Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**HUHTIKUUNhelmet** vko 34

18.08.2008 |

Huomenta kaikille!

Aloitan tämän viikkopinon sitten nytten. Yritin kyllä katella ettei oo muut vielä aloitellut...

Tänne päin ei kuulu mitään ihmeempiä ehkä jotain pientä öklötystä mutta ei kestä aamuisin kyllä kauaa.... eilen olin jumpassa ja ainakin vielä tuntuu että jaksaa samalla tavalla kuin ennenkin!! jes... Jännä vaikka ois kuinka väsyny ni sitten taas piristyy kun tunti alkaa... Tosin kyllä kun pääsee kotia saakka niin on aika poikki..

viikon alkuja kaikille me lähdetään tästä pojan neuvolaan nytten!

heissan!!!

Kommentit (111)

Vierailija
41/111 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yövuorossa ja ajattelin muutaman rivin raapustaa kun nyt rauhallinen hetki.

Ensiksikin toivon voimia teille joiden raskaus ei kantanut loppuun saakka.

Itse kävin tänään yksityisessä ultrassa ja uutiset olivat iloisia. Oman laskun mukaan nyt 7+1 ja ultrassa alkio vastasi ihan viikkoja ja sydän löi villisti. Kyyynelhän siinä vierähtää , ensimmäinen ultra on aina yksi niitä elämää suuremmista hetkistä. Miehelle raskaus jaäällen kerran konkretisoitui vasta ultrassa ja nyt miehisellä järkiotteella pohtii kodin tilojen riittävyyttä, auton tilaominaisuuksia, suree kun ei vieläkään saa alkaa katsella sängystä telkkaria iltaisin kun taas uusi vauva valtaa makkarin, rahojen riittävyyttä, omaa jaksamista, jne jne... lista on loputon. Vanhasta kokemuskesta tiedän että muutaman viikon märehtii asiaa ja sitten tulee täysillä mukaan odotukseen.

Pahoinvointi on hiljalleen alkanut muistuttaa olemassaolostaan, ei muita oireita.. paitsi vilutus.

Mukavaa viikonjatkoa kaikille ja ma palaan taas, terkuin orvokki rv 7+1

Vierailija
42/111 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahoittelut kaikkile keskenmenon saaneille:'( kyl tuli tippa linsiin kunluki teidän suru uutisia.

Kävin eilen pitkästä aikaa kuntosalilla ja eipä siel oikeen mitään pystynyt tekemään ja pitikin viel ostaa kuukausikortti. Enpä viitsi mennä itseäni sinne enää väkisin työntämään kun ei kerta pysty tekemään mitään. Käveleminen taitaa riittää mulle.

Mulle meinaa alkaa iskee pahaolo aamuisin sitten kunnolla ja kohta varmaan jäänkin hoitolasten vanhemmille kiinni. Eilen oli jo lähellä etten joutunut juoksemaan vessaan kun yksi hoitolapsi tulihoitoon. Ei huvittaisi vielä kertoa vanhemmille, kun olisi kiva ensin käydä ultrassa, onneks se on jo kahen viikon päästä mut aika tuntuu ikuisuudelta:)

Minä ekaa odotan ja en osaa pelätä keskenmenoa vielä ainakaan ja toivottavasti en pelkää jatkossakaan ja toivotaan et se pysyy tuolla masussa loppuun asti meillä kaikilla:)

Yöt muuttuu vaikeimmiksi rintojen osalta kun ne on niin arat:S ja kerran yössä ainakin saa juosta vessassa.

hyvää päivän jatkoa kaikille

hentsu ja masuasukki 7+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/111 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi miten surullisia uutisia täällä nyt, pahoittelut s84, favolinalle ja naperotx4! =´(

Voimia teille kaikille!

Täällä pahaolo hiukan helpottanut, lääkkeenä syöminen.. =) Heti aamusta mulla on lasi tuoremehua sängyn vieressä ja yritän päivän mittaan syödä jotain pientä parin tunnin välein. Mulla toi pahaolo on muutenkin painottunut tuonne aamun ja aamupv puolelle, joten iltaisin olen jaksanut käydä salilla ja spinningissä, jotenkin toi urheilu on antanut voimia.

Kävin kirjautumassa sinne yahoon listalle, en vaan ole mikään superkäyttäjä.. =)

Täytyy sanoa kanssasisaret että kyllä se tieto lisää tuskaa, eli nyt kun kolmatta odotan niin tieto kaikesta mm. keskenmenoista ja siitä että lapsi ei välttämättä ole terve luo tuskaa.. Ekan raskauden kohdalla näitä ei osannut miettiä ja meillä sen verran pieni ikäero lapsilla (1v 9kk) että toisen raskauden kohdalla ei ehtinyt miettiä.. Täytyy vaan luottaa että kaikki hyvin, mulla syyskuun toisella viikolla

seuraava ultra (niskaturvotus) että toivottavasti sen jälkeen osaa tästä raskaudesta alkaa nauttimaankin.

Hyvää viikonjatkoa kaikille! Toivottavasti lopuilla pysyy pikkuiset tiukasti kyydissä ja niillä jotka saivat ikäviä uutisia halutessanne tärppää pian uudelleen!

Numerokolme kera pikkuhipun 8+5

Vierailija
44/111 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksamisia kaikile keskenmenijöil.. :_|

..Tosin alkaa itseä enemmän pelotta kun nuita luki =( .. Pelkää että itselläkin menee kesken.. ..Jos keskenmenneet on viel palstal niin olisko mahollist saad tietää rv:t millo men.. Näkis et pitääkö kriittiset viikot yhtään paikkaansa..

Mutta sitten hiusten värjäys.. Mie luin tosi tarkkaan sen selosteen niin siel ei ollu mitn ettei sais värjät.. Ja kyl muutkin raskaan olles värjäilee.. Joten uskaltauduin ja.. no ei mitään outoa havaittavissa. Kait se on pääasia ettei hengittel sitä myrkkyä ja jos haluaa ol oikein tarkka niin laittaa hengityssuojaimen =) .. Mie en ainakaan voi olla värjäämättä, kun on oikeesti oranssit hiukset ja värjätty mustiksi ja kuukaudessa tulee jo sellainen 2-3cm juurikasvu niin...

Liikunnasta.. Mullakin on tätä etovaa oloa alvariinsa ja nyt tullut 3pvä sitten pyörrytyskin.. Mutta salille kun menin niin lämmittelyn jälkeen kaikki oireet katosi ja oli hyvä olo niin kauan kun pääsin ulos raittiiseen ilmaan.. Sitten tuli etova olo takas :D .. Toisaalta siis suosittelen jos salillakin käy niin kunnon lämmittely ja sit vaan treeni läpi rohkeesti.. Sit sen näkkee soppiiko se salilla käynti vai ei.. Ryhmätunneil mul on ollut sama, lämmittelyn jälkeen olotila kadonnut :D

Ärsttää kun en saa yöllä nukuttua hyvin, en tiedä mikä siin on, mut niin kauan kun oon raskaana ollut niin heräilen koko ajan ja tai ramppaan wc:ssä.. Ja sit saa aamulla nukuttua yhteen putkeen sen kaks tuntii ja näkee ihan levottomia unia.. Nyttenki näin melkein painajaisunia aamulla.. Ja 8 sitten ylös vaan vaikka olis 11 saakka saanut nukkua.. Ja tässä sitä istutaa ja täytetään odottajan päiväkirjaa netin äärel ja podetaan etovaa oloa. Mikä onneksi on edelleen tallella. =)

Ekaan neuvolakäyntiin aikaa 2vko ja 1pvä.. Eka ultra ties koska..

