Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhusten piikana

Vierailija
01.05.2022 |

Meillä appivanhemmat asuu naapurissa ja he ovat jo siinä kunnossa, että mieheni kanssa joudutaan hoitamaan kauppakäynnit ym asiat heidän puolestaan.Tajusin juuri ettei koskaan ole kysyneet kuinka korvata meille tämä apu, mutta se nyt sinänsä ei ole tarpeen ja jos edes kiitoksen joskus saisi, riittäisi.Anoppi on ikävä ihminen eikä tule toimeen kenenkään kanssa ja minutkin vuosikausia haukkunut kaikille eli kivahan tälläistä on passata ilmaiseksi.Minut on testamentissa kirjattu ulos ja mieheni myös saa vain lakiosan, käytännössä omaisuus on kiinteistö ja se menee toiselle sisarukselle.Eli me palvellaan ilmaiseksi ja nyt alkaa tuntua ettei jaksa edes omia asioita hoitaa, niin piti avautua tänne jos vaikka helpottaa.

Kommentit (268)

Vierailija
181/268 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyllä vanhusten vaatimukset voivat olla aivan rajattomia.

Olen 60+ ja juuri kertonut 80+ äidilleni diagnoosistani (krooninen sairaus, vammauttava), niin hänen kommenttinsa siihen oli vain että hän niin haluaisi että muutan hänen luokseen häntä vähän hoitamaan.

Juu siis jättäisin 70+ sydänsairaan mieheni ja elämäni Ruotsissa ja muuttaisin hänen piiakseen tuosta vain?

Eikä ole mistään muistisairaudesta tai dementiasta kyse. Hän on vain niin... hmm... itsekäs.

Minua kohteli kaltoin koko lapsuuden ja nuoruuden ja ilkeily on jatkunut aina aikuisuuteni ajankin.

Miksi ihmeessä enää uhraisin omasta elämästäni yhtään mitään?

Vierailija
182/268 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas näitä valittajia jotka valittaa kun heille ollaan pahoja.
Mutta mitään ei olla itse muuttamassa vaan jäädään siihen shittiin vaikka voitaisiin itse vaikuttaa asiaan ja katkaista välit.
Plaaaah

Katkaista välit apua tarvitseviin sairaisiin vanhuksiin?
Ovat kuitenkin läheisiä ihmisiä eikä mitä tahansa randomtyyppiä.

Voi hyvää päivää.
Niin VOI TODELLAKIN TEHDÄ. KATKAISE VÄLIT!
Olkoon vaikka itse paavi jos se kohtelee huonosti niin katkaise välit jos mikään muu ei auta.
T. isäänsä 3v sitten välinsä katkaissut

Toivottavasti saat apua ongelmiisi.

Etkö sinä ole mt-ongelainen, jos siedät mitä vain ja kehoitat muitakin siihen.
Toivottavasti sinä saat apua itsellesi ja pystyt keräämään sellaisen itsekunnioituksen, että pystyt odottamaan, että sinua kunnioitetaan ja kohdellaan asiallisesti, reilusti ja hyvin.
Kunnioittavasti!
Siihen asti en voi kuin toivoa voimia sinulle, että kestä sitä kaikkea ikävää mitä muut sinulle tarjoavat. Olet todella sekaisin.

Sinä meuhkaat nyt täällä ja kuvittelet, että kaikki vastaajat ovat ap...

Ei kukaan ole kuvitellut.

Mutta sinä ainakin olet ap, sillähän sinä meuhkkaat ja suutuit, kun paljastuit.

Oletko sinä = ap oikeasti siis kirjoittanut täällä nämä vastustavat viestit eli ne viestit, joissa haikutaan sairaiksi kaikki, jotka neuvovat vetäytymään tällaisten ilkeiden ihmisten, miehen vanhempien, läheltä.

Heh

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/268 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta mitään ei olla itse muuttamassa vaan jäädään siihen shittiin vaikka voitaisiin itse vaikuttaa asiaan ja katkaista välit.
Plaaaah

Voi hyvää päivää.
Olkoon vaikka itse paavi jos se kohtelee huonosti niin katkaise välit jos mikään muu ei auta.

Mitä pitää ihmiselle (simulle) tapahtua, että haukut ihmistä, joka on katkaissut omaan isäänsä välit.

Ajattelitko tyh_myyksis_säsi, että se tapahtuu kevein perustein. Ei. Siihen on varmasti painavat syyt.

Aloituksesta jo näemme, että saa olla melkoinen määrä ikävyyttä eikä aloittaja ole siltikään katkaisemassa välejä. Jotkut eivät katkaise vaikka olisi väkivaltaa yms. Napanuora on ja pysyy, kuten AP ja miehellä. Ja jos joku katkaisee niin siihen on tarvittu melkoinen määrä pa_haa tämän kertojan isän taholta.

Miten ihminen voi olla näin ymmärtämätön.

Onko sinulla yleensäkin vaikeuksia tajuta elämän realiteettaja ja sitä, että harvemmin hyvää ihmistä hylätään?

Hyvien ihmisten kanssa halutaan olla - ei hylätä!

Miten joku on näin ymmärtämätön? Vaikea käsittää.

Vierailija
184/268 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Plaaaah

Voi hyvää päivää.

Toivottavasti sinä saat apua itsellesi ja pystyt keräämään sellaisen itsekunnioituksen, että pystyt odottamaan, että sinua kunnioitetaan ja kohdellaan asiallisesti, reilusti ja hyvin.
Kunnioittavasti!
Siihen asti en voi kuin toivoa voimia sinulle, että kestä sitä kaikkea ikävää mitä muut sinulle tarjoavat. Olet todella sekaisin.

Ei kukaan ole kuvitellut.
Mutta sinä ainakin olet ap, sillähän sinä meuhkkaat ja suutuit, kun paljastuit.
Oletko sinä = ap oikeasti siis kirjoittanut täällä nämä vastustavat viestit eli ne viestit, joissa haikutaan sairaiksi kaikki, jotka neuvovat vetäytymään tällaisten ilkeiden ihmisten, miehen vanhempien, läheltä.
Heh

Ap ei taida olla niitä penaalin terävämpiä kyniä jo aloituksenkaan perusteellä, eikä miehensä.

Vierailija
185/268 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos se ärsyttää, niin lopettakaa auttaminen.

Olen kaiketi vastuuntuntoinen tyyppi, kun en voi jättää vanhuksia heitteille.
Miettikää omalle kohdalle miltä tuntuisi olla auton ja yksin.

No miksi sitten täällä itket, jos kerran olet niin vastuuntuntoinen. Kanna kaikessa rauhassa vastuusi valittamatta, kun kerran niin haluat tehdä. Ulkokultaista!

Vierailija
186/268 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olette tuollaiseen suostuneet alun alkaen? Jos anoppi haukkuu ym., niin en minä kyllä tekisi mitään palveluksia korvauksella tai ilman.

Tämä.
Meillä alkaa tämä olla ajankohtaista. Anoppi ei oikein enää pärjää itsekseen, hänen lapsistaan vain mun mies asuu samalla paikkakunnalla. Loput satojen kilometrien päässä. Anoppi on ollut mua kohtaan ilkeä ja rajaton alusta asti. En koe velvollisuudekseni auttaa häntä, kun hänestä on ollut mulle vain harmia ja mielipahaa. Mieheni tekee pitkää päivää töissä ja pari kouluikäistä lastakin on, hänkään ei läheskään joka päivä ehdi.

Täysin kohtuuton en ole. 10 000 tuntihintaan voin viedä anopin käymään apteekissa tms. Kunhan ei puhu mulle mitään ja istuu kiltisti takapenkillä.

Vierailija
187/268 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Plaaaah

Kaltaisesi on ymmärrettävästi helppo katkoa välit ihan kaikkiin, kun ei niitä ole koskaa pystynyt edes luomaan.
Normaalilla ihmisellä on tunteita vanhempiaan kohtaan, vaikka heistä olisi tullut rasitteita vanhemmalla iällä.  Siksi halutaan hoitaa asiat inhimillisesti ja tahdikkaasti, niin että asialliset välit pysyvät. Normaalisti sitä menee rakkaudesta naimisiin, vaikkei mieleistä anoppia saisikaan, mutta silti pyritään tulemaan toimeen, koska kyse on kuitenkin toiselle tärkeästä ja rakkaasta ihmisestä.
Mutta jos on elänyt aina tunnekylmyydessä niin tätä ei tietysti ymmärrä. 

No niin, lapset päiväunille.

Käsittämätön aivopieru sinulta. 

Ei kukaan ilkeisiin ihmisiin halua pitää välejä "tahdikkaasti" ja "asiallisesti". Eikä tarvitse!

