**HUHTIKUUNhelmet** vko 34
Huomenta kaikille!
Aloitan tämän viikkopinon sitten nytten. Yritin kyllä katella ettei oo muut vielä aloitellut...
Tänne päin ei kuulu mitään ihmeempiä ehkä jotain pientä öklötystä mutta ei kestä aamuisin kyllä kauaa.... eilen olin jumpassa ja ainakin vielä tuntuu että jaksaa samalla tavalla kuin ennenkin!! jes... Jännä vaikka ois kuinka väsyny ni sitten taas piristyy kun tunti alkaa... Tosin kyllä kun pääsee kotia saakka niin on aika poikki..
viikon alkuja kaikille me lähdetään tästä pojan neuvolaan nytten!
heissan!!!
Kommentit (111)
Muuten täällä voidaan ihan hyvin. Olen tosin viime päivinä ollut vähän alamaissa ja itkuinen, mutta kai tääkin kuuluu tähän, kun henkisesti ja fyysisesti täytyy valmistautua suuriin muutoksiin. Välillä tuntuu, että on menettämässä itsehallinnan ja -hillinnän. Jotenkin vielä huono omatunto, koska ei ole vain iloinen koko ajan - mystillistä, indeed.
Mä olen nyt poltellut 0-3 savuketta päivässä, aiemmin 10-15, juhliessa enemmän. Olen päättynyt lopettaa kokonaan viimeistään ekan ultran jälkeen, Uskon, että tää raskaus konkretisoituu sitten.
Sande + Nyytti (7 + 4)
EKAA ODOTTAVAT:
Hentsu86, Saarijärvi, la 4.4.
Omenaunelma, Espoo, la 2.4.
Tsili, Hki, la 5.4.
Sirppu83, Järvenpää, la 2.4.
Kristiina75, Itä-Suomi, la 6.4.
Amena, Varsinais-Suomi, la 1.4.
Emoko, Hki, la 13.4.
Hanica, Hki, la 5.4.
Sivri, Pohjois-Karjala, 8.4.
Sande75, H:ki, 7.4.
Hennes, H:ki (muuttuu), la 15.4.
Verticia, Turku, la 17.4.
Lapinlikka, Oulu, la 1.4.
Nanuuk-85, Järvenpää, la 14.4.
Chupa, Etelä-Uusimaa, la 22.4
Shinon, Länsi-Lappi, la 10.4.
Toukka80, Espoo, la 4.4.
Marjapensas, Pk-seutu, la 22.4.
Chupa, Etelä-Uusimaa, la 22.4.
Kevätperhonen, Oulu, la 10.4.
TOKAA ODOTTAVAT:
Mimmi1975, Satakunta, la 2.4
Juliaana, Pk-seutu, la 5.4.
Mikumamma, Hki, la 6.4.
Nokilintu, Vantaa, la 8.4.
Silmu, Oulu, la 7.4.
Maaly, Espoo, la 3.4.
Babykeiju, Lappeenranta, la 13.4.
Putri04, Hki,
Prinsessan_äiti, Turku, la 10.4.
Dole, Espoo, la 18.4.
Papu-78, la 18.4.
Miia56, Karkkila, la 21.4.
Esmeralda, Varsinais-Suomi, la 22.4.
Juanin, Savo, la 17.4.
Luckygirl, Tampere, la 25.4.
Päkkänä, Hki, la 16.4.
PäärynäSmurffi, Vantaa, la 11.4.
KOLMATTA ODOTTAVAT:
Piqu, Pirkanmaa, la 11.4.
Karasan, Pori, la 5.4.
Numerokolme, Kymenlaakso, la 6.4.
Bisquit, Kanta-Häme, la 12.4.
Hömme1, Kerava,
KMK75, Itä-Suomi, la 7.4.
Omena 72, Pohjois-Uusimaa, la 2.4.
Mariia74, Uusimaa, la 16.4.
Tinsku78, Keski-Pohjanmaa, la 4.4.
Barbamama, Uusimaa, la 24.4.
Sihteeri79, Jyväskylä, la 19.4.
