Miten parisuhteen muodostamisesta aikuisena tuli näin vaikeaa?
Täällä näyttää olevan jo ketju parikymppisistä, mutta oma ihmettely kohdistuu nyt sellaisiin 40-50 -vuotiaisiin.Olen (N, 50+) ollut nyt sinkkuna muutaman vuoden ja haussa on parisuhde. Treffiäpit ja deittisivustot testattu, livessäkin käyty (koronaa ennen ja koronan jälkeen), mutta huonolla tuloksella.Ravintoloissa on ollut enimmäkseen varattuja, Tinderissä ym. vain seksiseura haussa.Varsinkin nyt viime vuosina on tullut selkeä trendi, että miehet eivät näytä haluavan parisuhdetta. Kaikki tuntuvat haluavan vai seksiseuraa, FWB, FB, ONS, mitänäitänyton.Varsinkin Tinderissä on ilmiönä, että mies SANOO haluavansa parisuhdetta, mutta juttelun alettua onkin kiinnostunut vain pelkästä seksiseurasta. Ei missään nimessä mitään pysyvää, vakituista, jotain kestävämpää.Ja mietityttää että MIKSI?Onko sormet palanu niin pahasti, että ei enää parisuhde kiinnosta?Onko maailma muuttunut niin, että tämän ikäluokan miehet eivät enää halua kumppanuutta, yhdessäoloa, ehkä jopa yhdessäasumista?
Kommentit (2361)
Itselle on käynyt niin, että en ole koskaan etsinyt parisuhdetta tai halunnut olla parisuhteessa. Pärjään omillani, viihdyn yksin, mutta seksistä pidän. Suhteeni ovat kaikki alkaneet 'kepeästi' ja miehet on alkuun sanoneetkin, että ei tästä sitten suhdetta voi tulla. Olen ollut oikein mielissään, suhdetta en minäkään ole halunnut. Ja niin kuitenkin hauskanpito päättyy siihen, että alle puolessa vuodessa mies haluaakin tästä vakavan suhteen. Ensimmäinen kesti 4 vuotta, toinen 13 vuotta ja nykyinen on nyt kestänyt 3 vuotta ja jatkuu edelleen. Itse erosin edeltävistä kumppaneista, alkoi kuristaa se symbioosissa eläminen. Minun kokemuksen perusteella miehet ehkä ajattelee etteivät halua parisuhdetta, mutta hemmetti kun on tyytyväinen siihen sääntöön, niin sitten ne haluaakin suhteen! Naiset, nauttikaa vapaudestanne ja iloista. Kyllä ne miehet siihen kylkeen vielä tarttuu vaikkei olisi niin tarviskaan.
Kyllähän se niin on että jos parisuhteen saa ja se on kaikinpuolin tyydyttävä jopa erinomainen ajan kanssa , sitä kannattaa varjella ja siinä kannattaa todellakin tehdä yhdessä asioita.
Tässä on se tilanne juuri että naisten/miesten kuuluu nimenomaan puhua rehellisesti kun suhteessa ollaan, ei mitään voi toiselle sanoa vain miellyttääkseen koska silloin tulee seinä vastaan ennemmin tai myöhemmin oli kyseessä seksi tai vaikka parisuhteen läheisyys. Ne yleensä tökkii jos ne ei ole tärkeitä jommalle kummalle osapuolelle. Minä olen ainakin sitä mieltä, ja aina löytyy aikaa olla toisten seurassa kyse on siitä haluaako olla ja käyttää aikaansa toiseen. Parisuhteessa aika kannattaa käyttää toiseen ihmiseen, kyysellä kuulumisia , lähestyä häntä, yllättää toisinaan lahjoilla käydä syömässä ulkona , katsoa leffaa ihan vierekkäin ja kaikkea muuta kivaa siinä pientä koskettelua ja suutelemista unohtamatta.
Ja kannattaa muistaa puhua suhteen intiimi puolesta heti alkuun jo, ettei tosiaan käy niin että elää parisuhteessa ja elää puutteessa , siinä voi sitten katsoa peiliin että missä mättää? Kun alussa kertoo mikä on tärkeää mikä ei niin kannattaa miettiä ottaako suhteeseen sellaisen naisen/miehen jolle esim eri asiat ovat eriarvoisia.
On olemassa lukemattomia naisia jotka sanovat kyllä alussa että seksi on tärkeää muttei sitten kuitenkaan ole, k0oska eivät osaa siihen sanoa mitään kun kysyt mistä he nauttivat mitä haluavat mitä muutetaan yms.
Parisuhde on kuin tulinen ROMANSSI se kestää kestää ja kestää ja vielä vanhanakin se roihuaa kun teette asiat oikein toistenne kanssa ja kunnioitatte toisianne sellaisena kuin olette.
