Kamalin toimenpide mitä sinulle on tehty?
Itse sanoisin että paksusuolentähystys on ollut pahinta.
Kommentit (147)
ja jäi kainaloon-käsi puutui ja oli tosi karmee olo. siinä lääkäri ja hoitajat hyöri ja pyöri ympärillä. kotiinlähtö siirtyi parilla päivällä. huh huh, vieläkin hirvittää vaikka aikaa on jo toooosi kauan...
Mahalaukun- ja paksunsuolentähystykset ovat olleet aivan läpihuutojuttuja siihen verrattuna minun kohdallani.
Aika jännä juttu, että em. tutkimukset ovat olleet toisille aivan järkyttäviä, kun taas itse ei ole pitänyt niitä oikeastaan minään.
Ihan ylivoimainen oli kyllä viisureiden leikkauspoisto. Ei mennyt ihan putkeen. Ylhäälle tuli poskionteloon asti reikä ja alhaalla vaurioitui hermo, niin että hyvään toviin en puhunutkaan ja tunto ei koskaan palannut ihan normaaliksi. Ja kivut oli valtaisat, kahteen yöhön en nukkunut sekuntiakaan. 2 vk leikkauksesta suuhun ilmestyi vielä kasvain kaupan päälle.
Synnytys, gastroskopia, kolonoskopia yms ihan lastenleikkiä, vaikken mitään puudukkeita ole saanutkaan.
Äidilleni on tehty paksusuolentähystyksiä eikä hän pitänyt niitä juuri minkäänmoisina toimenpiteinä. Keuhkojentähystys on kuulemma kauhea.
laaketiede Suomessa! Taalla tehdaan kolonoskopiat ja viisaudenhampaan poistot kevyessa nukutuksessa. Ei jaa pelkoja ja tutkimuksiin mennaan uudelleen tarpeen mukaan. Taalla myos paasee laakariin samana paivana, eika leikkauksiin tarvitse jonottaa. Vaivat myos hoidetaan pois, vertaa ns. " valohoito" Suomessa.
t:USAlainen
Vierailija:
laaketiede Suomessa! Taalla tehdaan kolonoskopiat ja viisaudenhampaan poistot kevyessa nukutuksessa. Ei jaa pelkoja ja tutkimuksiin mennaan uudelleen tarpeen mukaan. Taalla myos paasee laakariin samana paivana, eika leikkauksiin tarvitse jonottaa. Vaivat myos hoidetaan pois, vertaa ns. " valohoito" Suomessa.
Sappikivikohtaus (3h) oli myös unohtumaton kokemus.
ei maksa mitaan laakarissakaynnista tai leikkauksesta, koska kuulun USA:n sosiaaliturvan piiriin (mutta siitahan ei Suomessa puhuta). Viisaudenhampaista on niin pitka aika etta en muista, mutta on jaksettu maksaa.
Suomessakin kun jotain joutuisi maksamaan niin sitten jo voisi jotain vaatiakin, nyt olette ihan systeemin armoilla.
työnsi sormet vain haavasta lihaksiin molemmin puolin ja irrotteli jumittuneet lihaskalvot toisistaan. Ai sattuiko? NO VÄHÄN!!! Karjunta oli sitä luokkaa..Sattuuhan sitä suomessakin =/
Veren lilluminen nielussa oli erittäin traumatisoivaa puhumattakaan siitä rutinasta, kun hampaita murskattiin...
Ja on mulle tehty kiireellinen sektiokin ja olen synnyttänyt myös alakautta ja revennyt pahasti. Niistä jäi kuitenkin upea palkinto!
Vasta tuo hampaan poraus ilman puudutusta osui omalle kohdalle. Lapsena paikattu paljon hampaita, eikä edes tarjottu mahdollisuutta puudutukseen.
Eka kerralla oli hirveetä vaikka sain lääkkeitä, olo oli pökkyräinen pitkään. Toka kerralla meni suht helposti, luulin että tuntui vain helpommalta kun oli vertauksena synnytyskipu. Kolmas kerta oli taas ihan hirveä, sattui niin kovaa että ajattelin etten kestä. Lääkkeitä en ole huolinut ekan kerran jälkeen, että pääsee lähteen heti toimenpiteen jälkeen eikä tuu pökkyräinen olo.
niinkään sattunut, inhottavalta ainakin tuntu. Tosin olin niin lääke tokkurassa kun se tehtiin, pelkoni vuoksi , että voi olla että en tajunnut siitä mitään :/
Mutta muistissa olis yks kamala mukamas märkäpaiseen puhkaisu kurkusta, joka ei sitten ollutkaan märkinyt, ja vielä ilman että puudutus olisi ehtinyt vaikuttaa !!! Se oli helvettiä, jalat ja kädet sidottiin penkkiin kiinni ja hoitaja piti vielä päätä paikoillaan :( se oli kamalaa....
Molemmista jäi traumoja. Viisurin poistossa pahinta oli kipu, kun puudutusaine ei tehonnut.
Keuhkotähystys oli epämiellyttävä, rauhoittava lääke teki olon etovaksi, vesi keuhkoissa yskitti vaikka ei olisi saanut, koepalojen otto sattui, sitten vielä elintoimintoja seuraava anturi irtosi sormenpäästä ja hoitaja lätki naamaan ja huusi hengitä, hengitä, ja minä vain yritin huitoa käsilläni, että anturi irtosi.
Ei se synnytyskään mukava ollut, mutta siitä ei jäänyt mitään suurempia traumoja. Silloinkin ilokaasusta tuli huono olo. Samoin sappileikkauksen jälkeen voin pahoin koko päivän. Toivottavasti ei enää tarvitse mennä mihinkään ikävään toimenpiteeseen, missä lääkitään niin että en pysy tolpillani koko loppupäivänä.
ja miksi se tuntuu niin kamalalle?
Mulla viisaudenhampaat ja kaikki muut meni helposti, mutta synnytys kamala. Imukuppi,katetri, episiotomia jne. Hui, nyt alkaa pyörryttää kun edes mietin tuota. Eniten ahdistaa ajatuksessa uudesta raskaudessa se alapään ronkkiminen. en vain pysty rentoutumaan siellä ja sattuu aina.
Ilmeisesti siinä ei kaikki mennyt ihan niin kuin piti. Kipuhuippu hakkasi supistukset ja sektion jälkikivut 6 - 0.
edes siinä tapauksessa, että kyseessä on leikkaus, ellei sitten käy huono tuuri. Joillekuille valitettavasti käy, mutta itselläni ja tuttavapiirilläni viisaudenhampaan poistoleikkaukset ovat olleet ihan harmittomia operaatioita.
Vierailija:
laaketiede Suomessa! Taalla tehdaan kolonoskopiat ja viisaudenhampaan poistot kevyessa nukutuksessa.
hampaan vetäminen ilman puudutusta, kesti tunnin kun vedettiin. radiosta soi siellä lääkärissä pekka ruuskan rafaelin enkeli ja vieläkin kun kuulen sen niin tulee inha fiilis. puudutusta yritettiin 7 piikkiä muttei toiminu, johtui kuulemma siitä että olin ollu raskaana pari kk sitte.