Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten parisuhteen muodostamisesta aikuisena tuli näin vaikeaa?

Vierailija
02.05.2022 |

Täällä näyttää olevan jo ketju parikymppisistä, mutta oma ihmettely kohdistuu nyt sellaisiin 40-50 -vuotiaisiin.Olen (N, 50+) ollut nyt sinkkuna muutaman vuoden ja haussa on parisuhde. Treffiäpit ja deittisivustot testattu, livessäkin käyty (koronaa ennen ja koronan jälkeen), mutta huonolla tuloksella.Ravintoloissa on ollut enimmäkseen varattuja, Tinderissä ym. vain seksiseura haussa.Varsinkin nyt viime vuosina on tullut selkeä trendi, että miehet eivät näytä haluavan parisuhdetta. Kaikki tuntuvat haluavan vai seksiseuraa, FWB, FB, ONS, mitänäitänyton.Varsinkin Tinderissä on ilmiönä, että mies SANOO haluavansa parisuhdetta, mutta juttelun alettua onkin kiinnostunut vain pelkästä seksiseurasta. Ei missään nimessä mitään pysyvää, vakituista, jotain kestävämpää.Ja mietityttää että MIKSI?Onko sormet palanu niin pahasti, että ei enää parisuhde kiinnosta?Onko maailma muuttunut niin, että tämän ikäluokan miehet eivät enää halua kumppanuutta, yhdessäoloa, ehkä jopa yhdessäasumista?

Kommentit (2361)

Vierailija
321/2361 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, olen itse melkein kuusikymppinen, mielestäni sopivan kokoinen. Mistä löytyisi +50 nainen, halukas matkustelemaan ja liiaksi eivät edellisen suhteen lapset haittaa matkustelua/yhdessä oloa. Talvet ulkomailla.

Ulkomailta. Säästä itsesi päänsäryltä.

Vierailija
322/2361 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, olen itse melkein kuusikymppinen, mielestäni sopivan kokoinen. Mistä löytyisi +50 nainen, halukas matkustelemaan ja liiaksi eivät edellisen suhteen lapset haittaa matkustelua/yhdessä oloa. Talvet ulkomailla.

Minä olen viisikymppinen, enkä todella olisi lapsistani erossa viikkoja tai kuukausia kerrallaan. Etsi itsesi ikäinen nainen tai lapseton, se lie helpointa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/2361 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoittaa FWB?

Friends with benefits, eli ystävyys/kaverisuhde, johon kuuluu säännöllinen seksi, mutta ei sitoutumista.

Vierailija
324/2361 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoittaa FWB?

Friends with benefits, eli ystävyys/kaverisuhde, johon kuuluu säännöllinen seksi, mutta ei sitoutumista.

Parasta mitä mies voi saada. Tai vielä parempaa, useampi FWB samaan aikaan.

Vierailija
325/2361 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmä totuus on, että hyvät miehet ja naiset on varannut toisensa. Sen takia viiskymppisten on vaikea löytää kumppania. Kukaan ei halua luopua tai vaihtaa hyvää kumppania.

Vierailija
326/2361 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylmä totuus on, että hyvät miehet ja naiset on varannut toisensa. Sen takia viiskymppisten on vaikea löytää kumppania. Kukaan ei halua luopua tai vaihtaa hyvää kumppania.

Hyvä niin. Hyvät kumppanit ansaitsevat toisensa.

Vierailija
327/2361 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihana ilmoitus! Nyt joku löytämään tämä mies. Itse oon jo varattu, mutta naiset nyt! Älkää roikkuko aikuisissa lapsissanne vaan antakaa mennä! Eläkää. Löytyy vielä vaikka mitä uutta hienoa. Onnea metsälle, mies.

Vierailija
328/2361 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan niitä löytyy Suomestakin, mutta haluatko asua sellaisen kukkamekkoon pukeutuvan, isokokoisen, punasankaisiin silmälaseihin sonnustauneen naisen kanssa? Lisäksi joka kuukausi nainen leikkaa pirteän ja oranssin lyhyen mallin tukan. ... Sitä minäkin, ulkomailta löydät jotain oikeasti kiinnostavaa.