Mirulii, koulvola, la 26.4.
Candelafi, Pk-seutu,
Magictrick, Satakunta, la 15.4.
NELJÄTTÄ ODOTTAVAT:
Helmi-Elina, Päijät-Häme, la 3.4
Lokamamma, Hki, la 14.4.
Vuffi, Varsinais-Suomi, la 14.4.
Muruz, Pirkanmaa, la 14.4.
Äippä-77, Uusimaa, la 12.4.
adelia, Hki, la 5.4.
m@su, Uusimaa la 12.4
Tuulikello, Etelä-Pohjanmaa, la 11.4.
Mani, Pirkanmaa,
SEITSEMÄTTÄ ODOTTAA
Minni74, Vantaa, la 1.4.
Sauanne, Rovaniemi, la 4.4.
Komea lista! Tervetuloa uusille! Tänään on taas pitänyt väliin pötkötellä kun huono olo kävi kestämättömäksi. Äidille kerroin tänään, kun oli käymässä ja ihmetteli. Ei harmita, kun äiti on aina niin onnellinen uusista lapsenlapsista. Lapsille ei kyllä kerrota ennen kuin näkyy. 4-vuotias kuopus kyllä eräänä päivänä taputteli turvonnutta mahaani, kun röhnötin sohvalla, ja kysyi: "Onko siellä pikkuinen vauva?" Naurahdin ja sanoin, että olisikohan, mutta siihenpä juttu onneksi jäi. Jos lapset tietävät, niin sitten tietävät parissa päivässä kaikki mahdolliset ihmiset.
Viikonloppuja!
adelia 7+5
Huomenta, ohho tätä fiilistä. Yhden ovulaation verran kerettiin kokeilla ja pam näköjään. Ovulaatiotesti näytti negaa ne pari kertaa kun testasin mutta ajattelin että so what.. Aika toiveikas sitten olin kunnes pari pv sitten alkoi "menkat" kolmisen päivää myöhässä. Nyt oon täs eiliseen asti funtsinu että onpa maailman oudoimmat menkat kun ei mitään tuu. Sit muistin lukeneeni jossain ohimennen siitä että voi juuri alkuraskaudessa olla vuotoa kun istukka kiinnittyy tms. eilen sitten yöllä surffasin netissä ja päädyin siihen että pakko olla näin ja aamulla teen testin.. Häät oli heinäkuussa ja siirsin menkkoja niiden takia ja ajattelin että siks ovat niin oudot vaikka aina ovat aika tarkat.. Mut siis jee! laskettu aika olisi huhtikuun lopulla, 29.4. :)
Tervetuloa uudet mukaan! Ihanaa kun meitä on näin iso joukko! Ja mukaan mahtuu vielä moooooonta.... ;D
Nyt alussa tulee kirjoiteltua aika harvoin kun eipä tässä vielä tapahdu mitään...
Tämä on tosiaankin salailua kerrakseen! ;D Ite oon innolla aina bileissä mukana jos vaan lapsille järjestyy hoitaja ja nyt onkin vähän selityksen makua ilmassa kun en juokkaan mitään... Emme ole vieläkään kertonut uutisista kuin yhdelle ystäväpariskunnalle ja minun pikkuveljelleni.
Aika moni on jo käynyt neuvolassa ja ultrassakin. Pitäisi varmaan itsekkin varailla neuvolaan aikaa!
Onkos täälä muita SEKS:iin meneviä huhtihelmiä?
Etova olo, se vähä mitä sitä oli, tuntuu hävinneen kokonaan. Mutta väsy on sitäkin kovempaa! Välillä tuntuu että vois pystyyn nukahtaa. Mä oon lasten kanssa kotona (välillä käyn keikkaa tekemässä) joten töissä ei tarvitse sinnitellä, voi välillä oikaista sohvalle JOS lapsukaiset ovat hetken nätisti... ;D
Meillähän on vanhemmat lapset nyt 6v., 3v.8kk. ja 2v. Vanhin alotti eskarin ja keskimmäinen kerhon, joten sekin helpottaa tätä arkea kummasti!
Ite laitoin nyt kuntosalijäsenyyden tauolle kun meillähän tuo nuorimmainen meinasi syntyä ennenaikaisesti (rv24) niin yritän nyt ottaa rauhallisesti josko siitä olisi apua.
Tupakoinnin kanssa kamppaileville lähettelen taas tsempitykset!! Ei varmasti oo helppoa!!
Eipäs tässä kummempia... Aurinkoista sunnuntaita kaikille!
Tuulikello ja Tirriäinen 7+1
Eipä mulla raskauteen liittyvää uutta, mutta ajattelin silti kirjoitella, että kyllä mä täällä vielä olen. :)
Eilen oltiin Liedossa kisareissulla koiran kanssa. Aamulla ajatuskin syömisestä ja juomisesta etoi joten tyhjällä vatsalla liikkeelle. Ei hyvä. Matkalla pysähdyttiin kaupassa ja ostin itselle saarioisten pitsan (ei ehkä mikään nappivalinta) ja mies halusi frezza moccan. Voi sitä yökötystä mikä siitä kahvijuoman haistelusta seurasi! Pizzan sain jotenkin syötyä, mutta ällötys vaan paheni ja päästyämme kisapaikalle olin varma etten pystyisi kisaamaan huonolta ololtani. Jotenkin se kisajännitys kuitenkin vei mukanaan ja ennen rataantutustumista ja omaa vuoroani paha olo katosi. Tuloksena kolmas sija! Että mulla on taitava haukku! :)
Ensi viikolla mulla onkin sitten jo lääkärineuvola, onkohan neuvolantäti laskenut jotain väärin, kun se nyt jo on vai liittyyköhän tähän nyt noi kilpparijutut ja se ettei mun munasarjoilla mitään muksua olisi yksityislääkärin mukaan pitänyt saada enää alulle...? Noh, selviää sitten keskiviikkona...
Karasan 8+0
..Ihana auringonpaiste ulkona..ukkokulta lähti ulos pihatöihin, mieli tekis itekkin mut miten ihmeessä tän olon kans....;) Pari yövuoroa on takana ja muutama tunti unta ja tää öklötys on kyl lisääntyny todellakin!!! Pöntttöä en ole vielä käyny halaileen mutta kaukana se ei kyl ole, olo on melkeen parempi ku ei ole syönyt mut sit kuitenki järki sanoo ettei syömättäkään voi olla..suussa ihan älyttömän paha maku vaik jynssäis hampaita koko ajan...Voi tätä raskauden ihanuutta!!:))))
Oikeesti mä oon niin onnellinen ku olo on raskaana oleva mut välillähän sitä on pakko hiukka valittaa..hih!!
Voikaahan mammat hyvin, aurinkoista päivän jatkoa kaikille!!
Tinsku ja pömppis 6+5
Täällähän on porukka lisääntynyt huimasti, onnea vaan jokaiselle!!!
Itse kävin viikko sitten varhaisultrassa, ekan kanssa en käynyt, nyt kävin lähinnä uteliaisuudesta ja alavatsakipujen vuoksi. Sydän sykki ja viikot täsmäs täysin eli todellakin sitten tiedän, milloin tämä on saanut alkunsa ;)
Oireita on ilmennyt hieman eli väsymys on jälleen aivan mieletön ja rinnat kipeät. Mitään pahoinvointia en ole tälläkään kertaa tuntenut. Siitäpä herääkin epäilys että onko jälleen tyttö tulossa... Kun ihan samanlainen olotila.
Mites muilla uudelleen synnyttäjillä, onko raskauksissa ollut eroa sukupuolen mukaan?!?!?!?!
Tsemppiä kaikille tupakoinnin lopettajille!!! Minä lopetin esikoista odottaessa ja tyhmä aloitin uudelleen imetyksen loputtua. Nyt sitten olen lopettanut JÄLLEEN, eikä se käynyt mitenkään helposti.. Tuntuu että viimeksi se oli helpompaa. Minäkin olen yhteensä polttanut 10 vuottta ja ihan joka päivä, jopa sairastaessani.
