Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten parisuhteen muodostamisesta aikuisena tuli näin vaikeaa?

Vierailija
02.05.2022 |

Täällä näyttää olevan jo ketju parikymppisistä, mutta oma ihmettely kohdistuu nyt sellaisiin 40-50 -vuotiaisiin.Olen (N, 50+) ollut nyt sinkkuna muutaman vuoden ja haussa on parisuhde. Treffiäpit ja deittisivustot testattu, livessäkin käyty (koronaa ennen ja koronan jälkeen), mutta huonolla tuloksella.Ravintoloissa on ollut enimmäkseen varattuja, Tinderissä ym. vain seksiseura haussa.Varsinkin nyt viime vuosina on tullut selkeä trendi, että miehet eivät näytä haluavan parisuhdetta. Kaikki tuntuvat haluavan vai seksiseuraa, FWB, FB, ONS, mitänäitänyton.Varsinkin Tinderissä on ilmiönä, että mies SANOO haluavansa parisuhdetta, mutta juttelun alettua onkin kiinnostunut vain pelkästä seksiseurasta. Ei missään nimessä mitään pysyvää, vakituista, jotain kestävämpää.Ja mietityttää että MIKSI?Onko sormet palanu niin pahasti, että ei enää parisuhde kiinnosta?Onko maailma muuttunut niin, että tämän ikäluokan miehet eivät enää halua kumppanuutta, yhdessäoloa, ehkä jopa yhdessäasumista?

Kommentit (2361)

Vierailija
1261/2361 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vapaa seksi. Kun sitä saa ilman sitoutumista, niin miksi sitoutua? Ajattelee moni keskenkasvuinen mies ja on kuin karkkikaupassa. 

Ihminen on luotu rakastamaan ja sitoutumaan, kehittymään ja joskus vähän kärsimäänkin, kun joutuu luopumaan loputtomasta itsekeskeisyydestään. Meille on hyväksi ja tarkoitus tulla paremmiksi ihmisiksi, mutta se ei monia tässä hedonistisessa maailmassa kiinnosta. 

Tunnen vain kaksi sinkkumiestä, molemmat on noin 35 vuotiaita. En ole tätä heiltä koskaan suoraan kysynyt, mutta olen lähes 100% varma että kumpikaan heistä ei ole harrastanut seksiä vuosiin. Toisen tapauksessa en ole aivan varma onko hän koskaan harrastanut seksiä.

Se onkin muiden vapaa seksi, joka vie osalta mahdollisuuden parisuhteeseen. Ei voi syyttää vain sitoutumiskykyisiä miehiä, kyllä heitä meissä naisissakin riittää. 

Näin ei saisi sanoa, sanon silti: ennen vanhaan naisten moraali varmisti, että suurin osa mies joutuu sitoutumaan. Nyt kun naiset ei enää ole yleisesti moraalinvartijoita tilanne on toinen.

Maailma on myös koventunut kriteerienkin suhteen, enää ei kuka tahansa peräkammarin vössykkä pääse naimisiin, koska tiukkaa vaatimuslistaa löytyy. Tämä kosahtaa niin miesten kuin naistenkin nilkkaan, lopulta juuri kukaan ei kelpaa. Karrikoiden.

Naiselta ei normaali mies niin ihmeitä vaadi, kunhan ei ole sairaalloisen lihava ja elämän hallinta edes jollain tavalla kunnossa, niin riittää miehelle.

Äärimmäisen harva nainen haluaa parisuhdetta, jossa hän on miehelle joku, joka riittää.

Eipä sitä voi koskaan tietää miten tyytynyt se oma mies todellisuudessa on vaikka muuta sanoisikin? Firman iltamissa tulee monesti esiin se vähäinen kunnioitus omaa naista kohtaan ja välillä oikein harmittaa niiden naisten puolesta. Suututtaa se miesten selkarangattomuus, että ovat ennemmin sellaisten naisten kanssa joista eivät ole juurikaan kiinnostuneita kuin että olisivat yksin.

1262/2361 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vapaa seksi. Kun sitä saa ilman sitoutumista, niin miksi sitoutua? Ajattelee moni keskenkasvuinen mies ja on kuin karkkikaupassa. 

Ihminen on luotu rakastamaan ja sitoutumaan, kehittymään ja joskus vähän kärsimäänkin, kun joutuu luopumaan loputtomasta itsekeskeisyydestään. Meille on hyväksi ja tarkoitus tulla paremmiksi ihmisiksi, mutta se ei monia tässä hedonistisessa maailmassa kiinnosta. 

Tunnen vain kaksi sinkkumiestä, molemmat on noin 35 vuotiaita. En ole tätä heiltä koskaan suoraan kysynyt, mutta olen lähes 100% varma että kumpikaan heistä ei ole harrastanut seksiä vuosiin. Toisen tapauksessa en ole aivan varma onko hän koskaan harrastanut seksiä.

Se onkin muiden vapaa seksi, joka vie osalta mahdollisuuden parisuhteeseen. Ei voi syyttää vain sitoutumiskykyisiä miehiä, kyllä heitä meissä naisissakin riittää. 

Näin ei saisi sanoa, sanon silti: ennen vanhaan naisten moraali varmisti, että suurin osa mies joutuu sitoutumaan. Nyt kun naiset ei enää ole yleisesti moraalinvartijoita tilanne on toinen.

Maailma on myös koventunut kriteerienkin suhteen, enää ei kuka tahansa peräkammarin vössykkä pääse naimisiin, koska tiukkaa vaatimuslistaa löytyy. Tämä kosahtaa niin miesten kuin naistenkin nilkkaan, lopulta juuri kukaan ei kelpaa. Karrikoiden.

Siis tietenkin tarkoitin sitoutumiskyvyttömiä ihmisiä...

Siitä kyvystä ei ole kuin haittaa.

Ihminen on onnellisimmillaan eläessään itsellistä elämää. Koskaan en äijää kotiini ottaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1263/2361 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdistystoiminnasta tms. löytyy ihmisiä, jotka osaavat itse ulos etuovesta ja tekevät muutakin, kuin fantasioista telkkarin ääressä. Ihmisiin pitää rauhassa tutustua. Harvempi +50 enää jaksaa hullaantua, kuten parikymppinen. Kerran tai kaksi kun on lusikat jakoon laittanut, niin miettii tarkkaan haluaako enää sitä yhteistä pesää perustaa. Siinäkin on puolensa, että on ne ihan omat kämpät.

Laiskaa toimintaa on tuo tinderointi. Kotisohvalle pitää tulla ihmisille valikoima, mistä sitten vapaasti ja kasvottomasti voi svaippalla oikealle ja vasemmalle. Minun mielestä enempi sellaista vallankäyttöä, kuin tosiasiallista halua tutustua ko. ihmisiin. Oikein kunnon lihatiski. Ikävintä on, kun nuoret illanvietossa viihdyttävät toisiaan vertailemalla, miten järkyttäviä tyyppejä siellä on. Ihmiset eivät edes meillä niitä ihmisiksi.

Vierailija
1264/2361 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiselta ei normaali mies niin ihmeitä vaadi, kunhan ei ole sairaalloisen lihava ja elämän hallinta edes jollain tavalla kunnossa, niin riittää miehelle.

Äärimmäisen harva nainen haluaa parisuhdetta, jossa hän on miehelle joku, joka riittää.

Olet väärässä. Moni nainen ja mies on tyytynyt kumppaniinsa.

Vierailija
1265/2361 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

M46 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurimman osan parisuhteet ovat tyytymistä. Aika harva saa kuitenkaan sen kumppanin, jonka oikeasti haluaisi.

Vierailija
1266/2361 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi-mammat on ihmeissään, kun minulla on puolet nuorempi afrikkalainen vaimo. Miellyttävä ja fiksu nainen, seksiä ja läheisyyttä niin paljon kuin sielu sietää. Olen varmaan teistä monesta setämies tms mutta once you go black, you cant turn back. Jaxuhalit!

Vierailija
1267/2361 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä sitä voi koskaan tietää miten tyytynyt se oma mies todellisuudessa on vaikka muuta sanoisikin? Firman iltamissa tulee monesti esiin se vähäinen kunnioitus omaa naista kohtaan ja välillä oikein harmittaa niiden naisten puolesta. Suututtaa se miesten selkarangattomuus, että ovat ennemmin sellaisten naisten kanssa joista eivät ole juurikaan kiinnostuneita kuin että olisivat yksin.

On kyllä selkärangaton toimintaa. Itse sanoin juuri kuukausi sitten naiselleni mikä kaikki hänessä oksettaa suorastaan minua ja näytin ovea. En ymmärrä miten on sellaisen kanssa yhdessä kenestä ei viehäty.

Vierailija
1268/2361 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annetaanpa hieman perspektiiviä tähän valitukseen: Olen mies. Lähestyn 40v. Elämäni mennyt alamäkeä jo 7-vuotiaasta saakka - vanhempien ero, koulukiusaamisen alku (joka loppui vasta kun pääsin koulusta - 12 vuotta kesti - pahoinpitelyä, varastamista, tavaroiden rikkomista, julkista nöyryyttämistä, vapauden riistämistä, kaikkea "kivaa"), 7-8-vuotiaana naapurissa asuneet teinitytöt päättivät pitää hauskaa kustannuksellani, pelotellen ja ahdistellen minua. Tuolloin opin pelkäämään vastakkaista sukupuolta. Koulussa olin aina yksin. Kiusaajillani oli aina useampi kaveri apuna. Luokkatoverini katsoivat vierestä, kun elämästäni tehtiin helvettiä (useimmat olivat kuin mitään ei olisi tapahtunut ja käänsivät vain katseensa pois). Mitään mahdollisuutta seurusteluun tai edes normaalaieihin ihmissuhteisiin ei ollut - olin "epätoivottu" henkilö - minun kanssani ei oltu tekemisissä sillä minut oli jo työnnetty ulkopuolelle. Lukiosta päästyäni olinkin jo lopussa - en tuolloin sitä ymmärtänyt, mutta olin jo vakavasti masentunut. Vanhempiani ei ikinä vointini (tai koulumenestykseni, tai mikään muukaan minuun liittyvä) juuri kiinnostanut. Isäni oli (ja on) kynnysmatto, äitiäni kiinnosti enemmän alkoholi (luulin jo että juo itsensä hengiltä - ei ehtinyt; sai sydänkohtauksen ja kuoli, olin parikymppinen). Pitkien sairaslomien, työkyvyttömyysjaksojen sekä kuntoutuksen myötä olen (hitaasti) päässyt askeleen-pari eteenpäin. Edelleen pidän kynsin ja hampain mielenterveyteni rippeistä kiinni. Minulla ei ole ystäviä tai kavereita (ei ole ikinä ollutkaan). En ikinä tule saamaan parisuhdetta tai omaa perhettä - en edes tiedä, mitä ne tarkoittavat. Ehkä se on vain hyvä juttu, sillä olisin surkea vanhempi, tiedän sen. Minulla ei ole hajuakaan, miltä tuntuu olla kaivattu, tai haluttu, tai arvostettu, rakkaudesta puhumattakaan. Kaiken lisäksi, yhteiskunnan mielestä olin kuraa, koska olin työtön, olin kuraa, koska olin sairaslomalla, olin kuraa, koska olin työkyvytön, olen kuraa, koska olen yksin. Minut on potkittu ulos yhteiskunnasta ja sitten minua vielä syrjitään, koska olen yhteiskunnan ulkopuolella. Tulen elämään koko elämäni yksin; en siksi että sellaista haluaisin, vaan siksi että muuta ei minulle ole sallittu. Tulen myös kuolemaan yksin, sillä useimmat sukulaiset ovat minua vanhempia, enkä ole ikinä kyennyt kunnollisia suhteita luomaan niihin nuorempiinkaan. Olen useaan kertaan harkinnut lopettavani elämäni, mutta ilmeisesti olen liian tyhmä sitä viemään loppuun, joten jäljelle jää vain yksin olemisen, ja unohdetuksi tulemisen, tuska. Mutta mitä siitä, olenhan yleisen mielipiteen mukaan pinnallinen, omahyväinen ja kaikin puolin iljettävä mies, jota kiinnostaa vain seksi, joten mitä sillä on väliä, mitä minulle (tai kaltaisilleni) tapahtuu, kunhan pysymme pois muiden tieltä.

Huh, onpa surullista! 😪 Tottahan noin nuorena koetut traumaattiset vastoinkäymiset vaikuttavat persoonaan. Oletko hakenut keskusteluapua? Jos voisit edes järjellä käsittää, että se, mitä olet kokenut, on väärin, ja että kuka tahansa joutuisi tuollaisesta vaikeuksiin. En voi muuta toivoa sulle kuin kaikkea hyvää. Muista, ettei työttömyys jne. tee susta vähempiarvoista, vaikka täällä palstalla nyt sanotaan ihan mitä vaan. Av-palsta on kauheeta kuraa täynnä, ja saa itsekin joskus oikein pinnistellä, ettei tuu paha mieli. Ja sitten, ihmisten seuraan vaan!! Esim. seurakunnissa on matalan kynnykset toimintaa, eikä tarvitse olla uskova.

Vierailija
1269/2361 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi-mammat on ihmeissään, kun minulla on puolet nuorempi afrikkalainen vaimo. Miellyttävä ja fiksu nainen, seksiä ja läheisyyttä niin paljon kuin sielu sietää. Olen varmaan teistä monesta setämies tms mutta once you go black, you cant turn back. Jaxuhalit!

Älä vaan pyöräytä sen kanssa niglettiä veronmaksajien ja oikeuslaitoksen taakaksi.

Vierailija
1270/2361 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdistystoiminnasta tms. löytyy ihmisiä, jotka osaavat itse ulos etuovesta ja tekevät muutakin, kuin fantasioista telkkarin ääressä. Ihmisiin pitää rauhassa tutustua. Harvempi +50 enää jaksaa hullaantua, kuten parikymppinen. Kerran tai kaksi kun on lusikat jakoon laittanut, niin miettii tarkkaan haluaako enää sitä yhteistä pesää perustaa. Siinäkin on puolensa, että on ne ihan omat kämpät.

Laiskaa toimintaa on tuo tinderointi. Kotisohvalle pitää tulla ihmisille valikoima, mistä sitten vapaasti ja kasvottomasti voi svaippalla oikealle ja vasemmalle. Minun mielestä enempi sellaista vallankäyttöä, kuin tosiasiallista halua tutustua ko. ihmisiin. Oikein kunnon lihatiski. Ikävintä on, kun nuoret illanvietossa viihdyttävät toisiaan vertailemalla, miten järkyttäviä tyyppejä siellä on. Ihmiset eivät edes meillä niitä ihmisiksi.

Hyvä kirjoitus. Olen itsekin todistanut erinäisissä illanvietoissa tuota kuinka nuoret naiset ja miehet ottavat Tinderin esiin, ja porukalla nauravat jonkun rumemman ihmisen profiilille. Vastenmielistä.

Vierailija
1271/2361 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, kohtuullisen harva nainen sellaiselta mieheltä välttyy jos haluaa suhteessa olla.

Vierailija
1272/2361 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon takia en ole mennyt deittisovelluksiin. Olisin vain yksi tyhjänpanttina oleva profiili jolle käytäisi pelkästään naureskelemassa.

Vierailija
1273/2361 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähtisin purkamaan otsikon kysymystä mielummin itsetutkiskelulla: miksi parisuhteen muodostamiseen on aikuisena enää niin kova hinku?

Miksi ei olisi? Miksi aikuisuus sen estäisi?

Minulla on työ, lapset, ystävät mutta eivät he täytä minun elämässäni sitä osaa, mihin kuuluu romantiikka, seksi, kahdenkeskinen vetovoima jne. Jos joku ei tällaista kaipaa niin fine, mutta ei tuo minusta ikäriippuvainen asia ole

Naisilla seksin aika on ohi tuossa vaiheessa.

Vierailija
1274/2361 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähtisin purkamaan otsikon kysymystä mielummin itsetutkiskelulla: miksi parisuhteen muodostamiseen on aikuisena enää niin kova hinku?

Miksi ei olisi? Miksi aikuisuus sen estäisi?

Minulla on työ, lapset, ystävät mutta eivät he täytä minun elämässäni sitä osaa, mihin kuuluu romantiikka, seksi, kahdenkeskinen vetovoima jne. Jos joku ei tällaista kaipaa niin fine, mutta ei tuo minusta ikäriippuvainen asia ole

Naisilla seksin aika on ohi tuossa vaiheessa.

No siinä kuvitelmassa voit elää ihan rauhassa :D

Vierailija
1275/2361 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

M46 kirjoitti:

En koe velvollisuudekseni tarjota parisuhdetta kulahtaneella lapset toiselle miehelle tehneelle naiselle. Mitä tuottoa muka saisin panostukselleni? Mitä se voisi olla?

Tuottoajattelu ei kuulu rakkauteen. Ei kannata edes miettiä suhdetta, ennenkuin kokee rakkautta.

Vierailija
1276/2361 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

M46 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurimman osan parisuhteet ovat tyytymistä. Aika harva saa kuitenkaan sen kumppanin, jonka oikeasti haluaisi.

Juuri näin, ei taida jokaiselle suomipunkerolle riittää lentäjä-lääkäreitä. No, ehkä nigarialaiskirjeistä. ;)

Vierailija
1277/2361 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakin se riittää, että riittää :D Jotkut ehkä elävät prinsessafantasioissaan, mutta meitä pragmaattisiakin naisia on olemassa.

riittävän kaunis aviomiehelleen

Vierailija
1278/2361 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M46 kirjoitti:

En koe velvollisuudekseni tarjota parisuhdetta kulahtaneella lapset toiselle miehelle tehneelle naiselle. Mitä tuottoa muka saisin panostukselleni? Mitä se voisi olla?

Tuottoajattelu ei kuulu rakkauteen. Ei kannata edes miettiä suhdetta, ennenkuin kokee rakkautta.

Mitä virkaa on kuvailemani kaltaisen naisen rakkaudella? Mitä se konkreettisesti olisi?

Vierailija
1279/2361 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se sinun panoksesi 46-vuotiaana ukkona olisi mikä?

Vierailija
1280/2361 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

M46 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt ihan noinkaan kyynisesti. Tai määrittelyasioitahan nämä termit on, mitä tarkoittaa tyytyminen jnpp.

Unelmia ja fantasioita jostain täydellisestä tai tietystä ihmisestä ikuisen onnen ja auvon tuojana voi nuorilla ihmisillä , mutta kun ihminen kypsyy ja kehittyy, oivaltaa että ihan tavallinen ihminen on hyvä ja paras.

Enkä usko, että monikaan alttarilla ajattelee, että tämä nyt ei kyllä ole SE jonka _oikeasti_ haluaisin, mutta sanotaan nyt tahdon. Kyllä siinä hetkessä suurin osa varmasti oikeasti rakastaa sitä toista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi