Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten parisuhteen muodostamisesta aikuisena tuli näin vaikeaa?

Vierailija
02.05.2022 |

Täällä näyttää olevan jo ketju parikymppisistä, mutta oma ihmettely kohdistuu nyt sellaisiin 40-50 -vuotiaisiin.Olen (N, 50+) ollut nyt sinkkuna muutaman vuoden ja haussa on parisuhde. Treffiäpit ja deittisivustot testattu, livessäkin käyty (koronaa ennen ja koronan jälkeen), mutta huonolla tuloksella.Ravintoloissa on ollut enimmäkseen varattuja, Tinderissä ym. vain seksiseura haussa.Varsinkin nyt viime vuosina on tullut selkeä trendi, että miehet eivät näytä haluavan parisuhdetta. Kaikki tuntuvat haluavan vai seksiseuraa, FWB, FB, ONS, mitänäitänyton.Varsinkin Tinderissä on ilmiönä, että mies SANOO haluavansa parisuhdetta, mutta juttelun alettua onkin kiinnostunut vain pelkästä seksiseurasta. Ei missään nimessä mitään pysyvää, vakituista, jotain kestävämpää.Ja mietityttää että MIKSI?Onko sormet palanu niin pahasti, että ei enää parisuhde kiinnosta?Onko maailma muuttunut niin, että tämän ikäluokan miehet eivät enää halua kumppanuutta, yhdessäoloa, ehkä jopa yhdessäasumista?

Kommentit (2361)

Vierailija
1181/2361 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kun joku mies tulisi tähän ketjuun kertomaan näkemyksensä. Kiinnostaisi oikeasti tietää mitä mieltä on ja mikä taustalla on syynä mahdolliseen haluttomuuteen. 

Elämä on paljon helpompaa, kun voi van avata strippaussivuston ja nauttia sensuellista naiskauneudesta ilman, että tarvitsee lähteä värjöttelemään ulos kylmään ja istumaan meluisaan baariin ja nähdä vaivaa naisen eteen.

Suurin osa miehistä ei jaksa nähdä vaivaa naisen hankkimisen eteen, puhumattakaan siitä, mitä parisuhteessa pitäisi tehdä.

Patriarkaatti on meidät tähän ajanut. Miehet luulevat olevansa jotenkin erityisiä, mutta eivät he ole. 

Sama vaikka seksinukenkin kanssa. Aikansa siinä puuhailee alkuun innoissaan, mutta sitten se unohtuu kaappiin kun sen kaivaminen sieltä on niin vaivalloista ja ennemmin vetää pikaiset hanskaan tietsikan äärellä.

Mulla on itse tehty ihmisen kokoinen nukke, käytän sitä lähinnä tyynynä kun se on mukavan pehmeä. 😌

Vierailija
1182/2361 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se ole ihan ymmärrettävää ettei enää 50+ halua parisuhdetta kun sitä ei halua 40+ lapsensa tehnyt nainenkaan. Tietysti jokin tapailun ja ajanvieton kautta tapahtuva yhteinen oleilu kelpaa, mutta että ottaisi elämäänsä jonkun siinä mielessä kuin parisuhteeseen otetaan niin kynnys on korkea.

Eipäs yleistetä. Kyllä meitä 50 ihmisiä kakkos kierroksella on, yhteen muutettu ja avioonkin menty. Esimerkiksi minä. Mentiin noin viis kymppisinä avioon.

Tutustuttiin baarissa vuonna 2019. Vaikka moni väittää ettei sen pitäisi olla suunnilleen mahdollista :) ei olla mitään deekuja vaan tylsiä taviksia normaaleine asioineen. Jos ei baari kiinnosta niin jostain livenä yrittäisin löytää kumppanin. Nuo Tinderit on täynnä melkein täysin... Hmmm... No sitä mitä ap sanoikin. Reippaat kunnon fiksut miehet ei juurikaan mene treffipalstalle, he löytävät seuraa muutenkin. Niinhän se oli jo nuorenakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1183/2361 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 45-vuotias mies. Etsin ensimmäistä vaimoa perheen perustamista varten. Se on mahdotonta, koska Tinder on täynnä toisella kiertoksella olevia naisia, joiden biossa lukee lapsiluvun olevan jo täynnä. Oman ikäiset ovat tietysti poissuljettu vaihtoehto. Helppoa ei ole kellään...

Joo en kaipaa kommentteja, että olen liian myöhässä. Olen halunnut perhettä jo 25-vuotiaasta asti, mutta kun ei ole komea ja puoleensavetävä, niin sitten ei ole. Muutama ikäiseni tuttu kaveri on hakenut vaimon Thaimaasta, ja minulle on suositeltu samaa. Ei ole kiinnostanut, koska en tunne vetoa aasialaisiin naisiin.

oon sun ikäinen isä. Mulla on 15v tytär ja 10v poika ja 18v mies. En kyllä sun iässä jaksaisi työelämää ja lapsielämää. Nyt tekee tiukkaa kynppivuotiaan treenien kanssa. Tosi rankkaa tulee olemaan noin vanhana vauvan kanssa jne. Aattelitko yksithistää lapsenhoidon kokonaan nais3lle? Melko epämodernia ja menettäisit paljon isänä.

Vierailija
1184/2361 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totuus kiinnostaa? Minä kerron. On biologinen tosiasia, että nainen valitsee seksuaalisen kumppaninsa, joten te olette valinneet tämä lopputuloksen! Nainen voi harrastaa seksiä sadan naisen kanssa päivässä onnistuneesti, jos niin haluaa. Sovelluksissa miesten määrä yhdeksänkertainen naisiin verrattuna. Tiedän, että tavallinen keski-ikäinen yh-äiti saa tuhansia matcheja sovelluksessa, kun tavallinen mies saa niitä ehkä yhden päivässä. Naiset siis ovat itse valinneet nämä miehet, joita he tapaavat. Itse olen 46 vuotias, seksuaalisesti itsevarma, tiukka kroppa ja netto-omaisuus on miljoona euroa, pituus 180. Ihan ookoo. En jaksa olla Tinderissä, koska tarjonta on niin heikkoa. Jos menen Aasiaan, saan sadoilta pieniltä ja näteiltä, traditionaalisilta, ja elämään tyytyväisiltä naisilta viestejä. Heitä voisi verrata nättiin kaupan kassaan. Sen jälkeen kun te suomalaiset naiset aloitte tehdä uraa, te luovuitte täysin naisellisuudestanne, ja aloitte taistelemaan meitä miehiä vastaan. Ei meitä kiinnosta. Me vaan kuuntelemme teidän tarinat, toteamme tämä ei ole oikea, liian paljon voimaantumista minulle ja jatkamme etsimistä. Ottakaa huomioon se, että miehillä on myös oikeus valita markkinoilla. Meistä vahvimmat eivät myöskään tarvitse teitä yhtään mihinkään. Tiedämme, että tekään ette tarvitse meitä. Me emme teidän feministiseen kulttuuriin alistu. Menemme Aasiaan ja siellä on naisia, jotka haluavat työssäkäyvän menestyvän miehen, te suomalaiset valitsette näitä f-boy tyyppejä, joten meidän piti olla f-boy tyyppejä saadaksemme seksiä. Kunnes ei jaksa enää sitäkään. Arvostus ansaitaan, se ei kuulu teille automaattisesti. Tein feministille 15 vuotta ruoat, siivosin, tein miltsin rahaa, ja hän palkitsi minut erolla, koska en kusettanut koiraa tarpeeksi ollessani töissä. Hänelläkin oli nimittäin deadline. Ja kaikki se raha, kaikki se menestys, koko se uskollisuus, lapset ja perhe, jota rakensin 15 vuoden ajan, oli hänelle koiran kusen arvoinen. Nyt on toinen ääni kellossa, aasialainen nainen, ja en ajatellut mennä naimisiin. Talossa on ainoastaan isäntä, ja kohta lähdetään matkoille puoleksi vuodeksi katseleen nuoria kissoja. Eläköön feminismi! Te teitte tämän itsellenne. Go MGTOW, brothers!

Taisi vaimo saada tarpeekseen luonteestasi.

Ja nyt hyväksikäytät köyhien maiden naisia.

Vierailija
1185/2361 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin alta 40 vuotiaana. Alkuun deittailua jaksoi, mutta samalla tuli hankittua muuta ajanvietettä. Työ, lapseni ja harrastukseni täyttävät kalenterini mukavasti. Nyt kynnys parisuhteelle on suht korkea. Mitään ei parisuhteen eteen tule tehtyä, joten vähemmän yllättäen olen sinkku. 

Vierailija
1186/2361 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta sekin, että sormet on palaneet ja oppirahat maksettu. Seksillä pärjää vallan mainiosti ilman kaikkea draamaa, riesaa ja säätöä, jota naisilla yleensä on enimmäkseen tarjolla: suuria puheita seksistä ja läheisyydestä toki on (tyyliin miesten orgasmitakuut) mutta kovin nopsaan ne unohtuu etenkin jos muutetaan yhteen tai aletaan sitä parisuhdetta rakentamaan (=muuttamaan kumpania). Erityisesti yhdessäasuminen ja avioliitto ovat yhtä kivoja asioita miehelle kuin se polkupyörä kalalle. Tarjolla on loputonta märehtimistä ja vatvomista. Avoimet suhteet kyllä kiinnostavat näin miehenä, jolla on asiat kunnossa ja varaa valita!

Lisäksi tosi moni 40+ nainen on jo aivan rupsahtanut sekä henkisesti että fyysisesti. :/

Vierailija
1187/2361 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies joka puhuu puolisostaan mammana ansaitsee vain luodin polveensa. :(

Vierailija
1188/2361 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 44-vuotias mies, parisuhteessa.

Jos ja kun tämä parisuhde päättyy, en todellakaan etsi uutta naista tilalle. Panos/tuotto ei ole sillä tasolla kuin sen pitäisi olla.

Olisitko juuri Sinä sellainen poikkeus? Tuskin, koska olet eronnut.

Tekeekö eroaminen naiseta "huonon"?

Oletko koskaan miettinyt mitä erojen taustalla voi olla? Siellä on muitakin syitä, kun kyvyttömyys ratkaista ongelmia.

Minut jätettiin 20 vuoden avioliiton jälkeen, kun mies huomasi pitävänsä enemmän miehistä. Jos pitäisi naisista, olisin kuulemm hänen ihannepuolisonsa. Olenko epäonnistunut?

Tuttavani erosi, kun hänen miehensä sai kovan iskun päähänsä ja muuttui ns. erittäin hitaalla käyväksi ja impulsiivisen väkivaltaiseksi. Olisiko vaimon pitänyt vaarantaa itsensä ja lastensa turvallisuus joka päivä takkauden vuoksi? Miestä ei hetkeäkään pystynyt jättämään valvomatta, tai talo oli tulessa tms.

Ent vaimonsa vieraili usein lasten kanssa miehen tukiasunnossa jne.

Vierailija
1189/2361 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama on huomattu ystävien kanssa. Itselläkin eron jälkeen kokemusta yhdestä sitoutumiskammoisesta, homma loppui sitten pettämiseen. Halusi kuulemma olla panomies.

Tällä hetkellä olen tapaillut yhtä miestä, joka kuulemma haluaa parisuhteen mutta kyllä tapaamiset ovat menneet pääsääntöisesti seksin merkeissä. Tinderissä pyörähdin ja sieltä olen menossa tapaamaan yhtä miestä, joka vaikuttaa tähän mennessä täyspäiseltä ja jutut ei pyöri seksissä. Ja ei kannata ymmärtää väärin; rakastan seksiä mutta kyllä minä suhteessa kaipaan muutakin.

Sitten on Instassa ja Facessa ja ties missä näitä varattuja, jotka haluaa tavata seksin merkeissä: ei kiitos. Vanhoja työ/koulukavereita: ei yhtään sellaista tyyppiä, joka oikeasti kiinnostaisi.

Ja mitä on kavereiden treffielämää seurannut, niin missä oikeasti on tasapainoiset ja kivat miehet, joiden kanssa hommat sujuisivat ilman mitään ihme säätöjä ja vääntöjä?

Vierailija
1190/2361 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tilasin remonttimiehen kotiin, olin noin 40v . Ei tarvinnut mennä tinderiin .

Vierailija
1191/2361 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se nyt ainakaan omalla kohdalla kovin vaikeaa loppujen lopuksi ollut.

Asensin tinderin, matchasin kiinnostavia miehiä, ja rupesin käymään treffeillä. Viides mies oli sellainen jonka kanssa ihastuttiin molemmat, ja nyt ollaan oltu 1,5 vuotta yhdessä.

N34

Vierailija
1192/2361 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko vanhana pariutuminen joskus ollut helppoa valtavirtaa?

Tämä!!! 😄

Vierailija
1193/2361 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asensin tinderin, matchasin kiinnostavia miehiä, ja rupesin käymään treffeillä. Viides mies oli sellainen jonka kanssa ihastuttiin molemmat, ja nyt ollaan oltu 1,5 vuotta yhdessä.

N34

Hahhaa! Olet nuori ja vielä nuorempi, kun tuon miehen löysit. 40 - 50 -vuotiaan naisen ei käsittääkseni ole helppoa löytää miestä. Mä olen 47 vuotta, lapsetkin vielä melko pieniä. Miehellä on ollut sen verran fancy kaksoiselämä, että meille ero tulossa. Mistäköhän löydän miehen? No, en mistään, ellei ole moukan tuuria. En halua alkaa katsella yli 60-vuotiaita nimittäin. Paras olis oman ikäinen, no mut tiedän, että nämä oman ikäiset katselee nuorempia. Sitten pitäis löytää joku tosiaan liikunnallinen ja vetreä ehkä n. 10 v. vanhempi, vielä elossa oleva, fiksu, empaattinen ja vähän alkoholia käyttävä. Vähän sellainen kuin itsekin olen. Eipä noita ovelle jonoksi asti taida muodostua.

Vierailija
1194/2361 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet on seonneet tähän taso-paskaan ja kuvittelevat, että voivat poimia rusinat pullasta ja pokata kauniita naisia vain seksintarpeeseensa, koska DiCapriokin voi.

Heidän pitäisi ymmärtää, että kyllä tavismiehelle paras tae seksistä on se oma vakituinen mamma kainalossa.

Seksi tavisnaisen kanssa ei innosta kovinkaan paljon selvinpäin. Humalassa se kiinnostaa yhden yön verran. Naisen on oltava kaunis ja hyvävartaloinen, jotta se kiinnostaisi miehiä pidemmällä aikavälillä.

Vierailija
1195/2361 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina miehet ovat olleet kiinnostuneita vain seksiseurasta. Nykyään se on komeimmille mahdollista ilman parisuhdetta.

Vierailija
1196/2361 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka sitä nyt vanhoja piikoja viiksekkäitä? eivaiskaan, totuus on, että feminismi aiheutti tämän mieskadon treffimarkkinoilla. miehet ovat kyllästyneet "ura-naisiin" ja femakoihin. perheessä ei voi olla kahta johtajaa, ja femisnistit vaativat oikeuksia, jotka ovatkin etuoikeuksia. kun lasku tulee pöytään, yhtään feministiä ei ole lähimainkaan. nyt naiset saa nauttia etuoikeuksistaan. yksin. tämähän ei koske minua, koska ukolla ei ole oikeutta perua lupauksiaan. lupasi elättää minut hautaan saakka, ja siitä pidetään kiinni kynsinhampain.  mutta onnea teille yrityksiin päästä sen seinän yli, joka tuli vastaan. kuten sanonta kuuluu: ...ostaa koiran, kuolee yksin. hyvää pääsiäistä, vanhat piiat.

Vierailija
1197/2361 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki hyvät parisuhdetta haluavat miehet ovat sitoutuneet tuossa iässä. Eronneilla taas on usein pitkä parisuhde takana ja lapsia, eikä ole mitään halua enää sitoutua ainakaan vuosiin eron jälkeen. Loput on peräkammarinpoikia.

Todella moni elää riitaisessa parisuhteessa, jossa tapellaan ja petetään.

Vierailija
1198/2361 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kuka sitä nyt vanhoja piikoja viiksekkäitä? eivaiskaan, totuus on, että feminismi aiheutti tämän mieskadon treffimarkkinoilla. miehet ovat kyllästyneet "ura-naisiin" ja femakoihin. perheessä ei voi olla kahta johtajaa, ja femisnistit vaativat oikeuksia, jotka ovatkin etuoikeuksia. kun lasku tulee pöytään, yhtään feministiä ei ole lähimainkaan. nyt naiset saa nauttia etuoikeuksistaan. yksin. tämähän ei koske minua, koska ukolla ei ole oikeutta perua lupauksiaan. lupasi elättää minut hautaan saakka, ja siitä pidetään kiinni kynsinhampain.  mutta onnea teille yrityksiin päästä sen seinän yli, joka tuli vastaan. kuten sanonta kuuluu: ...ostaa koiran, kuolee yksin. hyvää pääsiäistä, vanhat piiat.

Höpönlöpön. Olen itse johtavassa asemassa, olen käynyt intin ja en ole feministi. Ihan tavallinen työssä käyvä, kolmen lapsen äiti. En ole päällepäsmäri, en riitele, asioita ei tarvitse tehdä vain minun pääni mukaan, pystyn kommunikoimaan ja tekemään kompromisseja. Ainoa mitä vaadin, on se, että mies tulee toimeen omillaan, seisoo sanojensa takana ja on luotettava. 

Vierailija
1199/2361 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä eronnut mies opin kerrasta.

Vierailija
1200/2361 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N34

Hahhaa! Olet nuori ja vielä nuorempi, kun tuon miehen löysit. 40 - 50 -vuotiaan naisen ei käsittääkseni ole helppoa löytää miestä. Mä olen 47 vuotta, lapsetkin vielä melko pieniä. Miehellä on ollut sen verran fancy kaksoiselämä, että meille ero tulossa. Mistäköhän löydän miehen? No, en mistään, ellei ole moukan tuuria. En halua alkaa katsella yli 60-vuotiaita nimittäin. Paras olis oman ikäinen, no mut tiedän, että nämä oman ikäiset katselee nuorempia. Sitten pitäis löytää joku tosiaan liikunnallinen ja vetreä ehkä n. 10 v. vanhempi, vielä elossa oleva, fiksu, empaattinen ja vähän alkoholia käyttävä. Vähän sellainen kuin itsekin olen. Eipä noita ovelle jonoksi asti taida muodostua.

Olin 38- vuotias, kun erosin. Miehiä oli tyrkyllä: sain treffiehdotuksia jopa ruokakaupassa! Tein päätöksen: lapset ensin omilleen ennen kuin vakavampaa seurustelua. Takana myös traumatisoiva avioliitto. 10 vuotta meni, ja aloin olla valmis uuteen parisuhteeseen. Ei tullut enää treffipyyntöjä! Piti ryhtyä aloitteelliseksi. Mies löytyi useamman vuoden aktiivisuuden jälkeen. Kokeilin tanssikurssit, festarit, luontotapahtumat ja netin, josta sitten löytyi. Ei ollut helppoa 50 vuotta täyttäneellä. Tarjolla oli paljon nuoria reppanoita, jotka olisivat kelpuuttaneet vanhemman, tai oman ikäisiä alkoholiongelmaisia, aggressiivisia tai muutoin epäkelpoja. En ole rahan, statuksen yms. perään

Mutta sitten löytyi asiansa hoitava, kunnollinen, alkoholia kohtuullisesti käyttävä 50+-mies. Voi se onnistua!