Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi teille tuli avioero?

Vierailija
06.05.2022 |

Tavoitteeni on pitkä, jopa elinikäinen liitto toisen ihmisen kanssa. Haluan tutustua niihin mahdollisiin sudenkuoppiin ja ongelmiin mihin liitto voi kaatua jos on kaatuakseen. On varmasti paljon syitä joille ei mitään voi, mutta uskon että on myös sellaisia joita voi ehkäistä etukäteen. Ajatteletko itse, että olisit voinut tehdä jotain eron estääksesi jos olisit ryhtynyt toimenpiteisiin tarpeeksi aikaisin vai oliko ero väistämätön? Kerro myös minkä ikäisenä erosit ja kuinka pitkän liiton jälkeen. Kiitos vastauksista :)

Kommentit (1765)

Vierailija
121/1765 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keski-iässä tulee avioeropiikki, kun naiset menettävät sen minkä vuoksi miehet heistä kiinnostuvat.

Vain tyhmät miehet ajattelevat näin.

Se on ihan tilastollinen fakta. Enkä ole mies.

Sittenhän voit varmaankin laittaa niitä faktatilastoja näytille?

Se on luultavasti fakta, että keski-ikä tuo eropiikin, mutta selittyykö se syy, eli naisen viehättävyyden katoaminen tilastoilla?

Totuus tekee kipeää. Uhotaan vain ettei le kuullutkaan nuorempaan vaihtamisesta tai keski-iässä eroamisesta 👍

Tuo on aikalailla urbaanilegendaa että kukaan vaihetelee mihinkään nuorempiin. Yleensä uusi rakkaus löytyy suurin piirtein samasta ikäluokasta. 

Vierailija
122/1765 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliso sairastui uhkapeliriippuvuuteen ja salasi sen, kunnes asioita ei enää pystynytkään salaamaan ja seurauksena vuosikausiksi velkojen maksua. Itse olin tunnollinen rahan käyttäjä ja säästin pienistäkin summista pahan päivän varalle. Avioehtoa ei ollut ja sitä naisena kadun syvästi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/1765 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ovat vaikeita asioita. En muuta voi todeta tähän.

Omalla kohdalla se, että toinen muuttui/kasvoi uuteen suuntaan niin että en enää tunnistanut tätä henkilöä samaksi ihmiseksi. Se tuntui siltä, kuin toinen jalka olisi revitty irti, sillä niin kauan jaoimme kaiken.

En tähän tohdi tarkemmin kirjoittaa...

Vierailija
124/1765 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keski-iässä tulee avioeropiikki, kun naiset menettävät sen minkä vuoksi miehet heistä kiinnostuvat.

Se on luultavasti fakta, että keski-ikä tuo eropiikin, mutta selittyykö se syy, eli naisen viehättävyyden katoaminen tilastoilla?

Totuus tekee kipeää. Uhotaan vain ettei le kuullutkaan nuorempaan vaihtamisesta tai keski-iässä eroamisesta 👍

Jos totuus on se, että miehet eivät rakasta naisia vaan näiden ulkonäköä sen hetken kun se on kauneimmillaan, niin miksi se tekisi kipeää? Sehän on vain hyvä että tuollainen asia tulee esiin ennen naimisiinmenoa ja voi keksiä elämällään jotain muuta kuin olla jollekulle silmänruokana sen aikaa kun se häntä miellyttää, ja tulla sitten heitetyksi pois. En minä ainakaan tuollaista tulevaisuutta kaipaa.

Tämä. Jos miehet ovat pinnallisia ja kykenemättömiä rakastamaan niin miksi se minuun tekisi kipeää? Heihin itseensähän se tekee kipeää, hehän sitä rakkaudetonta ja pinnallista elämää elää. Minulle on täysin ok keksiä jotain muuta kuin elää niin tyhmien olentojen kanssa, että pitävät toisen ulkonäköä suurimpana arvona kahden ihmisen välisessä suhteessa.

Vierailija
125/1765 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies osti moottoripyörän enkä halunnut a) leimautua WT:ksi ja b) kuollutta aviomiestä.

Vierailija
126/1765 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tästä ketjusta! Olen lähestymässä neljääkymppiä ja pitkässä parisuhteessa, lapset ovat jo koululaisia. Olen tunnistanut itsessäni jotain kriisin merkkejä, esim haaveilen jatkuvasti toisista miehistä ja ihastun jokaiseen mieheen, joka vaan hymyileekin mulle. Olen miettinyt, että ottaisin asian puheeksi oman mieheni kanssa ja olisin ehdottanut vaikka taukoa suhteeseen (tätä olotilaani on siis kestänyt jo vuoden verran), mutta en oikeasti halua menettää tätä kaikkea hetken huumailun takia. En siis halua vajota miestenne tasolle, vaan haluan tehdä töitä parisuhteemme eteen.

Hieno oivallus tämän ketjun myötä! Jos olisin sinä, niin miettisin, minkä asian puutteesta omassa parisuhteessa nuo ihastukset kertovat? Mitä kaipaisit mieheltäsi, mitä et tällä hetkellä saa (riittävästi)? Onko se ihastusten sinulle antama huomio? Kokemus, että olet naisena kiehtova tms?

Parisuhteeseensa voi yrittää saada niitä asioita, mitä kaipaa ja ehkä ihastuksiltaan etsii. Toki tämä vaatii molemmilta halua sitoutua parisuhteen kehittämiseen/elvyttämiseen, mutta mahdotonta se ei ole. Sen energian, minkä voisi käyttää ihastukseen, voi käyttää ihan omaankin mieheen. :)

Kun miehetkin tajuaisi ton viimeisen lauseen niin moni turha ero jäisi tekemättä.

Vierailija
127/1765 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet oikean ihmisen kanssa, ei tuollaisia tarvitse miettiä.

Miten niin? Itse ajattelen, että monikin ihminen voi olla se oikea, jos osaa hoitaa suhdetta oikein. Ja oikeasta tulee helposti väärä, kun pidetään toista itsestäänselvyytenä eikä mietitä miten suhde voisi mahdollisimman hyvin ja miten ongelmat parhaiten voitetaan.

Voin allekirjoittaa tämän. Menin 20-vuotiaana naimisiin miehen kanssa, joka oli minulle oikea kymmenen ensimmäistä avioliittovuotta ja olimme toisillemme hyvät kumppanit. Olimme alkaneet seurustella ja sitouduimme nuorina, ja suhteen aikaan emme osanneet kehittää tapoja pitää suhdetta yllä ja ratkaista ristiriitoja, joita väistämättä pitkän suhteen aikana tulee. Lopulta huomasimme, että emme enää olleet kulkeneet samaan suuntaan ja yhteytemme oli kadonnut. Olimme pitäneet toisiamme ja rakkauttamme nimenomaan itsestäänselvyyksinä, ja olimme jämähtäneet suhteen alkuvuosien asetelmiin emmekä osanneet itsenäistyä pitäen yllä parisuhdetta. Jäljellä oli enää yhteinen historia, kiintymys ja ystävyys. Romanttista rakkautta ei ollut jäljellä eikä uudestaan löytynyt, ja katsoimme parhaaksi erota. Tänä päivänä olemme edelleen ystäviä ja toisillemme tärkeitä ihmisiä. Suhdetta en kadu ja teimme parhaamme sen perusteella, mitä silloin osasimme tehdä.

Vierailija
128/1765 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos totuus on se, että miehet eivät rakasta naisia vaan näiden ulkonäköä sen hetken kun se on kauneimmillaan, niin miksi se tekisi kipeää? Sehän on vain hyvä että tuollainen asia tulee esiin ennen naimisiinmenoa ja voi keksiä elämällään jotain muuta kuin olla jollekulle silmänruokana sen aikaa kun se häntä miellyttää, ja tulla sitten heitetyksi pois. En minä ainakaan tuollaista tulevaisuutta kaipaa.

Minulle on täysin ok keksiä jotain muuta kuin elää niin tyhmien olentojen kanssa, että pitävät toisen ulkonäköä suurimpana arvona kahden ihmisen välisessä suhteessa.

Tai sitä että toinen olisi pidempi.

Vierailija
129/1765 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolison persoonallisuushäiriön ja mielenterveysongelmien vuoksi ero. Pallon aivan totaalisen loppuun. Olimme yhdessä 13v, kaksi lasta. Olin erotessa 29v. Paras päätös elämässäni. Ei ollut mitään tehtävissä, olisi pitänyt vaan lähteä tosi paljon aikaisemmin eikä venyttää omaa mielenterveyttä äärimmilleen. Rajua henkistä väkivaltaa vuosikausia.

Vierailija
130/1765 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen on sukua apinalle, ei joutsenelle. Geenipooli monipuolistuu, jos sikiää monen eri parittelukumppanin kanssa. Näin tulee useampia eri geeniyhdistelmiä.

Normaali luonnon kiertokulku:

Paritellaan tytön 1 kanssa, porsitaan, erotaan.

Paritellaan tytön 2 kanssa, porsitaan, erotaan.

Paritellaan tytön 3 kanssa, porsitaan, erotaan.

Paritellaan tytön 4 kanssa, porsitaan, erotaan.

Paritellaan tytön 5 kanssa, porsitaan, erotaan.

jne.

Vierailija
131/1765 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Seksi ja kaikki hellyys loppui. Suhteessa useita monen kuukauden, kerran jopa vuoden, seksittömiä jaksoja. Pahinta oli, ettei se tuntunut millään tavalla hetkauttavan miestä. Erityisesti suudelmia, halauksia, tai mitään muutakaan läheisyyttä ei ollut. Vuosiin. Kukaan ulkopuolinen ei varmasti olisi uskonut, jos olisi tiennyt, emme näyttäneet yhtään sellaiselta pariskunnalta. Seksiä en lopulta halunnut enää itsekään, koska rakkaus puuttui suhteesta kokonaan. Ei tehty mitään yhdessä, hotelliviikonlopuista tuli (ainakin minulle) aika kiusallisia, kun niissä jotenkin leijuu se odotus, että nyt pitäisi olla sitä seksiä ja romantiikkaa. Meille se oli toinen paikka katsoa televisiosta illan ohjelmat. Miestä kiinnosti vain omat harrastukset ja yleensä nuo hotellit sun muut lomat menikin siinä, että hän harrasti niitä omia juttujaan ja lopulta koko reissut suunniteltiin vain sitä tarkoitusta varten.

- Ei oltu myöskään hyviä ystäviä, mikä olisi jotenkin kompensoinut edellä kerrottua tilannetta. Mitään asiaa ei saatu keskusteltua, kun oltiin ihan erilaisia ja ajateltiin kaikesta eri tavalla. Lasten asiat ja arjen pyöritys sujui, mutta ei mikään syvempi vuorovaikutus. Jos toin tunteitani ja ajatuksiani esiin, päädyin lopulta aina tuntemaan itseni torjutuksi ja lopulta vaikenin kokonaan. Tuli sellainen tunne, että mies tunsi samalla tavalla minusta. Kuin eri kieltä oltaisiin puhuttu.

- Taloudellinen epätasa-arvo. Mies oli minua vanhempi ja vaikka tulotasoiltamme olimme lähellä toisiamme, niin miehellä oli paljon enemmän varallisuutta kuin minulla. Suhteessamme syntyi sudenkuoppa, missä minä yritin viimeiseen asti maksaa kaiken 50/50, jolloin lopulta käytännössä minun tilini meni sileäksi kuusta toiseen ja jouduin jatkuvasti venyttämään penniä ihan perustarpeista. Olin sattuneesta syystä asiasta koko ajan kireä kuin viulunkieli ja se vei kaiken elämänilon. Mies ei taas päässyt taloudellisesti tasa-arvoiseen suhteeseen, missä olisi voinut jonkun ikäisensä kanssa harrastaa ja matkustella.

Vierailija
132/1765 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopin takia ero :/ hän ei pitänyt minusta (riitoja ei ollut, naamakerroin ilmeisesti ei vain mieleen) ja pitkään teki selän takana töitä sen eteen että ero tulisi. Sain jälkikäteen kuulla että suostutteli mieheni liittymään parisuhteemme aikana sinkkujen deittipalveluun vedoten siihen että varattunakin voi mennä tutustuakseen uusiin ihmisiin. Ja hän tutustutti kyläilykerroilla jolloin en ollut paikalla miehelleni sinkkuja tuttujaan paritus mielessä. Anoppi haukkui minua selän takana toistuvasti ja mustamaalasi, vähätteli. Mies myönsi tämän kysyessäni. Anoppi kirjoitteli minusta p....a jopa Facebookiin. Puolisoni oli äitinsä tossun alla ja naruista vedeltävissä

Vierailija
133/1765 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Jos miehet ovat pinnallisia ja kykenemättömiä rakastamaan niin miksi se minuun tekisi kipeää? Heihin itseensähän se tekee kipeää, hehän sitä rakkaudetonta ja pinnallista elämää elää. Minulle on täysin ok keksiä jotain muuta kuin elää niin tyhmien olentojen kanssa, että pitävät toisen ulkonäköä suurimpana arvona kahden ihmisen välisessä suhteessa.

Keskustelupalstojen hyvä puoli, että nämäkin totuudet tulevat julki. Netin ulkopuolellahan miehet puhuvat aivan muuta, heillä on muka tunteita yms yms. Ilmeisestikin siksi että pääsisivät porsimaan. Onneksi osa miessukupuolesta on rehellisiä ja paljastaa sukupuolensa todelliset tarkoitukset. Voin uskoa että teitä ei miesten keskuudessa arvosteta, kun pilaatte muidenkin miesten mahdollisuudet paritteluun ja porsimiseen mutta me naiset olemme kiitollisia teille! Säästätte meidät paljolta harmilta ja surulta! <3

Vierailija
134/1765 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen sairaallouseksi käynyt itaruus ja taloudellinen vallankäyttö.

Vierailija
135/1765 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on aikalailla urbaanilegendaa että kukaan vaihetelee mihinkään nuorempiin. Yleensä uusi rakkaus löytyy suurin piirtein samasta ikäluokasta. 

Mun ero johtui siitä että eksä vaihtoi minut vanhempaan. Eli itsensä ikäiseen. Mä olin reilusti nuorempi ja kyllähän se rehellisesti vaikutti meidän suhteeseen huonolla tavalla, vaikka alkuun olikin ehkä jännittävää. Nykyään ajattelen että eksän päätös oli ihan ymmärrettävä. Hän halusi samassa elämäntilanteessa olevan kumppanin jonka kanssa asettua aloilleen nauttimaan kotielämästä. Varmasti myös aavisteli että ennemmin tai myöhemmin mä olisin joka tapauksessa vaihtanut oman ikäiseen, niin päätti ehtiä ensin kun tilaisuus tuli.

Vierailija
136/1765 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kohta 20 vuotta kestänyt avioliitto ja sen salaisuus on ollut aika kliseiset jutut:

1. Kohtelen puolisoani kuten toivon hänen kohtelevan minua. Toimii hyvin, koska ihminen on luonnostaan käytöksen peilaaja.

2. Olit sinkku tai pitkässä liitossa, niin sydän särkyy joka tapauksessa ja jopa useasti. On ihan epärealistista, että siltä välttyisi muuta kuin erakkona kyöpelinvuorella.

3. Silloin kun ei jaksaisi rakastaa yhtään, niin silloin pitää tahtoa ja lujaa. Eli panosta toiseen silloin kun hän ehkä vähiten sitä ansaitsisi.

Nämä edellä mainitut on tosi kliseisiä kyllä, mutta meillä toimii. Toisaalta on tuo minun kumppani sen verran upea tyyppi, että parit huonot puolet ei paljoa paina :)

Vierailija
137/1765 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapasin niin ihanan miehen, että oli otettava ero. Toinen lapsista silloin päiväkoti-ikäinen, toinen alakoululainen. Valitettavasti se ihana mies ei sitten kuitenkaan ollut niin ihana, että ero tuli siitäkin. Lapset vähän oirehti, mutta väliäkös sillä, kyllä ne pärjää.

Vierailija
138/1765 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akka ei ymmärtänyt selkeitä antamiani ohjeita.

Vierailija
139/1765 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilastojen valossa vaihtuu nimenomaan nuorempaan. Jokaisen eron kohdalla aina entistä nuorempaan.

Mutta mitäpä 90% piikitetty kansa tilastoista ymmärtäisi.

Vierailija
140/1765 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilastojen valossa vaihtuu nimenomaan nuorempaan. Jokaisen eron kohdalla aina entistä nuorempaan.

Mutta mitäpä 90% piikitetty kansa tilastoista ymmärtäisi.

Laitatko linkin johonkin tällaiseen tilastoon? Kiinnostaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi