**HUHTIKUUNhelmet** vko 34
Huomenta kaikille!
Aloitan tämän viikkopinon sitten nytten. Yritin kyllä katella ettei oo muut vielä aloitellut...
Tänne päin ei kuulu mitään ihmeempiä ehkä jotain pientä öklötystä mutta ei kestä aamuisin kyllä kauaa.... eilen olin jumpassa ja ainakin vielä tuntuu että jaksaa samalla tavalla kuin ennenkin!! jes... Jännä vaikka ois kuinka väsyny ni sitten taas piristyy kun tunti alkaa... Tosin kyllä kun pääsee kotia saakka niin on aika poikki..
viikon alkuja kaikille me lähdetään tästä pojan neuvolaan nytten!
heissan!!!
Kommentit (111)
Täällä yksi mamma ilmoittautuu varovasti mukaan. Eilen tehdyn testin perusteella ja kaiken mennessä hyvin olisi perheemme kasvamassa "yhdellä" jäsenellä lisää ensi vuoden huhtikuussa. Meillä jo yksi poika 08/06. Vauvalehden laskurin mukaan LA olisi 21.4, mutta sehän voipi vielä muuttua.
Fiilikset ovat hyvät ja tuntuu ettei oikein ole vielä (ylläri) sisäistänyt asiaa. Väsymystä olen havainnut ja pienimuotoista etovaa oloa ajoittain. Viluttaa myöskin alituiseen kuten esikoista odottaessa. Näillä tietoin alkoi esikoista odottaessa pahoinvointi, joka kesti parisen viikkoa, joten saas nähdä kuinka tällä kertaa käypi.
Onnea haluan toivotella kaikille mammoille saamistamme lahjoista, jotka toivottavasti saamme pitää vielä kauan!!!
Terkkuloin Miia56 ja 6
Tääl on piinaavia viikkoja meneillään, kun saa jännätä et onko kaik ok vaiko ei..siinä samassa kelkassa siis itekkin, huoh!!:/
Mut huomenna aamupvällä on onneks se KAUAN odotettu ultra, johon ukkokulta pääsee onneksi vapaa päivän ansiosta mukaan. Nyt tuntuu et mulle riittäis kun löytyis sikiökaiku kohdusta, mikä meinais et raskaus ois oikeassa paikassa sikiön kera...tietty ne sydänäänetkin ois kiva kuulla/nähdä!;))
No joo, raskauksien jatkoja kaikille mammoille!!!:)
tinsku rv 6+0
Jos ehtisi kirjoittelemaan tännekin nytten, kun on kauan odotettu vapaa päivä.. Ja huomenna töihin.. :/
Joku kyseli ryhmäliikunnasta.. Itse käyn salilla ja sen lisäksi terve selkä tunnilla ja mahd käyn kokeilemassa miltä spinning tuntuu..
Ja joku sanoi sitä, että kun ekaa oottelee niin stressaa koko ajan ku on huono olo että onko kaikki ok. Ja jos on taas hyvä olo niin stressaa onko kaikki hyvin :D ..Mulla on ihan samatelailla.. Tässä meni nyt muutama päivä et olo oli kuin raskaana olis ollutkaan.. Ja tänään kun tulin salilta niin nyt on niin etova olo, että en taidakaan lähteä kauppaan kun taidan mennä juttelee pian posliinipytylle mukavia.. En olekkaan tähän raskauteen mennes viel oksentanut. Onneksi. Mut minä juu odotan kanssa esikoista ja mietin ihan alvariinsa et onko kaikki hyvin ja etenkin että oonko ihan aikuisten oikeesti aivan varmasti raskaana.
Eka neuvola kun on 4.9 ja sillon on kaheksas viikko meneillään ja sillon ei kuunnella mittää eikä ultrata mittään.. Eli en saa sillonka viel tietää olenko ihan oikiasti raskaana. Ja mieskään ei tule sitten mukkaan viel sillon. Tulee sitten kun näkkeekin jottain =)
Vitamiineista.. Mie syön noita lady vita plussiako nuo ol.. raskaan oleville. Kolme pitäs päiväs ottaa, mut hyvä ku muistan edes sen yhden ottaa :D Heh..
Hei muuten. Onko homejuustos sit jtn ettei sais syyä vai?!?! ..Kun lauantaina on homejuustoo tarjol.. enks mie voi syyä :_|
Tonne yahooseen kans niinku rekisteröidyin ja liityin.. Saa nähä oppiiko käyttään.. Luulin ettei koko yahoot oo enää :D
Onks muuten teil lemmikeit kellää? Mulla on 3 kissaa ja tänään salilla trainerini sano, et kissan kakis on kuulemma jotain mikä saattaa olla sikiöl vaarallista ja et niit hiekkoi ei sais raskaan olles vaihtaa.. Ootteko te kuullu tällaista / oletteko tietoisia?!?!
No mutta, pakko lähteä morjestaa veskipyttyy... Täst tuu mittää :D.. Etoo etoo..
Mie ja työnimeton rv 5+4
Jos ehtisi kirjoittelemaan tännekin nytten, kun on kauan odotettu vapaa päivä.. Ja huomenna töihin.. :/
Joku kyseli ryhmäliikunnasta.. Itse käyn salilla ja sen lisäksi terve selkä tunnilla ja mahd käyn kokeilemassa miltä spinning tuntuu..
Ja joku sanoi sitä, että kun ekaa oottelee niin stressaa koko ajan ku on huono olo että onko kaikki ok. Ja jos on taas hyvä olo niin stressaa onko kaikki hyvin :D ..Mulla on ihan samatelailla.. Tässä meni nyt muutama päivä et olo oli kuin raskaana olis ollutkaan.. Ja tänään kun tulin salilta niin nyt on niin etova olo, että en taidakaan lähteä kauppaan kun taidan mennä juttelee pian posliinipytylle mukavia.. En olekkaan tähän raskauteen mennes viel oksentanut. Onneksi. Mut minä juu odotan kanssa esikoista ja mietin ihan alvariinsa et onko kaikki hyvin ja etenkin että oonko ihan aikuisten oikeesti aivan varmasti raskaana.
Eka neuvola kun on 4.9 ja sillon on kaheksas viikko meneillään ja sillon ei kuunnella mittää eikä ultrata mittään.. Eli en saa sillonka viel tietää olenko ihan oikiasti raskaana. Ja mieskään ei tule sitten mukkaan viel sillon. Tulee sitten kun näkkeekin jottain =)
Vitamiineista.. Mie syön noita lady vita plussiako nuo ol.. raskaan oleville. Kolme pitäs päiväs ottaa, mut hyvä ku muistan edes sen yhden ottaa :D Heh..
Hei muuten. Onko homejuustos sit jtn ettei sais syyä vai?!?! ..Kun lauantaina on homejuustoo tarjol.. enks mie voi syyä :_|
Tonne yahooseen kans niinku rekisteröidyin ja liityin.. Saa nähä oppiiko käyttään.. Luulin ettei koko yahoot oo enää :D
Onks muuten teil lemmikeit kellää? Mulla on 3 kissaa ja tänään salilla trainerini sano, et kissan kakis on kuulemma jotain mikä saattaa olla sikiöl vaarallista ja et niit hiekkoi ei sais raskaan olles vaihtaa.. Ootteko te kuullu tällaista / oletteko tietoisia?!?!
No mutta, pakko lähteä morjestaa veskipyttyy... Täst tuu mittää :D.. Etoo etoo..
Mie ja työnimeton rv 5+4
meniköhän mun yahoo juttu läpi...?voisiko joku valaista miten se toimii? tuleeko siis sinne joku sivusto meille? olin ekan odotuksen aikaa msn kautta yhdessä ryhmässä toimiiko siis samalla tavalla? ja kumpi on parempi toi yahoo vai msn ryhmä sivut?
meille eip kuulu mitään uutta edelleen hyvä olo ja eilenkin saanut käydä jumpassa tosin sen jälkeen kyllä on aika vetelä olo... hyvä kun jaksaa kotia kävellä....
Minuakin jännittää että milloin porukka töissä huomaa.... meillä on tulossa vielä ensi kuun 30 päivä henkilökunnan kokous ja sen jälkeen henkilöstöbileet(syömään mennään siis)... luulen että ainakin siihen saakka saan pidettyä salassa, mutta siellä syömässä varmaan viimeistään joku huomaa... meillä pomo lupaillut että ensi syksynä ois lähetetty minut esimies koulutukseen...taitaapa jäädä multa välistä... toivon kyllä että sama tarjous oisi voimassa myös kun tulen takaisin... tosin pomon tietäen taitaapi jäädä se tarjous siihen...
röökin lopettajille paljon stemppiä!! ainahan se on parempi jos ei polta.... ja nythän on siis tuplasti syytä lopettaa :) itsellä kanssa semmoset noin 10 vuotta tullut poltettua... tosin olin polttamatta kun aloin odotamaan ensimmäistä ja siis rupesin polttamaan kun menin takaisin töihin pojan ollessa n.11kk.... nytten tupakka jäi aika kivuttomasti pois kuvioista...
Syksyistä viikon jatkoa kaikille!
mikunäiti rv7+1
Verticia kyseli, onko muilla lemmikeitä. Meillä on kaksi koiraa. Ja niiden kanssa harrastellaankin aktiivisesti. Saa nähdä, miten kaikki menee sitten tulevaisuudessa, miten saa ajan jaettua kaikille :) Tähän mennessä nuo koirat ovat olleet kyllä melkein sellainen elämän keskipiste minulle. Nuorempi onkin juuri ikävästi vähän sairastellut, on suolitukoksen oireita ilmassa, toivottavasti pian alkaa parantua!
Kun näissä viesteissä on ollut puhetta neuvolan ajankohdista, niin minua tosiaan ensikertailaisena harmittaa, että se on vasta jossain rv 9 + jotain. Olisi niin paljon kaikkea kyseltävää ja ihmeteltävää. Toisaalta, kylläpä kaikki selviää sitten aikanaa.
Oireista... Vähän (välillä paljonkin) etovaa oloa, ripulia, mutta onneksi ei ainkaan vielä oksentelua. Kunpa ei tulisikaan! Se on niin kamalaa :( Ruokaa ei tee mieli, mutta kaitpa sitä jotakin pitäisi yrittää syödä. Välillä masua juilii ikävästi, mutta muuten aika hyvä olo.
Shinon rv 6+4
Yahoosta ja mesestä.. joku tuolla mainitsi tuon mesen.. Minun mielestä, minulle selkeempi olisi mese.. Jotenkin se kun se on suomeksi ja sitä on tottunut käyttää ja sil saa hyvin ryhmäkeskustelui..
Tjuu.. Tässä on väri päässä ja ripsissä.. Pian suihkuttelee =)
En vielä kerenny kaikkia viestejä lukea, meitä on täällä aika runsaasti :D
Puhetta oli ainakin neuvolakäynnistä että tuleeko mies mukaan. Meillä ei ainakaan ensimmäiseen neuvolakäyntiin..yritin hienovaraisesti vihjailla että miusta olis mukava jos tulis mukaan. Ultraan sitten..
Tänä aamuna tein tuttavuutta vessan pöntön kanssa. Otin yöpöydälle aamua varten sokerista mehua, kun kahtena aamuna on ollut huimausta ja verensokerin laskua. Mut eipä ollu hyvä ajatus se mehu, tais olla liian makeaa. En kerennyt saada aamupalaa tehtyä kunnolla kun kolme kertaa ravasin vessaan ja takaisin :(
Verticia kirjoitti että "tässä on väri päässä ja ripsissä..." niin onko hiustenvärjäys kieltosuositusta kuinka tärkeää noudattaa? Luulen että itsekkin kyllä uskallan värjätä hiuksiani olotilasta huolimatta, mutta muistan lukeneeni ettei värjäystä suositella.
Näillä terveisillä
Sivri ja Masukki rv6+3 :)
Nyt sain aikaseksi tulla käymään. Johan siitä onki aikaa. Kävin sit siellä yksityisellä perjantaina ultrassa ja pahimmat mahdolliset uutiset tuli eli keskenmeno tullut rv 6 ja 7 välillä. Surullisia ollaan, mutta yritetty lohduttautua sillä että jos lapsi ei saa elää pitkää elämää niin mieluummin menee näin alussa kuin vasta myöhemmin kun kerenny jo kunnolla kiintyä. Ja onhan meillä tuo ihana 1v esikoinen joka pitää mielen virkeänä ja päivät työn täyteisinä.
Oireet loppu lähes samantien ku tulin kotiin. Olikohan ne alunperinki vaan pään sisäisiä oireita?!?
Mun perheelle on jo kerrottu menetyksestä, mutta vielä pitää anopille, lankoperheelle ja yhelle ystävälle kertoa. Toisaalta onneksi kuiten jotku tietää tästä ja pystyy tukeen meitä.
Mutta vaikka täällä onki surua niin oikein sydämestä onnea teille kaikille niin uusille kuin vanhoillekin ja paljon tarrasukkia matkaan.
Teille pahoinvoiville voimia, yrittäkää ajatella että ei se paha olo ikuisuuksia kestä vaikka varmasti siltä nyt tuntuuki. Tätä saatan ehkä joskus katua mutta ottaisin vaikka teijän kaikkien pahan olon itelle jos sillä olisin nyt vielä raskaana.
Minut voi sit poistaa sieltä huhtikuisten listalta kun näin ikävästi sattu.
Käyn lueskeleen varmaan teijän kuulumisia täällä myöhemminki.
S
En oikein tiedä millä sanoilla voisin sinua lohduttaa. Itsellekin tuli kyyneleet silmiin uutisestasi :,(
Paljon voimia ja jaksamista sinulle! Olen iloinen että teillä on 1-vuotias silmänilo tuomassa touhua päiviin :)
Sivri
ollaan varmaan kaikki surullisia sun kanssa.
Kiitos, kun jaksoit ilmoittaa, mitetinkin jo moneen otteeseen, mitähän sulle kuuluu.
Voimia teille, iloitkaa yksivuotiaasta!
S84: Olen niin, niin pahoillani. :-(
Lähetän halauksia, rohkaisevia ajatuksia ja kaikkea, mikä saa pikku hiljaa voimaan paremmin.
"Olen tuskista vapaa ja mukana tuulen,
saan kulkea rajalla ajattomuuden.
Olen kimallus tähden, olen pilven lento,
olen kasteisen aamun pisara hento.
En ole poissa vaan luoksenne saavun, mukana jokaisen
nousevan aamun ja jokaisen tummuvan illan myötä
toivotan teille hyvää yötä."
Lapinlikka & muut: Pahoittelen kovasti, jos keskenmenokokemukseni kertominen lisäsi huolestuneisuutta. Tarkoitukseni ei suinkaan ollut lietsoa paniikkia. Olen vain itse niin huolissani, että täytyi hieman purkaa paineita. ;-)
Verticia:
Meillä on myös yksi kissa. Se juttu, josta sinulle mainittiin on toksoplasmoosi, siitä löytyy netistä tietoa. Mutta kissanomistajat ovat yleensä jo sairastaneet sen, eikä sitä voi saada uudestaan jos vasta-aineita jo on. Eikä sitä kai oikeasti kovin moni saa kissanjätöksistä, vaan useammin esim. raa'asta lihasta. Neuvolasta voi saada lähetteen verikokeisiin jos haluat varmistaa asian.
Putri: Sama homma täällä. Minäkään en oikein pysty kuntoilemaan, kun huimaa. Mutta ehkäpä se menee ohi pian...
Jaksuja kaikille, voinnista riippumatta! :)
Mä olen ihan sanaton ja suruissani. =( Kiitos kuitenkin kun jaksoit tulla kertomaan meille vaikka uutiset olivatkin ikäviä. Toivon sulle kovasti voimia!!
Oho jopas tänne on tullut paljon juttua! Onnea uusille plussaajille ja tervetuloa mukaan!
Mulla on se varhaisultra on ylihuomenna, jännää nähdä mitä mahasta löytyy kun en oikein ole vieläkään tajunnut mitä on tapahtumassa. Jännittää löytyykö sieltä mitään kun pahoinvointikin on kummasti lieventynyt viime päivinä. Toivottavasti se johtuu ihanasta b-vitamiinista ja siitä että on ollut töissä mielekästä tekemistä omien ruumiintoimintojen vatvomisen sijaan. Työmatkastakin selvisin, vaikka piti kertoa työkaverille raskaudesta kun koko ajan nakersin jotakin keksiä. Tuntuu hassulta kertoa tästä ensimmäisenä jollekin, jota ei edes tunne kovin hyvin, mutta helpotti kovasti kun ei tarvinut salailla mitään. Voi kun voisi jo julistaa tätä koko maailmalle! Kollega murehti tänään saako pätkätyölleen (loppuu vuodenvaihteessa) jatkoa ja mun teki niin kovasti mieli kertoa että joo maaliskuusta lähtien mun paikalle tarvitaan tekijää. Pakko malttaa vielä.
Nanuuk-85, en tiedä missä asut, mut oon menossa varhaisultraan Hgin keskustaan paikkaan nimeltä Femeda. Lääkärit ovat eri hintaisia, joten pyysin päästä halvemmalle ja touhu pitäisi kustantaa kelakorvauksen jälkeen n. 80e. Diacorista kyselin myös, siellä haarukka oli muistaakseni 110-150e.
Eka neuvola on mullakin vasta viikolla 10, siihen on vielä tovi. Voi olla täälläkin ruuhkaa, ainakin naapurustoon on pukannut paljon vauvoja, tai sitten olen vaan kiinittänyt asiaan huomiota. Pitäsikö jo pistää paperit päiväkotijonoon.. ? ;)
Numerokolme ja muut liikkujat: miten olet jaksaneet käydä salilla/spinnaamassa oksentelujen lomassa? Mun olo on niin heikko vaikka etova olo on nyt kadonnut, et kävelylenkkiä rankempaa en uskalla ajatellakaan.
Vau onnea vielä kaikille tupakoinnin lopettaneille, mahtavaa!
t.tsili & nimetön 7+2
Tulin vain pikaisesti ilmoittamaan, että sunnuntaina alkoi vuoto ja järkyttävät alavatsa- ja selkäkivut kun oltiin anoppilassa käymässä. Mentiin sitten yöllä sairaalaan, missä todettiin että on tullut keskenmeno, mutta kaikki ei ole vuotanut ulos. Jouduin sitten jäämään suoraan sairaalaan ja eilen kaavittiin loput pois. Tänään matkustettiin sitten junalla takaisin kotiin. Olo on aika tyhjä ja apea. Onneksi on tuo kaksivuotias sentään ilona.
Toivottavasti te muut saatte jatkaa matkaa loppuun saakka.
t . Favolina
Onneksi teillä on mieltä piristämässä jo pikkuiset lapsukaiset! Paljon voimia! Toivottavasti pian lykästää uudelleen! :)
favolinalle ja s84 :(
mulla alko kans vuoto sunnuntaina..mut ei se pahemmin harmita kun on jo 3v8kk,2v7kk,1v7kk ja 4.5kk ikäset muksut piristämässä meijän päiviä..
Pahoittelut myös Favolinalle ja naperox4:lle.
Ja onnea Orvokille ultrakuulumisista.
Mulla alkaa jäljellä oleva seitsemisen kuukautta tuntua piiiitkältä. Eilen oli kummallisia kipuja ja nyt olen ollut neljästä asti hereillä, kun stressi herätti. Miten ihmeessä muut keskenmenon/menoja kokeneet pystyvät olemaan stressaamatta tai iloitsemaan uudesta raskaudesta? Mulla se on vaikeaa, kun vain pelottaa.
Ja anteeksi nyt, että tuli näin pessimististä tekstiä heti aamuun... :)
Amena 8+0
Odottelen tässä ensi viikon neuvolaa ja koetan vastustaa intoa varata yksityinen ultra. Julkiselle puolelle minulla on ultra varattu 10.9 mutta sinne tuntuu olevan ihan hirveän pitkä aika. Veristä vuotoa ei ole ollut viime viikon jälkeen, mutta haluaisin tietää että tuolla massussa on oikeasti joku. Olen melkein koko syyskuun matkoilla (pari työmatkaa ja loma) ja senkin takia olisi mukava tietää että kaikki on hyvin.
Olo on edelleen aika väsynyt, mutta pahoinvointi tuntuu hieman hellittäneen, kun olen koettanut syödä säännöllisesti. Kahvin juonnin olen jättänyt ihan minimiin (1-2 kuppia per päivä) ja sen lisäksi olen välillä juonut vihreää teetä. Paino ei ole onneksi noussut, mutta rinnat tuntuvat turvonneilta ja kipeiltä. Olen myös syönyt niitä Multitabsin raskausvitamiineja, kun niissä on myös kalsiumia. Normaalistikin syön kalkkitabletteja, kun olen tosi huono juomaan maitoa ja pyrin välttelemään juustoja suolan ja rasvan takia.
Mukavaa tiistaita kaikille ja tsemppiä pahoinvoinnin/väsymyksen/palelun jne oireiden kanssa.