Kannattaa kehittyä parisuhteessa ja kannattaa olla kokeileva toisienne kanssa siis kahden.
Tehkää tarvittaessa vaikka kaikki asiat eri tavalla mutta opetelkaa ne tekemään NIMENOMAAN yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Itselle on käynyt niin, että en ole koskaan etsinyt parisuhdetta tai halunnut olla parisuhteessa. Pärjään omillani, viihdyn yksin, mutta seksistä pidän. Suhteeni ovat kaikki alkaneet 'kepeästi' ja miehet on alkuun sanoneetkin, että ei tästä sitten suhdetta voi tulla. Olen ollut oikein mielissään, suhdetta en minäkään ole halunnut. Ja niin kuitenkin hauskanpito päättyy siihen, että alle puolessa vuodessa mies haluaakin tästä vakavan suhteen. Ensimmäinen kesti 4 vuotta, toinen 13 vuotta ja nykyinen on nyt kestänyt 3 vuotta ja jatkuu edelleen. Itse erosin edeltävistä kumppaneista, alkoi kuristaa se symbioosissa eläminen. Minun kokemuksen perusteella miehet ehkä ajattelee etteivät halua parisuhdetta, mutta hemmetti kun on tyytyväinen siihen sääntöön, niin sitten ne haluaakin suhteen! Naiset, nauttikaa vapaudestanne ja iloista. Kyllä ne miehet siihen kylkeen vielä tarttuu vaikkei olisi niin tarviskaan.
En ymmärrä miksi olet suostunut noin pitkään suhteeseen, jos et halua sitä? Taisit kuitenkin haluta
Suurin osa ihmisistä elää mielikuvitusmaailmassa (media,some, tv-sarjat jne) jossa tavallista ihmistä edustavat ulkoisesti reaalimaailmassa top 5% ulkonäöksellisesti kuuluvat ja niitä haluttuja "kauniita ja rohkeita" top 0,001% edustavat.
Sitten reaalimaailmassa pyöriessä ihmetellään, missä ne kaikki kiinnostavat tyypit luuhaa, kun tavan tanttoja ja pertsoja vaan pyörii joka paikassa. "Ei löydy ketään".
Sarakin etsii reaalimaailmasta kivaa tyyppiä tyyppiä, jolle taasen kelpaa vasta ammattimeikattu ja kuvakäsitelty mielikuvitus-Sara, ei irl-Sara.
No onpas ketju. Missä on ihmisen hyväksyminen sellaisena kuin hän on ja rakkaus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet on seonneet tähän taso-paskaan ja kuvittelevat, että voivat poimia rusinat pullasta ja pokata kauniita naisia vain seksintarpeeseensa, koska DiCapriokin voi.
Heidän pitäisi ymmärtää, että kyllä tavismiehelle paras tae seksistä on se oma vakituinen mamma kainalossa.Mutta sitten kun käy niin, että se vakituinen mamma kyllästyy siihen normaaliin elämään. Siitä on seksi kaukana. Tämä on sellainen ihan käytännön ongelma parisuhdeissa, monet naiset nimenomaan haluavat aina jotain uutta ja enemmän. Seksi ja läheisyys on parisuhteen ilmapuntari, ja vaikea ajatella suhdetta ilman että noissa kohdataan todella hyvin.
no miksi mies ei järjestä rakkaalleen erilaisia yllätyksiä seksinkin saralla?
Naiset odottavat että mies olisi perinteinen ja uskollinen, mutta eivät sitten itse ole enää perinteisiä naisia. Ei todellakaan kelpaa jokin voimaantunut satoja p*nnut luuska, hyi helkutti. Itse etsin miehenä vain ja ainoastaan vaimomateriaalia joka on jälkeläisteni arvoinen (ja upean perinteisen, kauniin ja naisellisen vaimon joka on antanut minulle myös maailman kauneimmat lapset olenkin saanut <3). Matkan varrelle jäi toki kasa tinder-voimaantujia pettymyksien saattelemana. Nämä voimaantujat saavat sitten viiskymppisenä ihmetellä yksinään kun ei ole lapsia eikä elämänkumppania, mikä meni pieleen.
Vierailija kirjoitti:
No onpas ketju. Missä on ihmisen hyväksyminen sellaisena kuin hän on ja rakkaus?
Kun olen lukenut näitä Vauva-palstan ketjuja, en enää ihmettele, miksi sinkkuja on niin paljon eikä kumppanin löytyminen onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet on seonneet tähän taso-paskaan ja kuvittelevat, että voivat poimia rusinat pullasta ja pokata kauniita naisia vain seksintarpeeseensa, koska DiCapriokin voi.
