Kamalin toimenpide mitä sinulle on tehty?
Itse sanoisin että paksusuolentähystys on ollut pahinta.
Kommentit (147)
Sen tekemään joutunut lääkärikin pyysi anteeksi. Mä olin niin raato, etten jaksanut edes itkeä.
Varsinkin loppupäivä toimenpiteen jälkeen oli kamala. 15 minuutin välein piti käydä vessassa, ja se sattui aivan tajuttomasti kun virtsaputkin oli verinirhaumilla sen tutkimuksen jäljiltä :/
Siis neuloja ja sähköä hermoihin, tietävät neulan olevan oikeassa paikassa kun potilas huutaa tarpeeksi=(
Mulle tehtiin hermorata tutkimus juuri eikä se tuntunut kuin epämukavana pistelynä ja puutumisen tunteena.Ihmiset tosiaan taitaa olla erilaisia senkin suhteen miten kokee lääketieteelliset tutkimukset.
Suomessa vaan on jotenkin sairasta tuo touhu. Ihmisen tuskanhuudot eivät paljon henkilökuntaa hetkauta, se on ihan normimenoa meidän ihanassa suomenmaassa. Joku tässä asenneilmapiirissä on kaikenkaikkiaan aika vituillaan. Joidenkin mielestä se on jokin häviö haluta ei-traumaattinen toimenpide traumaattisen sijaan.Suomessa kun ei ole mitään pakkohoitoja!
Se voi olla helpommin sanottu kuin tehty, kun siinä tilanteessa on jo lähtökohtaisesti alisteisessa asemassa. Ja onpa noitakin juttuja paljon kuulunut, jossa huutoa ja itkua ja pyyntöä lopettaa ei ole uskottu, kun "ei tämä satu" ynnä muut klassiset perustelut.
Lisäksi kun on jo lapsena näissä karkeloissa viety täysin se perusturvallisuus mitä tulee noihin toimenpiteisiin ja omaan mahdollisuuten vaikuttaa, niin usein siinä on niin shokissa ettei saa sanaa suustaan. Kivusta tai ihan vaan järkytyksestä. Ja kun jotenkin terve mieli ajattelee, että jos toinen huutaa tuskasta niin että kuuluu ulos asti, niin pitäiskö sitä vaikka lopettaa ja kysyä pärjäätkö? Nääh... Mitäs on niin luuseri ettei siinä nöyryytyksessä pysty pistämään kampoihin.
ollut peräsuolen tyhjennys vedellä, ihan kauheata.
mut ainakin nukutettiin! onneks istukka tipahti itsekseen eikä tarvittu kaavintaa.. eikä siinä kyllä odotella, jos tuntiin istukkaa ei käsipelin saada irti niin jo juosten vietii nukutukseen ja kaavintaa...!! koska verta tihkuu kokoajan sen takia se pitää saada mahdollisimman pian irti ja pois.
Mitäs on niin luuseri ettei siinä nöyryytyksessä pysty pistämään kampoihin.
leikkauksissa ja tutkimuksissa, niin kuulostaa vaan oudolle, kun en itse ole joutunut mihinkään ilman tahtoani vaikka jo pienenä olin onnettomuudessa.
On uskottu jopa hammaslääkärissä kun olen mutissut että nyt sattuu...
nukutuksessa on isommat riskit.
On vain halvempaa olla nukuttamatta!
Kyllä nukutuksissa on riskinsä, sen lisäksi että ne heikentää sydäntä.
Nyt vuosia ja muutamaa uutta diagnoosia myöhemmin olen sitä mieltä, että keuhkotähystys on kamalin. Kolonoskopia ei ole yhtään mitään, se on tehty jo monta kertaa ja gastroskopiastakin selviän, ainakin jotenkin mutta mun keuhkoja ei enää tähystellä ilman kunnon nukutusta.
Sitä nyt vaan tekopyhästi hoetaan mantraa, että "ihan sun turvallisuudesta tässä välitetään". Entä se henkinen turvallisuus? Ja mihin ne nukutuksen riskit katoaa, kun iskee rahaa pöytään (yksityisellä)?
leikkauksissa ja tutkimuksissa, niin kuulostaa vaan oudolle, kun en itse ole joutunut mihinkään ilman tahtoani vaikka jo pienenä olin onnettomuudessa.
On uskottu jopa hammaslääkärissä kun olen mutissut että nyt sattuu...
Kaikilla ei ole...
Kaikilla ei ole...
Outoa vai mitä?
leikkauksissa ja tutkimuksissa, niin kuulostaa vaan oudolle, kun en itse ole joutunut mihinkään ilman tahtoani vaikka jo pienenä olin onnettomuudessa. On uskottu jopa hammaslääkärissä kun olen mutissut että nyt sattuu...
vaikka pyysin jo etukäteen, sanottiin, ettei puuduteta ja vaikka huusin, jatkettiin. Toinen vaihtoehto olisi teitysti ollut, ettei olisi leikattu ollenkaan, jolloin jalkaan olisi voinut tulla verenmyrkytys ja sen myötä kuolema.
t. se, jonka jalan mätäpaise leikattiin puudutuksetta ja joka huusi niin, että tienoo raikui
vaan siitä että lääkärien asenne kipuun ja sen lievittämiseen on joskus kuin suoraan pimeältä keskiajalta! Kun itse huusin tuskasta vanhemmanpuoleisen mies-gynen ottaessa kohtuontelon limakalvonäytettä tämä vain tokaisi että älä nyt liiottele, eihän tämä nyt voi noin sattua! Kysyin siinä sitten muutamilla kirosanoilla höystettynä että kuinkas monta näytettä herra gynen kohdusta on otettu ja hyvä ettei mokoma saanut vielä kantapään kuvaa otsalohkoonsa!!
Luuydinhän ei puudu... Eikä ne edes odottaneet, että ulko-osatkaan olis puutuneet. Ja se kesti ja kesti, näin naamasta ja ymmärsin puheesta, että siinä oli joku kokematon opettelemassa.
Rauhoittavista lääkkeistä ei ollut mitään hyötyä, ne eivät vaikuttaneet oloon yhtään mitenkään.
Huusin ja kiroilin ja kättäni pidellyt hoitsu joutui vetämään kätensä pois etten olisi murskannut sitä. Kun menin käytävään, niin vuoroaan odottavien ilmeet olivat näkemisen arvoiset...
Jos ja kun annatte opiskelijan harjoitella, niin varmistakaa edes, että rauhoittavat on vaikuttaneet juuri siihen ihmiseen!
Kaikilla ei ole...Outoa vai mitä?
Vaihtaisit siis oman traumattomuutesi traumoihin?
Kyse ei ole siitä etteikö sitä suuta saisi auki vaan siitä että lääkärien asenne kipuun ja sen lievittämiseen on joskus kuin suoraan pimeältä keskiajalta! Kun itse huusin tuskasta vanhemmanpuoleisen mies-gynen ottaessa kohtuontelon limakalvonäytettä tämä vain tokaisi että älä nyt liiottele, eihän tämä nyt voi noin sattua! Kysyin siinä sitten muutamilla kirosanoilla höystettynä että kuinkas monta näytettä herra gynen kohdusta on otettu ja hyvä ettei mokoma saanut vielä kantapään kuvaa otsalohkoonsa!!
[/quote]
Vaihtaisit siis oman traumattomuutesi traumoihin?
Suomessa kun ei ole mitään pakkohoitoja!