Ty pe rys suoraan sanottuna.

Miten voi joku olla näin pihalla, että peilaa omia kokemuksia niihin kokemuksiin, joissa vanhemmat ovat oikeasti olleet pahoja. Onko sulla jotenkin kapea putkinäkokokemus elämästä. Täällä kun satuu olemaan oikeasti pahoja ihmisiä.

Ne rais kaa, hakkaa, kiusaa ja ne on meidän vanhempia, isiä, äitejä, setiä...

Harvemmin ihmisiin syyttä katkaistaan välit ja hyviä ihmisiä harvemmin hylätään. Eikä sun logiikkakaan tätä kerro ja väännä aivoillesi ymmäerrettävään muotoon.

Mutta, jos on elänyt akvaariossa niin tätä ei ymmärrrä eikä järkikään/uutisetkaan riitä kertomaan, että kaikki ihmisset eivät ole hyviä eikä kaikkiin tarvitse pitää (väkisin) yhteyttä, oli ne sitten vaikka omia vanhempia.

Luulitko olevasi jotenkin sivistynyt, fiksu ja elämänkokemusta omaava kirjoittaja . Hah, kaikkea muuta. Sivistys huuti poissaoloaan.

Vierailija
188/268 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Plaaaah

KALTAISESI ON YMMÄRRETTÄVÄSTI HELPPO KATKOA VÄLIT ihan kaikkiin, kun ei niitä ole koskaa pystynyt edes luomaan.
NORMAALILLA IHMISELLÄ ON TUNTEITA VANHEMPIAAN KOHTAAN, vaikka heistä olisi tullut rasitteita vanhemmalla iällä.  Siksi halutaan hoitaa asiat inhimillisesti ja tahdikkaasti, niin että asialliset välit pysyvät. Normaalisti sitä menee rakkaudesta naimisiin, vaikkei mieleistä anoppia saisikaan, mutta silti pyritään tulemaan toimeen, koska kyse on kuitenkin toiselle tärkeästä ja rakkaasta ihmisestä. 
Mutta jos on elänyt aina tunnekylmyydessä niin tätä ei tietysti ymmärrä. 

Nyt höpö höpö.
Et tiedä minusta mitään.
Nuo ei ole normaalit vanhemmat eikä välit. Silloin tilanne olisi aivan eri jos olisi normaalista kyse.
Nyt puhutaan aloittajan MIEHEN isovanhemmista.
Ainahan vanhempiin on tunteita vaikka he olisi ikäviä sinua kohtaan, mutta ei se tarkoita sitä, etteikö välejä pystyisi katkomaan jos tarve vaatii eikä mikään muu auta.
Tuo on sairasta selitellä ja tukea tuollaiseen aloittajan kertomaan tilanteeseen jäämiseen.
(Alkua pidemmällä en viitsinyt edes lukea viestiäsi.)

Aloittajan isovanhemmat ei kuulu tähän ketjuun millään tapaa...

Oletko tyytyväinen korjaukseen niin ymmärrät sinäkin mistä puhutaan.

Vierailija
189/268 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläiset voivat tilata ruoat itse kotiin ja maksaa kaupalle kuljetusmaksun.

Muistisairas lähes 90 vuotias ei kyllä pysty itse tilaamaan, kun ei pysty edes tavan puhelimessa hoitamaan asioitaan.
Ja kuljetusmaksu 26 pienestä eläkkeestä on paljon eli ei se nyt noin helppoa ole kuin ehdotat.
Ap

Meillä äiti ei kykene tekemään mitään tilauksia, koska kuulee huonosti, ei oikein pysty puhumaan puhelimessa ja on itse asiassa huonosti perillä siitäkin, mitä oikeastaan tarvitsee.
Kauppalista on tehtävä hänen kanssaan. Kyllä hän itse sen alustavasti tekee, mutta aina on neuvoteltava ja tutkittava, minkä verran tarvitaan esim. maitoa, kun listassa lukee vain "maitoa."
Minun sen on käytävä katsomassa kylppäristä, onko pesuaineita riittävästi, onko käsipyyhkeitä (kotisairaanhoitaja ja fyssari käyttävät), onko shampoota jne.
Käyn kaikki läpi, ja kyselen vielä, mitä muuta tarvitset. Samahan se sitten jo on, että käyn siellä kaupassakin.
Ja onhan se vähän niinkin, että on sitä minun äidille tehtävä ehdotuksiakin, että nyt olisi niitä hyviä mandariineja saatavilla ja mitä jos toisin eri merkkistä jugurttia ja vien välillä sellaistakin hyvää mitä vain näen sitten kaupassa. Ei tällä tavalla voi toimia minkään kaupan ruokatoimittajan kanssa. Hän tuo vain tasan sen mitä listassa on. Lisäksi onhan sitä ostettava muutakin kuin ruokaa.
Eli tuo kuljetuspalvelu on vähän kaksipiippuinen juttu, ainahan ei voi tietää onko kaupassa juuri sitä mitä halutaan. Voi joutua käymään toisessakin kaupassa hakemassa jotain.
Eikä vanha ihminen ole enää edes tietoinen siitä, mitä uusia tuotteita kaupassa olisi tarjolla, ellei joku niistä hänelle kerro.
Joutuu sitä ostamaan vielä vaatettakin, kukahan muu se kävisi uuden yöpaidan tai alushousuja ostamassa vanhukselle jne.
Ja niin monessa muussakin asiassa sitä joutuu olemaan apuna, ei kaikkea voi mikään kunnan tai muun instanssin ihminen käydä hoitamassa.
Elämä on kirjavaa. Kuinkahan monet kerrat tässä on saanut olla hoitamassa asioita niin isännöitsijän kuin pankin kuin Kelan virkailijoiden kanssa, aina jotain. Saati kuulolaitteiden ja silmälasien kanssa vekslaamiset... Hoh hoijaa.
Itsekin alkaa tässä ikää kertymään, mutta ei auta jäädä lepäilemään.

Vierailija
190/268 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa selvinnyt tässä ketjussa ainakin se, että vanhuksen voi jättää heitteille useimpien mielestä ja näinhän niitä näkyy olevan jätettykin.
Jokainen tyylillään, mutta kyllä jokaiselle kuuluu ihmisarvoinen elämä.
Ap

Tässä on monet kyllä esittäneet ihan yltiöpäisen jyrkkiä mielipiteitä, mutta olet joitain aivan hyviäkin kommentteja saanut.
Jotenkin minusta kuulostaa, ettet halua niitä kuulla etkä miettiä, miten tilannetta korjata.

Kyllä tosiaan on parit hyvät neuvot saanutkin täällä ja en ole väittänyt etten muuta mitään, mutta toisaalta kätemme on sidotut niin kauan, kun vanhukset ovat oikeustoimikelpoisia ja päättävät itse asioistaan.
Ap

Sinäkin olet oikeustoimikelpoinen ja päätät asioistasi. Ei sun tarvi olla vanhuksen kusitolppana jos päätät niin.

Vierailija
191/268 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi, että hyvä ketju saa tälläisen hullun kirjoittajan tänne raivoamaan, mutta ehkä ne voi jättää lukematta välistä.

Iäkkäiden hoito on vuosia ollut vähintään sekavaa ja nythän suuntaus on ollut kotihoito, missä muistisairaita lukitaan kotiinsa ja liikuntakyvyttömiä käydään nostamassa pesulle pari kertaa päivässä.
Ihmiset yksin kyyhöttää kotonaan ja ainoa kontakti ulkopuoliseen maailmaan on kotihoito.
Toisilla ei ole lapsia tai sukua ym läheisiä käymään ha osan on suku hylännyt, kuten täälläkin moni on kehoittanut vanhuksia hylkäämään, kun ovat hankalia.
Toivottavasti itse ei vanhana tarvitse kitua vaan pääsisi pois kunnialla.

Vierailija
192/268 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Plaaaah

Voi hyvää päivää.

Kunnioittavasti!

Ensinnäkin
A) en meuhkaa
B) tämä on Suomen suosituin keskustelupalsta ja täällä on lukemattomia muitakin kirjoittajia kuin minä
C) luulet typeränä että vain minä kirjoitan/"meuhkaan" täällä
D) luulet että että minä luulen kaikkien olevan AP - en luule
E) sinä luulet kaikkien muiden luulevat että kaikki vastaajat olisivat AP
Huoh

Joopa joo. Ihminen itse viimeisenä huomaa oman hoidon tarpeensa useinkin.

Koskee juuri sinua. Olet sairaudentunnoton.

