Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vanhusten piikana

Vierailija
01.05.2022 |

Meillä appivanhemmat asuu naapurissa ja he ovat jo siinä kunnossa, että mieheni kanssa joudutaan hoitamaan kauppakäynnit ym asiat heidän puolestaan.Tajusin juuri ettei koskaan ole kysyneet kuinka korvata meille tämä apu, mutta se nyt sinänsä ei ole tarpeen ja jos edes kiitoksen joskus saisi, riittäisi.Anoppi on ikävä ihminen eikä tule toimeen kenenkään kanssa ja minutkin vuosikausia haukkunut kaikille eli kivahan tälläistä on passata ilmaiseksi.Minut on testamentissa kirjattu ulos ja mieheni myös saa vain lakiosan, käytännössä omaisuus on kiinteistö ja se menee toiselle sisarukselle.Eli me palvellaan ilmaiseksi ja nyt alkaa tuntua ettei jaksa edes omia asioita hoitaa, niin piti avautua tänne jos vaikka helpottaa.

Kommentit (268)

Vierailija
161/268 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa selvinnyt tässä ketjussa ainakin se, että vanhuksen voi jättää heitteille useimpien mielestä ja näinhän niitä näkyy olevan jätettykin.
Jokainen tyylillään, mutta kyllä jokaiselle kuuluu ihmisarvoinen elämä.
Ap

Tässä on monet kyllä esittäneet ihan yltiöpäisen jyrkkiä mielipiteitä, mutta olet joitain aivan hyviäkin kommentteja saanut.

Jotenkin minusta kuulostaa, ettet halua niitä kuulla etkä miettiä, miten tilannetta korjata.

Vierailija
162/268 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas näitä valittajia jotka valittaa kun heille ollaan pahoja.
Mutta mitään ei olla itse muuttamassa vaan jäädään siihen shittiin vaikka voitaisiin itse vaikuttaa asiaan ja katkaista välit.
Plaaaah

Kaltaisesi on ymmärrettävästi helppo katkoa välit ihan kaikkiin, kun ei niitä ole koskaa pystynyt edes luomaan.
Normaalilla ihmisellä on tunteita vanhempiaan kohtaan, vaikka heistä olisi tullut rasitteita vanhemmalla iällä.  Siksi halutaan hoitaa asiat inhimillisesti ja tahdikkaasti, niin että asialliset välit pysyvät. Normaalisti sitä menee rakkaudesta naimisiin, vaikkei mieleistä anoppia saisikaan, mutta silti pyritään tulemaan toimeen, koska kyse on kuitenkin toiselle tärkeästä ja rakkaasta ihmisestä. 
Mutta jos on elänyt aina tunnekylmyydessä niin tätä ei tietysti ymmärrä. 

Normaali ihminen on aikuinen eikä enää lapsi, jonka elämästä vanhemmat saavat päättää. Normaali ihminen - aikuisena - osaa asettaa vanhemmilleen rajat. Normaali ihminen osaa keskustella aikuisen tavalla niiden kanssa, jotka apua tarvitsevat, sekä niiden kanssa, joiden pitäisi apua antaa. Tässä aloittajan tapauksessa on kaksi ihmistä, joiden pitäisi olla ensisijaisesti auttajina: aloittajan mies sekä hänen sisaruksensa. Ymmärrän hyvin sen , että koska aloittajan mies on yrittäjä, he pariskuntana puhaltavat samaan hiileen. Se ei kuitenkaan tarkoita, että aloittajan mies nakittaa kaiken vastuun omista vanhemmistaan aloittajalle. Aloittajan mies yhdessä sisaruksensa kanssa sopii, miten he kaksi jakavat hoitovastuun iäkkäistä vanhemmistaan. Sen jälkeen aloittajan mies yhdessä aloittajan kanssa sopii, miten heidän perheessään tehdään työnjako. 

Kyllähän minäkin voisin edellyttää, että äidilläni kävisi 5 kertaa päivässä seuraneiti, kolme kertaa viikossa vietäisiin teatteriin ja vaikka mitä, jos sen kaiken tekisi joku muu kuin minä eikä mun tarvitsisi edes maksaa siitä mitään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/268 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta mitään ei olla itse muuttamassa vaan jäädään siihen shittiin vaikka voitaisiin itse vaikuttaa asiaan ja katkaista välit.
Plaaaah

Katkaista välit apua tarvitseviin sairaisiin vanhuksiin?
Ovat kuitenkin läheisiä ihmisiä eikä mitä tahansa randomtyyppiä.

Voi hyvää päivää.
Niin VOI TODELLAKIN TEHDÄ. KATKAISE VÄLIT!
Olkoon vaikka itse paavi jos se kohtelee huonosti niin katkaise välit jos mikään muu ei auta.
T. isäänsä 3v sitten välinsä katkaissut

Toivottavasti saat apua ongelmiisi.

Etkö sinä ole mt-ongelainen, jos siedät mitä vain ja kehoitat muitakin siihen.

Toivottavasti sinä saat apua itsellesi ja pystyt keräämään sellaisen itsekunnioituksen, että pystyt odottamaan, että sinua kunnioitetaan ja kohdellaan asiallisesti, reilusti ja hyvin.

Kunnioittavasti!

Siihen asti en voi kuin toivoa voimia sinulle, että kestä sitä kaikkea ikävää mitä muut sinulle tarjoavat. Olet todella sekaisin.

Vierailija
164/268 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa selvinnyt tässä ketjussa ainakin se, että vanhuksen voi jättää heitteille useimpien mielestä ja näinhän niitä näkyy olevan jätettykin.
Ap

Tässä on monet kyllä esittäneet ihan yltiöpäisen jyrkkiä mielipiteitä, mutta olet joitain aivan hyviäkin kommentteja saanut.
Jotenkin minusta kuulostaa, ettet halua niitä kuulla etkä miettiä, miten tilannetta korjata.

Kyllä tosiaan on parit hyvät neuvot saanutkin täällä ja en ole väittänyt etten muuta mitään, mutta toisaalta kätemme on sidotut niin kauan, kun vanhukset ovat oikeustoimikelpoisia ja päättävät itse asioistaan.
Ap

Vierailija
165/268 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Älä valita sitten vaan niele kaikki mitä sinulle tarjotaan ja kiitä päälle jos et ole valmis mitään muuttamaan

Vierailija
166/268 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Plaaaah

Voi hyvää päivää.
Olkoon vaikka itse paavi jos se kohtelee huonosti niin katkaise välit jos mikään muu ei auta.

Toivottavasti sinä saat apua itsellesi ja pystyt keräämään sellaisen itsekunnioituksen, että pystyt odottamaan, että sinua kunnioitetaan ja kohdellaan asiallisesti, reilusti ja hyvin.
Kunnioittavasti!
Siihen asti en voi kuin toivoa voimia sinulle, että kestä sitä kaikkea ikävää mitä muut sinulle tarjoavat. Olet todella sekaisin.

Sinä meuhkaat nyt täällä ja kuvittelet, että kaikki vastaajat ovat ap...

Vierailija
167/268 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Plaaaah

KALTAISESI ON YMMÄRRETTÄVÄSTI HELPPO KATKOA VÄLIT ihan kaikkiin, kun ei niitä ole koskaa pystynyt edes luomaan.
NORMAALILLA IHMISELLÄ ON TUNTEITA VANHEMPIAAN KOHTAAN, vaikka heistä olisi tullut rasitteita vanhemmalla iällä.  Siksi halutaan hoitaa asiat inhimillisesti ja tahdikkaasti, niin että asialliset välit pysyvät. Normaalisti sitä menee rakkaudesta naimisiin, vaikkei mieleistä anoppia saisikaan, mutta silti pyritään tulemaan toimeen, koska kyse on kuitenkin toiselle tärkeästä ja rakkaasta ihmisestä. 
Mutta jos on elänyt aina tunnekylmyydessä niin tätä ei tietysti ymmärrä. 

Nyt höpö höpö.
Et tiedä minusta mitään.
Nuo ei ole normaalit vanhemmat eikä välit. Silloin tilanne olisi aivan eri jos olisi normaalista kyse.
Nyt puhutaan aloittajan isovanhemmista.
Ainahan vanhempiin on tunteita vaikka he olisi ikäviä sinua kohtaan, mutta ei se tarkoita sitä, etteikö välejä pystyisi katkomaan jos tarve vaatii eikä mikään muu auta.
Tuo on sairasta selitellä ja tukea tuollaiseen aloittajan kertomaan tilanteeseen jäämiseen.
(Alkua pidemmällä en viitsinyt edes lukea viestiäsi.)

Aloittajan isovanhemmat ei kuulu tähän ketjuun millään tapaa...

Huoh joku besserwisser linjoilla

Tuskin aloittaja olisi missään tekemisissä tuollaisen tilanteen kanssa jos miehensä ei olisi tekemisissä vanhempiensa kanssa.

Viesti oli osoitettu ap + miehelle.

Mutta hienosti löysit punaisen langan, sen keskiössä olevan idean.

Vierailija
168/268 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. S-Marketista voi tilata tuotteet heidän kotiinsa ja heidän palkkaamansa avustaja laittaa tuotteet paikoilleen, kokkaa ja siivoaa heillä. Avustaja voi myös tilata ruoat. :) 

Vierailija
169/268 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kyllä tosiaan on parit hyvät neuvot saanutkin täällä ja en ole väittänyt etten muuta mitään, mutta toisaalta kätemme on sidotut niin kauan, kun vanhukset ovat oikeustoimikelpoisia ja päättävät itse asioistaan.
Ap

Nro 123: Tehkää miehesi kanssa lista kaikista asioista, joista appivanhempiesi pitää suoriutua joko ilman apua tai autettuna. Merkitkää listaan ne asiat, joista eivät selviä ilman apua. Sen jälkeen miehesi lähettää listan avuntarpeesta siskolleen/veljelleen vaikka sähköpostina ja sopivat jonkun päivän, jolloin puhuvat asiasta puhelimessa. Ja sen puhelun aikana jakavat nuo asiat puoliksi eli kumpi vastaa mistäkin asiasta. Jos kiinteistö, jossa vanhukset asuvat, on testamentattu sisarukselle, kaikki siihen liittyvä kunnossapito on automaattisesti sisaruksen hommia. Kysehän on hänen tulevasta kiinteistöstään. Mutta muut asiat, jotka liittyvät vain appivanhempiisi, jaetaan puoliksi. 

Vierailija
170/268 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Olet nyt sivuuttanut neuvon, että miehesi keskustelisi sisarustensa kanssa vastuiden epätasaisesta jakautumisesta ja että sinä et teistä kahdesta olisi päävastuussa miehesi vanhemmista. Yrittäjyys on teko syy ja oman vastuun välttelyä. Jos se vie niin paljon aikaa, ettei sitä muuhun jää, kannattaa miettiä omaa arvojärjestystään.

Vierailija
171/268 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ninenomaan silloinhan te voitte poistua takaviistoon vasemmalle kun ovat oikeustoimikelpoisia.

Ettehän te silloin pihalla olevia vanhuksia heitteille jätä.

Voi elämän kevät. Ilmoitus sossuun ja häipykää.

Vierailija
172/268 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ei ne ole sidotut. Itse te ne sidotte. Teitä ei pakota kukaan auttamaan. Se on yhteiskunnan tehtävä auttaa.

Olette mielenne vanki, miehesi kanssa ja samalla huonon kohtelun vanki.

Mutta jos sitä haluatte niin me toivotaan sitä teille lisään mitä haluatte.

Vierailija
173/268 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Plaaaah

Voi hyvää päivää.

Anna osoitteesi niin pääset isäni seuraavaksi uhriksi!

Vierailija
174/268 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi vain pelkkä lakiosa miehellesi? Ei ole ok. Tämä pitäisi nostaa nyt pöydälle. Kysyä suoraan vanhemmilta, että vaikka tietysti vanhempia haluaa auttaa, niin miksi on tehty erillinen testamentti tähän malliin.
Minä kyllä kysyisin vanhemmiltani vastaavassa tilanteessa, vaikken joutuisi auttamaan edes erityisesti. Mielestäni olemme veljeni kanssa joka suhteessa samalla viivalla, tapaamme yhtä paljon, tulemme toimeen jne. Oikeastaan veljen kanssa on vaikeampaa, koska vaimonsa on hieman haastava, mutta yhtä kaikki mielestäni ei olisi mitään perustetta asettaa jompaa kumpaa edelle.

Testamentti on tehty vuosia sitten ja silloin se tuntui ihan järkevälle, mutta nyt tilanne muuttunut, mitä ei silloin osannut ajatella.
Eikä sitä ole tarkoitus varmaan muuttaakaan ja se ei ole ongelma, mutta tulipa vaan mieleen tässä miettiessä kuinka nämä tehtävät jakaantuu.
Ongelma ratkeaisi helposti, kun maksaisivat tosiaan vaikka vähän bensakuluja ettei tule tunne ilmaista avusta ja palkkana haukkuminen.

Uuden testamentin voi tehdä vaikka joka päivä. Uusi kumoaa aina edellisen.

Muistisairas ei välttämättä voi, hänellä lääkärin pitää todeta, että hän ymmärtää ja on kykenevä tekemään sen testamentin.

Vierailija
175/268 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Plaaaah

Voi hyvää päivää.

Kunnioittavasti!

Ensinnäkin

A) en meuhkaa
B) tämä on Suomen suosituin keskustelupalsta ja täällä on lukemattomia muitakin kirjoittajia kuin minä
C) luulet typeränä että vain minä kirjoitan/"meuhkaan" täällä
D) luulet että että minä luulen kaikkien olevan AP - en luule
E) sinä luulet kaikkien muiden luulevat että kaikki vastaajat olisivat AP

Huoh

Vierailija
176/268 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Plaaaah

Voi hyvää päivää.

Kunnioittavasti!

Ensinnäkin
A) en meuhkaa
B) tämä on Suomen suosituin keskustelupalsta ja täällä on lukemattomia muitakin kirjoittajia kuin minä
C) luulet typeränä että vain minä kirjoitan/"meuhkaan" täällä
D) luulet että että minä luulen kaikkien olevan AP - en luule
E) sinä luulet kaikkien muiden luulevat että kaikki vastaajat olisivat AP
Huoh

Joopa joo. Ihminen itse viimeisenä huomaa oman hoidon tarpeensa useinkin.

177/268 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei se toinen lapsi, joka saa isomman perinnön, voi hoitaa vanhempiensa juoksevia asioita? Jos hän asuu kaukana, hän voisi ostaa palvelut muualta.

Vierailija
178/268 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Plaaaah

Jos ne on niin sairaita niin miehen, perinnön saava, sisko voi autta heitä.

Vai onko lakiin kirjoitettu että JUURI ap+miehen pitäisi autta vanhuksia.

Vierailija
179/268 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Miksei se toinen lapsi, joka saa isomman perinnön, voi hoitaa vanhempiensa juoksevia asioita? Jos hän asuu kaukana, hän voisi ostaa palvelut muualta.

Raha yleensä esteenä vaikka haluakin olisi auttaa.

Vierailija
180/268 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Plaaaah

Voi hyvää päivää.

Miten ha,rhainen pitää oikeasti olle, ettei ymmärrä, että maqailmassa on oikeasti sairaita ihmisiä - sinun lisäksi.

Ihmisiä, jotka hyvä.ksikä.yttää lapsia, rais.kaa, hak.kaa, pii.naa, vainoo...

Toivottavati sinä saa apua ongelmiisi.