Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IVF/ICSI/PAS n. vko 46?

10.10.2006 |

Taustatietoa meidän tilanteesta:

Täällä mennään toiseen ICSI:iin piiiitkän kaavan mukaan.. Synarela on aloitettu ja punktio olisi tarkoitus tehdä tuolla viikolla 46.

Takana yksi ICSI, josta 2 siirrettiin heti ja 5 meni pakkaseen. Kaikki olivat " hienoja" , mutta jakautuivat hitaasti. Tuoresiirrosta ei tarttunut mitään. Pakkasen solut selvisivät sulatuksesta, mutta eivät lähteneet jakaantumaan, eli mitään ei siirretty. :(

Nyt hoitohenkilökunnan ja meidän yhteisellä päätöksellä kokeillaan osa hedelmöittää luovuttajasiittiöillä ja katsotaan, josko tulos olisi parempi. Meillä on " vikaa" vähän molemmissa; minulla endo (leikattu) ja miehellä huonot simpat...

Miten, löytyiskö jännäilyseuraa?

Kommentit (230)

Vierailija
101/230 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

myötätunnosta! Lämmittää mieltä. Mulla on menossa ekan kerran yläasteen kemman sijaisen hommat, joten kauheesti en ehtiny jännäämään siirtoon pääsyä. Eikä nyt kehtais murtua, kun pitää kattoo, ettei ne ihanankamalat teinit tapa toisiaan ;) Ja kai tässä on näitä pettymyksiä oppinut sietämäänki jo...

Mites Tintti sulla, toivottavasti oli siirto tänään?!

Mää täällä seurailen ja pidän peukkuja kaikille!!

Vierailija
102/230 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisikohan olla hyvä merkki? IVF:ssä ymmärrän kyllä munasarjojen pakotuksen, mutta nyt siis PAS ja lääkkeenä zumenon ja luget. Mitenkäs muut PASsilaiset piinailevat?

Taitaa alkaa olla jo melkein koko porukalla asukit kyydissä. =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/230 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Maahinen76:lle! Toivotaan hyvää munissaldoa.

Lupaavalta vaikuttaa Tao_tao:n oireet. Lupaathan tuoda pinon ekan plussan :).

Miten meni Tammihiiren alkion siirto?

Toivottavasti Odottelua:n kaverit pysyy matkassa.

Itsellä kivistää vielä mahaa. Nippailee ja viiltelee vatsaa vieläkin. Kai se on ihan normaalia, toivottavasti...

Vierailija
104/230 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavan aktiivinen tämä meidän pino. Taitaa tosiaan olla suurimmalla osalla jo matkalaiset kyydissa ja tupliakin useammalla, Inuska, odottelua ja allekirjoittanut ainakin.

Täällä on vain pieniä tuntemuksia alavatsalla, hiukan nippailua ja aavistus jomotusta iltapäivällä. Rinnat on arat, lääkkettömässä PASsissa rinnoissa ei ollut mitään tuntemuksia. Tosin voivat siis johtua Estradot-laastareista ja Lugeista yhteensä? No, oli mitä oli. Toivotaan tosiaan, että oikeita oireita tänne ilmaantuisi ja paaaaljon! Tao_tao toivotaan, että kipusi enteilevät plussaa :)

Vauvaprojekti tuumailit aiemmin, että onko kaikilla top-luokan alkioita ainoastaan. Mitä täältä on lueskellut, niin monentasoisia siirretään ja monentasoisista raskauskin voi alkaa, ihan huonoja eivät siirräkään ja vaikea sitten tietää, miten mikäkin siellä kohdussa pärjää. Kunpa keksisivät jonkun " kiinnittymisliiman" , joka auttaisi alkioita tarraamaan itse kiinni ;)

Marvik olet tuttu aiemmasta pinosta, kiva kun kävit kannustamassa ja olet mukana jännäämässä meidän kanssa.

Saararebekka pp 2 (kuinka hitaasti aika voikaan kulua..)

Vierailija
105/230 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hektikko ICSI siirto tehty pe 10.11.

Inuska ICSI to 16.11.

Juulija ICSI piikit aloitettu 9.11.

Katijo PAS siirtyi alkuvuonna tehtävään uuteen hoitoon

Maahinen 76 IVF

Odottelua IVF ke 15.11.

Saararebekka PAS ti 14.11.

Tao_Tao PAS to 9.11.

Tammihiiri IVF

Tintti-78 PAS

Vauvaprojekti IVF ke 15.11.

Vierailija
106/230 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tuosta päivityksestä! Tuosta näkee hyvin itse kunkin tilanteen.

Minä puolestani toivotan kaikille oikein hyvää viikonloppua! Itse lähden mieheni kanssa Oulun Edeniin viikonlopun viettoon. Ihana kullanmuruni halusi, että lähdemme jonnekin oikein kunnolla rentoutumaan! Hän vielä jaksaa yllättää, vielä 10 avioliittovuoden jälkeenkin... Ottakaa kaikki muutkin rennosti, jos vain piinailuilta pystytte! ;)

*poistuu viemään kissan äidin luo hoitoon ja ostamaaan miehelle uudet uikkarit, kun vanhat on mökillä ja pakkamaan ja...*

Vierailija
107/230 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmin kiitos kaikille lohdutuksesta! Pahin alkaa olla onneksi takana. Pallo-fiilistä riittää kyllä vielä ja vähän lämpöä meinaa olla, mutta ei kipuja. Vettä juon edelleen ja lepäilen.

Eilen 16.11. oli sitten siirtopäivä. Panadolin voimalla sinne raahauduin ja helpotus oli suuri, kun 4 solusta saatiin 3 alkiota, 2-luokkaa kaikki. Yksi 8-soluinen hyppäsi kyytiin ja kaksi muuta pakkaseen. Hyvä uutinen oli myös se, että IVF riittää sittenkin meidän kohdalla jatkossa, koska hedelmöittymistä oli tapahtunut ihan hyvin. Tosin niistä kypsytetyistä munasoluista hedelmöittyneet (ehkä n. 10 kpl) oli suurimmaksi osaksi olleet kelvottomia, monitumaisia ym. Mutta kolmesta olen tässä vaiheessa oikein iloinen! Lääkäri varoitteli vielä hyperin uusiutumisesta, etenkin jos raskaus alkaa, eli varovaisesti täytyy olla.

Toivottavasti sait Maahinen hyvän punktiosaaliin! Inuskalle ihanan rentouttavaa Edeniä! Aivain ihana toi sun miehesi yllätys! Ja kaikille paljon tarrasukkia ja rauhallista viikonloppua!

Vierailija
108/230 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantaita kaikille! Pahoittelut katijo, ettette päässeet siirtoon saakka : ( Toivottavasti uusi vuosi tuo myös uuden mahdollisuuden mukanaan.

Me päästiin sitten loppujen lopuksi eilen siirtoon - kaiken sen tuskailun ja negatiivisen olon jälkeen tosi helpottunut fiilis, että päästiin sentään yrittämään. Kahdesta kakkoslaatuisesta toinen jatkoi sulatuksen jälkeen jakautumista, mutta molemmat laitettiin kuitenkin kyytiin. Ne kun olivat molemmat 5-soluisina samalla maljalla, niin ei ollut varmuutta siitä kumpi selvisi ja kumpi ei. Mutta askel eteenpäin kuitenkin! Mulla on ollut tää päivä kummallista kipuilua vasemmalla puolella - varmastikin lugeista johtuvaa, mutta aiemmissa hoidoissa ei muistaakseni tällaista ollut. Onkohan se raskaus sekoittanut jotenkin hormonitoimintaa (entisestään, heh).

Hirmusti peukutuksia kaikille bd bd bd bd! Toivottavasti tammihiiren olo helpottaa vähitellen. Otetaanpa kaikki viikonloppu vastaan rauhallisissa merkeissä ja leväten - tammihiiri erityisesti. Voi kun kaikilla ne pienet tarraisivat nyt oikein kovasti kiinni!

-tintti-

Vierailija
109/230 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä Tintti-78, että pääsitte siirtoon! Varmasti helpottunut olo.

Hienosti meni teillä Tammihiiri loppujen lopuksi! Nyt vain toivotaan hyvää jatkoa. Toivottavasti ei hyperi pahene, tai jos pahenee, niin sitten syynä ois raskaus :).