Heidän pitäisi ymmärtää, että kyllä tavismiehelle paras tae seksistä on se oma vakituinen mamma kainalossa.Höpsistä. Paras tae on käynti kerran-pari viikossa vakkariammattilaisella. En kaipaa naisilta mitään muuta kuin seksiä, joten minulle tämä on ehdottomasti toimivin ratkaisu.
M46
Aika surullista harrastaa seksiä henkilön kanssa, joka ei sitä kanssasi halua.
Vierailija kirjoitti:
Naiset odottavat että mies olisi perinteinen ja uskollinen, mutta eivät sitten itse ole enää perinteisiä naisia. Ei todellakaan kelpaa jokin voimaantunut satoja p*nnut luuska, hyi helkutti. Itse etsin miehenä vain ja ainoastaan vaimomateriaalia joka on jälkeläisteni arvoinen (ja upean perinteisen, kauniin ja naisellisen vaimon joka on antanut minulle myös maailman kauneimmat lapset olenkin saanut <3). Matkan varrelle jäi toki kasa tinder-voimaantujia pettymyksien saattelemana. Nämä voimaantujat saavat sitten viiskymppisenä ihmetellä yksinään kun ei ole lapsia eikä elämänkumppania, mikä meni pieleen.
No ethän itsekään ole mikään perinteinen mies jos sinulla on seksikumppaneita ennen vaimoasi.
Vierailija kirjoitti:
Toivomus deittipalstojen kehittäjille: tehkää nyt joku sa*tanan suodatin, jolla tämmöiset urpot saa estettyä etukäteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heidän pitäisi ymmärtää, että kyllä tavismiehelle paras tae seksistä on se oma vakituinen mamma kainalossa.Mutta sitten kun käy niin, että se vakituinen mamma kyllästyy siihen normaaliin elämään. Siitä on seksi kaukana. Tämä on sellainen ihan käytännön ongelma parisuhdeissa, monet naiset nimenomaan haluavat aina jotain uutta ja enemmän. Seksi ja läheisyys on parisuhteen ilmapuntari, ja vaikea ajatella suhdetta ilman että noissa kohdataan todella hyvin.
no miksi mies ei järjestä rakkaalleen erilaisia yllätyksiä seksinkin saralla?
Miksi nainen ei järjestä rakkaalleen erilaisia yllätyksiä seksinkin saralla?
Tässä 50+ miehen näkökulmaa asiaan...
Itse olen fiksu ja filmaattinen, hyväkuntoinenkin, kohtalaisen komea, en käytä juuri alkoholia jne., mutta omalle kohdalleni on osunut lähinnä naisia, joille kelpaisi vain akateeminen mies, tai vaikka lentokapteeni tvs. Haluaisin kyllä ihan kunnon parisuhteen naisen kanssa, mutta naiset kaikkoavat kun kerron ammattini tai koulutustasoni. Ja sitten on tilanne vielä se, että kelpaisin ainoastaan itseäni reilusti vanhemmille naisille. Oman ikäiseni tai muutaman vuoden nuorempi tai vanhempi nainen vielä menisi, mutta ei hirveän suurella ikäerolla.
Mies 50+ kirjoitti:
Tässä 50+ miehen näkökulmaa asiaan...
Itse olen fiksu ja filmaattinen, hyväkuntoinenkin, kohtalaisen komea, en käytä juuri alkoholia jne., mutta omalle kohdalleni on osunut lähinnä naisia, joille kelpaisi vain akateeminen mies, tai vaikka lentokapteeni tvs. Haluaisin kyllä ihan kunnon parisuhteen naisen kanssa, mutta naiset kaikkoavat kun kerron ammattini tai koulutustasoni. Ja sitten on tilanne vielä se, että kelpaisin ainoastaan itseäni reilusti vanhemmille naisille. Oman ikäiseni tai muutaman vuoden nuorempi tai vanhempi nainen vielä menisi, mutta ei hirveän suurella ikäerolla.
Tuttu tilanne, naisilla monasti haussa 2-10v. itseään nuorempi mies.
Ei se oikein toimi ku itse vielä vuosikausia töissä ja tykkää liikunnallisesta vapaa-ajasta, patikointia ym. ja toinen jo eläkkeellä eikä jaksa tai viitsi liikkua juur ollenkaan, liian erilaiset elämät.