Verticia ja rv 5+5 työnimetön

Vierailija
45/111 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut minunki puolesta s84, Favolina ja naperotx4 :`(

Teillä kaikilla on onneksi jo pieni/pieniä piristämässä, luulisin sen auttavan :)

Amena: tarkoitukseni ei ollut tehä sulle huonoa omaatuntoa kertomalla että huolestuin kertomastasi. Totta kai täällä saa ja pitää kertoa kokemuksistaan, myös ikävistä! mie haluan tietää kaiken mahollisen! :D

Eilen otettiin miehen kanssa selvää (netistä) mitä tarkottaa esim tuo niskaturvotusseulonta ja rakenneultra.. todettiin noiden eilen saamiemme tietojen perusteella että me ei haluta edes alkaa siihen seulontajuttuun.. kuulostaa niin epämääräiseltäkin.. Tähän asti olen luullut, että vain vanhempia (ikä lähellä neljääkymmentä) raskaana olevia seulotaan! En tiedä mietittiinkö asiaa turhaan, koska en tiiä mikä käytäntö Oulussa on..

Kuitenkin täälläkin te monet puhutte niskaturvotusultrasta... Tarkotatteko sillä, että osallistutte seulontaan vai onko se vain yleinen nimitys sille ekalle (ja oulussa ilmeisesti ainoalle) kunnalliselle ultralle, jossa minun käsityksen mukaan todetaan raskaus, sikiön elossa olo ja sikiöiden lukumäärä ja lisäksi vanhempien tahdosta tehdään se niskaturvotusmittaus...?

Tämäkin asia varmaan selviää sitte ekalla neuvolakäynnillä, eli ehkä jo liian aikasessa vaiheessa mietin tämmösiäkin...

Eka neuvola meillä on muuten ensi viikon ma 25.8!!! :)) eli enää ei ole montaa päivää odottamista. Ultra varataan vasta siellä, mutta kyllähän sen ultran ilmeisesti täytyy olla syyskuun puoleen väliin mennessä, koska neljän viikon päästä mulla alkaa rv 13. jolloin viimeistään voi alkaa kertomaan uutista (vielä kukaan ei tiedä meidän lisäksi). Mulle sanottiin neuvolasta, että mies vaan mukaan jos semmonen on ja se suostuu lähtemään :D Joten yhdessä sinne neuvolaan mennään ja ultraan tietysti sitte kans :)

Ja vielä oireista: mulla oli eilen 3 semmosta äkkinäistä oksetustunnetta!! sehän viittaa siihen että kaikki olisi toistaiseksi hyvin :) jäi eilen päivällinen syömättä ja sitte ko oltiin autoilemassa niin tuli vaan yhtäkkiä semmonen kuvotus (ei mulla ennen ole autossa ruukannu olla paha olo). Ehkä se pahoinvointi ei minuakaan sitte kokonaan kiertäny :) (okei myönnetään että olen tästä pahasta olosta iloinen :D)

Myös äsken kun olin menossa aamukahville, oli vähän semmonen kumma olo, mietin jo pystynkö juomaan ollenkaan kahvia, mutta otin sitte vähän ettei työkaverit ihmettele ;)

Tuota yahoota en osaa käyttää mutta haluan liittyä mukaan, joten pitää opetella sitte joskus paremmalla ajalla!

Jopas mulla oli asiaa!

lapinlikka & masuasukki 8+0

Vierailija
46/111 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi surullista, mutta onneksi kaikki löysivät jotain ilon aihetta tosi surullisesta tapahtumasta huolimatta. Aika parantaa, kuulostaa ja on klisee, mut silti pitää paikkansa, suru kannattaa surra ja sitten jatkaa rohkeasti eteenpäin.

Itse koin tuulimunaraskauden viime keväänä ja kyllähän se kriisin toi tullessaan, meille molemmille!!! Meni jonkin aikaa ettei voinut ajatellakkaan uudelleen yrittämistä mut nyt siis rv 6+1 meneillään ja tunnin päästä eka ultra!!!!

Jännittää niin maan vietävästi etten tiiä miten latautuisin...ukkokulta pääsee onneksi mukaan niin ei tarvi aivan yksin täristä..:)

Kovasti tarrasukkia kaikille!! Jollakin oli huomenna ultra, tuuhan kertomaan sit kuinka meni!?

tinsku ja pömppis rv 6+1

Vierailija
47/111 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Lisäystä vielä...

Mie värjäsin kaksi viikkoa sitten hiukset, enkä tiennyt ettei saisi raskaana ollessa värjätä! Ei mulla siitä mitään sitte kuitenkaan tietääkseni tullu (paitsi kolmena päivänä sen jälkeen tuli kyllä sitä verta, mutta en usko sen kuitenkaan hiusten värjäykseen liittyvän). Kait siinä purkissa olisi isolla lukenu jos ei saisi raskaana värjätä...??!! Enkä tosiaan muuallakaan ole aiheeseen törmänny joten ei voi olla kovin vaarallista... muistelisin että raskaana ollut kaverini kävi kampaajalla värjäämässä hiukset ja terveen vaavin on saanu :)

Homejuustostasta: Valion aura on pastöroitu ja sitä ainaki saisi syyä (itekin aion sitä ostaa viikonlopuksi ja tehä pitsaa :) Muista merkeistä en tiiä, mutta kannaattaa lukee tuoteselosteet tarkasti. Ja jos juuston kypsentää hyvin niin sitte ei ainakaan minun käsityksen mukaan ole vaaraa saada sitä listeriabakteeria.

Vierailija
48/111 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

s84, Favolina ja naperotx4: PAHOITTELUT ja voimia sinne surun keskelle!!! :(

Eipä noita keskenmenoja soisi kenellekkään, toivotaan että muut pysyvät porukassa!!

Onnea uusille plussanneille!! :)

Ja tsempitykset vielä tupakan kanssa kamppaileville! d b

Omassa olossa ei ihmeempiä. Väsymys ja etova olo jatkuvat, olen päässyt aika helpolla "alkuoireiden" suhteen joka raskaudessa!

Eipä muuta tällä kertaa...

Tuulikello ja Tirriäinen 6+4

Vierailija
49/111 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas tosi ikäviä uutisia, että teille kävi näin! Paljon jaksamista teille! Ja iloa pikkupirpanoista, jotka saavat nauttia huolenpidostanne! Eipä soisi kenellekään tapahtuvan näin ikävästi!

Täällä olotila ennallaan. Minulla on oikeastaan aamuisin aina ihan hyvä olo, mutta iltaa kohden olo aina heikkenee. Kun vaan saisi syötyä säännöllisesti, niin varmasti olo olisi parempi.

Shinon rv 6+5

Vierailija
50/111 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistänpä minäkin jotain tekstiä tännepäin. Eilen tosiaan tuli vasta tehtyä testi ja vielä ei ole kummempia raskausoireita ilmassa. Ekastakaan ei ollut muuta kuin pientä etomista ja toivottavasti tämän kanssa menisi samalla lailla, niin pystyis olemaan töissä.

Liikunnasta - mulla ei ole vaihtoehtoja, koska olen itse ohjaaja.. mutta ekan kohdalla huomasin että oireet sekä väsymys että etomus helpottivat aina liikunnan seurauksena. Vielä en halua töissä raskaudesta kertoa, joten ainakin sen aikaa pitää tsempata. Suosittelen kyllä kaikille liikuntaa.

Eläimistä - meillä on kaksi koiraa, joiden kanssa harrastan aktiivisesti ja onneksi koiraporukka hyväksyy joukkoon myös lapset eli esikoinen alkaa olla aika taitava koirankouluttaja ;)

Minä tulen siis tämän porukan hännillä ja vaikka laskettu aika on 25.4, niin en usko että ennen vappua tapahtuu mitään..

Ja nyt takaisin töihin...

Vierailija
51/111 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva kuulla vinkkejä ammatti-ihmiseltä liikunnan suhteen.

Olen ymmärtänyt, että näin alussa voi tehdä mitä vain, mitä tavallisestikin tekee.

Mutta, mutta vaikka liikunta varmasti auttaa ja olo on huono, kun ei ole kahteen viikkoon käynyt jumpassa tai salilla, niin en tällä hetkellä uskalla mennä edes kokeilemaan. Minulla todella sumenee jo siinä vaiheessa, kun tunnin alussa lämmitellään. Tietenkin pelko pyörtymisestä pahentaa tilannetta, osa voi olla psyykkistäkin.

Mutta tuo pyörryttäminen on todellinen ongelma vähemmän rajuissakin suorituksissa. Esim. tänään ennen lounasta olo oli sellainen, että jos jonoa ruokalassa olisi ollut enemmän, olisi ollut pakko käydä istumaan. Muuten olisin kaatunut siihen paikkaan. Taukana oli noin sadan metrin kävelysuoritus. Ja vaikka en ole mikään huippukuntoinen, niin olen säännöllisesti liikkunut koko kesän. Eli ihan rapakunnosta ei lähdetty.

Nyt istun töissä ja tälläkin hetkellä olo on hieman halju. Sellainen, että olisin keinuvassa laivassa. En vain uskalla mennä salille tässä vaiheessa, vaikka se taatusti tekisi hyvää.

Putri04

Vierailija
52/111 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itku tuli minullakin silmään lukiessani keskenmenoista. Olen todella pahoillani ja otan osaa menetyksenne johdosta, S, favolina ja naperot!

Itse olen myös vähän huolissani, sillä hyvin raju pahoinvointini loppui kuin seinään maanantaina. Minkäänlaisia muitakaan raskausoireita ei enää ole, ei rintojen arkuutta, vilutusta eikä mitään. Ihan kuin en olisikaan raskaana; ehkä en olekaan. Soittelin tänään terveydenhoitajalle, joka lupasi konsultoida neuvolan gynekologia ja ilmoittaa sitten minulle, pääsenkö jo nyt vastaanotolle. Odottavan aika on pitkä...

Vielä hiusväreistä ja permanenteista:

Ei kuulemma voi täysin ennustaa, miten raskaana olevan hiukset reagoivat niihin, mutta ei niistä haittaakaan raskausaikana ole. Pitää vain varautua, että väri ei esim. pysy tai ei muuten vastaa odotuksia tai permanentista ei tulekaan kiharoita. Itse en ole huomannut mitään eroa värjäyksissä raskausaikana tai muuten.

Hämmentynein terkuin

adelia rv 7+4 tai sitten ei

Vierailija
53/111 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmillisia tapauksia nuo KM, otan osaa!! Niihän se vain totuus on, että nuo lapset ja masuasukit ovat täällä meillä vain lainassa, joita toivomme varmasti jokainen saavamme pitää kauan! Onneksi elämä vie aina eteenpäin, vaikka se välillä vaikeelta voikin tuntua.

Itsellä olo ei ole muuttunut ja aiemmassa kirjoituksessa laitoin oireiden ed raskaudessa alkaneen näillä tienoin. Olin hieman kiireessä kuitenkin laskenut väärin rv:t . Olen siis vasta menossa 5+1 joten ensi viikolla voisin odotella pahoinvoinnin mahdollisesti alkavan jos eteenee samoin kuin esikoisen odotuksessa, mutta sitähän ei tiedä vielä. Viluttaa kyllä edelleen.

Minulta jäi ehkä huomaamatta, mutta puhutteko nyt hiusten värjäyksessä kotiväreillä? Koska kyllähän sitä kampaamoissa ainakin värjätään raskaana olevien tukkaa ja en ainakaan ole kuullut että siellä olisivat valinneet jonkin toisen värin siitä syystä, että asiakas olisi raskaana. Voinhan olla myös väärässä.

Meillä koira (saksanpaimenkoiran ja kultaisennoutajan sekoitus) olla ikää jo 9,5 vuotta. Ulkona menee oikein hyvin lapsi ja koira keskenään, koska siellä koiralla tilaa väistää lasta jos siltä tuntuu. Joskus sisällä koira saattanut murahtaa lapselle jos on kokenut ajettaneen nurkkaan. Silloin heti koira joko ulos tai "omaan huoneeseensa" jäähylle. Sekä lapselle olen myös koittanut selittää tilannetta. Olen myös tietoinen, että toiset ovat luopuneet kissoistaan huomattuaan tulleensa raskaaksi. Onhan se aika äärilaidan varotoimenpide, mutta se sallittakoon heille. Mielestäni kumihanskat käteen ja käsien hyvä pesu laatikon siivouksen jälkeen on aika hyvä varotoimenpide. ja ehkä paras olisi jos miehen olisi mahdollista hoitaa hiekkalaatikon siivous raskauden ajan.

Liikunnasta: Liikunta on hyväksi niin raskaana olevalle (jos siis kaikki ok masussa) kuin ei raskaana olevalle. Tiedän sen myös että alkuraskauden pahoivointi voi myös estää liikkumisen, mutta voi turvautua siihen ajatukseen, että jossain vaiheessa pahoinvointi lakkaa ja on taas energiaa lähteä liikkumaan. Ensimmäisen kolmanneksen aikana on mahdollista harrastaa lähes kaikkia liikuntalajeja. Toisella kolmanneksella lista pienenee sekä viimeisellä kolmanneksella on lista varsin lyhyt. Mutta kävelyä ei raskaus estä, paitsi jos kovasti supistelee niin meno voi olla aika hidasta.

Eipä muuta kuin hyviä vointeja kaikille tasapuolisesta!

T:Miia 56 ja 5+1

Vierailija
54/111 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi surku, mitä uutisia täällä. Lohdutushalaukset s84, favolina ja naperotx4.

Adeliallakin jännät paikat. Toivottavasti kaikki kuitenkin ok ja kohta etoo taas :-)

Mulla pulssi menee varmaan yläkäyrää kun oon niin hermo. Jännittää kun koko päivänä ei ole ollut yökötystä. Hirmusti helpottaaa lukea teidän muiden oireiden vaihtelusta. Eilen yököttikin ihan reippaasti ja uutena tuli vilutus. Vilu mulla on kyllä, nytkin hytisen villatakki päällä. Esikoista oottaessa nää oireet rajoittu vaan iltaan. Nyt sit saa olla tarkkana ettei töissä selviä mikä on meno.

Oon normaalisti liikkuvainen olento ja tykkään pyöräillä/kävellä työmatkat, käydä juoksulenkeillä ja jonkun verran pumpissa ja spinningissä. Eilen kokeilin kävellä kotiin ja onneksi mies tuli jo töistä kotiin kans ja pelasti mut auton kyytiin. Tuntui et juiliminen allakerrassa vaan ylty loppua kohden. Et ei tässä auta kun pitää vähän paussia liikunnassa.

Dole ja hentohyppynen rv 5+4

Vierailija
55/111 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni kaikki tarjottavat kunnalliset ultrat ovat seulontatutkimuksia, joihin osallistuminen on täysin vapaaehtoista. Näiden lisäksi on ainakin täälläpäin tarjolla vapaaehtoinen verinäytteestä tehtävä seula, joka tehdään ensimmäisen (ns. niskapoimu-ultra) yhteydessä. Tämän ultran ja verinäytteen tulosten perusteella sitten tarvittaessa ohjataan jatkotutkimuksiin jos riskiluokitus on korkea.

Uskoisin, että suuri osa ihmisistä osallistuu kaikkiin mahdollisiin tutkimuksiin siksi, että voisivat parhaalla mahdollisella tavalla valmistautua jos tulevalla lapsella on jokin sairaus tai vamma. Näin myös sairaalassa osataan olla valmiina lapsen syntyessä. Toki vaikean sairauden/vamman ollessa kyseessä jotkut myös harkitsevat aborttia. Nykyisin myös joitain juttuja voidaan hoitaa jo kohdussa jos ne havaitaan raskauden aikana.

Se on tietysti aina hyvä muistaa, että kaikki tutkimukset ovat vapaaehtoisia ja että 'puhtaat' ultrat ja muut tutkimukset eivät takaa tervettä lasta.

Vierailija
56/111 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

TErve kaikille tasapuolisesti. Tein tuossa maanantai aamuna yövuoron jälkeen testin ja kummatkin viivat siihen paukahti. ELi Neljäs paapero tulossa meidän pesueeseen jossa jo siis valmiiksi on 3 poikaa. Meille siis täysivahinko, koska menossa talon rakennus ja ensi kesän häiden suunnittelu ym. Esikoinen lähti juuri eskariin, joten jos kaikki menee hyvin saapa olla kotona kun koulun aloittaa.

Raskausviikkojen paljoudesta ei ole mitään tietoakaan ja neuvolaan en ole edes vielä soitellut, kun vieläkin tätä sulattelen koko tietoo..

Vierailija
57/111 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollu pahoinvointia, yököystä ja rinnat kipeet tyyliin viikosta 4 eteenpäin. Viime yön olin töissä ja tänään ei yökötä yhtään eikä tissit oo kipeet! Viikkoja on 7+6. Soitin äitiyspoliklinikallekin ja ruikutin että onko pampula nyt kuollu mut sanoivat että yleensä tulee sit jotain vuotoa tai vatsakipuja. Ja että voisin mennä yksityiselle ultraan. Joku vaan kerto että sikiö oli kuollu kohtuun eikä ollu tullu mitään vuotoa tai kipuja... (tässä nähdään miks ei kannattais lukea jokaista huonoa raskauskokemusta netistä kun odottaa esikoista!)

Kuinkahan nopeesti hcg alkaa laskea jos mitaisin sen tänään illalla töissä ja sit vaikka huomenna aamulla tai parin päivän päästä uudelleen? Ei ois oikeen nyt rahaa laittaa 100e yksityiseen ultraan... Vitsi kun pitää mennä täksikin yöksi töihin jännittämään! Aika menis nopeemmin nukkuessa! Ja kyllä mua vähän vatsaa vihloo mut niin on kyllä vihlonu välillä koko raskauden ajan. Nyt ehkä vähän enemmän kuitenkin. Tai en tiiä! AArgh! Eka ultraääni on vasta 19.9! Miten mä kestän sinne asti?! Pakko kait varata huomenna se ultra...

Tulee pitkä yö töissä...

Sirppu rv 7+6 ja Pampula(?)

Vierailija
58/111 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olikin yksi päivä ilman oksetusta! Nyt taas uudella innolla pönttöä halimaan. Kaikki ilmeisesti ok... :)

Vierailija
59/111 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

KIva kiva, ei ollut vielä tarkoitus kertoa hoitolapsien vanhemmille että vauvaa odotellaan! Mutta kun yhden lapsen äiti tuli hakemaan lastaan nii sanoikin sitten että teille on vauva tulossa. Kysyin näkyykö se muka niin selvästi? Ei näy mahasta, mutta se näkee jos joku on raskaana:D Ettäpä tämmöstä tänne. En oikeen tiedä mitä ajatella, toisaalta ihanaa et joku näki et oon oikeestikki raskaana, mut toisaalta ei sen vielä olisi tarvinnut tietää, kun ei ensimmäistä ultraakaan ole vielä ollut.

hentsu86 ja masuasukki 7+5

Vierailija
60/111 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin miettimään vielä uudestaan noita seulontajuttuja, sehän on kyllä ihan tosi että olisi hyvä varautua etukäteen jos syntyy sairas lapsi..

Pää on kyllä ihan sekasin nyt :(

Jos seulonnoissa ei olisi riskejä, niin mikäs niissä olis käydessä, mutta tuo 1:100 keskenmenon riski istukka/lapsivesinäytettä otettaessa on aika suuri.. tuntuis hirveältä itse aiheuttaa keskenmeno kun pelkään niin paljon luonnollistankin keskenmenoa..

Mutta maanantaina pääsen jutteleen neuvolatätin kanssa. Jännittää millainen täti siellä on, koska puhelimessa juttelin vain kesäsijaisen kanssa..