Vierailija
329/2361 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan niitä löytyy Suomestakin, mutta haluatko asua sellaisen kukkamekkoon pukeutuvan, isokokoisen, punasankaisiin silmälaseihin sonnustauneen naisen kanssa? Lisäksi joka kuukausi nainen leikkaa pirteän ja oranssin lyhyen mallin tukan. ... Sitä minäkin, ulkomailta löydät jotain oikeasti kiinnostavaa.

Sellainen pirteä polkkatukka on oikein kiva, ja kukkamekon kanssa polvisukat tosi mukavat jalassa.

Vierailija
330/2361 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Woke-paska pilannu kaiken.

Vierailija
331/2361 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin kohta viisikymppisenä miehenä haluan parisuhteen ja koko paketin. Uusia lapsia en lähde enää tekemään ja vanhat lentävät kohta pesästä. En näe parisuhdetta niin ankeana, mitä tässä on esitetty, vaan päinvastoin elämää rikastuttavana.

Vierailija
332/2361 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuullostaa itsekkäältä, minä, minä, minun tarpeet. Mies haluaa poimia vaan rusinat pullasta ja sitten äkkiä omaan kotiin.

No mutta, mitä ideaa olisi alkaa muiden tarpeiden mukaan elämään? Ja saahan niin halutessaan tehdä kuka vain, enemmän tätä varmaan naiset harrastavat.

Mutta kun asiat ovat hyvin, niin miksipä sitä naista kotiinsa asumaan ottaisi. Ja mihin se nainenkaan sitä miestä nyt niin koko ajan tarvitsisi?

Vierailija
333/2361 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niiltä miehiltä puuttuu tunteet. Kun iän myötä seksuaalivietti hälvenee, niin jäljelle ei jää mitään positiivista parisuhteen rakennuspalikoiksi.

Sit pitää osata puhua myös järjellä. Pitää olla kiinnostunut samankaltaisista asioista, että juttu toimisi.

Vierailija
334/2361 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP-kysymykseen palatakseni:

Vanhempia miehiä ei enää paneta ihan koko ajan ja siksi ne ei tarvitse kotiinsa omaa vaki-naista. Niin alkukantaiselta kuin tämä kuulostaakin, siinä saattaa olla vinha perä.

Näinhän se taitaa olla.

Joskus saattaa olla hauska tapailla jotakuta naista, mutta ei enää edes viikottain.

Joku FWB -suhde omanikäiseen naiseen olisi paras vaihtoehto, jos nyt ero tulisi. Voisi tavata ehkä pari kertaa kuussa, viettää hauska ilta yhdessä, jonka jälkeen hyvää seksiä. Nukkuisimme sylikkäin. Aamukahvien jälkeen yhteisen ajan viettoa lounaaseen asti; vaikkapa kävelylenkki, piipahdus taidemuseossa tai -galleriassa, tai jotakin muuta virkistävää, jonka jälkeen kävisimme lounaalla jossakin kivassa paikassa. Iltapäivällä molemmilla alkaisi olla jo jotakin omaa tekemistä, joten lähtisimme eri teille.

Tuollainen suhde sopisi itsellenikin, mutta miksi sen pitää olla "FWB"? Miksi ei voi nimittää sitä vaikka seurusteluksi? FWB:stä tulee juuri se vaikutelma, että haluaa pidättää itsellään oikeuden tapailla muitakin, koska "mehän ollaan vaan ystäviä". Itse haluaisin sellaisen suhteen, jossa kummallakaan ei ole ketään muita kierroksessa, vaikka suhde ei muuten niin tiivis olisikaan.