Täällä on aika huono fiilis. Elämä potkii päähän. Olen määräaikaisessa työsuhteessa ja meillä oli vakkaripaikka auki. Tänään tuli tieto, että enhän minä sitä sitten saanut, vaan toinen määräaikainen, koska juuri tuolta alalta tarvittiin mukamas ihminen. Onneks mulla on kyllä vielä 2 vuotta jäljellä, mut tuli tietysti silti paha mieli. Tässä on ollut kaikkia muitakin huolenaiheita tuon ja lapsettomuuden lisäksi. Heti on huoli siitä, ettei näin pahalla mielellä, stressissä ja ahdistuksessa mikään alkio tarraa kiinni. Onko teillä tietoa, miten paljon näillä psyykkisillä tekijöillä on vaikutusta? Tuli heti semmoinen luovuttajafiilis, ettei varmaan raskautuminenkaan onnistu, kun kaikki muukin menee päin p:tä.

Parempaa viikonloppua teille!

Vierailija
110/230 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan sitä sanotaan, että nuo psyykkiset tekijät vaikuttaa, mutta enpä tiedä. Mulla on ollut tässä 4 vuoden aikana stressittömiä ja stressihoitoja, ja lopputulos aina sama: ei plussan plussaa. Kurja tuo uutisesi työpaikalta, tsemppiä! Löydät varmasti aikanaan paljon paremman työpaikan, jos tilanne siihen menee:-)!

Lohdutukseksi voin vielä sanoa, että mulla on vielä hiukka kurjempi tilanne: olen nimittäin kokonaan työtön. Huh-kun alkaa oikein ajatella, niin taidan olla tämän ketjun " kurjin tapaus" joka suhteessa, heh. Vaihdettiin kesällä paikkakuntaa miehen työn perässä eikä itselläni ole vielä töitä. Kyllähän sitä miettii, ettei olisi kauhean kiva jäädä äitiyslomalle tyhjän päällekään. Mutta toisaalta olen yrittänyt ajatella positiivisesti: Nyt pääsen ekaa kertaa käymään tämän hoidon läpi ilman työstressiä. Saapa siis nähdä, onko stressitekijöillä mulle mitään vaikutusta.. Pää pystyyn nyt vain vauvaprojekti!! Ei se onnistuminen tuohon työtilanteeseen kaadu, siitä olen varma!

Vierailija
111/230 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ihanan kannustava, kiitos!

Tosiaan pitäisi olla todella tyytyväinen, että on töitä noinkin pitkäksi aikaa. Jotenkin tunteet on nyt kai sen verran pinnassa, ettei kestä pettymyksiä tai siis ne tuntuvat paljon isommilta. Harmi, ettet ole löytänyt töitä uudelta paikkakunnalta. Toivottavasti nyt tulisit raskaaksi, niin voisit rauhassa keskittyä raskauteen ja vauvaan ja äippäloman jälkeen etsiä rauhassa töitä.

Pitäisi vaan yrittää ottaa rennosti ja positiivisesti. Ei varmaan ole ainakaan hyvä stressata sitä, että stressi vaikuttaa raskautumiseen ;). Onkohan tuosta psyykkisestä puolesta tehty jotain kunnon tutkimuksia vai onko se vaan lääkärien mutua?

Nyt pitää mennä kauppaan, kun tulee kavereita kylään (ja jos he uskaltavatkin kysyä vauvakuumeesta, niin... :))

Vierailija
112/230 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tintti-78 ja Tammihiirikin olette saaneet asukit turvallisesti kyytiin. Nyt vaan toivotaan liimaa ja tarrasukkia kovasti =)

Tulehan Maahinen 76 kertomaan punktiosaaliisi tulokset :)

Olen kyllä melkein kade Inuskalle. On varmasti rentouttava viikonloppu =)

Minun kohdallani myös ollut tuo työtilanne ongelmallinen. Pätkätyötä pätkätyön perään ja raskaus ja vauva päästäisi ainakin hetkeksi tästä pinteestä. Viimeisen puolen vuoden sisään tilanne jonkun verran rauhoittunut, mutta vielä vuosi sitten olin todella katkera kahden työn uuvuttamana, että miksi en voisi tulla jo raskaaksi.

Mutta tämänhetkinen omanaparaportti: pp 8 menossa, menkkamaisia tuntemuksia ollut vähän, rinnat arat ja niitä särkee (tai en tiedä, kuvittelenko säryn) ja alavatsa aristaa jonkun verran. Sitä pitikin muuten toisilta passilaisilta kysyä, että aristaako teidän vatsaa? Mietin vaan, että voiko johtua siitä, että kohdussa ja sisuksissa on käyty, vai voisiko Toivo todella olla siellä ;)

Ihanaa, viikonloppu! Kaikille oikein hyvää sellaista!

