Oletko matkustanut yksin ulkomaille, minne?
Millainen reissu oli. Mikä oli kivaa ja mikä ei?
Minä olin suunnitellut matkaa kaverini kanssa mutta nyt hän ei pääse. Hotelli on maksettu, lentoliput ostettu. Nyt pitäisi uskaltaa lähteä yksin.
Kommentit (98)
Pelkään että ryöstetään, terroristit iskee jne. En ole mikään tyttönen enää, kokemusta on matkustelusta.
Eurooppa kyseessä.
Ap
Lontoossa olen käynyt useita kertoja yksin🙂
Juu olen, Yhdysvaltoihin, Kanadaan, Uuteen-Seelantiin, Italiaan, Ranskaan, Englantiin, Sveitsiin, Tsekkiin, Unkariin... Ainakin, varmaan unohdin jonkun. Reissut oli tosi mukavia, joitain kommelluksia oli matkassa mutta kaikesta selvisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ihan samaa tässä miettinyt. Loppuvuodelle olen suunnitellut reissua, mutten tiedä, uskallanko kuitenkaan lähteä. Viihdyn omassa seurassani ja tekemistä on tiedossa joten se ei ole ongelma, mutta lähinnä se, kuinka turvallista nuorehkona naishenkilönä tuo sitten on... Ja Eurooppa kyseessä, mutta onhan täälläkin kaikenlaista.
Mitä ihmettä pelkäät?
Esimerkiksi että joku tulee ja ryöstää, tai muuten käy käsiksi.
Vierailija kirjoitti:
Olen ihan samaa tässä miettinyt. Loppuvuodelle olen suunnitellut reissua, mutten tiedä, uskallanko kuitenkaan lähteä. Viihdyn omassa seurassani ja tekemistä on tiedossa joten se ei ole ongelma, mutta lähinnä se, kuinka turvallista nuorehkona naishenkilönä tuo sitten on... Ja Eurooppa kyseessä, mutta onhan täälläkin kaikenlaista.
Veikkaan että Suomessa on ihan yhtä vaarallista kuin muuallakin Euroopassa. Hengissä olet selvinnyt tähänkin asti joten pelko pois.
Vierailija kirjoitti:
Tsekeissä kävin kylpylälomalla.
Tsekissä.
Matkustin Israeliin vapaaehtoistyöhön v. 2008. Olin vähän aikaa ainoa vapaaehtoinen, kun Golanin kukkukoilla ja Gazassa oli melko tuliherkkää aikaa. Yksin kuljin bussilla ja junalla Tel Avivin ja Kfar Saban väliä. Sain kyllä kuukauden jälkeen pari muuta vapaaehtoista kaveriksi, ettei tarvinnut ihan kaikkialle mennä yksin.
Matkustin myös ensimmäistä kertaa yksin lentokoneella, kun iski juuri lentolakko Kööpenhaminassa. Siellä sitten terminaalissa pyörin aikani ennen kuin hoksasin mennä jonottamaan uusia lippuja toiselle lennolle, joka sekin peruttiin ja taas jonottamaan uusia lippuja. Mutta tämä oli pelkkä lentomatka Turusta Kööpenhaminan kautta Itävaltaan. Pääsin sinne Itävaltaan lopulta 2 tuntia myöhästyneenä. Olin työmatkalla tutustumassa Itävallan vastaavaan työpaikkaan, jossa itse työskentelin. Perillä oli jo muitakin suomalaisia. Opin tuolla lentomatkalla aika paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä pelkäät?
Niin voi käydä vaikka omalla kotiovella.
Olen reissanut Euroopan isot kaupungit aika hyvin. Yhden interreilin aikuisena. Aloitin matkustamisen nelissäkymmenissä, ylitin jonkin kynnyksen. Lennot oli halpoja ja matkojen suunnittelu ja majoitukset oli helppo varata netistä.
Nyt ostin lennot Varsovaan heinäkuulle. Ei hajuakaan onko riskibisnes suunnata just sinne nyt, mutta itä-Eurooppa on kyllä nyt se kolkka minne menen, jos tässä vielä matkustelen. Bulgaria, Kroatia, Kreikka, Romania..olisi hieno nähdä nuo. Ylipäänsä keski-Euroopan suurkaupungit on vähän tylsiä. Shoppaus ei huvita. Enempi arkkitehtuuri ja jokin omaleimaisuus. Sitä varmaan haen yhä enemmän. Saa olla rosoisuutta.
Yövyn yleensä hostelleissa dormeissa. Itä-Euroopassa hotellihuone voi olla myös hyvä sijoitus, halvalla irtoaa huone. Air n bb:stä ei kokemusta.
Vierailija kirjoitti:
Pelkään että ryöstetään, terroristit iskee jne. En ole mikään tyttönen enää, kokemusta on matkustelusta.
Eurooppa kyseessä.
Ap
Pelastaisiko joku matkakaveri sinut terroristeilta? On epätodennäköistä, että mitään kuitenkaan sattuu.
Tanskassa kävin yksin, tarkemmin sanoen Kööpenhaminassa. Hyvin meni. Matkustin muuten Ruotsin läpi sinne.
Lähde vain rohkeasti reissuun, mutta ei tyhmänrohkeati, hyvin se menee.
Mieti etukäteen ohjelmaa joka päivälle, mm. nähtävyydet, kirjoita illalla matkapäiväkirjaa. Niin et ehdi harmitella ettei voi jakaa kokemuksia.
Kävin yksin Venäjällä. Erikoista on, että omaa rahaa ei kulunut yhtään ja tullessa mulla oli silti 2 pulloa pahaa venäläistä skumppaa repussa.
Tämä oli elokuussa 2002. Kävin uimassa Terijoella. Komeat hiekkarannat, kuoppaiset tiet.
N 56
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä pelkäät?
Itse en jättäisi reissujani tekemättä tuollaisten takia. Jos tarpeeksi miettii niin vaaran saa aikaiseksi mistä vaan. Sinuun voidaan käydä käsiksi vaikka Ähtärin torilla päiväsaikaan, sekin on mahdollista.
Juu, kaupunkilomilla Euroopassa. Suosittelen. 🙂 Ei kannata jännittää mitään esim. yksin illallisella käymistä tai muuta sellaista. Hyvin se menee.
Turkkiin, Kreikan ja Kanarian saarille, Albaniaan, Kap Verdelle - ainakin näihin. Teen samoja asioita kuin seurassakin: otan aurinkoa, syön ja käveleskelen, en sen kummempaa. Joskus kaipaisin juttuseuraa, toisaalta sitä myös löytyy helposti toisista turisteista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tsekeissä kävin kylpylälomalla.
Tsekissä.
Kyllä monikkomuotoa käytetään puhekielessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä pelkäät?
Itse en jättäisi reissujani tekemättä tuollaisten takia. Jos tarpeeksi miettii niin vaaran saa aikaiseksi mistä vaan. Sinuun voidaan käydä käsiksi vaikka Ähtärin torilla päiväsaikaan, sekin on mahdollista.
Niin voi, mutta jotenkin silti tuntuu, että ulkomailla todennäköisyys voisi olla suurempi. Paljon mahdollista että olen väärässä.
Vaikka minne
Onneksi ei enää tarvi, jos ei taho.
Googlella näkee tarpeeksi
Vierailija kirjoitti:
Eurooppa kyseessä.
Ap
Minä olin yksin reissussa kun terroristi iski parin sadan metrin päähän. Olisin siis voinut kuolla yksin tai matkakumppanin kanssa jos sellainen olisi ollut mukana.
Kaikkea voi aina tapahtua mutta harvoin tapahtuu.
Olen käynyt ainakin Madeiralla, Tukholmassa, Tallinnassa, Lontoossa, Japanissa, Floridassa, Berliinissä ja Sveitsissä yksin. Se on mukavaa, saa tehdä mitä haluaa silloin kun haluaa. Joissain paikoissa osallistuin myös opastettuihin juttuihin. Oikeasti voi tehdä hyvää huomata, että ihan hyvin pärjää itsekseen matkalla. Yksi tuttavani on sellainen sosiaalinen ja puhelias tyyppi, niin hän aina tutustuu uusiin ihmisiin matkustaessaan yksin, no minä en ole sellainen. Miinuksena voi hetkittäin sitten kuitenkin harmittaa, että ei ole ketään kenen kanssa jakaa kokemusta. Mutta pääasiassa on positiivista.