N46

Moni mies tietää täsmälleen, miten mielenkiintoista on luovuttaa seksuaalisuutensa yhden naisen käyttöön vuosikausiksi. Nainen kehuu ystävilleen, miten seksi paranee vaan vuosien myötä ja mies pyörittelee henkisesti tuskasta päätään, ettei mikään voisi olla puuduttavampaa, kuin syödä samaa ruokaa joka päivä.

Kylläpä on tunnekylmää touhua.

Yhteinen kiva puuttuu, se tappaa ne tunteetkin. Pitää olla kiinnostunut toisen jutuista ja lähteä niihin mukaan jotenkin. Sitä kai naisetkin haluavat, eikö? Ja seksi nyt vaan on sellainen asia jossa pitää toinen kohdata.

Vierailija
335/2361 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkäslaiset vaatteet ja tukka herraa kiinnostavat?

Vierailija
336/2361 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuullostaa itsekkäältä, minä, minä, minun tarpeet. Mies haluaa poimia vaan rusinat pullasta ja sitten äkkiä omaan kotiin.

No mutta, mitä ideaa olisi alkaa muiden tarpeiden mukaan elämään? Ja saahan niin halutessaan tehdä kuka vain, enemmän tätä varmaan naiset harrastavat.

Mutta kun asiat ovat hyvin, niin miksipä sitä naista kotiinsa asumaan ottaisi. Ja mihin se nainenkaan sitä miestä nyt niin koko ajan tarvitsisi?

Pariskunnat yleensä rapsuttavat toistensa selkiä. Siksihän parisuhteissa kai ollaan. Jos haluu saada on pakko antaa.

337/2361 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 44-vuotias mies, parisuhteessa.

Jos ja kun tämä parisuhde päättyy, en todellakaan etsi uutta naista tilalle. Panos/tuotto ei ole sillä tasolla kuin sen pitäisi olla.

Olisitko juuri Sinä sellainen poikkeus? Tuskin, koska olet eronnut.

Lähdetkö siitä ajatuksesta, että ero on aina naisen syy ?

Niin se ei todellakaan aina ole

Vierailija
338/2361 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niiltä miehiltä puuttuu tunteet. Kun iän myötä seksuaalivietti hälvenee, niin jäljelle ei jää mitään positiivista parisuhteen rakennuspalikoiksi.

Kannattaa kuitenkin muistaa, että se on suurimmaksi osaksi nainen, joka jättää miehen kuin päinvastoin. Täälläkin on monia aloituksia naisilta, jotka kertovat että tuntevat lähinnä vihaa miestään kohtaan, jos jotain. Että keneltähän ne tunteet puuttuvat? 

Vierailija
339/2361 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa kuitenkin muistaa, että se on suurimmaksi osaksi nainen, joka jättää miehen kuin päinvastoin. Täälläkin on monia aloituksia naisilta, jotka kertovat että tuntevat lähinnä vihaa miestään kohtaan, jos jotain. Että keneltähän ne tunteet puuttuvat? 

Kyllä siinä on kuule paljonkin naisella tunteita kun mies sikailee, vonkaa, ryyppää, rellestää, ei kanna vastuuta kotitöistä yms.

Vierailija
340/2361 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet on seonneet tähän taso-paskaan ja kuvittelevat, että voivat poimia rusinat pullasta ja pokata kauniita naisia vain seksintarpeeseensa, koska DiCapriokin voi.

Heidän pitäisi ymmärtää, että kyllä tavismiehelle paras tae seksistä on se oma vakituinen mamma kainalossa.

Nyt puhut palturia, parisuhde ei ole tae seksistä.

On se kuitenkin paras tae. 

Tätä voi olla vaikeaa käsittää, mutta mies saattaa usein saada seksiä enemmän sinkkuna.

Itse naisena ja yh-äitinä sain sinkkuvuosina suunnilleen samanverran seksiä kuin nyt parisuhteessa, ehkä vähän enemmänkin. Haluaisin enemmän mutta minkäs teet kun viiskymppinen kumppani ei anna enempää ja oon suhteessa monogaminen.