Viimeksi sulattelin asiaa pitkään, päätin päivän ja lopetin vasta rv. 11. Nyt olen onnistumassa vasta 3. yritykselläni 3 viikon sisään; lopetin kolmeksi päiväksi, poltin 3 päivää, lopetin taas 3 päiväksi ja poltin 2 päivää ja lopetin jälleen! Nyt reilu viikko savuttomana ja pahin on jo ohi.... Kokemuksesta sanoisin, että se kerralla lopettaminen on paras tapa, itsensä huijaaminen sillä osittaisella tupakoinnilla ei muuta kuin vain pitkitä sitä vieroittumista, ne oireet kun on vaan kestettävä. Itse olen käyttänyt kummallakin kerralla pari ekaa päivää nikotiinivalmisteita (inhalaattoria =)) ja paljon tavallista purkkaa!!!
Tsemppiä, kyllä se siitä lähtee, kun vaan kestää ne ensimmäiset päivät!!!
Minäkin olen kovassa flunssassa ollut koko viikonlopun ja turhauttaa kun mitään kunnon lääkitystä ei voi käyttää =(
Kofeiinitableteista oli puhetta, itse en ehkä suosittelisi niiden käyttöä, koska siinä tulee kerralla kova kofeiinipiikki. Mutta mitenkään hengenvaarallisesta asiasta tuskin on kyse =)
Minä en ole muutenkaan kovin hysteerinen noiden ruoka-asioiden suhteen, ihan maalaisjärjellä pärjäillään. Ensimmäisen kanssa olin tarkempi.
Mukavaa viikkoa kaikille!!!
maaly, rv 8+2
Anoppilassa taas käytiin ja jo alko se keskustelu milloin???
Uhkasi heittää pillerit roskiin ym. muuta, kun niitä vielä "syön".
Kuulemma mummon täytyy olla nuori vielä että jaksaa.. Hössötyksen määrästä päätin vielä olla kertomatta pitkään aikaa.. Jos jaksaa hössöttää noin kun lasta ei ole vielä tulossa, niin miten sitten, kun se on..
Chupa 6+0
Jos nyt itsekkin "uskaltautuisi" kirjoittamaan.
Joku oli kysellyt kofeiini tableteista. Itse olen ennen raskautumista käyttänyt migreenin hoitoon hyvin tuloksin buranaa+kofeiinitabletti yhdistelmää. Usein tehonnut jopa täsmälääkkeitä paremmin! Ylävatsaoireiden vuoksi siirryin panadol compiin. 500mg tabussa on kofeiinia 65mg. Tuotetta voi käyttää myös raskaana olevat ja imettävät, kunhan ei ylitä suositusannosta. Kerralla voi ottaa 2 x 500mg, eli kofeiinia tulee 130mg. (yötä vasten ei kannata ottaa). Mun aikaisemmin käyttämissä kofeiinitableteissa, cofitabs, kofeiinia oli 100mg. Eli kai panadol comp kiellettäisiin odottavilta ja imettäviltä, jos kofeiini määrä olisi vaaraksi. Itse en kylläkään juo kahvia ollenkaan.
Sitten vähän omaa napaa. Useamman vuoden kuumeilun ja vuoden yrityksen jälkeen odotamme kolmatta lasta :D Aikaisemmat -01 ja -03, eli ikäeroa tulee kuopukseenkin 6v. Eka neuvolakäynti on 28.8. ja yksityiselle lääkärille sain ajan 29.8.
Oireita on (onneksi!) piisannut. Melko alusta asti ollut kuvotusta ihan kellon ympäri. Tarkasti saa katsoa mitä ja milloin syö ja juo. Kuopusta odottaessa paastosokeri arvossa oli heittoa, mutta rasituksessa ei poikkeavaa. Pieniä määriä pitää usein syödä niin kuvotus vähän helpottaa. Rinnat myös aristavat ja miehen huomion mukaan myös hieman suurentuneet ;) Tosin aristus viikon sisällä vähentynyt -onkohan syytä huoleen?! Onko muilla ollut vastaavaa? Viikonlopun olen ollut flunssan ja kovan päänsäryn kourissa. Sama on toistunut myös edellisissä raskauksissa.
Kovasti täällä on puhuttu, milloin kertoa raskautumisesta. Itse kerroin parhalle kaverille heti. Yhdessä kuumeiltiin pitkään. Heillä nyytti jo sylissä :) Omalle äitille kerroin viime viikonloppuna mökillä. ajattelin, että hän kuitenkin huomaa, kun olen naama kalpeana. Eipä ollut huomannut ja taisi uutinen tula aika puskasta! Työnantajalle kerroin kanssa viime viikolla kun palkkasi uuden määräaikaisen työntekijän. Nyt hän pystyi lupaamaan EHKÄ alkuvuoteen täysipäiväistä työtä. Katsoin, että ns. tuossa vaiheessa olin työnantajalle kertomisen velkaa.
Siinäpä tulikin sepostusta. Jaksuja kaikille ja tarrasukkia pikkuisille!!!!
p.s. Kävin kurkkaamassa äitiyspakkausta, ei ehkä ihan ajankohtaista. Ihanalta näytti :)
Biamin ja rv 8+4 (kai)
EKAA ODOTTAVAT:
Tsili, Hki, la 5.4.
Emoko, Hki, la 13.4.
Hanica, Hki, la 5.4.
Toukka80, Espoo, la 4.4.
TOKAA ODOTTAVAT:
Mikumamma, Hki, la 6.4.
Silmu, Oulu, la 7.4.
Mimmu-85, Helsinki, la 8.4
Maaly, Espoo, la 3.4.
Putri04, Hki,
Dole, Espoo, la 18.4.
Papu-78, la 18.4.
Juanin, Savo, la 17.4.
Päkkänä, Hki, la 16.4.
KOLMATTA ODOTTAVAT:
Karasan, Pori, la 5.4.
Hömme1, Kerava,
Candelafi, Pk-seutu,
NELJÄTTÄ ODOTTAVAT:
Lokamamma, Hki, la 14.4.
Adelia, Hki, la 4.4.
m@su, Uusimaa la 12.4
Mani, Pirkanmaa,
SEITSEMÄTTÄ ODOTTAA
Minni74, Vantaa, la 1.4.
Tässä olis. Nyt uudet ja ne, ketkä puuttuu: Lisätkää listaan omat tiedot ja laittakaa päivitetty lista uudeksi viestiksi. Viikkopinon aloittaja voisi maanataina siirtää listan vaikka ekaksi viestiksi. Meitähän on jo paljon ;)
Iloa odotukseen!
EKAA ODOTTAVAT:
Tsili, Hki, la 5.4.
Emoko, Hki, la 13.4.
Hanica, Hki, la 5.4.
Toukka80, Espoo, la 4.4.
TOKAA ODOTTAVAT:
Mikumamma, Hki, la 6.4.
Silmu, Oulu, la 7.4.
Maaly, Espoo, la 3.4.
Putri04, Hki,
Dole, Espoo, la 18.4.
Papu-78, la 18.4.
Juanin, Savo, la 17.4.
Päkkänä, Hki, la 16.4.
KOLMATTA ODOTTAVAT:
Karasan, Pori, la 5.4.
Hömme1, Kerava,
Candelafi, Pk-seutu,
NELJÄTTÄ ODOTTAVAT:
Lokamamma, Hki, la 14.4.
Adelia, Hki, la 4.4.
m@su, Uusimaa la 12.4
Mani, Pirkanmaa,
SEITSEMÄTTÄ ODOTTAA
Minni74, Vantaa, la 1.4.
Tässä olis. Nyt uudet ja ne, ketkä puuttuu: Lisätkää listaan omat tiedot ja laittakaa päivitetty lista uudeksi viestiksi. Viikkopinon aloittaja voisi maanataina siirtää listan vaikka ekaksi viestiksi. Meitähän on jo paljon ;)
Iloa odotukseen!