IVF/ICSI/PAS n. vko 46?
Taustatietoa meidän tilanteesta:
Täällä mennään toiseen ICSI:iin piiiitkän kaavan mukaan.. Synarela on aloitettu ja punktio olisi tarkoitus tehdä tuolla viikolla 46.
Takana yksi ICSI, josta 2 siirrettiin heti ja 5 meni pakkaseen. Kaikki olivat " hienoja" , mutta jakautuivat hitaasti. Tuoresiirrosta ei tarttunut mitään. Pakkasen solut selvisivät sulatuksesta, mutta eivät lähteneet jakaantumaan, eli mitään ei siirretty. :(
Nyt hoitohenkilökunnan ja meidän yhteisellä päätöksellä kokeillaan osa hedelmöittää luovuttajasiittiöillä ja katsotaan, josko tulos olisi parempi. Meillä on " vikaa" vähän molemmissa; minulla endo (leikattu) ja miehellä huonot simpat...
Miten, löytyiskö jännäilyseuraa?
Kommentit (230)
saapa nähdä miten käy. 19 solusta siis 12 oli hedelmöittynyt, mutta jakaantunut vain 7. Niistä yksi oli huippuluokkaa ja se on nyt siirretty, loput II- ja III-luokkaiset (olikohan niitä fifty-fifty) menivät pakkaseen kolmessa oljessa.
8.12. on testipäivä, sinne asti pitäis jaksaa sinnitellä... Onneksi tässä alkaa pikku hiljaa jouluvalmistelut, ei mene sitten ihan yhden asian ihmettelyksi koko pariviikkoinen.
Hektikko, olen pahoillani puolestasi! Toivon todella, että seuraava hoito tärppää!
Mukavaa viikonloppua piinailijoille, pärjäilkäähän!
Hektikolle pahoittelut negasta!
Juulijalla on ollut kiva saalis hyviä alkioita. Onnea!
Täällä taisi piinailu loppua lyhyeen. Kävin tänään vessassa ja tuli jo tiputteluvuotoa. Vasta on pp9. Oltiin just lähdössä kavereiden luo, mahtava ajoitus. Ei tullut meille vauvaa. Pelko on suuri, ettei koskaan tulekaan, vaikka eka ivf vasta menossa. Pakkasessa on vain 3 III-luokan alkiota :(.
Onpa kivaa käyttää lugeja keskiviikkoon saakka, jolloin on veritesti. Kuulemma ennen ei saa lopettaa...
Tuokaa te jäljellä olevat ne plussat tähän pinoon!
Iiiisot lohtuhalit sinne suuntaan! Varmasti inhottava tunne, mutta voisiko vielä olla, ettei kunnon vuoto alkaisikaan? Jos olisi vain jotain tuhrua, jota voi olla raskaana ollessakin? Voi, kun niin jotenkin ajattelin, että sinä plussaat tästä pinosta ainakin! Onhan teillä vielä niitä huuruneniä pakkasessa ja taisin juuri tuolta ylempää lukea, että III-luokan alkioilla onnistuu tilastollisesti parhaiten:-)! Jaksuja!
Juulija: Vautsi, miten hienoja alkioita sait ja paljon! Ja vielä top-luokka siirrettiin. Nyt on sellainen tytinä, että sinulla taitaa olla tämän pinon parhaat plussamahikset, toivotaan. Peukkuja piinistelyyn!
Täällä menkkamaiset tuntemukset alkoi eilen. Kiukun puuskia ja mahajuilintaa, niin kuin aina ennen menkkoja tähän aikaan. Vuoto pitäisi alkaa näinä päivinä ja sitä kauhulla odotan (testaus vasta torstaina). Mutta luget pitää mulla yleensä tädin poissa. Toivottavasti nytkin, niin vielä pieni toivo eläisi.
Iso kiitos sulle lohdutuksesta!!
En enää usko plussaan, kun aina lugejen aikaan menkat alkaa tällaisella tiputtelulla ja kunnon vuoto alkaa vasta, kun lopettaa luget. En oikein edes uskalla toivoa plussaa, ettei pettymystä tarvitsisi kokea toista kertaa parin päivän päästä, vaikka onhan tietty pieni mahis olemassa. Hoitajakin sanoi, että verikokeeseen pitää mennä, koska raskaana voi olla, vaikka tulis menkat, mutta kai se on aika harvinaista (?). Vähän ihmetyttää, että tiputtelu alkoi jo näin aikaisin. Oisin odottanut ehkä maanantain paikkeilla tulevan...
