jo ajattelin että tällä palstalla tulee nyt vain hyviä uutisia.... näin tämä elämä tekee joskus. Onko vielä joku joka ei ole testannut?
Itse odotin tänään verikokeen toista arvoa ja kiukkuisena huomasin että lääkärit ovat kiinni tänään. He protestoivat terveys uudistuksille. Kiukkuttaa. On sellainen olo että minun asiat pitäisivät olla tärkeimmät ja tarvitsen tuloksen. No enköhän pysty vielä nukkumaan yhden yön ilman tulosta kun sain piinaila koko viikonlopun.
Yksi minun lääkkeistä loppuivat viikonloppuna ja apteekki tilasivat uudet (ei luge, se toinen, en muista nimeä suomeksi koska käytän toista mitä on Suomessa). Tänään minun piti hake sitä mutta nekin ovat kiinni protestista. Tietääkö ketään mitä nyt tapahtuu? Otin viimeisen lääkkeen tänään aamulla ja minun pitäisi ottaa 2 tbl illalla.... nyt kun en pysty ottamaan. Onko suurempi riski että raskaus keskeytyy? Minun piti ottaa nämä lääkkeet aivan kun luget sinne 8 rv saakka. Jos jotkut protestit terveysuudistuksesta on syy siihen että tämä raskaus ei onnistu niin olen valmis vetämään koko apteekin tuomioistuimen eteen. Yritin soittaa Suomen klinikalle mutta olin liian myöhässä, he olivat jo kiinni tältä päivältä. En uskallakaan mennä airobicamaan tänään, pelossa että ' tarrat' eivät pidä....
Mikä piinailu,
Astra
Odottelua: Onpas kurjaa, voimia sinnekin! Ymmärtääkseni tuo hcg viittaisi varmaan siihen kemialliseen raskauteen. Joskus minulle on sanottu, että ekan verikoearvon pitäisi olla yli 60, jotta voisi olla normaali raskaus. Onnea seuraavaan PAS:siin, eiköhän ne " huonommatkin" alkiot sieltä voi selvitä ja kaikki onnistua hyvin. Tsemppiä!
Vauvaprojekti: Missä olet, onhan kaikki ok? Ootko jo lopettanut luget ja mitkäs on fiilikset? Kun niin samoissa aikatauluissa mennään.. Mulla loppui luget tänään ja pelkään ihan suunnattomasti, että vuoto alkaa. Joka vessassa käynti on painajainen. En uskalla kyllä huokaista helpotuksesta yhtään ennen ekaa ultraa, jos sittenkään. Ei tämä lapsettoman odotus ole mitään " onnellista odotusta" , ainakaan vielä.
Astra123: En usko, että haittaa, jos kerran jää nuo tukilääkkeet ottamatta, ei varmasti aiheuta mitään keskenmenoa. Luulisin, että riittää kun heti huomenna jatkat niitä.
Omaa napaa: Mikä viikko! Sain eilen kaiken päätteeksi kuulla, että siskonikin on 10:nnellä viikolla raskaana! Uutinen tuli ihan " puun takaa" , täysin yllätyksenä, mutta olen tietysti tosi onnellinen heidän puolestaan:-)! Jos kaikki menisi hyvin, serkukset syntyisivät ensi kesänä 1,5 kk:n ikäerolla, uskomatonta! Sitten kun tapahtuu, niin kanssa tapahtuu..
Inuskalle suuren suuret pahoittelut negasta! Olipa kurja uutinen. Lämmin jaksamishali täältä päin!
Odottelua: Voihan mähnä, että Hcg ei ollut noussut tuon enempää! Niin ajattelin, että sun plussa pysyisi... Hcg:n nouseminen voisi olla kiinnittymisyritys ja toivottavasti se luo sinulle uskoa. Ymmärrän, että pettymys on aivan valtavan suuri kaiken toivon heräämisen jälkeen. Jaksamisia!
Saararebekka: Millä rv:lla olet menossa katsomaan, näkyykö ruskuaispussi? Mä kävin 4+4 ja ei näkynyt vielä mitään ja se jäi huolestuttamaan. Vuoto on kyllä ainakin toistaiseksi loppunut, mutta silti jäi kovasti huolestuttamaan, onko oikeessa paikassa mitään. Tuntuu pitkältä ajalta odottaa kaksi viikkoa, mutta en viitsisi taas ramppoa klinikallekaan... Toivottavasti sun tiputtelu loppuu myös pian.
Astra123: Mulle lääkäri sanoi, ettei progesteronin aikaisella lopettamisella ole tutkimuksissa todettu olevan mitään yhteyttyä aikaiseen keskenmenoon, joten en usko sulla olevan syytä huoleen.
Tammihiiri: Vau, tuleepa serkuksille mahtavan pieni ikäero! Hyvä ajoitus :). Mulle ei oikeastaan kuulu uutta. Vatsaa välillä sattuu ja vuotoa ei ole ollut viikkoon. Mutta tosiaan huolestuttaa, onko siellä mitään varsinkin, kun netistä löysin, että 4+0 näkyy ruskuaispussi, mutta se on kai jollakin todella tarkalla ultralla... Olet kyllä oikeassa, ettei tämä lapsettoman odottaminen ole onnellista odottamista, ainakaan tässä vaiheessa. Pelko menettämisestä on niin suuri tämän kaiken jälkeen. Mielessä on myös kohdunulkoisen mahdollisuus, kun on pari kertaa pitänyt olkapäähän... Kysyit lugejen lopettamisesta. Käytän torstaihin saakka puolikkaalla annoksella ja sitten loppuu kokonaan.
Lohtuhalit vielä Maahiselle ja Inuskalle!
Vauvaprojekti: mulla nyt menossa rv 5+0, ultra on tasan kahden viikon päästä eli 7+0. Mun tuhrutiputtelu on tosi outoa, tapahtuu silloin tällöin ja tosi niukasti, esim kun laittaa lugeja ei mitään tietoa tuhrusta. Klinikan hoitaja sanoi, että mahdoton sanoa, mutta ei kamalasti tarvitse huolestua jos ei runsastu tai muutu erilaiseksi. Tarjosi tosiaan ultran aikaistusta, mutta katsotaan nyt. Toivottavasti sulla vain ei vielä näkynyt ruskuaispussi, mutta tulee näkyviin kun päivät karttuu. Onko sulla milloin seuraava ultra?
Tammihiiri: olet niin oikeassa, että lapsettoman odotus ei ole onnellisen auvoista tässä alussa varsinkaan. Jatkuva jännitys päällä ja pelko.
Mitä ajankohtaa ehdottivat sulle aikaisemmaksi ultraksi?
Mulla on myös rv 7+0 varhaisultra. Tuo eka ultra tehtiin, kun kävin kyselemässä tiputtelusta, lugeista ym eli sitä ei ois normaalisti tehty.
Hoitaja ei ehdottanut mitään varsinaista päivää, sanoi vain, että voidaan aikaistaa yrittää katsoa näkyisikö ruskuaispussia jo aiemmin ja sydänäänet sitten vasta raskausviikoilla 7+0. Lugeja olen ohjeistettu jatkamaan sinne ultraan asti, samoin Estradot-laastareita.
Uusi veritestin arvo on 0,23 kun sen pitäisi tällä viikolla olla 0,01-0,1! Että hyvältä näyttää tähän mennessä. Joku tässä jo kirjoitti että eipä tämä ole onnellista aikaa, mutta eiköhän se varmuus sieltä tulee kunhan näistä ekoista 3 kk on selvitty. Luulen että monella muilla myöskin ekat 3 kk ovat epävarmoja. Ei halua uskoa, onko sitten lapsi tehty luomosti tai ei.
Minulla on nyt eka UÄ 14.12, siis rv 5+5. Täällähän tehdään UÄ joka kk mikä tuntuu välillä melkein turhalta.
Taidanpa kysyä Suomesta jos voisin vähentää tai lopettaa tukilääkitystä. Näyttää siltä kun te muut melkein kaikki olette lopettaneet ne tai olette lopettamasillaan. Kiitos tammihiiri tiedosta koskien tukilääkitystä. Sainpa tänäaamuna lääkkeet ja jatkoin normaalisti.
Oletteko jo uskaltaneet plussaneet lapsettomat tai odotus puolelle? Ihmeellistä ettei ihan vielä tunnu siltä kun ' saisin' mennä sille puolelle. Ehkä se on jonkin turvamekanismi joka sanoo että pysy nyt vaan rauhallisena pari kk vielä...
Rauhoittunut Astra ;)
Moikka moi!
Nopea info tien päältä ennen matkan jatkumista: meillä oli terveyskeskuksen tietokoneet tötöilleet ja labratulosten saaminen kesti arvioitua kauemmin. Hcg-arvo oli pp14 659 eli tukevasti raskaana ollaan ; ) Huh, on se aina kuitenkin helpotus saada varmaa tietoa tikutteluista huolimatta. Maanantaina odottaakin sitten jo ultra. En nyt ehtinyt lukea muiden kuulumisia läpi, mutta teen sen jahka pääsen huomenna takaisin kotiin.
terkuin, tintti
Suru painaa vielä, mutta pahimman yli on päästy. Katselen toki elämää uusin lasein. Kaikki asiat satuttaa, vaikken sitä näytäkkään. Ehkä en jaksa nyt surra vielä avoimesti.
Hektikko ja muut: Täälläkin on mietitty lahjoitettuja munasoluja. Pitkässä kuusessa on kuitenkin sekin. Mutta aika näyttää...
Voimia kaikille ja pitkää pinnaa epätietoisuudessa eläville ja ultraa odottaville. Nauttikaa kuitenkin täysin siemauksin.
Ei aina pidä pelätä pahinta!
Tein tänä aamuna uudestaan testin, kun jotenkin aina epäilys iskee kun pienen pientäkin tuhrua. No, onneksi oli vahvasti positiivinen. Voi taas hetkeksi huokaista. Toisaalta tekisi mieli mennä veritestiin, mutta katsotaan nyt.
Mitäs muiden oloon? Joko testasit Inuska?