Itku tuli taas kelan takia. Pelkkää pilkunviilausta ja ihmisten kiusaamista. :(
Olin niin onnellinen, että pääsen varmasti kuntoutuspsykoterapiaan vihdoin. Sitä tarvitsen todella, monet lääkärit ja hoitajat ovat vuosien varrella sen todenneet.
Lääkärinlausunto oli kunnossa ja voimassa kun sen kelalle lähetin.
Olin myös soittanut kelaan ennen hakemuksen lähettämisestä, että en ole löytänyt vielä sopivaa terapeuttia, joten enkö voi lähettää hakemusta?
Kertoi, että se ei haittaa. Terapeutin voi etsiä myöhemminkin ja hakemus voidaan siitä huolimatta käsitellä , se on hyvin ymmärrettävää, että vaatii aikansa.
Kertoi myös lääkärintiodistuksen olevan kunnossa.
Nyt sitten kelalta tuli kahden kuukauden jälkeen viestiä, että lääkärinlausunto ei käy kun on mennyt vanhaksi (tämän käsittelyn aikana) ja tämän lisäksi kelan hyväksymä terapeutti täytyy olla löydettynä.
Kyllä otti päähän kun kävin lukemassa ton viestin!! Itku siinä tuli ja mietin, että pitääkö koko prosessi aloittaa uudelleen. Olen vielä opiskelija, joten vaatii rahaakin moni asia tässä yhtälössä.
Olen tehnyt aivan kaiken mahdollisimman oikein ja hyvin, että saisin apua.
Aloitin masennuslääkkeet, olen käynyt hoitajalla juttelemassa ja lääkärillä.
Kaikki on kirjattu tuonne hakemukseen ja myös syyt miksi terapiaa tarvitsen.
Meni nyt ihon alle jostain syystä paljon enemmän kuin yleensä mitkään hermostuttavat jutut. Itkettää vain, pitäisi soittaa kelaan mutta täytyy koota itsensä etten ala provosoimaan jollain tapaa vaan että pystyn olemaan rauhallinen.
Kommentit (118)
Vierailija kirjoitti:
Eikö sinne terapiaan voi mennä ilman tuota kelaakin, mitä se niille kuuluu missä ihmiset käy?
Eihän tämän kaltaiset naiset auosti itse maksamaan omasta avustaan kun vaativat kaikkia muita maksamaan hänelle apua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen vieläkin tätä vaikeutta. Mitä Kelalla on tämän asian kanssa tekemistä? Eikö teidän kaupungissa toimita niin, että mennään terveyskeskuslääkäriin, lääkäri toteaa terapian tarpeen ja antaa ajan tai henkilön nimen, jolle varataan aika. Tai sitten sen voi varata itse kaupungin sivuilla olevalla yhteydenottopyynnöllä. Vai siis onko AP menossa yksityiselle terapeutille Kelan maksamana? Miksi ei kunnalliselle ilmaiseksi?
Kerrotko sen kunnan nimen, jossa saa maksutonta pitkäaikaista yksilöterapiaa. Suuntaus kiinnostaa myös.
Ainakin Kymenlaaksossa pääsi nopeasti aikuisterapiaan, meniköhän viikkoakaan. Tapamiset nyt 145min/vko. Akuuttivaiheessa kävin useammin. Maksuton.
Korjaan 45min/vko
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka vähän aikaa se lausunto sitten on voimassa?
On se vuoden voimassa.
Minulle vain tapahtui paljon asioita tuon aikana, väkivaltaa yms. Sitten masennuin enkä hakenut apua tuon kuluvan vuoden aikana paitsi vasta tämän vuoden puolella. Siitä sain voimaa alkaa tätä prosessia laittamaan eteenpäin. Eli kelalle hakemukset, terapeutteja olen etsinyt mutta en ole löytänyt. Lääkärintodistus oli voimassa vielä kun hakemuksen laitoin, joten sen olisi pitänyt vielä käydä. Ainakin kun varmistin vielä asian.No joo, ei voi mitään. Harmittaa vain kuinka viilausta tuo on. Jos on vähääkään sanomista, että jokin hakemuksessa on puutteellista, se evätään. Joustovaraa valitettavasti ei ole vaikka kysyttäessä kaikki ok.