Vierailija
113/230 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen olin ultrassa ja siellä näkyi sellaiset 14 munarakkulaa, muutama vielä pienehköjä mutta jatkuuhan tässä pistelytkin vielä sunnuntaihin saakka. Maanantaina pistän sen pelottavan Pregnylin ja keskiviikkona 22.11. punktioon, pe 24.11. siirtoon sitten toivottavasti. Taidankin olla tämän pinon pahnanpohjimmainen.

Kiitos Tao Taolle minunkin puolestani tuosta listauksesta, siitä oli paljon apua kun pääsin liittymään joukkoonne niin myöhään ja teidän juttunne ovat jatkuneet jo kauemmin.

Työkuviot näkyvät puhuttavan ja ajatteluttavan muillakin. Itsellänikin on ollut jo jonkin aikaa sellainen olo, että jotain muutosta pitäisi saada aikaan työn suhteen, vaikka olenkin sellaisessa onnellisessa asemassa että minulla on vakituinen työ. Mutta se on jo pitkään ollut vähän yhtä ja samaa, niin että pieni vaihtelu tekisi terää. Aina sitä ajatteli, että katsotaan sitten äitiyslomalla, kun on aikaa miettiä rauhassa asioita... Mutta niin vaan tässä on mennyt kohta kaksi vuotta eikä äitiyslomista vielä tietoakaan, joten se työasia roikkuu edelleen.

En oikein osaa laskea kauhean paljon tämän hoidon varaan, tai ainakin jokin itsesuojeluvaisto estää niin tekemästä. Päivä kerrallaan on ainoa tapa edetä, tietysti kovasti vaan toivoa parasta ja suhtautua positiivisesti...

Minulla on ollut yllättävän vähän mitään oireita koko hoidon aikana. Etukäteen pelkäsin että tästä tulee jotain aivan hirveää, ja olin jo huolissani etteivät hormonit tuota mitään tulosta kun ei pahemmin missään tunnu. Mutta ihan hyvinhän siellä sitten asiat olivatkin. Vähän on ollut turvotusta ja pientä kolotusta, mutta siinä kaikki. Ja aivan valtava jano! Eipä tarvitse miettiä että muistaako juoda tarpeeksi!

Mukavaa viikonlopun jatkoa ja piinailukestävyyttä kaikille jo siirrossa käyneille!

Vierailija
114/230 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivitteletkö minua? On nimittäin ICSI kyseessä ja viimeinen sellanen. IVF:ssä ei tapahtunu mitään ja ICSi:ssä vain yksi elinkelponen alkio.

Punktio oli eilen ja meni hyvin. En ottanu rauhottavia ollenkaan ja menin sen jälkeen koulutukseen. 10 munasolua saaliina jälleen kerran. Ihan hyvin. Hedelmöittymisestä soittelivat ja 3 hedelmöittyi. Maanantaina sitten mahdollinen siirto. 2 siirretään ehdottomasti lääkärinkin mielestä. Saa nähä, onko taas kaksitumaisia matkassa...

Inuska?? Minullakin on näitä viallisia alkioita ja vika todennäköisesti minun soluissani. Olenkin jo hieman miettinyt luovutettuja munasoluja. Taikka sitten heitämme hanskat tiskiin.. Jos siis tää ei onnistu. Mut nyt mä olen orientoitunut, että onnistuu!!!

Vierailija
115/230 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juulija: 14 rakkulaahan kuulostaa ihan mahtavalta! Tsemppiä pregnylin kanssa ja munisrikasta punktiota! Kerrohan sitten heti taas uutisia..

Maahinen76: 3 hedelmöittynyttähän kuulostaa hyvältä. Onnea siirtoon, toivottavasti siellä odottaa hyviä alkioita!

Tao_Tao: Toivohan se siellä juilii, olen siitä ihan varma:-). Menkkaoireethan on niin samanlaisia kuin raskausoireet. Kiva lukea jo pidemmälle päässeiden piinisoireista, kun itsellä vasta pp2 menossa.

