Miten parisuhteen muodostamisesta aikuisena tuli näin vaikeaa?
Täällä näyttää olevan jo ketju parikymppisistä, mutta oma ihmettely kohdistuu nyt sellaisiin 40-50 -vuotiaisiin.Olen (N, 50+) ollut nyt sinkkuna muutaman vuoden ja haussa on parisuhde. Treffiäpit ja deittisivustot testattu, livessäkin käyty (koronaa ennen ja koronan jälkeen), mutta huonolla tuloksella.Ravintoloissa on ollut enimmäkseen varattuja, Tinderissä ym. vain seksiseura haussa.Varsinkin nyt viime vuosina on tullut selkeä trendi, että miehet eivät näytä haluavan parisuhdetta. Kaikki tuntuvat haluavan vai seksiseuraa, FWB, FB, ONS, mitänäitänyton.Varsinkin Tinderissä on ilmiönä, että mies SANOO haluavansa parisuhdetta, mutta juttelun alettua onkin kiinnostunut vain pelkästä seksiseurasta. Ei missään nimessä mitään pysyvää, vakituista, jotain kestävämpää.Ja mietityttää että MIKSI?Onko sormet palanu niin pahasti, että ei enää parisuhde kiinnosta?Onko maailma muuttunut niin, että tämän ikäluokan miehet eivät enää halua kumppanuutta, yhdessäoloa, ehkä jopa yhdessäasumista?
Kommentit (2361)
Vierailija kirjoitti:
Olisi mielenkiintoista tietää miten nämä naiset elävät elämäänsä, joille parisuhteen saaminen on niin vaikeaa.
Sinkkuna ollessani miehiltä tuli aivan jatkuvasti huomiota. Kaverit ja kaverien kaverit ottivat yhteyttä ja ehdottivat treffeille lähtöä, Tinderissä muutamassa päivässä tuli reilusti yli tuhat tykkäystä, välillä ihan tuntemattomatkin tuli kadulla/baarissa/rannalla juttelemaan ja pyytämään numeroa.
Paljon vaikeampaa se ainakin minulle on yrittää pysyä sinkkuna, kuin löytää kumppani.
Nainen, 35v
Taidat olla aika kaunis ja upea, silloin ei ongelmia taida ollakaan :) Paitsi ehkä miehen sitoututtamisessa? Treffit ei ole sama asia kuin kunnon suhde.
ruma vanhempi rouva
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi mielenkiintoista tietää miten nämä naiset elävät elämäänsä, joille parisuhteen saaminen on niin vaikeaa.
Sinkkuna ollessani miehiltä tuli aivan jatkuvasti huomiota. Kaverit ja kaverien kaverit ottivat yhteyttä ja ehdottivat treffeille lähtöä, Tinderissä muutamassa päivässä tuli reilusti yli tuhat tykkäystä, välillä ihan tuntemattomatkin tuli kadulla/baarissa/rannalla juttelemaan ja pyytämään numeroa.
Paljon vaikeampaa se ainakin minulle on yrittää pysyä sinkkuna, kuin löytää kumppani.
Nainen, 35v
Taidat olla aika kaunis ja upea, silloin ei ongelmia taida ollakaan :) Paitsi ehkä miehen sitoututtamisessa? Treffit ei ole sama asia kuin kunnon suhde.
ruma vanhempi rouva
Olen nähnyt rumien ihmisten ennenkin käyttävän tuota psykologista selviytymiskeinoa. Kun hyvännäköinen ihminen saa paljon huomiota vastakkaiselta sukupuolelta, niin ruma sanoo itselleen: "joo, saahan hän huomiota, mutta eipä hän kuitenkaan pysty noita miehiä pitämään".
Ikään kuin hyvännäköisen ihmisen suhde olisi jotenkin suuremman eroriskin piirissä, koska hän on hyvännäköinen. Tuollainen ajatus on aivan naurettava, ja on täysin läpinäkyvää miksi ruma ihminen tuota valhetta itselleen kertoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen, 35v
ruma vanhempi rouva
Olen nähnyt rumien ihmisten ennenkin käyttävän tuota psykologista selviytymiskeinoa. Kun hyvännäköinen ihminen saa paljon huomiota vastakkaiselta sukupuolelta, niin ruma sanoo itselleen: "joo, saahan hän huomiota, mutta eipä hän kuitenkaan pysty noita miehiä pitämään".
Ikään kuin hyvännäköisen ihmisen suhde olisi jotenkin suuremman eroriskin piirissä, koska hän on hyvännäköinen. Tuollainen ajatus on aivan naurettava, ja on täysin läpinäkyvää miksi ruma ihminen tuota valhetta itselleen kertoo.
En tarkoittanut pahaa, pahoittelut kun tuli se vaikutelma!
Oletko siis itse sitä mieltä, että jos saa vaikka 100 treffikutsua päivässä, se tarkoittaa, että kutsujat ovat valmiita avioliittoon? Hyvä jos näin, mieluusti olen väärässä tässä!
Itse vain pelkään, että moni kiinnostuu kauniista kuoresta, eikä edes välitä tutustua itse ihmiseen. Näin olen valitettavan monen kauniin kuullut kertovan, että kokevat olevansa vain näyttelyesine ja joku statussymboli.
Siksi kun harva +40 vuotias on pitänyt huolta kropastaan. Ylipainoa on kertynyt. Ollaan haisevia jne. Vaaditaan toiselta sellaista mitä ei itse ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen, 35v
ruma vanhempi rouva
Oletko siis itse sitä mieltä, että jos saa vaikka 100 treffikutsua päivässä, se tarkoittaa, että kutsujat ovat valmiita avioliittoon? Hyvä jos näin, mieluusti olen väärässä tässä!
Itse vain pelkään, että moni kiinnostuu kauniista kuoresta, eikä edes välitä tutustua itse ihmiseen. Näin olen valitettavan monen kauniin kuullut kertovan, että kokevat olevansa vain näyttelyesine ja joku statussymboli.
Minä ihastuin omaan mieheeni kun näin hänet aikanaan pelaamassa koripalloa, ja hän näytti aivan upealta siellä kentällä. Myöhemmin sitten rakastuin häneen luonteeseensa.
Jos en olisi ihastunut hänen ulkonäköönsä, tuskin olisin koskaan myöskään rakastunut häneen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen, 35v
ruma vanhempi rouva
Minä ihastuin omaan mieheeni kun näin hänet aikanaan pelaamassa koripalloa, ja hän näytti aivan upealta siellä kentällä. Myöhemmin sitten rakastuin häneen luonteeseensa.
Jos en olisi ihastunut hänen ulkonäköönsä, tuskin olisin koskaan myöskään rakastunut häneen.
Näinhän se usein menee. Pointtini kuitenkin oli, että tuskin ne kaikki sata treffikutsua laittanutta ovat täysin vakavissaan, osa haluaa vain pitää hauskaa kauniin kanssa.
Onnea vain kaikille rakkauden etsintään!
se vanha ruma (miehen mielestä ei kuitenkaan niin ruma ;)
Muuten ulkonäkö tai seksi edellä tutustuminen ei ole yhtään sen pinnallisempaa kuin tutustua vaikka cv edellä, mutta tätä etenkin monet naiset tekevät. Yhtä fiksua kuin vaikka kikkelinmittaukset. :P
Mua jotenkin riepoo, kun aina näissä aletaan palstalla jauhaa jostain ulkonäöstä. En usko, että kovinkaan moni oikeasti olisi niin ruma, että se pariutuminen aikuisena siitä jäisi kiinni.
Itse olen melko varmasti riittävän nätti parisuhteeseen ja tottakai mua tullaan joskus iskemään jne. Ei se sitä tarkoita, että jonkun kanssa tosta noin vaan kolahtaisi niin paljon, että parisuhdetta voisi harkita ja se harkinta voi päätyä kielteiseen päätökseen kumman vaan taholta, vaikka kevyttä tapailua helposti löytyisikin.