Mulla on sellainen tunne, että sinä plussaat ainakin tästä pinosta. Toivottavasti mun aavistukset osuu paremmin kohdalleen kuin sun ;). Monillahan menkkamaiset oireet ovat olleet juuri raskausoireita.
Tuokaahan monta plussaa pinoon :)!
Heippa! Eksyin vahingossa ensin tähän enkä vkon 47 pinoon...Huomasin tuon kysymyksesi alkioista. (ja pahoitteluni negasta myös!) Mullahan oli saman " firman" pakkasessa kaksi kakkosluokkaista nelisoluista alkiota. Molemmat laitettiin keskiviikkona sulamaan ja torstaina siirrettin yksi :) Toinen ei kestänyt sulatusta, mutta tämä yksilö jakseli hyvin ja oli laadultaan samanlainen, kuin mistä esikoisemme sai alkunsa v04. Eli kakkoset kannattaa ilman muuta hakea kotiin pakastimesta :) Olen myös ymmärtänyt ettei uutta tuoresiirtoa tehdä ennen kuin pasit on käytetty.Älä siis missään nimessä luovu toivosta huurunenien suhteen!
soffis ja LauriAnna pp2
ja heti näen huonot uutiset.... Paljon lohdutushalauksia tao_tao, hetikko ja vauvaprojekti. Tsemppiä uuteen yrityksen.
Tammihiiri: mietit sitä hyperiä. Lääkärini sanoi että jotkut tulokset näyttävät että on huonompi mahdollisuus tullaa raskaaksi kun on ollut hyperiä. Ja jos on oikein vakava hyperi jotkut lääkärit eivät edes tee tuoresiirtoa. Mutta olen huomannut että kaikki tässä hommassa on niin sattuman varassa että tietääköhän ketään mitä on ja ei ole..... Uteliaana mietin ketä sinulla on lääkärinä Felicitaksessa. Oletko ollut tyytväinen? Siskolla oli toinen naispuolisista (en muista nimeä) ja minulla on ollut yksi omistajista ja nyt Foudila. Itse luulen että koska minulla on suuri riski saada hyperstimulaatio ja tällä kertaa en todellakaan levännyt tai juonut riittävästi, että tällä kaikella oli syy etten tullut raskaaksi vaikka oli 7-soluinen. Huomasin että olin kun tipruttelu alkoi niin loppu fyysisesti että eipä ollut ihme ettei siitä tullut mitään. Miten olisin ' jaksannut' vielä jotain toista ruveta ' elättämään' .
Minulla ei ole niinkuin aina olenkaan tuntemuksia. Silti on positiviinen mieli (sama olo ekan IVF jälkeen kun tytär loppujen lopuksi syntyi). Epäonnistuneiden PAS ja toisen IVF piinailuaikani oli aina sellainen olo että tästä ei mitään tule. Niinpä toivon että tiistaina verikoe näyttäisi sitä mitä toivon.
Tsemppiä kaikille,
Astra
Omassa navassa ei kummempia. Vasta pp9.
Vauvaprojekti: Kiva, että joku jaksaa uskoa munkin onnistumiseen. Itse en oikein jaksa: alavatsasärky senkun yltyy, tosi menkkamaista.. Minulle kävi 1. IVF:ssä juuri niin, että menkat tuli ja luulin, ettei PAS onnistunut. Sitten kuitenkin HCG alkoi nousta ja olinkin raskaana. Tosin oli lopulta tuulimuna eli päättyi keskenmenoon viikolla 7, mutta muistan että silloin lääkäri totesi minullekin, että " hän on nähnyt urallaan niin paljon kaikenlaisia ihmeitä, että voi olla menkatkin ja silti olla raskaana ihan normaalisti." Eli on se mahdollista, varmaan harvinaista kuitenkin. Tsemppiä veritestiin silti!
Astra123: Olen tykännyt Felicitaksesta kovasti. Lääkärini on naislääkäri, en viitsi laittaa tänne nimiä, mutta sellinen pitkätukkainen, vaalea:-). Tosi mukava ja kertoo avoimesti ja paljon asioista. Minäkin pelkäsin, että tuoresiirtoa ei hyperin takia edes tehdä, mutta kun tilanne alkoi ennen siirtopäivää helpottaa, katsottiin että se voidaan tehdä. Ei kyllä hirmuisesti mitään odotuksia. Tuntuu jotenkin, että hyperissä ne alkiot jää huonolaatuisiksi tai kehitys ei jatku tms. Vielä 4 herätystä ennen testiä..
lohtuhalit neganneille! tosi kurja tunne teidän puolesta.
Omaa napaa ).( Ei ole mitään uutta kerrottavaa kyllä. Samat oireet kuin aiemmin. Jännitys kasvaa kun piinapäiviä kasassa jo enemmän ja päivät jolloin aiemmin alkanut tuhru/vuoto lähestyvät. Jospa tällä kertaa olisi edes toinen jaksanut pitää kiinni. Tammihiiren kanssa testipäivä onkin näköjään sama eli to, mikä mulla on siis pp 16. taidan jänistää enkä uskalla testata ennen sitä vaikka uhkailinkin testailla. mitä testiä täällä muuten suositaan?
Saararebekka pp 12
Voimahalit kaikille pinolaisille + lohtuhalit negoille. Kyllä me kaikki raskaaksi tullaan! Jos ei nyt tällä kertaa, niin myöhemmin, varmasti!
Omassa navassa ei mitään uutta. Oudon rauhallinen ja " normaali" olo. Ei mitään erityistuntemuksia, joita voisi kuvitella raskauden aiheuttamaksi! ;)
Laitan tähän päivityksen pinolaisista, korjailkaa jos tuli virheitä tai jäi joku/jotain puuttumaan.
Astra PAS ti 14.11
Hektikko ICSI pe 10.11., nega?
Inuska ICSI to 16.11.
Juulija ICSI pe 24.11.
Katijo PAS siirtyi alkuvuonna tehtävään uuteen hoitoon
Maahinen 76 IVF
Odottelua IVF ke 15.11.
Saararebekka PAS ti 14.11.
Tao_Tao PAS to 9.11., nega?
Tammihiiri IVF to 16.11
Tintti-78 PAS to 16.11.
Vauvaprojekti IVF ke 15.11., nega?
(Negatulokset vielä optimistisella kysymysmerkillä...)
Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!
Pahoittelut ja lohdutuksia jo neganneille. Muuten, siskollani oli yhden lapsensa kohdalla ollut ihan täydet kuukautiset vaikka olikin ollut jo raskaana, eli testillä vasta on varmaa.
Itselläni ei ole mitään oireita, alussa varmaan Luget aristi pari päivää rintoja, mutta sitten ei ole ollut enää mitään. Nyt kyllä ajatukset on kerrankin ollut ihan totaalisesti muuallakin, kun läheisellä ystävälläni todettiin vakava syöpä, joka on levinnyt hankalasti, joten on tämä oma paniikki ja ahdistus hieman saanut hillitympiä mittasuhteita.
Olen myös jo valmistellut mieltäni adoptioon, kun kuitenkin oli jo 3.IVF ja yritystä tätä ennen oli jo vaikka kuinka. Mietin myös että kun pakkasessa on varsin huonolaatuset kaksi alkioo, joiden en yhtään usko selviävän sulatuksesta, niin voisikohan vielä yhden IVFn tehdä ennen sitä, kun sitten ehkä olisi enemmän sulatettavaa (kuten pessimistisitä mielialoistani voi huomata niin tuoresiirtohan ei tietenkään onnistuisi...) No tuo olisi taloudellinenkin juttu, kun tänä vuonna on maksukatto saavutettu, niin lääkkeet voisi ostaa halvemmalla.
Testipäivä olisi keskiviikkona pp14, mutta testaan jo huomenna ja tietysti tämä alakuloinen vuodatus on ihan kauhean jännityksen purkua ja pettymykseen valmistautumista, eli ihan oikeasti toivon kuitenkin vielä parasta!
Voimia meille kaikille!!!
...toivon kaikille vielä voimia yrittää!
Meille tuli nyt pinon ensimmäinen plussa Aconin 10:llä. Mä en oo taas mitenkään malttanut olla testaamatta ennen virallista päivää. Itse asiassa testasin jo lauantaina ja sunnuntaina haamut ja tänään olikin jo tosi selvä viiva. Ja nyt vasta pp11! Hui! Ei tätä vieläkään uskalla uskoa todeksi! ++++++
Ootteko muut muuten käyttäneet mitään " troppiapuja" ? En tiedä, onko tää nyt ihan vaan sattumaa, mutta mun molemmilla raskautumiskerroilla oon siirron jälkeen aina iltaisin ottanut 2xmulti-tabsin 2+:n, baby-disperinin ja punaviinilasillisen. Ennen tämän " troppikuurin" aloittamista, aiemmissa siirroissa ei ollut edes kiinnittymisyritystäkään. Saattaa olla ihan huuhaata, mutta meillä se on (ehkä) auttanut.
Voi, peukutuksia kaikille - toivottavasti jatkatte samanlaisilla ilmoituksilla.
Tsemppiä vielä!
-tintti-
*ISO HYMY*
Huimasti onnea plussan johdosta!!!!!!!!!!!!!!!!
Mulla on nyt aika sekalaiset tunteet. Kävin tänään veritestissä pp 12 (eli kaksi päivää etuajassa), koska pientä vuotoa on ollut perjantaista lähtien. Arvo oli 150! Loppuviikosta kontrolloidaan arvo uudelleen. Vähän epäuskoinen olo, katsoiko hoitaja oikeaa paperia... Tänään vuotoa ei ole ollut, mutta yleensäkin sitä on ollut enemmän illalla. Hoitajan mukaan on epävarmaa, miten käy. Voi ennakoida keskenmenoa tai sitten ei... Onko tietoa, kuinka hyvä tuo arvo on ottaen huomioon testipäivä? Luin, että arvo 1,5-kertaistuu vuorokaudessa...
että kaikki näyttää hyvältä vielä perjantaina! Hyvältähän kuulostaa!
Toivottovasti voin myöskin tulla huomenna kertomaan hyviä uutisia. Veritesti tehdään huomenna ja tiedon saan siinä 16 aikaan (tunti myöhemmin Suomessa). Hankaluus on että olen esikoisen kanssa suomalaisten leikkiryhmässä ja en halua mielellään sieltä soittaa lääkärin luo. Saa nähdä jos pystyn odottamaan vastausta keskiviikkoon. Että jännittää. Nyt toivotetaan vain plussia tähän jonoon!
Astra
Onnea Tintti! Ja vauvaprojekti, kuulostaa vielä hyvältä, peukut pystyssä vain!
Ihanaa, tuli plussaa tähän pinoon! Jospa olisivat tarttuvaa laatua. Kävin minäkin apteekissa ostamassa pari apteekin omaa testiä, etsin Acon 10-testejä, mutta ei ollut. Hiukan kyllä menkkamaista oloa, ei kummemmin, mutta kuitenkin, joten jännittää, miten käy. Mutta myös aiemmat oireet (pientä päänsärkyä, rinnat arkoina)on, aavistelen niitä lääkityksistä johtuviksi.
Inuska, tehdäänkö sulle veritesti? mulle sanottiin, ettei ole tarpeen. Ajattelin kysellä, kun meillä sama hoitopaikka, että lieneekö siellä ihan käytäntö.
Lisää plussia toivoen, Saararebekka pp 13
Hirvittävästi onnea! Vihdoinkin saatiin plussiakin tähän pinoon =)
Ja lopuillekin piinailijolle pidetään täällä peukkuja ja varpaita pystyssä!
Noista veritesteistä kun oli puhetta, niin mulle lääkäri sanoi, että veritestissä pitää käydä, vaikka tulisi vuoto, koska raskaus voi olla alkanut siitä huolimatta, ja voi olla kohdunulkoinen tms. niin on tärkeää käydä.
Aavistukseni (ainakin) vauvaprojektin plussasta piti siis paikkansa:-). Tarrasukkia kovasti molemmille!
Poikkean teidän pinossa pikaisesti kun muutama kysymys olis Tintti-78:lle tosta baby disperinistä. Eli mistä keksit käyttää sitä, suositteliko lääkäri? Millä nimellä sitä myydään apteekissa, onko ihan baby disperin vai joku muu? Ihan mielenkiinnosta kyselen kun se ehkäisee niitä tukoksia ja epäilen et mulla vois olla tukostaipumusta, tosin nyt hoito kesken eli vielä ei tiedä tulosta, mut 2 aikasempaa hoitoo antas vähä viitettä semmosesta mut vielä ei asiaa tutkita.
...onnitteluista. Kirkkaan punainen tiputtelu jatkuu edelleen eli en kovin paljon jaksa uskoa plussan pysyvän, vaikka se kai on periaatteessa mahdollista. Tästä se varsinainen piinaviikko tulikin...
Miten pian testaavien oireet? Hyvältä näyttää teillä, kun menkat eivät ole alkaneet...
Tsemiä kaikille piinailuun!
II-luokkaisethan on hyviä! Itse on ole ikinä saanut mitään pakkaseen ja siirrettävätkin on ollut III-luokkaa. Lääkäri sanoi, että itse asiassa tilastollisesti niillä on raskauduttu eniten. (En tiedä tuleeko niitä sitten eniten...). Mä kävisin PAS:n läpi. Sulattasin kerralla molemmat. Mut keskustele tilannetta. Jaksuja!!!