Miksi teille tuli avioero?
Tavoitteeni on pitkä, jopa elinikäinen liitto toisen ihmisen kanssa. Haluan tutustua niihin mahdollisiin sudenkuoppiin ja ongelmiin mihin liitto voi kaatua jos on kaatuakseen. On varmasti paljon syitä joille ei mitään voi, mutta uskon että on myös sellaisia joita voi ehkäistä etukäteen. Ajatteletko itse, että olisit voinut tehdä jotain eron estääksesi jos olisit ryhtynyt toimenpiteisiin tarpeeksi aikaisin vai oliko ero väistämätön? Kerro myös minkä ikäisenä erosit ja kuinka pitkän liiton jälkeen. Kiitos vastauksista :)
Kommentit (1765)
Avioeropiikki keski-iässä ei johdu tilastollisesti siitä, että naiset menettää, jotain, mitä miehet haluaa, koska eroista 70% on vaimon hakemia. Naiset ovat seksielämänsä huipulla ja miehet hiipuvat ja osalla taidot puuttuu.
Meillä ero johtui siitä, että oltiin lopulta liian erilaisia mies ei tykännyt seksin ulkopuolisesta hellyydestä ja minä en voinut olla ilman sitä enää. Mies ei myöskään kyennyt keskustelemaan asioista ja ilman kommunikaatiota suhde ei toimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keski-iässä tulee avioeropiikki, kun naiset menettävät sen minkä vuoksi miehet heistä kiinnostuvat.
Vain tyhmät miehet ajattelevat näin.
Se on ihan tilastollinen fakta. Enkä ole mies.
Eli se on nyt vain tilastollinen fakta, että miehet on tyhmiä. Lol.
Totta. Tilastollinen tosiasia on myös se, että eroja tulee paljon keski-iässä. Se mitä tuo mies tässä vääristelee on siihen johtava syy: ei ole ulkonäköasia vaan lapset. Lapset aiheuttaa eropiikin kahdesti: ensin erotaan paljon pikkulapsiajan haasteiden vuoksi ja seuraavaksi eniten, kun lapset lentää pesästä ja huomataan, ettei parilla enää muuta yhteistä ollutkaan. Lapsiperhearki on ajanut parin kaverisuhteeseen ja siksi erotaan.
Älkää jaksako lähteä noiden trollien juttuun mukaan. Nainen saa aina halutessaan miehen, sekin on tilastollinen tosiasia.
Miehen mielestä vaadin liikaa. Minä taas en ollut onnellinen hänen kanssaan, kun tuntui että yksin pidän suhdetta yllä.
Vierailija kirjoitti:
Avioeropiikki keski-iässä ei johdu tilastollisesti siitä, että naiset menettää, jotain, mitä miehet haluaa, koska eroista 70% on vaimon hakemia. Naiset ovat seksielämänsä huipulla ja miehet hiipuvat ja osalla taidot puuttuu.
Näin! Jos naiselta jäi ns.k*llikaruselli kokematta nuorena, niin viimeistää keski-iässä voimaannutaan ja jaetaan tu$$ua ihan urakalla.
121212 kirjoitti:
Tyypillisin syy avioeroon on se, että ruuhkavuodet loppuvat.
Nykyinen kuvio menee siten että naiset "juoksevat juoksunsa" tai sinkkuilevat parikymppisinä. Tämä voi tarkoittaa lyhytaikaisia seurustelusuhteita suosittujen poikien kanssa, kun nämä haluavat kokeilla useita naisia. Tyypillisesti nainen miellyttää suosittua poikaa kaikin keinoin, ja tämä nauttii leppoisasta nuoruudesta, vaihtaen tyttöystävää jatkuvasti.
Kolmekymppisenä iskee perhekuume. Halutaan lapsia, häät ja asunto. Sitten alkavat luotettavat tavismiehet kiinnostamaan. Lapseton seurusteluvaihe jätetään mahdollisimman lyhyeksi, pikapikaa alttarille ja lapsia. Alun ihastuminen ja molempien soidinmenovaihe kantaa tämän ajan yli.
Ruuhkavuosien aikana yhteistä aikaa ei juuri ole. Työ ja lapset vievät ajan.
Kun lapset kasvavat isommiksi, yhteistä aikaa vihdoinkin on. Ja silloin selviää totuus. Nainen ei koskaan miestä rakastanutkaan, vaan ajatusta lapsista/häistä/asunnosta, jne. Elämäpaketista joka osa mies oli. Nyt kun pitäisikin ollajuuri tämän miehen kanssa vailla tavoitteita, vain siksi koska koska halutaan olla juuri tämän miehen kanssa, alkaakin seuraava elämänvaihe. "Eläminen itselle". Ja mies saa lähteä. On aika mennä Tinderiin ja katsoa olisiko siellä jänskempiä miehiä.
1. Juoksut
2. Vakiintuminen
3. MenotNaisen elämänvaiheet.
Ja noin kirjoittaa naisista mies, joka on itse kertonut, miten pyörittää montaa naista samaan aikaan seksisuhteissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin! Jos naiselta jäi ns.k*llikaruselli kokematta nuorena, niin viimeistää keski-iässä voimaannutaan ja jaetaan tu$$ua ihan urakalla.
Jäätkö sinä ilman vai mitä valittamista sinulla on?
Vierailija kirjoitti:
121212 kirjoitti:
Nykyinen kuvio menee siten että naiset "juoksevat juoksunsa" tai sinkkuilevat parikymppisinä. Tämä voi tarkoittaa lyhytaikaisia seurustelusuhteita suosittujen poikien kanssa, kun nämä haluavat kokeilla useita naisia. Tyypillisesti nainen miellyttää suosittua poikaa kaikin keinoin, ja tämä nauttii leppoisasta nuoruudesta, vaihtaen tyttöystävää jatkuvasti.
Kolmekymppisenä iskee perhekuume. Halutaan lapsia, häät ja asunto. Sitten alkavat luotettavat tavismiehet kiinnostamaan. Lapseton seurusteluvaihe jätetään mahdollisimman lyhyeksi, pikapikaa alttarille ja lapsia. Alun ihastuminen ja molempien soidinmenovaihe kantaa tämän ajan yli.
Kun lapset kasvavat isommiksi, yhteistä aikaa vihdoinkin on. Ja silloin selviää totuus. Nainen ei koskaan miestä rakastanutkaan, vaan ajatusta lapsista/häistä/asunnosta, jne. Elämäpaketista joka osa mies oli. Nyt kun pitäisikin ollajuuri tämän miehen kanssa vailla tavoitteita, vain siksi koska koska halutaan olla juuri tämän miehen kanssa, alkaakin seuraava elämänvaihe. "Eläminen itselle". Ja mies saa lähteä. On aika mennä Tinderiin ja katsoa olisiko siellä jänskempiä miehiä.
1. Juoksut
2. Vakiintuminen
Ja noin kirjoittaa naisista mies, joka on itse kertonut, miten pyörittää montaa naista samaan aikaan seksisuhteissa.
Ja se muuttaa noita faktoja jotenkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun argumentit loppuu alkaa rytmikäs incel huutelu :D
Vierailija kirjoitti:
Se on sitä itselle elämistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä incel? Mistä minä tiedän oletko sinä naimisissa vai et.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä incel? Mistä minä tiedän oletko sinä naimisissa vai et.
Mistä minä tiedän mitä sinä tiedät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
121212 kirjoitti:
1. Juoksut
2. Vakiintuminen
Ja se muuttaa noita faktoja jotenkin?
Siksi, että hän itse pyörittää montaa naista samaan aikaan ja silti kehtaa arvostella naisia.
Juttu on muutenkin pelkkää pskaa. Aika harvalla on elämänsä aikana vain yksi kumppani, koska ihmiset tekevät vääriä valintoja ja muuttuvat iän myötä. Jos se nuoruusiän poikaystävä ei halua lapsia, niin mitä vaihtoehtoja naiselle jää? Jäädä lapsettomaksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on sitä itselle elämistä.
Ihan sallittua, jos noin haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä et ole päässyt naimisiin asti, joten miksi jakelet lausuntojasi tässä ketjussa? Ne ovat yhtä tyhjän kanssa.
Jossain vaiheessa miehestä tuli vapaamatkustaja. Ei kyennyt mihinkään oma-aloitteisesti, minä hoidin kaiken ja toimin työnjohtajana talossa. Mies toki kävi töissä ja hoiti lapsia kuten minäkin, mutta siinä kaikki. Ei ymmärtänyt edes laskujaan maksaa, ellen muistutellut. Seksiäkään se ei enää vuosiin kaivannut, ja itse olen hyvin seksuaalinen. Ikinä ei vienyt minua edes syömään tai elokuviin, ei ikinä ehdottanut mitään reissuja tai retkiä edes lasten kanssa. Kun ei ollut enää mitään yhteistä jäljellä, muuta kuin ne lapset ja asuntolaina, niin ei ollut enää muuta vaihtoehtoa kuin lähteä. Itselläni on vielä unelmia ja elämää (toivottavasti pitkälti) jäljellä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harva ketjussa tuntuu reflektoivan omaa osuuttaan suhteen toimimattomuuteen.
Miksi näin? Samat virheet tulee vain toistettua, jos ei itse muutu.
Niinpä. Jotkut kiertävät eri parisuhteissa tai avioliitoissa koko aikuisikänsä hakien jotain sellaista mitä ei ole olemassakaan. Syyttävät aina kulloistakin puolisoaan kun piti taas kerran pettämällä lähteä uuteen suhteeseen sitä ultimaattista hattararakkautta kokemaan.
Ei kaikki. Osa traumapohjalta suhteista pakenevista ymmärtää kyllä ihan hyvin että vika on omassa päässä, mutta ei osaa korjata sitä. Näin minäkin. Tiedän, että vika on suurelta osin minussa, mutta kolme terapeuttia ja lääkitys ei ole sitä korjannut. Jossain vaiheessa sitä väsyy tilanteeseen, jossa toisen kosketuskin ahdistaa. Ei se puolisokaan loputtomiin sellaista ansaitse.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ero johtui siitä, että oltiin lopulta liian erilaisia mies ei tykännyt seksin ulkopuolisesta hellyydestä ja minä en voinut olla ilman sitä enää. Mies ei myöskään kyennyt keskustelemaan asioista ja ilman kommunikaatiota suhde ei toimi.
Tämä tilasto ei kerro asiasta mitään, koska moni nainen hakee eroa juuri sen takia että mies ei enää välitä heistä koska he eivät enää olen nuoria ja kauniita. Mies ei itse ole kiinnostunut edes hakemaan eroa, hän elää kämppiksenä, hakee eron vasta sitten kun löytää nuoremman ja kauniimman.
Kun ei saa suutaan auki niistä asioista, jotka nyppii. Sitten katkeroidutaan ja otetaan ero, kun mitta täyttyy. Eikä toinen edes tiedä, mikä oli vialla, kun ei koskaan kerrottu.
Tällainen on esim. raha-asioista sopiminen jo suhteen alkuvaiheessa. Kuinka paljon laitetaan tuloista säästöön, kuinka paljon voi tuhlailla, pihistetäänkö ruuan laadusta vai kenties jostain muusta jne. Raha aiheuttaa valtavasti riitoja.
Kasvoimme erilleen, mutta olemme yhä parhaita kavereita.