Sain sen miehen avulla toteutettua elinikäisen unelmani, mikä ei liittynyt parisuhteeseen/lapsiin tai rahaan mitenkään. Ja mies sai minun avulla myös oman unelmansa toteutettua. Sen lisäksi olimme hyviä ystävi ja olemme edelleen. :)
Lähes viisikymppisenä naisena sain kyllä huomiota erottuani, mutta lähestyjät olivat poikkeuksetta eläkeikää lähestyviä, vapaita ja varattuja. Viisikymppiset miehet katselevat kolmekymppisiä. Olen ehdottomasti parisuhde-ihminen, enkä viihdy yksin jo pelkästään siksi, että haluan turvallista seksiä säännöllisesti. Minulla olisi vielä paljon annettavaa, mutta kun en kelpaa ikäisilleni miehille.
Vierailija kirjoitti:
mietin et miksi moni mies luulee että naiset on vaan otettavissa...että karkkikauppa on heidän totuutensa. kun ei he aina itekään ole mitään superhaluttuja.
Koska miehet ovat aina enemmän tai vähemmän hallinneet maailmaa, niin moni pikkupoikakin kasvaa sihhen odotusarvoon, että minä olen automaattisesti parempi kuin naiset, joten minä voin vain valita jonkun ja minä saan sen.
Patriarkaattinen yhteiskunta on tämän ilmiön aiheuttanut, mutta onneksi se muuttuu koko ajan parempaan suuntaan. Katsoin itse juuri Bombshell-elokuvan ja se kiteyttää niin hyvin tämän ongelman, että miehet ovat aina saaneet kaiken automaationa eikä ole koskaan tarvinnut itsereflektoida asioita, jotta voisi ymmärtää esim. naisten asemaa tässä yhteiskunnassa.
Kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Voi kun joku mies tulisi tähän ketjuun kertomaan näkemyksensä. Kiinnostaisi oikeasti tietää mitä mieltä on ja mikä taustalla on syynä mahdolliseen haluttomuuteen.
Elämä on paljon helpompaa, kun voi van avata strippaussivuston ja nauttia sensuellista naiskauneudesta ilman, että tarvitsee lähteä värjöttelemään ulos kylmään ja istumaan meluisaan baariin ja nähdä vaivaa naisen eteen.
Suurin osa miehistä ei jaksa nähdä vaivaa naisen hankkimisen eteen, puhumattakaan siitä, mitä parisuhteessa pitäisi tehdä.
Patriarkaatti on meidät tähän ajanut. Miehet luulevat olevansa jotenkin erityisiä, mutta eivät he ole.
Vierailija kirjoitti:
Oma kokemukseni on juurikin tuo, että ensimmäisen kierroksen jäljiltä näillä miehillä on sormet palaneet niin pahasti, että eivät uskalla enää parisuhteeseen. Tällainen oli myös oma nykyinen mieheni kun tapasin hänet eronsa jälkeen, ja ymmärsin hyvin kuultuani hänen kokemuksensa avioliitosta. Mies oli suorastaan traumatisoitunut vaatimuksista ja syytöksistä. Etenimme hänen tahdillaan ja 3 vuoden päästä tapaamisesta hän sitten kertoi haluavansa parisuhteeseen kanssani. Oli kai siinä ajassa alkanut uskoa ettei minussa asu piilotettua pirttihirmua.
.
Moni ei varmaan tällaista odottelua jaksa jos haluaa suhteen eikä aina odottelu edes palkitse. Minä kuitenkin olen suunnattoman kiitollinen itselleni että jaksoin, koska nykyään olemme hurjan rakastuneita. On tosi upeaa kokea tällainen käänteinen suhde, kun nuorempana kaikki suhteet menivät samalla kaavalla, jossa rakastuttiin heti silmittömästi, sitten pikkuhiljaa petyttiin ja rakkaus hiipui vuosi vuodelta. Tässä on alkuun oltu epäileväisiä ja varovaisia, tunteet rakentuneet ihan pikkuhiljaa, sitten roihahtaneet täyteen liekkiin ja kasvavat vaan vuosi vuodelta.
Ihana kuulla tällainen tarina!
Paljon onnea teille <3 <3
Minä ihmettelen niitä naisia ja miehiä jotka suhteeseen menevät ja ihmettelevät sitten palstoilla kun seksi yks kaks harvenee jopa loppuu kokonaan, tai mies/nainen viettää yönsä öitään muualla.
Sellainen suhde on millaisen te teette siitä. Ei pidä mennä sellaisen kanssa suhteeseen joka ei ole luotettava millään tapaa.
Aina löytyy hyvä syy hävitä jos sikseen on ja seuraavana päivänä halutaan niin seurustella että oksat pois.
Suhde on yleensä sitä että siinä on säännöllistä seksiä jos ei siihen oikeasti ole jotain syytä miksi seksiä ei olisi. Älkää menkö suhteeseen ihmisen kanssa jolle seksi on vain hetki , pariutukaa sellaisen kanssa joka haluaa juuri teitä loppuelämän