Aikuinen, miksi et käytä pyöräilykypärää?
Yllättävän moni aikuinen ihminen pyöräilee ilman kypärää. Miksi ette käytä kypärää? Se on kuitenkin aika halpa ja hyvä turvavaruste. Vähän niinkuin turvavyö autossa.
Kommentit (1063)
En käyttänyt kypärää pyöräillessä, mutta kaaduin äskettäin, haavoja ja mustelmia jalkoihin ja käsiin. Olisi voinut käydä pahemmin. Nyt kypärä päässä. Pyöräily on vaarallista. Tilanteet tulee yllättäen.
Kypärää käyttävät ne, joilla on jotain suojattavaa. Aivottomathan eivät luonnollisesti suojaa tarvitse.
Puolukan Poimija kirjoitti:
Autoilu tappaa sata kertaa enemmän. Miksei ne pidä kypärää?
Koska autossa olijan kypärä ei suojaa pyöräilijän päätä kolaritilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Mene kyselemään samaa vaikka Hollantiin. Suomi on nyt tälläinen sääntöjen ja kieltojen maa.
Hollantilaiset siis liikkuvat vastuullisesti pyöräillessään, toisin kuin Suomessa. Suomessa pyöräilijät tarvitsevat kypärän pyöräillessään muiden holtittomasti käyttäytyvien pyöräilijöiden takia.
Koska siellä päässä ei ole järjen hitusta. Pyöräilijä ajaa suojatiellä, päin punaista jne ja kaikki nämä oman henkensä kaupalla.
Olen 55vuotias ja koko elämäni pyöräillyt ilman. Jos kuolema tulee se tulee.
Minä käytän kypärää, koska minun pääni ei ole umpiluuta. Muista tienkäyttäjistä en menisi takuuseen...
Meillä jostain syystä kukaan päiväkodin työntekijöistä jotka tulevat töihin pyörällä ei käytä kypärää ja kaikki lapset sitä ääneen ihmettelee, pyörteline siis portin vieressä niin aina on joku näkemässä. Koita siinä nyt sitten opettaa että kypärää pitää käyttää.. itse siis käytän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos lähtö tulee, haluan lähteä klossit jalassa ja tukka hyvin
Helpommin se lähtö tulee ilman kypärää kuin kypärän kanssa. Oma pää kullan kallis? Onko?
Onko oma pää kullan kallis, jos sillä ei ole elämässä kovin hyvin pärjätty?
Vierailija kirjoitti:
Onkohan nämä ilman kypärää pyöräilevät samoja tyyppejä jotka laskettelee ilman kypärää?
Et sä rinteissä näe enään laskettelijoita ilman kypärää, paitsi Alpeilla näkee.
koska minulla on airbag -turvatyyny
Vierailija kirjoitti:
Olen 55vuotias ja koko elämäni pyöräillyt ilman. Jos kuolema tulee se tulee.
Olisi aikamoista kohtalon vittuilua ja karman lakia jollekin 20 vuottakin pyöräilykypärästä jeesustelijalle, kun se tulisi sillä fillarillaan jostain kypärä päässä ja juuri kun on ottanut kypärän pois päästään, niin tiili tippuu päähän tai kompuroi portaissa, lyö päänsä ja henki pois/vammautuu.
Siis tuollahan pitäisi kävelläkin joku potta päässä ja mielellään polvi- ym. suojat päällä, kun aina VOI kompastua ja lyödä päänsä johonkin rotvallin reunaan tai jäädä auton alle. Kypäräpakko kävelijöille pitäisi olla etenkin rakennustyömaiden läheisyydessä. Miten sitä voi joutua onnettomuuteen ja lyödä päänsä ainoastaan pyöräillessä?
Autoilijoillekin pitäisi määrätä ajokyprä ja turvakaaret autoon liikenneonnettomuuksien varalta.
Kannattisi ennemmin kysyä hänen ruumiiltaan?
Vierailija kirjoitti:
En käyttänyt kypärää pyöräillessä, mutta kaaduin äskettäin, haavoja ja mustelmia jalkoihin ja käsiin. Olisi voinut käydä pahemmin. Nyt kypärä päässä. Pyöräily on vaarallista. Tilanteet tulee yllättäen.
Ei ne tule yllättäen jos ennakoi ja pitää oikean tilanne nopeuden.
Vierailija kirjoitti:
Pidä kypärää vaan jos et luota omaan ajoosi, minä luotan enkä sitä pidä
Onneksi ne kaikki muutkin liikenteessä ovat yhtä taitavia kuin sinä. Sekin rekkakuski joka puskee eteesi kolmion takaa.
Ihmiset on sitten hölmöjä. Ja ihan julkisesti.
En käytä, kun ei ole pyörääkään. :).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidä kypärää vaan jos et luota omaan ajoosi, minä luotan enkä sitä pidä
Ihmiset on sitten hölmöjä. Ja ihan julkisesti.
Kyllä. Yksityissaastuttimella saastuttavat menemään näinä aikoina.
Koska ei tarvi pitää. Miks pitäisin, en ole lapsi.