Olen myös ollut naimisissakin ja on lapset jo tehtynä, että todistetusti olen suhteeseen kelvannut. Ikää lähemmäs 40v, en ole lihonut (bmi 22), on pitkät hiukset jne.
Aikuisena on vaan jo urautuneempi ja on jo vastuita toisella tapaa kuin nuorena ja siksi on vaikeampaa löytää joku, joka sopisi omaan kuvioon (puolin ja toisin). Esim. itselläni on vaativa työ, reippaasti asuntolainaa ja tosiaan pari lasta. Lisäksi on läheisiä ystäviä, joiden kanssa lapseton vapaa-aika kuluu, että aika vähän mitään miestä ehtii edes miettimään. En ole tinderissä tms., mutta kyllä minä silti tiedostan, että joku ihana mies voisi olla mun onnellisuutta lisäävä tekijä. Eipä ole osunut kohdalle ja vuosia jo ollut sinkkuna.
Vierailija kirjoitti:
Meillehän on alvariinsa kerrottu "totuutena" että nykynaiset eivät enää tyydy kehnoihin parisuhteisiin ja avioliittoihin, vaan aktiiviesti hakevat eroa , joka sitten tulee miehille (joista annetaan näissä aina kuva jotenkin ressukoina jotka eivät "kykene" tyydyttämään naisten tarpeita) yllätyksenä.
Tässä on sitten se kolikon toinen puoli, että miehetkään (ainakaan ne, joilla on varaa valita) eivät enää tyydy surkeisiin suhteisiin ja suhdemuotoihin. Monet naiset ovat melkoisia ihmislapsia ja heillä on oudot kuvitelmat sekä itsestään että ihmissuhteista. Valitettavan usein ne mallit ja odotukset ovat peräisin sieltä romcom:a ja naistenlehdistä. Eikä haluta lainkaan hyväksyä, ettei ne miesten tunteet ja tarpeet sitten olekaan niiden omien illuusioiden mukaisia.
Kerro enemmän niistä miehen/miesten tunteista ja tarpeista. Täällä muuten lähinnä röllipeikot huutelee, miten miehen pitää saada sitä ja tätä. Tulee ruma kuva suomipojasta, jota voisi vähän aktiivisemmin oikoa.
8packCC kirjoitti:
Muuten ulkonäkö tai seksi edellä tutustuminen ei ole yhtään sen pinnallisempaa kuin tutustua vaikka cv edellä, mutta tätä etenkin monet naiset tekevät. Yhtä fiksua kuin vaikka kikkelinmittaukset. :P
Kun minä näen miehen, niin hänen ulkonäkönsä määrittelee sen että herääkö kiinnostukseni häntä kohtaan.
Sitten kun opin tuntemaan miehen paremmin, niin hänen luonteensa määrittelee sen ihastunko tai rakastunko häneen.
Eli jos miehen ulkonäkö ei ole kunnossa, niin emme ikinä tule etenemään siihen pisteeseen missä sillä luonteella olisi merkitystä, romanttisessa tai seksuaalisessa mielessä siis.
Olenko minä siis pinnallinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen, 35v
ruma vanhempi rouva
Itse kohtuullisen kauniina, siis entisenä kauniina, olen kyllä usein puhunut tuosta samasta asiasta. Itselleni oli aikoinaan vaikea saada pysyviä suhteita ja uskon että siihen vaikutti paljon se, millaisia ihmisiä ulkonäköni houkutti puoleensa. Moni oli kiinnostunut pelkästä ulkonäöstä eikä välittänyt tutustua minuun ollenkaan. Moni noista suhteista olisi kaatunut viimeistään vanhenemiseeni.
En väitä että kaikkien kauniiden suhteet olisi vaikeampia ylläpitää (eikä mielestäni väittänyt aiempi kirjoittajakaan jolle ilkeän kommenttisi ryöpsäytit) mutta itselläni on käynyt niin että vasta ulkonäön alettua vähän rapistua löytyi sitten se suhde joka perustui kestävämpiin ja pysyvämpiin asioihin.
8packCC kirjoitti:
Millä tavalla koulutus ja ihmisen kiinnostuksenaiheet ovat pinnallisuutta? Minua kiinnostaa mitä toinen on opiskellut ihan sen takia että se kertoo todella paljon luonteesta. Ulkonäkö taas ei kerro mistään, paitsi ehkä henkilön vanhempien ulkonäöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vakituinen emäntä tarkoittaa vaan sitä, että ollaan parisuhdenalkissa ja seksi loppuu/hiipuu noin 6 kk suhteen alkamisesta. Sille ei voi kukaan mitään ;). Eli miksi ottaa akka vaivoikseen, kun se kuitenkin loppuu samaan haluttomuuteen ja seksittömyyteen kuin kaikki edeltävät 55 naissuhdetta?? Parempi tapailla kevyesti sen aikaa mitä kiinnostaa ja sitten omille teille ilman mitään raskauksia, asuntolainoja, aamenia ym ym. hölynpölyä.
Eli sinä haluat säännöllisesti pillureikää ilman mitään vastinetta? Mitä nainen sinulta suhteessa saa? Kedki- ikäisen setämiehen naama punaisena äheltämään päälleen 5 min pari kertaa viikossa? Tiedätkö, kun d i l d o ja satisfyer hoitaa sen homman paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Ääriesimerkkinä sitten nämä rakkaushuijaukset: ei kukaan tervejärkinen ihminen ihan oikeasti hairahdu tämmöisiin (voi tapahtua kenelle tahansa no ei kyllä voi...). Aina se "rakkaus" on joku pulassa oleva timanttikauppias ja _aina_ naisilla on myös taka-ajatuksena, että kun vähän panostaa omistaan pääsee sitten taikamatolla rakkauteen ja Dubaihin. :/
Tämmöisiä odotuksia miehiltä ja "rakkaudelta" sitten on eri mittakaavoissa hyvin yleisesti. Loistava esimerkki po naisten ajattelusta, tämmöisessä pitäisi olla red flag joka kappaleen alussa ja lopussa. Rakkaus on tästä kaukana. :o
https://www.huonoaiti.fi/parisuhde-eri-osoitteissa-ei-ole-pelkkaa-juhla…
Tiesitkö, että miehet sortuu rakkaushuijauksiin samalla tavalla. Ne eivät vaan kerro niistä ääneen. Nuori kaunis nainen tissivako esillä ja huulet törröllä ja lupaus pillusta, niin setämiehet menee sekaisin.
Vierailija kirjoitti:
8packCC kirjoitti:
Millä tavalla koulutus ja ihmisen kiinnostuksenaiheet ovat pinnallisuutta? Minua kiinnostaa mitä toinen on opiskellut ihan sen takia että se kertoo todella paljon luonteesta. Ulkonäkö taas ei kerro mistään, paitsi ehkä henkilön vanhempien ulkonäöstä.
Ulkonäkö kertoo tosi paljon. Se miten ihminen pitää huolta siitä ainoasta kehostaan mikä meille kaikille annetaan, sanoo paljon myös hänen luonteestaan.
Täällä olisi teille mussukoille, mies rakastettavaksi
Helpointa näinä vuosina on lopettaa haikailu parisuhteesta. Maailmassa on länsimaiselle ihmiselle kaikki auki (paitsi parisuhteet), joten aikaa voi käyttää myös muuhun. Ymmärrän, että halu löytää kumppani on täysin normaali, mutta osalle ja yhä useammin monelle meistä parisuhteen löytäminen ei ole mahdollista.
Dilemma yksinkertaistettuna:
+50-vuotiaita laadukkaita miehiä (niitä on jäljellä hyvin vähän sinkkuina) ei kiinnosta monogaminen parisuhde, koska sen toimimattomuus on tuohon ikään mennessä tullut jo ymmärrettyä. +50-vuotiailla naisilla ei ole antaa mitään sellaista takaisin, minkä vuoksi 50-vuotiaan laadukkaan hyvinvoivan miehen kannattaisi aloittaa uusi parisuhde naisen kanssa (joka ei yleensä miellytä fyysisesti saati henkisesti yhtään).
+50-vuotiaat naiset eivät löydä laadukkaita 50-vuotiaita miehiä, koska mitään hakuprosessia ei ole edes käynnissä. Naiset ajattelevat vielä tuossakin iässä, että heidän ei tarvitse olla aktiivisia, vaan mies +50-vuotias mies kyllä tekee lähestymiset. Usein myös hyvin keskinkertainen nainen hakee hyvin laadukasta miestä (+50 ikäisten sarja huomioon ottaen). Tämä ongelma on toki myös nuoremmilla naisilla, että miehen on oltava paljon laadukkaampi, kuin nainen itse on.
Poikkeus vahvistaa säännön. Osalla naisista ei ole juuri minkäänlaisia kriteerejä kumppanin suhteen, joten tällaiset naiset löytävät kumppanin myös 50-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen, 35v
ruma vanhempi rouva
Itse kohtuullisen kauniina, siis entisenä kauniina, olen kyllä usein puhunut tuosta samasta asiasta. Itselleni oli aikoinaan vaikea saada pysyviä suhteita ja uskon että siihen vaikutti paljon se, millaisia ihmisiä ulkonäköni houkutti puoleensa. Moni oli kiinnostunut pelkästä ulkonäöstä eikä välittänyt tutustua minuun ollenkaan. Moni noista suhteista olisi kaatunut viimeistään vanhenemiseeni.
En väitä että kaikkien kauniiden suhteet olisi vaikeampia ylläpitää (eikä mielestäni väittänyt aiempi kirjoittajakaan jolle ilkeän kommenttisi ryöpsäytit) mutta itselläni on käynyt niin että vasta ulkonäön alettua vähän rapistua löytyi sitten se suhde joka perustui kestävämpiin ja pysyvämpiin asioihin.
Kyllä mä ainakin voin ihan suoraan myöntää, että miehen ulkonäkö vaikuttaa hyvinkin paljon siihen että voisinko ihastua häneen.
Eli en ainakaan itse oikein voi myöskään miehiä kritisoida siitä että naisen ulkonäkö on heille tärkeää. Olisi tekopyhää minulta kritisoida toisia ihmisiä siitä, mitä itsekin teen.
Muutenkin tämä ulkonäön tärkeyden ympärillä kiertely ja kaartelu jotenkin häiritsee minua. Itse myönnän asian ihan suoraan: kyllä, haluan että kumppanini on silmiini hyvännäköinen. Kyllä, miehen ulkonäkö on tärkeää minulle. En tätä asiaa häpeä myöntää, enkä sitä pyytele anteeksi.
Ääriesimerkkinä sitten nämä rakkaushuijaukset: ei kukaan tervejärkinen ihminen ihan oikeasti hairahdu tämmöisiin (voi tapahtua kenelle tahansa no ei kyllä voi...). Aina se "rakkaus" on joku pulassa oleva timanttikauppias ja _aina_ naisilla on myös taka-ajatuksena, että kun vähän panostaa omistaan pääsee sitten taikamatolla rakkauteen ja Dubaihin. :/
Tämmöisiä odotuksia miehiltä ja "rakkaudelta" sitten on eri mittakaavoissa hyvin yleisesti. Loistava esimerkki po naisten ajattelusta, tämmöisessä pitäisi olla red flag joka kappaleen alussa ja lopussa. Rakkaus on tästä kaukana. :o
https://www.huonoaiti.fi/parisuhde-eri-osoitteissa-ei-ole-pelkkaa-juhla…