TM varoittaa sähköautoilijoita vaihtamasta talvirenkaita itse uhkana todella kalliit vauriot
https://www.is.fi/autot/art-2000009154413.html
Ööh no ihan mihin vaan autoon saa alustaan pahat vauriot jos menee nostamaan väärästä kohdasta.
Kommentit (18)
En ainakaan antaisi sähköautoani minkään ählämsähläm-rengasliikkeen vaihdettavaksi, jos nyt ylipäätään olisin niin tyhmä että olisin sellaisen hankkinut.
Sähköautoista on pelkkää harmia aina renkaista lähtien! Pitäiskö ne renkaatkin olla kuparilattaa!
Sähköautoa nostetaan aivan samoista paikoista kuin muitakin autoja.
Vierailija kirjoitti:
https://www.is.fi/autot/art-2000009154413.html
Ööh no ihan mihin vaan autoon saa alustaan pahat vauriot jos menee nostamaan väärästä kohdasta.
.
Se että saa alustaan kolhuja ei aiheita tavalliseen autoon murheita kuin joskus vuosien päästä. Eikä uusi pelti maksa kuin satasia.
Akun kun rikkoo niin voi pahimmillaan polttaa auton ja tallin heti, pikku lommo voi tehdä vuodon ja kosteus tuhoo akun kuukausissa ja akun vaihto voi olla korkeampi kuin koko auton arvo, kymppitonni helposti tai enemmän.
Joo kannattaa se tunkki ilmanmuuta laittaa siihen akun alle niin että kunnon oikarit saa aikaan nostaessa kun se millinen pelti pettää joka sitä akkua suojaa.
Vierailija kirjoitti:
Sähköautoa nostetaan aivan samoista paikoista kuin muitakin autoja.
Ainakin teslaa nostetaan ainoastaan alla olevista neljästä nostopisteestä. Korin helmasta ei saa nostaa mihin yleensä joku takakonttitunkki muissa autoissa laitetaan. Ja tarvitset erillisen adapterin niihin nostopisteisiin jos jollain motonet hallitunkilla aiot tunkata ilmaan renkaan vaihtoa varten.
Voi Dziisus näitä klikkihuoria.
90% iltalehtien otsikoista on mallia "Asiantuntija varoittaa" tai "Jopa tuhansien eurojen vahinko" mutta nyt TM on vajonnut samalle tasolle.
Eikö Sonylta, Canonilta ja VAG:lta saa enää tasaista virtaa ruskeita kirjekuoria kivenkoloon kun pitää kerjätä silmäpareja mainoksille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähköautoa nostetaan aivan samoista paikoista kuin muitakin autoja.
Ainakin teslaa nostetaan ainoastaan alla olevista neljästä nostopisteestä. Korin helmasta ei saa nostaa mihin yleensä joku takakonttitunkki muissa autoissa laitetaan. Ja tarvitset erillisen adapterin niihin nostopisteisiin jos jollain motonet hallitunkilla aiot tunkata ilmaan renkaan vaihtoa varten.
Kivaa varmaan tuolla jossain tien päällä jos rengas puhkeaa Teslassa etsiä sitä oikeaa pistettä: )
Vierailija kirjoitti:
En ainakaan antaisi sähköautoani minkään ählämsähläm-rengasliikkeen vaihdettavaksi, jos nyt ylipäätään olisin niin tyhmä että olisin sellaisen hankkinut.
Totta.
"Selvää ei myöskään ole se, osaavatko kaikki renkaanvaihtoalan yritykset nostaa sähköauton ilmaan oikealla tavalla."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähköautoa nostetaan aivan samoista paikoista kuin muitakin autoja.
Ainakin teslaa nostetaan ainoastaan alla olevista neljästä nostopisteestä. Korin helmasta ei saa nostaa mihin yleensä joku takakonttitunkki muissa autoissa laitetaan. Ja tarvitset erillisen adapterin niihin nostopisteisiin jos jollain motonet hallitunkilla aiot tunkata ilmaan renkaan vaihtoa varten.
Kivaa varmaan tuolla jossain tien päällä jos rengas puhkeaa Teslassa etsiä sitä oikeaa pistettä: )
Eipä sitä kovasti etsiä tarvitse kun ne on neljä isoa reikää auton pohjassa lähellä helmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähköautoa nostetaan aivan samoista paikoista kuin muitakin autoja.
Ainakin teslaa nostetaan ainoastaan alla olevista neljästä nostopisteestä. Korin helmasta ei saa nostaa mihin yleensä joku takakonttitunkki muissa autoissa laitetaan. Ja tarvitset erillisen adapterin niihin nostopisteisiin jos jollain motonet hallitunkilla aiot tunkata ilmaan renkaan vaihtoa varten.
Kivaa varmaan tuolla jossain tien päällä jos rengas puhkeaa Teslassa etsiä sitä oikeaa pistettä: )
Eipä sitä kovasti etsiä tarvitse kun ne on neljä isoa reikää auton pohjassa lähellä helmaa.
Teslasta ei mene renkaat rikki eikä ne kulu niinku jossain hikisessä polttiksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähköautoa nostetaan aivan samoista paikoista kuin muitakin autoja.
Ainakin teslaa nostetaan ainoastaan alla olevista neljästä nostopisteestä. Korin helmasta ei saa nostaa mihin yleensä joku takakonttitunkki muissa autoissa laitetaan. Ja tarvitset erillisen adapterin niihin nostopisteisiin jos jollain motonet hallitunkilla aiot tunkata ilmaan renkaan vaihtoa varten.
Kivaa varmaan tuolla jossain tien päällä jos rengas puhkeaa Teslassa etsiä sitä oikeaa pistettä: )
Eipä sitä kovasti etsiä tarvitse kun ne on neljä isoa reikää auton pohjassa lähellä helmaa.
Teslasta ei mene renkaat rikki eikä ne kulu niinku jossain hikisessä polttiksessa.
Tesla suunnitelee kumirenkaiden tilalle puiset kaapelikelat!
En kyllä nostais polttiksiakaan ihan mistä vaan. Siellä on pohjassa ne neljä tassua, käyttöohjekirjasta löytyy ja käsikopelollla helppo paikantaa
.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.is.fi/autot/art-2000009154413.html
Ööh no ihan mihin vaan autoon saa alustaan pahat vauriot jos menee nostamaan väärästä kohdasta.
.
Se että saa alustaan kolhuja ei aiheita tavalliseen autoon murheita kuin joskus vuosien päästä. Eikä uusi pelti maksa kuin satasia.
Akun kun rikkoo niin voi pahimmillaan polttaa auton ja tallin heti, pikku lommo voi tehdä vuodon ja kosteus tuhoo akun kuukausissa ja akun vaihto voi olla korkeampi kuin koko auton arvo, kymppitonni helposti tai enemmän.
Ja vaikkei muuten haittaisi kolhu mitään, niin katsastuksessa viimeistään määräävät tuon kymppitonnien akun vaihdettavaksi.
Ei minun 1970 vuoden autossa mitään tassuja ole. Nostan tukivarren alta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähköautoa nostetaan aivan samoista paikoista kuin muitakin autoja.
Ainakin teslaa nostetaan ainoastaan alla olevista neljästä nostopisteestä. Korin helmasta ei saa nostaa mihin yleensä joku takakonttitunkki muissa autoissa laitetaan. Ja tarvitset erillisen adapterin niihin nostopisteisiin jos jollain motonet hallitunkilla aiot tunkata ilmaan renkaan vaihtoa varten.
Kivaa varmaan tuolla jossain tien päällä jos rengas puhkeaa Teslassa etsiä sitä oikeaa pistettä: )
Eipä sitä kovasti etsiä tarvitse kun ne on neljä isoa reikää auton pohjassa lähellä helmaa.
Teslasta ei mene renkaat rikki eikä ne kulu niinku jossain hikisessä polttiksessa.
Tuo on kyllä just päinvastoin.
Kuulostaa huolestuttavalta... :O
"Selvää ei myöskään ole se, osaavatko kaikki renkaanvaihtoalan yritykset nostaa sähköauton ilmaan oikealla tavalla."