No, katsotaan sitten vuoden päästä uudestaan, josko pääsis sitten.
ApNo ei ole vuotta voimassa hakuprosessissa, kyllähän vuoden aikana se vointi muuttuu joko parempaan tai huonompaan suuntaan. Aniharvoin kuntoutustukeakaan myönnetään vuodeksi kerrallaan. Yleinen normi on myös ettei kannata lähettää 3kk aikaisempaa lausuntoa, tulee useinmiten bumerangina takaisin.
Miksi puhut asiasta josta et selvästikään mitään tiedä? Lääkärinlausunto on tosiaan vuoden voimassa mitä tulee psykoterapiaan, osittain varmaan juuri sen takia, että terapeutin etsimisessäkin voi mennä lähemmäs vuosi aikaa. Tunnen monia ihmisiä, jotka on saaneet monta kuukautta vanhalla lääkärinlausunnolla psykoterapiaan tuen, ei siinä ole mitään ihmeellistä. Psykoterapian tarvetta on kuitenkin selvitelty jo monta kuukautta ennen kuin lääkärinlausuntoa edes kirjoitetaan.
Vierailija kirjoitti:
Eikä tämän pitäisi nyt olla mikään maailmanlopun asia mutta kyllä vaan edelleen vollotan täällä ja yritän rauhoittua.
Siis se ajatus vain siitä, että nyt kohta alkaa lyhytaikainen työ, täytyy paljon tässä tehdä kaikkea ja olen katkaissut välejä ihmissuhteisiin. Rakentanut elämääni ihan hirveällä tarmolla ja väkisin, että elämänlaatu paranee, pääsen terapiaan ja sitten ehkä tämä juurisyy ongelmilleni aukeaa.
Nyt sit olen jo paljon aloittanut järkkäämään omaa elämää, joka on hyvä. En kuitenkaan tiedä miten jaksan aloittaa tota prosessia uudestaa. Siinäkin menee aikaa monta kuukautta. Taas useita kuukausia senkin jälkeen, että kela saa käsiteltyä.
Nyt olisi "vain" pitänyt löytää enää terapeutti ja jatkaa oikeaa polkua, oman elämänsä työstämistä kohti vankempaa identiteettiä mutta ei...
Tämä nyt oli itselleni kova pala. Soitan nyt kelaan ja varmistan asian vielä, että pitääkö tuo todella paikkansa ja sitten mietin, mitä sitä tekisi asian suhteen.
Ap
Voi kulta. Laitoitko jo Kelaan viestin, jossa kerroit että lausunto on vanhentunut heidän oman toimintansa hitauden takia? He voivat tehdä päätökseen itseoikaisun.
Toinen juttu: googlaa alueesi Kela-hyväksyttyjä terapeutteja ja laita heille sähköposti, jossa kerrot asiasi ja kysyt, kuka ottaa sut asiakkaaksi. Heillä voi myös olla sisäpiiritietoa kollegoistaan, joita voisivat suositella jos eivät itse ehdi.
Voimia ja rakkautta sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se vuoden voimassa.
Minulle vain tapahtui paljon asioita tuon aikana, väkivaltaa yms. Sitten masennuin enkä hakenut apua tuon kuluvan vuoden aikana paitsi vasta tämän vuoden puolella. Siitä sain voimaa alkaa tätä prosessia laittamaan eteenpäin. Eli kelalle hakemukset, terapeutteja olen etsinyt mutta en ole löytänyt. Lääkärintodistus oli voimassa vielä kun hakemuksen laitoin, joten sen olisi pitänyt vielä käydä. Ainakin kun varmistin vielä asian.No joo, ei voi mitään. Harmittaa vain kuinka viilausta tuo on. Jos on vähääkään sanomista, että jokin hakemuksessa on puutteellista, se evätään. Joustovaraa valitettavasti ei ole vaikka kysyttäessä kaikki ok.
ApNo ei ole vuotta voimassa hakuprosessissa, kyllähän vuoden aikana se vointi muuttuu joko parempaan tai huonompaan suuntaan. Aniharvoin kuntoutustukeakaan myönnetään vuodeksi kerrallaan. Yleinen normi on myös ettei kannata lähettää 3kk aikaisempaa lausuntoa, tulee useinmiten bumerangina takaisin.
Miksi puhut asiasta josta et selvästikään mitään tiedä? Lääkärinlausunto on tosiaan vuoden voimassa mitä tulee psykoterapiaan, osittain varmaan juuri sen takia, että terapeutin etsimisessäkin voi mennä lähemmäs vuosi aikaa. Tunnen monia ihmisiä, jotka on saaneet monta kuukautta vanhalla lääkärinlausunnolla psykoterapiaan tuen, ei siinä ole mitään ihmeellistä. Psykoterapian tarvetta on kuitenkin selvitelty jo monta kuukautta ennen kuin lääkärinlausuntoa edes kirjoitetaan.
Kelan sivuillakin mainitaan että B-lausunto saa olla korkeintaan 6kk vanha haetulle etuudelle. Lääkäri voi kirjoittaa oman lausuntonsa tai vaikkapa sairausloman pituuden vuodeksi mutta itse lausunnon allekirjoituspäivä ei saa olla 6kk vanhempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se vuoden voimassa.
ApÄlä luovuta. Kysyt Kelalta tuon voimassaolon. Olen itsekin hakenut esim. eläkettä eikä lausuntoa ole vaadittu uudelleen. Ei ole pätevä peruste, kun käsittelyssä menee aikaa. Kela viilaa pilkkua, jos suostut siihen. Älä suostu. Soita ja kysy. Kova kovaa vasten.
No joo, en luovuta. Kysyn tämän asian. Tässä yritän just soittaa kelaan mutta ei pääse linjoille kun on ruuhkaa. Yritän pian uudestaan.
Olen kyllä hakemukseen kirjannut tarkkaan miksi tämän hakemuksen laittaminen eteenpäin on kestänyt ja etten ole löytänyt terapeuttia vaikka olen etsinyt. Olen myös laittanut tämän hetken hoitavan tahon yhteystiedot (luvan kanssa) ja selittänyt juurtajaksaen tilanteeni. Kaikki hoitavat osapuolet ovat myös olleet varmoja, että pääsen terapiaan ja he kyllä auttavat minua jos jotain tulee. Joten täytyy soittaa sitten ehkä vielä hoitajalle, ehkä jopa lääkärille joka aikoinaan tuon lausunnon minulle teki.
Tai en tiedä, osaako hän nyt auttaa kun voi olla, että asia täytyy käydä kuitenkin läpi uudestaan kunnolla, jotta voi lausunnon päivittää.
No mutta kyllä mä nyt ihan asiallisesti mutta päättäväisesti keskustelen asiakaspalvelijan kanssa heti kun linjoille pääsen. Tämä on niin tärkeä juttu itselleni että kyllä tähän nyt varmasti ratkaisu löytyy, toivottavasti ei nyt kaikkea alusta tarvitse vaan edes vähän pääsisi helpommalla.
ApKelalta tai hoitavalta taholta saat terapeuttien yhteystiedot, ei niiyä tarvitse itse "etsiä". Tai ainakin meidän kaupungissa toimitaan näin. Terapeuttienhan pitää olla muutenkin Kelan hyväksymiä. Vuosi on pitkä aika "vitkutella". Miksei parisuhdeväkivallan jälkeen sinua viimeistään ohjattu aikuispsykiatrian tai akuuttipsykiatrian puoleen? Sinuna soittaisin päivystävään aikuispsykiatrian numeroon, pyytäisin akuuttiaikaa ja apua hakemuksiin, jutteluun ja apua raha-asioihinki. Heillä on myös lääkäri siellä tavoitettavana.
Se etsiminen tarkoittaa sitä, että pitää ottaa itse näihin terapeutteihin yhteyttä ja kysellä ottavatko uusia asiakkaita ja millaista terapiaa tekevät jne. Kokeilukerrallakin yleensä käydään, terapiassa on tärkeää että kemiat edes jollain tavalla kohtaa. Se nimilista minkä Kelalta saa ei oikeasti kerro vielä mitään, näkyykö siinä edes terapeutin suuntausta? Monet myös toivoo, että terapeutilla on kokemusta omista ongelmista, esim. syömishäiriö tai parisuhdeväkivalta on asioita, joita ei kaikki terapeutit oikein hallitse. Terapeuteista on Suomessa huutava pula eikä terapeutin etsiminen todellakaan ole mitään lastenleikkiä, vaikka onkin tuo Kelan lista. Herkässä tilassa olevalle mielenterveysongelmaiselle on raskasta, kun suurin osa terapeuteista ei välttämättä edes vastaa yhteydenottoon, tai ilmoittaa ettei ota uusia asiakkaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä tämän pitäisi nyt olla mikään maailmanlopun asia mutta kyllä vaan edelleen vollotan täällä ja yritän rauhoittua.
Siis se ajatus vain siitä, että nyt kohta alkaa lyhytaikainen työ, täytyy paljon tässä tehdä kaikkea ja olen katkaissut välejä ihmissuhteisiin. Rakentanut elämääni ihan hirveällä tarmolla ja väkisin, että elämänlaatu paranee, pääsen terapiaan ja sitten ehkä tämä juurisyy ongelmilleni aukeaa.
Nyt sit olen jo paljon aloittanut järkkäämään omaa elämää, joka on hyvä. En kuitenkaan tiedä miten jaksan aloittaa tota prosessia uudestaa. Siinäkin menee aikaa monta kuukautta. Taas useita kuukausia senkin jälkeen, että kela saa käsiteltyä.
Nyt olisi "vain" pitänyt löytää enää terapeutti ja jatkaa oikeaa polkua, oman elämänsä työstämistä kohti vankempaa identiteettiä mutta ei...
Tämä nyt oli itselleni kova pala. Soitan nyt kelaan ja varmistan asian vielä, että pitääkö tuo todella paikkansa ja sitten mietin, mitä sitä tekisi asian suhteen.
ApVoi kulta. Laitoitko jo Kelaan viestin, jossa kerroit että lausunto on vanhentunut heidän oman toimintansa hitauden takia? He voivat tehdä päätökseen itseoikaisun.
Toinen juttu: googlaa alueesi Kela-hyväksyttyjä terapeutteja ja laita heille sähköposti, jossa kerrot asiasi ja kysyt, kuka ottaa sut asiakkaaksi. Heillä voi myös olla sisäpiiritietoa kollegoistaan, joita voisivat suositella jos eivät itse ehdi.
Voimia ja rakkautta sinulle.
Kela ei hyväksy yli 6kk sitten päivättyjä lausuntoja, mainitaan ihan heidän omilla sivuillaankin.
Syy ei ole siis tässä tapauksessa Kelan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen vieläkin tätä vaikeutta. Mitä Kelalla on tämän asian kanssa tekemistä? Eikö teidän kaupungissa toimita niin, että mennään terveyskeskuslääkäriin, lääkäri toteaa terapian tarpeen ja antaa ajan tai henkilön nimen, jolle varataan aika. Tai sitten sen voi varata itse kaupungin sivuilla olevalla yhteydenottopyynnöllä. Vai siis onko AP menossa yksityiselle terapeutille Kelan maksamana? Miksi ei kunnalliselle ilmaiseksi?
Kerrotko sen kunnan nimen, jossa saa maksutonta pitkäaikaista yksilöterapiaa. Suuntaus kiinnostaa myös.
Ainakin Kymenlaaksossa pääsi nopeasti aikuisterapiaan, meniköhän viikkoakaan. Tapamiset nyt 145min/vko. Akuuttivaiheessa kävin useammin. Maksuton.
Mikä suuntaus ja mikä kunta?
näk kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se vuoden voimassa.
ApÄlä luovuta. Kysyt Kelalta tuon voimassaolon. Olen itsekin hakenut esim. eläkettä eikä lausuntoa ole vaadittu uudelleen. Ei ole pätevä peruste, kun käsittelyssä menee aikaa. Kela viilaa pilkkua, jos suostut siihen. Älä suostu. Soita ja kysy. Kova kovaa vasten.
No joo, en luovuta. Kysyn tämän asian. Tässä yritän just soittaa kelaan mutta ei pääse linjoille kun on ruuhkaa. Yritän pian uudestaan.
Olen kyllä hakemukseen kirjannut tarkkaan miksi tämän hakemuksen laittaminen eteenpäin on kestänyt ja etten ole löytänyt terapeuttia vaikka olen etsinyt. Olen myös laittanut tämän hetken hoitavan tahon yhteystiedot (luvan kanssa) ja selittänyt juurtajaksaen tilanteeni. Kaikki hoitavat osapuolet ovat myös olleet varmoja, että pääsen terapiaan ja he kyllä auttavat minua jos jotain tulee. Joten täytyy soittaa sitten ehkä vielä hoitajalle, ehkä jopa lääkärille joka aikoinaan tuon lausunnon minulle teki.
Tai en tiedä, osaako hän nyt auttaa kun voi olla, että asia täytyy käydä kuitenkin läpi uudestaan kunnolla, jotta voi lausunnon päivittää.
No mutta kyllä mä nyt ihan asiallisesti mutta päättäväisesti keskustelen asiakaspalvelijan kanssa heti kun linjoille pääsen. Tämä on niin tärkeä juttu itselleni että kyllä tähän nyt varmasti ratkaisu löytyy, toivottavasti ei nyt kaikkea alusta tarvitse vaan edes vähän pääsisi helpommalla.
ApKelalta tai hoitavalta taholta saat terapeuttien yhteystiedot, ei niiyä tarvitse itse "etsiä". Tai ainakin meidän kaupungissa toimitaan näin. Terapeuttienhan pitää olla muutenkin Kelan hyväksymiä. Vuosi on pitkä aika "vitkutella". Miksei parisuhdeväkivallan jälkeen sinua viimeistään ohjattu aikuispsykiatrian tai akuuttipsykiatrian puoleen? Sinuna soittaisin päivystävään aikuispsykiatrian numeroon, pyytäisin akuuttiaikaa ja apua hakemuksiin, jutteluun ja apua raha-asioihinki. Heillä on myös lääkäri siellä tavoitettavana.
Se etsiminen tarkoittaa sitä, että pitää ottaa itse näihin terapeutteihin yhteyttä ja kysellä ottavatko uusia asiakkaita ja millaista terapiaa tekevät jne. Kokeilukerrallakin yleensä käydään, terapiassa on tärkeää että kemiat edes jollain tavalla kohtaa. Se nimilista minkä Kelalta saa ei oikeasti kerro vielä mitään, näkyykö siinä edes terapeutin suuntausta? Monet myös toivoo, että terapeutilla on kokemusta omista ongelmista, esim. syömishäiriö tai parisuhdeväkivalta on asioita, joita ei kaikki terapeutit oikein hallitse. Terapeuteista on Suomessa huutava pula eikä terapeutin etsiminen todellakaan ole mitään lastenleikkiä, vaikka onkin tuo Kelan lista. Herkässä tilassa olevalle mielenterveysongelmaiselle on raskasta, kun suurin osa terapeuteista ei välttämättä edes vastaa yhteydenottoon, tai ilmoittaa ettei ota uusia asiakkaita.
Tiedän kyllä, olen saman prosessin läpikäynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se vuoden voimassa.
Kelan sivuillakin mainitaan että B-lausunto saa olla korkeintaan 6kk vanha haetulle etuudelle. Lääkäri voi kirjoittaa oman lausuntonsa tai vaikkapa sairausloman pituuden vuodeksi mutta itse lausunnon allekirjoituspäivä ei saa olla 6kk vanhempi.
Ehkä ajattelet nyt jotain eri etuutta? Esimerkiksi täällä sanotaan, että lausunto ei saa olla vuotta vanhempi: https://www.kela.fi/kuntoutuspsykoterapia-nain-haet: "Liitä hakemukseesi kuntoutussuunnitelma, joka sisältää psykiatrin, lastenpsykiatrin tai nuorisopsykiatrin arvion diagnoosista ja kuntoutustarpeesta tai vastaavat tiedot sisältävä psykiatrin kirjoittama lääkärinlausunto B. Lausunto ei saa olla yli vuotta vanhempi."
Olen itsekin pari vuotta sitten meinannut hakeutua terapiaan, ja kaikki terveydenhoitohenkilökunta kenen kanssa asiaa käsiteltiin, sanoi samaa, että vuosi on tuo määräaika mitä tulee kuntoutuspsykoterapiaan. Ihan äskettäin oli myös Ylen sivuilla juttua psykoterapiasta, ja siinä sanottiin, että keskimääräinen aika, mikä menee terapeutin löytämiseen on 8 kuukautta. Eli jos pitäisi terapeutti saada kuuden kuukauden päästä lausunnosta, niin keskimääräisesti asiakas ei tähän pystyisi, vaan pitäisi alkaa etsimään terapeuttia ennen kuin on saanut koko hommalle vihreää valoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanko psykoterapeutille?
Vierailija kirjoitti:
näk kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se vuoden voimassa.
Tiedän kyllä, olen saman prosessin läpikäynyt.
No kummasti sait sen kuulostamaan siltä, että etsimisessä ei ole sen kummempaa hommaa, kun on kerran Kelan antama lista...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä suuntaus ja mikä kunta?
Kouvola ja ihan psykiatrian polilla käyn vastaanotoilla niin terapeutilla kuin lääkärin vastaanotollakin.
En tiedä oman terapeuttini tarkempaa "suuntausta" tai koulutustasoa, minulle riittää keskusteluapu ja vastavuoroisuus. Ymmärrän, että jos ongelmia esim.anoreksian kanssa niin ko.hoito ei ole ratkaisu tai riittävä.
Kestämistä AP:lle! Yksin täällä ollaan loppupeleissä kun katsotaan henkilökohtaista selviytymistä, oli se sitten työpaikalla tai muussa asiassa, ja joudutaan kaikki taisteleen palveluista yksinkin - mutta lannistua ja masentua ei pidä, vaikka tulisikin sata pettymystä perä perään! Ikinä ei pidä luovuttaa! Ei kun uutta matoa vaan koukkuun. Haet kaiken tarvittavan avun, ilman mitään turhia häpeän tunteita. Kyllä joku osaava auttaa kunhan huutaa ensin itse apua.
TV: Moniongelmainen
Vierailija kirjoitti:
Eikö niitä terapeutteja ole, vai miksi niitä ei löydy? Onko terapeuteista joku huutava työvoimapula?
On todella kova pula terapeuteista, asiakkaita riittäisi jokaiselle enemmän kuin pystyy ottamaan. Juurikin pahasti mt-ongelmaisilla joilla ei ole ketään tukemassa terapeutin etsinnässä voi olla todella vaikea löytää vapaata terapeuttia. Tällä hetkellä kun käy katsomassa käytännössä minkä vaan kaupungin terapeutteja niin kaikkien kohdalla lukee "Ei uusia kela-asiakkaita", mikä tarkoittaa käytännössä että terapia löytyy helposti vain varakkaille.
Se lausunto on muuten vuoden voimassa. Kyllä siinä ajassa pitäisi pystyä laittamaan töpinäksi. Ja jos ei pysty niin ei sitä pysty koskaan.
Työkkäri ja Kela taitavat olla sellaisia paikkoja, joissa tarjotaan vain keppiä, eikä porkkanaa.
Ovat hankalia tarkoituksella, että niihin otettaisiin yhteyttä vain ja ainoastaan kun on ihan pakko.
Jotenkin ymmärrän sen työkkärin "hommaa mikä tahansa työ, ettei tarvitse kuunnella meidän kettuilua", kun arvelevat säästävänsä sillä rahaa.
Mutta eihän Kela voi vaatia, että toinen paranee tuosta noin.