Vauvaprojekti: En oo kuullut, et oltais tehty mitään stressin vaikutus-tutkimuksia. Kertokaa, jos löydätte sellaisen, kiinnostaa minuakin. Oisko enempi sellaista lääkärien " mutu" -juttua..

Omat navat: Hyperi helpottaa päivä päivältä. Nyt pystyy jo kävelemäänkin suht normaalisti eikä ollu eilen enää lämpöä. Mies joi konjakkia flunssaansa tänään ja sen haju ällötti tosi paljon. Johtuu varmasti hormoonipistoista tai lugeista, mutta mies oli totta kai sitä mieltä, että selvä raskausoire. Voi tuota niin toiveikasta ukko-kultaa;-)!

Vierailija
116/230 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hektikko ICSI, siirto pe 10.11.

Inuska ICSI, siirto to 16.11.

Juulija ICSI, siirto pe 24.11.

Katijo PAS, siirtyi alkuvuonna tehtävään uuteen hoitoon

Maahinen 76 ICSI, siirto ma 20.11.

Odottelua IVF, ke 15.11.

Saararebekka PAS, siirto ti 14.11.

Tao_Tao PAS, siirto to 9.11.

Tammihiiri IVF, siirto to 16.11.

Tintti-78 PAS, siirto to 16.11.

Vauvaprojekti IVF, siirto ke 15.11.

Maahinen76 ja Juulija: Luotan, että pääsette turvallisesti siirtoon ja laitoin teidänkin päivät jo ylös =)

Vierailija
117/230 |
19.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tao_tao:

Hektikko ICSI siirto tehty pe 10.11.

Inuska ICSI to 16.11.

Juulija ICSI piikit aloitettu 9.11.

Katijo PAS siirtyi alkuvuonna tehtävään uuteen hoitoon

Maahinen 76 IVF

Odottelua IVF ke 15.11.

Saararebekka PAS ti 14.11.

Tao_Tao PAS to 9.11.

Tammihiiri IVF

Tintti-78 PAS

Vauvaprojekti IVF ke 15.11.

Astra PAS ti 14.11

Uusi ilmoittautuu, vähän matti myöhäinen....

Olemme äsken muuttaneet ja täällä keski-euroopassa kestää ainaa kk ennen kun saa kaikki yhteydet taas auki.

Siispä, olemme molemmat suomalaisia, minkä takia me myöskin haluamme tehdä kaikki hoidot Suomessa. Meillä sellainen tilanne että miehelläni ei ole siitiöitä joten käytämme ' pohjoismaisia' ;) luovutussiitiöitä. Minua ei ole koskaan testattu koska ollaan aina oletettu että kaikki on normaalia. Miehen vika jo tiedetty nuoruudesta. Pari inssiä tehty, mutta hankala matkojen takia. Siirryttiin 2004 IVF ja tärppäsi heti! 2-v tytär nukkuu viereisessä huoneessa. Yritimme PAS:illa keväällä saada sisarta mutta eka PAS ei onnistunut ja toisella ei selvinnyt sulatuksesta. Samat luovutusspermat käytettiin IVF elokuussa ja saatin yksi siiretty ja 4 pakkausta pakkaseen. Siirto ei onnistunut todennäköisesti lievän hyperin takia. Pas tehtiin viime tiistaina ja näytti olevan 8 soluinen niin toivossa eletään. Vaikka olen kuullut ettei soluiden määrä sano jos kiinnitty tai ei. Olemme muuten hoidiossa Felicitas Hesassa. Koska emme kuulu Suomen terveyssysteemin joudumme kaiken itse maksamaan, mikä on tosi kallista. Sanoin jo miehelleni että pitäisi saada osakkeita kliniikalta ;) näitten summien jälkeen.

Nyt pitäsis sitten taas piinailla sinne 28.11 saakka, kun verikoe pitää ottaa. Saararebekka, koska sinulla on testi? Voi olla että kirjoitit mutta myönnettäköön että jaksoin lukea aiemmat viestit sinne 30 saakka, ennen kun päätin kirjoittaa.

Tarroja kaikille,

Astra

Vierailija
118/230 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä onkin astra123 hieman erilainen tilanne, kun ulkomailta käsin hoidoissa käytte. Ja jos itse kelläkin hoidot maksaa, niin teillä rahan meno onkin varmaan aivan eri luokkaa, jo matkojenkin takia...

Maahinen76: Olemme ilmeisesti samalla tavalla " viallisia" . Vähän on täälläkin sellainen " hanskat tiskiin tämän jälkeen" - olo. Luovutetut munasolut eivät jotenkin kuulosta meidän jutulta... 2 solua on tietty vielä pakkasessa, mutta tuskinpa sulatuksen jälkeen jakautuvat. Mutta siis, eihän noita tarvitse miettiä, koska raskaanahan tässä ollaan aivan varmasti! ;)

Työasiat tuntuivat olevan puheena. Itsellä on Juulijan kanssa vähän samat fiilikset. Olen vakituisissa töissä, ollut samassa paikassa hieman yli 5 vuotta, ja on ruennut tuntumaan siltä, että jotain muuta haluaisi. Mammalomaa itsekin ajatellut ajaksi, jolloin voisi tehdä ratkaisuja tuon työpaikankin suhteen. Välillä tosin on töissä hetkiä, jolloin on valmis häipymään saman tien, kun tuostakaan lomasta ei varma voi olla...

Tuntemukset masu-alueella: Kaikenlaisia nipistelyjä ja " muljahduksia" on ollut havaittavissa nyt, kun punktion kivut ja turvotus ovat hävinneet. Tekee melkein mieli huudella mahanahkan läpi, että " pitäkää nyt kiinni siellä" . :D Joulukuun 2. päivä sain luvan tehdä raskaustestin. Miten ajan saisi kulumaan mahdollisimman nopeasti?? ;)

Lähettelin viikonloppuna Edenin porealtaasta kaikille pinolaisille positiivista energiaa, toivottavasti tuli perille! ;) Ja hyvää alkanutta viikkoa!

Vierailija
119/230 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...munkin puolesta Astra123!

Tao_tao:n oireet kuulostaa tooosi lupaavalta. Jännää! Tänään sulla onkin pp 11 ja testipäivä lähenee! Kiitti muuten taulukosta.

Juulijalle on sitten Pregnylin pistospäivä tänään. Millainen vointi on nyt?

Maahinen-76:lla on tänään siirto. Tulepa sitten kertomaan, miten sujui!

Tammihiiri: Löysin netistä juttua eilen aika paljon stressin ja onnistumismahdollisuuksien yhteyksistä. Useimmissa tutkimuksissa on löydetty yhteys, mutta viime vuonna tehdyssä isossa ruotsalaistutkimuksessa taas ei löydetty mitään yhteyttä. Tiedä sitten, mikä on totuus... Meillä on muuten sama juttu, että ukkokulta on paljon toiveikkaampi kuin minä. Mulla oli eilen ja tänään lämpöä 37,1 ja miehen mielestä se viittasi heti raskauteen, mutta yritin selittää, että Lugeista ja muista se vaan johtuu :)...

Mulla ei oikein ole mitään tuntemuksia ja ei oikein jaksa uskoa onnistumiseen. Eilen vähän sattui mahaan, mutta mulla nyt on herkkä vatsa muutenkin, joten tuskin oli mitään. Onkohan kaikilla jotain selviä kiinnittymiskipuja, jos plussa tulee?

Vierailija
120/230 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitsi kun toisaalta aika menee kuin juna enkä ehdi kirjotella täällä kovin usein, ja sit toisaalta aika matelee kuin mato tän piinailun suhteen.

Luin pinon läpi häthätää, lopulta monilla kävi hyvin siirron suhteen, joten tsemppiä vaan kaikille hirmusesti!

Tao-tao taitaa olla päivän edellä piinailussa minua... Mulla on siis pp10 tänään. On tuntunut jos jonkinnäköistä nipistelyä ja kouristusta ja muljahdusta. Rinnat oli alkuvaiheessa tosi pinkeät, mutta nyt se on vähentynyt... sen lisäksi meinasi eilen siivousinto iskeä päälle... siis pms-oireitako? ei ei, haluan pitää ne nyt poissa enkä siis kauheesti alkanut siivoomaan, heh. Mietin kuumeisesti, uskallanko testata jo ennen virallista testipäivää. Olen aikaisemmin aina saanut kuukautiset vieraakseni ennen kuin olen edes ehtinyt ajatella testaamista. Haluaisin ehkä nyt kokeilla niitä testejä, jos kerrankin voisi nähdä jonkun varhaisen kiinnittymisplussan edes... Karmeeta tää odottaminen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi