Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi teille tuli avioero?

Vierailija
06.05.2022 |

Tavoitteeni on pitkä, jopa elinikäinen liitto toisen ihmisen kanssa. Haluan tutustua niihin mahdollisiin sudenkuoppiin ja ongelmiin mihin liitto voi kaatua jos on kaatuakseen. On varmasti paljon syitä joille ei mitään voi, mutta uskon että on myös sellaisia joita voi ehkäistä etukäteen. Ajatteletko itse, että olisit voinut tehdä jotain eron estääksesi jos olisit ryhtynyt toimenpiteisiin tarpeeksi aikaisin vai oliko ero väistämätön? Kerro myös minkä ikäisenä erosit ja kuinka pitkän liiton jälkeen. Kiitos vastauksista :)

Kommentit (1765)

Vierailija
141/1765 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kokemus eroon päätyneestä liitosta itseäni 16 vuotta vanhemman miehen kanssa.  Aluksi miehen ikä ei tuntunut ongelmalta. Hän hurmasi minut soittamalla minulle kitaraa ja laittamalla ruokaa. Mies ylläpiti mielikuvaa itsestään nuorekkaana ja liikunnallisena ihmisenä, mutta lomamatkalla Aurinkorannikolla sain melkein kantaa miehen alas vuorelta, kun päivävaelluksella häneltä loppuivat voimat. Sen jälkeen en enää voinut sulkea silmiäni ikäerolta ja olin myös itsekäs, halusin aktiivista elämää ja hyvää seksiä, enkä jäähdyttelyä. Liittomme oli lyhyt, mutta ei minusta virhe. Opin paljon itsestäni ja meillä oli kivaa parhaina päivinä. 

Eron jälkeen jäi kaveruus. Mies löysi oman ikäisensä kumppanin, jolla on lievä liikuntavamma. He tuntuvat elävän herkuttelun ja kulttuuririentojen täyttämää elämää. 

Oma uusi kumppanini on kanssani samanikäinen, ihana, hyvässä kunnossa ja tosi paljon sopivampi minulle. 

Vierailija
142/1765 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

12v oltiin aviossa ja yllättäen vaimo haki eroa...minä olin meistä se joka päivittäin osoitin hellyyttä, koskettelin, halailin, suukottelin ja seksiä lähes päivittäin...sitten vaimoni sai tietää siitä ja haki eroa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/1765 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keski-iässä tulee avioeropiikki, kun naiset menettävät sen minkä vuoksi miehet heistä kiinnostuvat.

Vain tyhmät miehet ajattelevat näin.

Se on ihan tilastollinen fakta. Enkä ole mies.

Sittenhän voit varmaankin laittaa niitä faktatilastoja näytille?

Se on luultavasti fakta, että keski-ikä tuo eropiikin, mutta selittyykö se syy, eli naisen viehättävyyden katoaminen tilastoilla?

Totuus tekee kipeää. Uhotaan vain ettei le kuullutkaan nuorempaan vaihtamisesta tai keski-iässä eroamisesta 👍

Tuo on aikalailla urbaanilegendaa että kukaan vaihetelee mihinkään nuorempiin. Yleensä uusi rakkaus löytyy suurin piirtein samasta ikäluokasta. 

Tilastojen valossa vaihtuu nimenomaan nuorempaan. Jokaisen eron kohdalla aina entistä nuorempaan.

Mutta mitäpä 90% piikitetty kansa tilastoista ymmärtäisi.

Laitatko linkin johonkin tällaiseen tilastoon? Kiinnostaa.

Nykyään meillä on loistavat hakukonetyökalut käytettävissä, esim. Google.

Tee työsi itse.

Vierailija
144/1765 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen sairaallouseksi käynyt itaruus ja taloudellinen vallankäyttö.

Mitä se sellainen taloudellinen vallankäyttö on? Ei antanut tarpeeksi rahaa sinulle?

Vierailija
145/1765 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keski-iässä tulee avioeropiikki, kun naiset menettävät sen minkä vuoksi miehet heistä kiinnostuvat.

Kyllä molemmat ikääntyvät ihan yhtä lailla, miehelle vaan testosteronitason lasku on kovempi paikka, ja kääntävät sen samanikäisen vaimon syyksi. Nuoret miehethän painavat vaikka sitä kuuluisaa reikää patjassa.

Vierailija
146/1765 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on luultavasti fakta, että keski-ikä tuo eropiikin, mutta selittyykö se syy, eli naisen viehättävyyden katoaminen tilastoilla?

Totuus tekee kipeää. Uhotaan vain ettei le kuullutkaan nuorempaan vaihtamisesta tai keski-iässä eroamisesta 👍

Tuo on aikalailla urbaanilegendaa että kukaan vaihetelee mihinkään nuorempiin. Yleensä uusi rakkaus löytyy suurin piirtein samasta ikäluokasta. 

Tilastojen valossa vaihtuu nimenomaan nuorempaan. Jokaisen eron kohdalla aina entistä nuorempaan.

Tee työsi itse.

En vaan ole koskaan löytänyt tuollaista tilastoa niin siksi kysyin. Mutta eipä tämä minulle niin tärkeä asia ole. 

Vierailija
147/1765 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä tähän ketjuun tuli paljon vitsimiehiä. Kiva huomata, että miehiä ei erot hetkauta mihinkään suuntaan.

Vierailija
148/1765 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee työsi itse.

tästä huomaa henkilön, jolla ei ole tilastoja antaa. Jos sen tiedon löytäminen olisi niin helppoa, niin ei sinulta linkin antamiseen menisi kuin 20sec... Mutta sellaista tilastoa ei ole olemassa ;D eri

Vierailija
149/1765 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastin toista lujasti. Nyt olen hänen kanssaan jo oikeasti onnellinen. Ex liitto oli kulissia ja liitto vaisu. Tätä elämäni naista aion kosia kesällä, juhannuksena ja hän ei tiedä sitä.

Vierailija
150/1765 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa lähipiirissä voisin ehkä uskoa tuon että uudet liitot ovat hieman edellistä nuoremman kumppanin kanssa. Yhä useammin saattaa nainenkin olla uudessa liitossa se vanhempi osapuoli. Mutta sitten on ne liitot, joissa on jo reilummin ikäeroa, ja niistä erotaan hyvin usein silloin kun vanhempi osapuoli alkaa olla keski-iän ylittänyt. Tällaisesta liitosta vaihdetaan omanikäiseen. Näitä liittoja on kuitenkin alunperinkin aika vähän.

Vierailija
151/1765 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies väkivaltainen rapajuoppo, tosin minä kilttinä tyttönä uskoin parantavani hänet...hah! Olin tyhmä, nuori, täysin kokematon, riitaisan kodin kasvatti. Janosin rakkautta ja hienoja keskusteluja, joita välillä olikin. Ainakin keskusteluja. Valitettavasti menimme naimisiin, eroon piti olla asumuserokin (kun en jaksanut lähteä räkälöistä etsimään mahdollista todistajaa aviorikokselle), tai sitten olisi pitänyt olla lääkärin toteamia  pahoinpitelyn jälkiä. Mutta silloin yritin vielä toimia niin, ettei tullut turpiin - eli mielistelin oksettavalla tavalla, tein humalaiselle, haisevalle äijälle voikkoleipiä kun hän saapui välillä kotiin ryyppäämästä. Muutama paha väkivaltatilanne oli, yksi varsinkin, josta olisin saanut hänet vankilaan. Mutta ei.

Jäin pahoihin velkoihin, kun olin ottanut yrityksen nimiini. Yritys ei toiminut kun  työntekijä ryyppäsi, eikä tehnyt töitä. Verot, liikevaihtoverot, vuokrat, pankkilaina...kaikki menivät minun palkastani ulosottoon. Kuulin palkanlaskijan äänestä halveksuntaa, mutta en selitellyt. Oli aika enne 90-luvun lamaa. Ulosotot olivat tietenkin laman aikaan yleisempiä.

Isukki vain totesi, että kyllähän yh saa rahaa...sossusta. No ei saa kun käy töissä! Pienipalkkaisessa työssä, mutta kuitenkin. Yksinhuoltajakorotus lapsilisään, elatusapu oli hyvin pieni, tuliko se muinoin valtiolta vai kunnalta, en muista.

Sinniteltiin jotenkin, herkkuja ei syöty, lomamatkoilla ei käyty, ei ollut autoa ei mökkiä. Yksiössä asuttiin ensin. Mutta muistan senkin ajan meidän kahden, lapsen ja minun yhteisenä aikana, ja se oli sikäli hyvää aikaa. Luettiin, pelattiin, ajettiin fillarilla puistoon leikkimään. EI tarvinnut enää jännittää eikä pelätä. Äitini antoi kerrankin rahaa talvitakkeihin, kun huomasi, että lapsella ei ole kunnollista.  

Sitä avo/aviohelvettiä kesti liian kauan, monet sairauteni ovat takuulla saaneet alkunsa sieltä. Jatkuva jännitys, ahdistus ja paha ovat  elimistölle haitaksi.

Miettikää tarkasti, ettette tee samoja virheitä. Tiedän tosin, että ei me nuorina uskota ainakaan vanhempiimme. Kannattaisi edes VÄHÄN uskoa. Jokainen toki tekee omat virheensä, mutta jos ne maksavat vaikka elämän, ne ovat jo liian suuria virheitä.

Vierailija
152/1765 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen töitä parisuhdeasioiden parissa ja sen varjolla täytyy sanoa, että kovin nuorena solmitut liitot eivät yleensä kestä. Toki poikkeuksiakin on, mutta suurin osa hyvin nuorella iällä solmituista parisuhteista (+avioituminen myöhemmin) päätyy lopulta eroon. Tämä on minusta ymmärrettävää. Harva tietää teini-iässä, millaiseksi aikuiseksi lopulta kasvaa ja usein se puolisokin muuttuu. 

Vierailija
153/1765 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin monta syytä. Väkivalta. Etsi jatkuvasti netissä seuraa. Oli käynyt treffeillä naimisiin mentyämme. Ihan painavia syitä.

Vierailija
154/1765 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen töitä parisuhdeasioiden parissa ja sen varjolla täytyy sanoa, että kovin nuorena solmitut liitot eivät yleensä kestä. Toki poikkeuksiakin on, mutta suurin osa hyvin nuorella iällä solmituista parisuhteista (+avioituminen myöhemmin) päätyy lopulta eroon. Tämä on minusta ymmärrettävää. Harva tietää teini-iässä, millaiseksi aikuiseksi lopulta kasvaa ja usein se puolisokin muuttuu. 

Kerrohan sinä onko totta tämä palstalla miesten viljelemä väite, että miehet yleisestikään eivät rakasta naisia vaan ulkonäköä? Ja että jättävät naiset kun nainen ei ole enää yhtä kaunis kuin nuorena?

Vierailija
155/1765 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrohan sinä onko totta tämä palstalla miesten viljelemä väite, että miehet yleisestikään eivät rakasta naisia vaan ulkonäköä? Ja että jättävät naiset kun nainen ei ole enää yhtä kaunis kuin nuorena?

Ei pidä paikkaansa. Toki on heitä, joille puolison ulkonäkö/edustavuus on niin tärkeää, että haluaa ottaa nuoremman puolison aikaisemman tilalle. Suurin osa pareista on kuitenkin aivan tavallisia ulkonäöltään ja yhdessä suunnilleen oman ikäisensä naisen/miehen kanssa. Tilastollisesti suurten ikäerojen pariskunnat ovat melko harvassa.

Tilastollinen fakta tämä ei ole, mutta olen huomannut, että osa ulkonäön suhteen hyvin vaativista ihmisistä jää eron myötä yksin. Heillä vaatimukset ovat ulkonäön osalta yksinkertaisesti liian korkealla vastakkaisen sukupuolen suhteen. 

Vierailija
156/1765 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa. Toki on heitä, joille puolison ulkonäkö/edustavuus on niin tärkeää, että haluaa ottaa nuoremman puolison aikaisemman tilalle. Suurin osa pareista on kuitenkin aivan tavallisia ulkonäöltään ja yhdessä suunnilleen oman ikäisensä naisen/miehen kanssa. Tilastollisesti suurten ikäerojen pariskunnat ovat melko harvassa.

Tilastollinen fakta tämä ei ole, mutta olen huomannut, että osa ulkonäön suhteen hyvin vaativista ihmisistä jää eron myötä yksin. Heillä vaatimukset ovat ulkonäön osalta yksinkertaisesti liian korkealla vastakkaisen sukupuolen suhteen. 

Kiitos vastauksestasi. 

157/1765 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka avioliitto kesti n. 3 v. Yhteensä yhessä n. 7v.

Ero miehen alkoholismin ja väkivallan takia. En olisi voinu sille mitään.. Alkoholisti mikä alkoholisti. Olis pitäny jättää ite se jo heti ekan väkivaltasuuen jälkeen.

Toka avioliitto kesti n. Vuoden yhessä joku 3v.

Se myös päätty alkoholistimiehen ilkeyteen sekä omien tunteiden puuttumiseen, hänen kaa mun ei olis pitäny ees seurustella koska en rakastunut kunnolla

Vierailija
158/1765 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mentiin yhteen siksi että piti olla joku, ja pelättiin kai jäävämme yksin muuten. 7v se kesti. Oli pakko lähteä, kun puolisosta ei saanut mitään tukea mihinkään, vaan puhuin lähinnä seinille. Hermot paloi ja melkein löin häntä. Sellaisessa suhteessa ei ole kummankaan hyvä olla.

Erottiin, minä etsin itseäni reilun vuoden ennen kuin aloin edes miettimään deittailua. Exällä oli uusi parisuhde kuukauden päästä siitä, kun olin muuttanut pois, ja sai lapsen vuoden kuluttua. Eipä jäänyt haikailemaan "elämänsä rakkautta".

159/1765 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdessä 20 vuotta, 25-vuotiaasta 45-vuotiaaksi. Naimisissa siitä 17 vuotta.

Miehen rakkaus vain loppui. Ei ihmeempiä riitoja, ei edes alkoholin käyttöä ikinä (molemmat absolutisteja).

Aito rakkaus ei voi loppua ellei tapahdu jotain todella pahaa tai eron myötä eron kautta onnistuu tunteet kuolemaan

160/1765 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteessa pitää molempien tehdä työtä suhteen eteen. Kummankin ei vain toisen. Pitää myös olla aito rakkaus, pelkkä ihastumisen tunne ei riitä.

Pitää olla rehellisyyttä, luottamusta, uskollisuutta, anteeksiantoa, rakkautta.

Ja on hyvä olla tarpeeksi samanlaiset elämänarvot ja aktiivisuustaso.

Ja pitää rakastaa toista sellasena kuin se on virheineen päivineen.

Se kenen virheitä pystyt sietämään ja rakastamaan häntä silti on oikeanlainen.

Puhukaa, kuunnelkaa, ymmärtäkää.

Jos oon jotain oppinut niin sen että pitää vaan puhua, ja siis nätisti ja kunnioittavasti.

Muista että et voi pelkästään yksin suhdetta pelastaa, siihen tarvitaan molemmat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme