Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko matkustanut yksin ulkomaille, minne?

Vierailija
02.05.2022 |

Millainen reissu oli. Mikä oli kivaa ja mikä ei?
Minä olin suunnitellut matkaa kaverini kanssa mutta nyt hän ei pääse. Hotelli on maksettu, lentoliput ostettu. Nyt pitäisi uskaltaa lähteä yksin.

Kommentit (98)

Vierailija
1/98 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alpeille ja Madeiralle. 

Vierailija
2/98 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alpeille ja Madeiralle. 

Kivaa oli. Alpeilla patikoin päivittäin ja Madeiralla osallistuin puolipäiväretkille ja tutustuin samalla uusiin ihmisiin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/98 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsiin. Oli ihan kivaa. Hain koiranpennun.

Vierailija
4/98 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joitakin kymmeniä kertoja. Iso osa toki työreissuja, mutta eipä paljoa enää jännitä lähteä lomallekaan yksin.

Vierailija
5/98 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mm, tanska, useamman kerran yksin ruotsiin ja saksaan. Aina joku puolituttu jossain ei tarvinnu olla kokoajan yksin, tai työmatka.

Enää ei huvita mutta nuorempana oli jees. Silloin ei pelänny mitään mut kerran ahdisti pahasti yksin hotellissa. Se oli työmatka saksalaiseen pikkukaupunkiin ja siellä ei voinu oikein harrastaa mitään muuta kuin kävelyä. Luulin mm et olisin päässy uimaan. Siellä oli muitakin ulkomaalaisia seminaarissa mutta ihan saamarin tylsää porukkaa. Aika meni pitkäksi.

Muuten yleensä reissussa yksin sujuneet ja oon keksiny tekemistä.

Vierailija
6/98 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä reissaan aina yksin ja nautin siitä kovasti. Suosittelen ainakin kokeilemaan, saatat yllättyä positiivisesti.

Vierailija
7/98 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä reissaan aina yksin ja nautin siitä kovasti. Suosittelen ainakin kokeilemaan, saatat yllättyä positiivisesti.

Missä kävit?

Ap

Vierailija
8/98 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmatkoja pääasiassa Skandinaviassa ja kerran yksin viikon lomamatka Kreikassa.

Tottumiskysymys sanoisin.  Kannattaa kokeilla, voit yllättyä positiivisesti.

Vierailija
9/98 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki aikuisiän reissut on tehty pääosin yksin. Yleensä matkalle mennään, kun se on mukavaa. Olen käynyt italiassa, englannissa (reilu 10 krt), virossa, tanskassa, ruotsissa ja saksassa yksin.

Vierailija
10/98 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reissaan lähes aina yksin ja ihan kaukomatkoja ja vaarallisiakin kohteita (mm. alueita, joissa sisällissota käynnissä).

Vierailija
11/98 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka vanha olet ap?

Ihan joka puolella olen liikkunut yksin ja se on parasta. Euroopassa ja Aasiassa on tullut monta paikkaa nähtyä ja koettua. Kaverit ehdottelevat yhteisiä pariskuntareissuja mutten innostu muiden kuin korkeintaan oman miehen kanssa reissaamisesta.

Vierailija
12/98 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mm. Puolaan, Marokkoon, Turkkiin, Sri Lankaan.

Vierailija
13/98 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan samaa tässä miettinyt. Loppuvuodelle olen suunnitellut reissua, mutten tiedä, uskallanko kuitenkaan lähteä. Viihdyn omassa seurassani ja tekemistä on tiedossa joten se ei ole ongelma, mutta lähinnä se, kuinka turvallista nuorehkona naishenkilönä tuo sitten on... Ja Eurooppa kyseessä, mutta onhan täälläkin kaikenlaista.

Vierailija
14/98 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt joka joulu Japanissa viimeisen +10 vuoden aikana yksin. -nuori mies

Vierailija
15/98 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustin yksin 1970-luvulla silloin vielä sosialistiseen Puolaan. Rahtilaiva oli ainoa tapa matkustaa, matkustajaliikennettä ei ollut.  Jälkeenpäin ajatellen olen ollut rohkea parikymppinen tyttö aikana, jolloin matkapuhelimia ei ollut eikä Puolassa juurikaan osattu englantia. Alkeellisella saksalla ja vasta yliopistolla alkaneilla puolan kielen opinnoilla pärjäsin.

Olin kaksi viikkoa, kävin Varsovassa, Krakowassa, Wroslavissa ja tietysti Gdanskissa. Tutustuin neljään puolalaisnuoreen, kävin teatterissa heidän kanssaan vaikka en ymmärtänyt kieltä, kiertelin kaupungit ja hautausmaat, linnat ja kuvataidenäyttelyt. Ruoka oli hyvää Kaikki oli hintatasoltaan käsittämättömän edullista jopa opiskelijan budjetilla..

Vierailija
16/98 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värtsilässä kävin tankkaamassa Venäjän puolella. Parin tunnin reissu. Löpö 50 senttiä/litra.

Vierailija
17/98 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ihan samaa tässä miettinyt. Loppuvuodelle olen suunnitellut reissua, mutten tiedä, uskallanko kuitenkaan lähteä. Viihdyn omassa seurassani ja tekemistä on tiedossa joten se ei ole ongelma, mutta lähinnä se, kuinka turvallista nuorehkona naishenkilönä tuo sitten on... Ja Eurooppa kyseessä, mutta onhan täälläkin kaikenlaista.

Mitä ihmettä pelkäät?

Vierailija
18/98 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasiassa yksin on tullut matkustettua. Jonkun toisen kanssa on liian hankalaa, kun tulee riitaa siitä mitä tehdään yms. Joskus voi kyllä tulla yksinäinen olo, kun ei ole kuullut moneen viikkoon suomen sanaa.

Vierailija
19/98 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kuinka paljon, enimmäkseen Euroopassa kaupunkilomilla ja vuorilla. Äkkiseltään tulevat mieleen Rooma, Lontoo (useita kertoja), Manchester, Liverpool, Barcelona, Ulko-Hebridit ja Skotlanti muutenkin, Huippuvuoret, Albania, Kosovo, Wales, Kiel, Kööpenhamina, Oslo, Tukholma, useita kohteita Kreikan saaristossa.

Muitakin on, mutta en viitsi etsiä päiväkirjojani.

Vierailija
20/98 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsekeissä kävin kylpylälomalla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme