Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi teille tuli avioero?

Vierailija
06.05.2022 |

Tavoitteeni on pitkä, jopa elinikäinen liitto toisen ihmisen kanssa. Haluan tutustua niihin mahdollisiin sudenkuoppiin ja ongelmiin mihin liitto voi kaatua jos on kaatuakseen. On varmasti paljon syitä joille ei mitään voi, mutta uskon että on myös sellaisia joita voi ehkäistä etukäteen. Ajatteletko itse, että olisit voinut tehdä jotain eron estääksesi jos olisit ryhtynyt toimenpiteisiin tarpeeksi aikaisin vai oliko ero väistämätön? Kerro myös minkä ikäisenä erosit ja kuinka pitkän liiton jälkeen. Kiitos vastauksista :)

Kommentit (1765)

Vierailija
1101/1765 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies halusi erota. Tunteita toista ihmistä kohtaan. Rakkaus on tosiaan myös tahtotila eikä toista voi pakottaa. Nykyisin hän elää kahden naisen kanssa, asuvat yhdessä.

Vierailija
1102/1765 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kriisi. Se siihen tuli väliin. Toisella kriisi vanhenemisesta, hiusten harveneminen, kulumista polvissa. Elämä. Rahat ei riitä siihen mitä haluaa, loma-asuntoon, veneeseen, isoon autoon.

Toisella kriisi siitä, ettei ehdi mitään. Aika kuluu tavoitellessa jotain, mikä ei ole tärkeää. Toisen alituinen tyytymättömyys kaikkeen stressaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1103/1765 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

exällä tuppasi oleen hommia illat pitkät ja kävelylenkit piteni ja piteni iltaisin, sitten firman juhlat meni aamu neloseen vaikka muut lähti jo 9 kotio

syyksi paljastui salasuhde firmassa

nostin kamani ja lähdin, jaettiin omaisuus,  en ole paljoa ollut puheissa sen jälkeen,paitsi sukujuhlissa

Vierailija
1104/1765 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pani vierasta.

Vierailija
1105/1765 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa viinaa ja lopuksi vieras nainen, se riitti. 7v aviossa, sitä ennen 7v yhtä köyttä teinistä asti. Uusi liitto, siinäkin auvoa kesti sen seitsemän vuotta, edelleen liikaa viinaa ja vieras nainen, ero. Jotain pitää oppia. Kovemman kautta. Sääli sitä kaikille aiheutunutta kärsimystä.

Vierailija
1106/1765 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta puhuen en tiedä miksi erosimme. Mies ilmoitti, että rakastaa toista naista ja lähti. En usko, että olisin voinut tehdä mitään toisin. Mies ei vaan pitänyt minusta, hän ilmeisesti jollain tavalla jopa vihasi minua, oltuaan kanssani 30 vuotta naimisissa. Ero oli iso yllätys minulle, mutta myös ystävillemme ja sukulaisillemme. Olimme olleet säyseä ja se "ikuinen pari". Ja olen siis ihan sellainen tavallinen naisihminen, ei mt- tai päihdeongelmia tai muutakaan erityistä. Emme ole tekemisissä, en tiedä mitä ajattelee tai miten hänen elämänsä kulkee. Naimisiin meni kun avioero oli valmis. Lapsemme pitävät häneen kyllä yhteyttä. Hirveä shokki sellainen ero oli. Oli tehtävä tosissaan töitä omien rakkauden tunteiden kuolettamiseksi ja elämässä eteenpäin menemiseksi. Ystävät eivät tienneet miten päin olisivat, mitä oikein oli tapahtunut. Jos joku nyt on samassa tilanteessa, niin isosti tsemppiä. Kyllä sen kestää, vaikka sattuukin kovasti. Pää pystyyn ja hirveällä pokalla vaan ihmisten ilmoille! Ei ole velvollisuutta selittää mitään kenellekään, oma elämä ja lapset etusijalle kaikessa.

Vierailija
1107/1765 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoruuden lyhyeksi jäänyt (alle 2 vuotta) avioliitto. Syynä oli vanhanaikainen teko, olin tullut raskaaksi. Älytöntä, älytöntä,älytöntä oli mennä naimisiin, mutta olimme todella nuoria. No, meillä on ollut eromme jälkeen hyvät ja asialliset välit. Siitä asiasta kiitän häntä ikuisesti ja elämää eniten! Se että, molemmat tajusivat, ettei meidän olisi ikinä pitänyt avioitua keskenään. Lapsi, jonka saimme on ihana huippulahjakas ja siitäkin kiitän. Hänellä on erosta huolimatta erinomaiset suhteet molempiin vanhempiinsa. Sittemmin hän sai myös sisarpuolia. Hekin tulevat hyvin toimeen. Siitäkin asiasta on hurja kiittäminen. Hän on parhaillaan velipuolensa kanssa yhteisellä talvilomalla ulkomailla.

Vierailija
1108/1765 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusin, ettei meillä ollut oikein mitään yhteistä. Mies teki töissä pitkää päivää ja pitkiä työmatkoja maailmalla ja minä olin kotona. Yhteiset harvat illanvietotkin olivat yleensä edustustilaisuuksia. Rahasta ja omaisuudesta ei ollut pulaa, päinvastoin, mutta jopa se yltäkylläisyyskin alkoi tympimään kun ei ollut mitään haasteita. Oli helppo lähteä kun mies lunasti käteisellä avio-osuuteni omaisuudesta. Onneksi tuli luettua tältä palstalta hyviä ohjeita oman itsenäisen elämän järjestämiseksi. 

Vierailija
1109/1765 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä omista

Älä muuta

Älä arvostele

Älä valvo

Älä kontroloi

Siinä nyt alkuun pitkän parisuhteen rakennuspalikoiksi

Vierailija
1110/1765 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä omista

Älä muuta

Älä arvostele

Älä valvo

Älä kontroloi

Jotain taisi unohtua tästä listasta. Taisi jäädä tarkoituksella.

Vierailija
1111/1765 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä omista

Älä muuta

Älä arvostele

Älä valvo

Älä kontroloi

Kaikki parisuhteet eivät ole tarkoitettukaan elämässä kestäviksi. Osa ihmisistä ei milloinkaan ole omassa elämässään riittävän kypsä parisuhteeseen. Minä ymmärsin ensimmäisen avioliittoni kariuduttua, että en ole riittävän kypsä avioliittoon. Minä opin. Minä en enää mennyt uudestaan kokeilemaan avioliittoa. Nautin elämästäni aikuisten lasten kanssa yksin. Olen äärimmäisen onnellinen näinkin. Parisuhde ei vaan ole elämän onnellisimmaksi tekijä. Minut onnelliseksi tekevät lapset, (toive lapsenlapsista), rauha itseni kanssa, tasapainoinen arki, hyvä ja onnellinen elämäntilanteeni. Minulta ei mitään puutu.

Vierailija
1112/1765 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsin addiktioista pelasin nettipokeria, en menettänyt juurikaan rahaa, mutta siihen käytin liikaa yhteistä aikaa, myös seksiä ajattelin kokoajan. Käytin aikaani miettiessäni kaikkea seksiin liittyvää. Perus jyystö alkoi kyllästyä, jolloin hommasin seksiliikkeestä ihan perussettiä ruoskaa, sidonta välineitä jne ... Ostin myös exälle mitä mielikuvituksellisia asuja. Kiitos kuitenkin hänelle, että toteutti fantasioitani.

En ole erottuani juurikaan harrastanut seksiä. Tiedän myös jos seurusteluisin pidempään jäisin taas seksiin koukkuun ja elämäni kärsisi taas addiktioista.

M49

Vierailija
1113/1765 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen eronnut, ja kyllä - omaa naiiviuttani ja tyhmyyttäni tai sanotaanko nuoruuden kokemattomuuttani ja vaaleanpunaisten poutapilvien uskossa menin naimisiin. Olin nuori ja elämää kokematon. Täysin keskenkasvuinen henkisesti.

Sitä kesti kolme vuotta.  Syntyi lapsi ja jouduin kasvamaan valtavasti henkisesti, mies sitten ei.

Hän eli edelleen oikuttelevan teinin elämää, mykkäkouluineen ja vastuun kantamattomuuksineen edelleen. Haaveili mallin urasta.  Lähetti kuviaan johonkin. Haki jopa alastonkuviaan  jonnekin mutta  kun niissä olisi pitänyt näkyä myös kasvot, ei sitten uskaltanutkaan kuviin tai videoon tai mikäs se nyt sitten olisi ollutkin koska siinä olisi ollut pakko näkyä myös kasvot.

Elämän olisi pitänyt olla huoletonta ja kivaa, työhön ei halunnut eikä ottamaan minkäänlaista vastuuta perheestä.  Hain eron ja hankin asunnon itselleni ja lapselle. Aloin elää aikuisen elämää, hän joutui paniikkiin ja viimeinen minkä hänestä tiedän on, että kuulin hänen liittyneen johonkin uskonlahkoon. Ehkä sieltä sitten saa jontain lohtua ja mieltä elämäänsä, mene tiedä. Lapseen ei ole koskaan pitänyt minkäänlaista yhteyttä eikä tietenkään maksanut elatusmaksuja. Vattomalta niitä ei ole saatu edes ulosmitattua.

Koska minulla oli ja on lapsi, olen valinnut elämän ilman parisuhdetta. En halua marssittaa lapseni elämään jonoa vaihtuvia "isänkorvikkeita". Meillä on suvussa lapsirakkaita miehiä kuten vanhin veljeni sekä serkkuni joika ovat erittäin läheisiä pojalleni. Myös oma isäni mutta ikävä kyllä hän on nyt pois elämästämme kuoleman kautta.

En näe parisuhdetta mitenkään elämäämme parantavana vaihtoehtona. Meillä on hyvä näin. Minulla on työ jossa tienaan riittävästi, en tarvitse kenenkään apua. Meillä on oma koti ja läheisiä ihmisiä ympärillamme. Hetkeäkään en ole katunut, en edes sitä että sen typeryyden tein että naimisiin menin koska sitä kautta sain lapseni elämääni.  Kaikki on hyvin nyt. Opetus oli kova mutta onneksi otin opikseni ja kasvoin huimasti ihmisenä.

Kuin oma tarinani, vaikka minulla on lapsia enemmän kuin yksi.

Vierailija
1114/1765 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kriisi. Se siihen tuli väliin. Toisella kriisi vanhenemisesta, hiusten harveneminen, kulumista polvissa. Elämä. Rahat ei riitä siihen mitä haluaa, loma-asuntoon, veneeseen, isoon autoon.

Toisella kriisi siitä, ettei ehdi mitään. Aika kuluu tavoitellessa jotain, mikä ei ole tärkeää. Toisen alituinen tyytymättömyys kaikkeen stressaa.

Tuttua minullekin tuo. Ajatella kun sitä on 22-23 vuotta sitten muutettu yhteen ihan tyhjätaskuina. Asuttiin vielä aluksi keskustassa kivitalossa yksiössä, eikä kumpikaan valittanut yhtään. Oltiin onnellisia, että oli katto pään päällä ja syötiin halpaa ruokaa. Nukuttiin lähekkäin ja juteltiin iltaisin.

Nykyisin tuntuu, että toinen on kroonisesti äreä. Mikään ei riitä. Kun ostettiin talo, se ei ollut hyvä, ei tarpeeksi isoa autotallia, ei sitä eikä tätä. Kyllästyin narinaan ja ostettiin uudempi ja suurempi. En tiedä, oliko mikään onnen täyttymys. Lasten kasvatuksesta oltu aina samaa mieltä, mistään muusta ei enää samaa mieltä ollakaan. Jos jotain ehdottaa, heti tyrmätään ideat. Jos jotain pyytää, varmaan uhallaan tekee toisin päin.

En tiedä, paraneeko se vaihtamalla. Ainakin omien vanhempieni liitto pelkästään muuttui paremmaksi, kun jäivät eläkkeelle. Onhan meillä eläkeikään aikaa, mutta jotenkin ajattelen kuitenkin, että kaveri on kiva olla jakamassa arkea. Taloudellisetkin asiat vaikuttaa, kun on vielä alaikäisiä lapsia.

Vierailija
1115/1765 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vielä tullut, mutta tulee.

Olemme 36-45v, yhdessä 12 vuotta, joista naimisissa 8.

Miehen aika kuluu puhelimella, konsoleilla ja tietokoneella videopelejä pelaten. Minä ja lapset saamme hyvin vähän aikaa tai huomiota. Omaa aikaa en saa yhtään ja sosiaaliset piirini ovat kuihtuneet.

Olen järjestelmässä asioita, että tämän vuoden aikana pakkaan kimpsut ja muutamme. Olen tuonut asian esiin moneen kertaan, että koen meidän jäävän paitsioon, mutta asia ei muutu kuin pahempaan suuntaan.

Vierailija
1116/1765 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä omista

Älä muuta

Älä arvostele

Älä valvo

Älä kontroloi

Tärkein on rakkaus.

Kokemuksesta tiedän, että haalea ei kuumaksi muutu, vaikka paperilla täydellinen pari. Kun ei ole kipinää alussa, se on tekohengitystä koko liitto.

Vierailija
1117/1765 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

M-71 kirjoitti:

Avioero tuli kun vaihdoin polttomoottoriauton sähköautoon.

Eli aloit pitämään miehistä?

Vierailija
1118/1765 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. kävi vieraissa

2. kiisti käyneensä vieraissa

3. Myös se syrjähyppy todisti, että mitään ei ole tapahtunut, ovat pelkästään viettäneet aikaa yhdessä.

4. päätin tehdä testin. Sanoin, että lähden ystävän kanssa reissuun pe-su. Palasin kotiin jo la-aamuna ja koti oli tyhjä. Odottelin kotona. Illalla kysyin, tuleeko exäni kotiin, koska olenkin matkalla kotiin yöksi. Exäni tekstasi pyörähtäneensä kaverin luo ja jää sinne yöksi, kun tuli otettua pari eikä uskalla ajaa autoa.

5. seuraavana päivänä (su) tuli kotiin ja oli kuin ei mitään.

6. Ilmoitin erosta

7. Exäni ilmoitti löytäneensä asunnon

8. Muuton jälkeen tämä ei-syrjähyppy muutti samaan kämppään.

9. Exäni kertoi kaikille tavanneensa sen uuden kumppanin vasta meidän eron jälkeen.

Vierailija
1119/1765 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa alkoholia ja väkivaltainen käytös. Lisäksi holtiton rahan käyttö. Eikö siinä tarpeeksi syitä lähteä eri suuntiin, kun ei ollut lapsiakaan silloin, onneksi.

Vierailija
1120/1765 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muija haki myrkyt käteen.

Oma oli valinta ja nyt työkyvyttömänä ja yksin. Haukkui minut foliohatuksi, muttei hauku enää.

Perikardiitti 2. Jälkeen