Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikuinen, miksi et käytä pyöräilykypärää?

Vierailija
05.05.2022 |

Yllättävän moni aikuinen ihminen pyöräilee ilman kypärää. Miksi ette käytä kypärää? Se on kuitenkin aika halpa ja hyvä turvavaruste. Vähän niinkuin turvavyö autossa.

Kommentit (1063)

Vierailija
841/1063 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää tyhmälle ja muutenkin kun pää hikoilee niin pidä siinä sitte jotain kypärää..

Vierailija
842/1063 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan: kuin turvavyö autossa. Pyöräilykypärä ei tee liikennettä muilta osin turvallisemmaksi kuin suojaa käyttäjänsä päätä.

Laskuvarjohyppääminenkin on nynnyjen harraste. Ei se laskuvarjo tee lentomatkaa sen turvallisemmaksi muilta osin. Onhan se jo todistettu: lentokone voi olla täynnä laskuvarjohyppääjiä, kone tipahtaa ja kaikki kuolee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
843/1063 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole nyt vähään aikaa pyöräillyt, niin en ole tarvinnut.

Ihan kuten minä, mutta kun olen pyöräillyt, olen käyttänyt jo pari vuosikymmentä sitten.

Noin joka kolmas vuosi uusi kypärä ja uusi malli. Se, että käyttäminen olisi kuumaa, on ihan skeidaa: ilmavirta ohjautuu siten, että sillä on viilentävämpi vaikutus kuin ilman kypärää, koska ilma virtaa kypärän alla nopeammin, tämä on suunnittelussa otettu huomioon.

Vierailija
844/1063 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en käytä uimarannallakaan pelastusliivejä.

Vierailija
845/1063 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei kuulu muille.

Vierailija
846/1063 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalassa ollessani näin aivovammaisen komean pitkän nuoren miehen. Puhe oli vain mölinää. Hoituri sanoi, pidä itsestäsi huolta, ettei käy noin.

Vierailija
847/1063 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaalassa ollessani näin aivovammaisen komean pitkän nuoren miehen. Puhe oli vain mölinää. Hoituri sanoi, pidä itsestäsi huolta, ettei käy noin.

Eli ei kannata käyttää kypärää?

Vierailija
848/1063 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän nykyään aina.

Ajan itse hyvin maltillisesti ja sääntöjä noudattaen mutta muista et ikinä voi mennä takuuseen!

Päälleni siis ajettiin pari vuotta sitten ja käsi murtui,siinä olisi voinut käydä myös huomattavasti pahemmin

Vierailija
849/1063 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai käytän aina kypärää, sähköpyörä äkkiä 40km/h vauhtia ei tulisi mieleenkään ilman lähteä.

Vierailija
850/1063 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli varmaan käyttänyt kypärää, kun selvisi hengissä. Jos ei olis käyttänyt, niin olis päässyt helpommalla.

Vierailija
851/1063 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannabiksen vaikutuksia

Vierailija
852/1063 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei lapsena tarvinnut käyttää eikä kukaan ole pakottanut sen jälkeen

Vierailija
853/1063 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska pidän pyöräilymaassa eläviä hollantilaisia fiksuna ja älykkäänä kansana eivät hekään käytä.

Heidän liikennekulttuurinsa ei olekaan niin holtitonta kuin täällä Suomessa. Täällä monet suorastaan haluavat ajaa toisten ihmisten päälle. Kyllä pitäisi kokovartalosuojus olla.

Vierailija
854/1063 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sen ikäinen että edes pienenä lapsena pyöräilyä opetellessa ei kellään ollut kypärää. Isä paikkasi verta vuotavat kyynärpäät ja polvet ja takaisin pyörän selkään opettelemaan. Ei se ollut iso juttu heille eikä minulle.

Olen nyt aikuisenakin pärjännyt ilman. Olen monta kertaa kaatunut aikuisenakin, kun pyöräilin läpi talvet. En koskaan lyönyt päätäni, koska kaatuminen pitää osata tehdä niin että suojaa päätä.

Laitan kypärän, jos pyöräilen kovaa kuntoa kohottaakseni. En arkipyöräilyyn.

Vierailija
855/1063 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turun murretta? Ei se johdu vammasta.

Vierailija
856/1063 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä ei ole meille isopäisille. Pidänkin pesuvatia... vaikka sitten lajitoverit nännättelevät : " VESIPÄÄ: VESIPÄÄ; SUNA HÄVETTÄÄÄÄS !"

Vierailija
857/1063 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen aikuinen vain syntymävuoteni mukaan.

Vierailija
858/1063 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisitte iloisia että edes käyttävät polkupyörää

Vierailija
859/1063 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on epämukavia, hiostavia ja tekee rumasta ihmisestä (eli minusta) vieläkin rumemman. Lyttää ohuen tukkani kauhean näköiseksi ja saa leveän leukani näyttämään vieläkin leveämmältä. Minulla ei myöskään ole varsinaisesti mitään sitä ajatusta vastaan että kuolisin. Tiedostan kyllä että pieni riski on että vammaidun vakavasti, mutta ei se poistu kuitenkaan kokonaan kypärää käyttämällä. Elämässä nyt voi käydä ikävästi melkein missä vain.

Vierailija
860/1063 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanokaa minun sanoneeni; tulevaisuudessa kävelijätkin menee kypärä päässä, turvaliiveissä ja viiri selästä ylhäällä törröttäen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi viisi