Vierailija
193/268 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on saatavilla kaikille vanhuksille kodin hoito palvelut! Ostopalveluna siivous. Kauppa kassi. Mitä kodinhoitajat tekee käy vanhuksen luonna,jakaa lääkeet. 1 kerta viikossa kylvettää. Tarivtaessa vie roskat,jos vanhus ei kykene itse viemän. Tuo apteekista lääkeet ,tena vaipat vanhuksen laskuun. Kuin on saatavilla ranneke ja siihen laite .Napia painaa rannekessa ja laitesta vastatan heti. Tosin kaikki maksaa. Mutta vanhuksen rahoista kyse. Ei sitä jääkö perintöä! Lisäksi on 1 kerta viikko toiminta kerho. Johon voi hakeutua sosialiviraston kautta .vanhuspuolen yksiköstä saa kaiki nevot ja apu. Hakevat koti ja tuovat tosin se maksaa. Alkava dementia ja alzmer. Vanhus nimenoman naiset. Akresivisia,pahan puhujia, Kuuluu tautin.Lääktyksellä saadaan kurin.Joten käytäkää vanhuksien rahat vanhuksin.Eikä ajatellen perintöä! Jos vanhuksella ei rahaa,saadan raha sosiaaliviraston kautta anoten .ei kelasta!Moni valitaa ilmasiksi autaa,Mutta salaa nostaa omaishoitajan tuet. Ne eivät omaiselle ole tulosidonnaisia.Kukan ei tarksta käykö joku oikeasti vanhuksen luona.Vai nostaako vain rahat.Käytäen apuna hyvä sydämelisiä sukulaisia ystäviä ilmastyössä

Tiedän tämän ja tähän ollaan menossa, mutta tällä hetkellä vanhukset kieltäytyvät ehdottomasti maksullisesta avusta.
Olemme mieheni kanssa vastineet kartoitusta tilanteesta ja useampi kuukausi odotettu muistihoitaja tekemään sitä eikä kuulema kerkeä.
Ap

Ymmärrän hyvin sinua ap. On yleistä, että vanhukset kieltäytyvät maksullisista avuista. Onko se sitten pihiyttä vai mitä. Ärsyttävää joka tapauksessa.

Vierailija
194/268 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Plaaaah

Voi hyvää päivää.

Kunnioittavasti!

Ensinnäkin
A) en meuhkaa
B) tämä on Suomen suosituin keskustelupalsta ja täällä on lukemattomia muitakin kirjoittajia kuin minä
Huoh

Menikö yli hilsee, selkeä viesti. Ja todennäköinen.

Vierailija
195/268 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmi, että hyvä ketju saa tälläisen hullun kirjoittajan tänne raivoamaan, mutta ehkä ne voi jättää lukematta välistä.
Iäkkäiden hoito on vuosia ollut vähintään sekavaa ja nythän suuntaus on ollut kotihoito, missä muistisairaita lukitaan kotiinsa ja liikuntakyvyttömiä käydään nostamassa pesulle pari kertaa päivässä.
Ihmiset yksin kyyhöttää kotonaan ja ainoa kontakti ulkopuoliseen maailmaan on kotihoito.
Toisilla ei ole lapsia tai sukua ym läheisiä käymään ha osan on suku hylännyt, kuten täälläkin moni on kehoittanut vanhuksia hylkäämään, kun ovat hankalia.

Et se sinäkään paljoa itseäsi kunnioita. Et ole sen arvoinenkaan toisaalta eli siinä mielessä ei vahinkoa ole tapahtunut. Ei tämä ole mikää hyvä ketju, ihan itse aiheutettu ongelma tällä aloittajalla + miehellä.

Jos tässä joku on hullu niin AP + tukijat.

Asia on hyvin yksikertainen eli mikään pakko ei ole sietää huonoa kohtelua eikä piikana oloa eikä ilkeyttä ja lopuksi saada vaivanpalkaksi lakiosan. Jää siis nuolemaan näppejä perinnönkin suhteen. On teillä kannustuksen kohteet.

Kuka hakuaa eläänsä pahaa, vaikeutta ja ilkeitä hyväksikäyttäviä ihmisiä, jotka vielä perinnönkin jättää muualle. Ja kaiken tämän vapaaehtoisesti. No, näköjään osa.

Vaikea ymmärtää, mutta jatkakaa valitsemallanne, erittäin huonolla, tiellä ja kärsikää.

Olisiko narsismin uhri tai muuten ÄO vajavainen teillä.

Vierailija
196/268 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Plaaaah

Voi hyvää päivää.

Kunnioittavasti!

Ensinnäkin
A) en meuhkaa
Huoh

Et taida olla niitä välkyimpiä.

Ohis

Vierailija
197/268 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kyllä vanhusten vaatimukset voivat olla aivan rajattomia.
Olen 60+ ja juuri kertonut 80+ äidilleni diagnoosistani (krooninen sairaus, vammauttava), niin hänen kommenttinsa siihen oli vain että hän niin haluaisi että muutan hänen luokseen häntä vähän hoitamaan.
Juu siis jättäisin 70+ sydänsairaan mieheni ja elämäni Ruotsissa ja muuttaisin hänen piiakseen tuosta vain?
Eikä ole mistään muistisairaudesta tai dementiasta kyse. Hän on vain niin... hmm... itsekäs.
Minua kohteli kaltoin koko lapsuuden ja nuoruuden ja ilkeily on jatkunut aina aikuisuuteni ajankin.
Miksi ihmeessä enää uhraisin omasta elämästäni yhtään mitään?

Näinhän se joskus on, ei kaikki vanhat ihmiset ole sellaisia että ymmärtäisivät asioita muultakin kannalta kuin itsensä
Ei munkaan äiti ota mitenkään huomioon minun kuntoani, korkeintaan sanoo että voi voi. Ja alkaa samaan syssyyn valitella omaa oloaan. Ei hän näe sitä, että en minäkään ole enää nuori ja terve.
Kyllä siinä sellaista itsekkyyttäkin on nähtävissä, ei voi mitään. Äiti ihan hermostuu ja ikään kuin häiriintyy jos alan kertoa omasta vaivastani, pyrkii vain heti vaihtamaan puheenaihetta ja lähinnä omaan oloonsa.
Tähän pitää vain suhtautua. Kyllä se minunkin äiti haluaisi, että muuttaisin hänen luokseen.
No, aikanani kun jouduin lähtemään yön selkään pakoon väkivaltaista exääni ja menin äidille, niin äiti oli ihan suunniltaan, että tännekö meinaat tulla ja jäädä, mitä ihmisetkin sanoo! Isä eli vielä silloin ja sanoi äidille, että ajatko sinä lapsesi pois luotasi vai mitä meinaat? Minun piti sitten olla siellä kuin näkymätön ja kuulumaton ja mahdollisimman vähän häiritsevä, mutta mihin muualle olisin voinut mennä. Muutaman viikon jouduin siellä olemaan kunnes sain asunnon.
Nyt en kyllä sinne muuta, auttamassa käyn mutta en sinne muuta asumaan. En pahimmassa painajaisessakaan. Sitä alituista valittamista aina samoista vanhoista asioista ei kestä kuunnella.
Sen teen minkä voin, mutta on sitä oltava hiukan itsekäs itsekin.

Vierailija
198/268 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No höpöhöpö taas tällaiselle.

Vanhukset voi hoitaa aloittajan miehen sisko, joka saa perinnönkin.

Ihme tukemista ja ymmärrystä tuollaiseen alaoittajan ja miehen hyväksikäyttöön.

Vierailija
199/268 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa selvinnyt tässä ketjussa ainakin se, että vanhuksen voi jättää heitteille useimpien mielestä ja näinhän niitä näkyy olevan jätettykin.
Jokainen tyylillään, mutta kyllä jokaiselle kuuluu ihmisarvoinen elämä.
Ap

Tässä on monet kyllä esittäneet ihan yltiöpäisen jyrkkiä mielipiteitä, mutta olet joitain aivan hyviäkin kommentteja saanut.
Jotenkin minusta kuulostaa, ettet halua niitä kuulla etkä miettiä, miten tilannetta korjata.

Kyllä tosiaan on parit hyvät neuvot saanutkin täällä ja en ole väittänyt etten muuta mitään, mutta toisaalta kätemme on sidotut niin kauan, kun vanhukset ovat oikeustoimikelpoisia ja päättävät itse asioistaan.
Ap

Ninenomaan silloinhan te voitte poistua takaviistoon vasemmalle kun ovat oikeustoimikelpoisia.
Ettehän te silloin pihalla olevia vanhuksia heitteille jätä.
Voi elämän kevät. Ilmoitus sossuun ja häipykää.

Tervikiko tuossa ilmoittaa edes sossuun kun ovat oikeustoimkelpoisia ja päättävät asioistaan itse.

Voi vain häipyä.

Vierailija
200/268 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Tervikiko = tarviiko

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yksi