Vanhusten piikana
Meillä appivanhemmat asuu naapurissa ja he ovat jo siinä kunnossa, että mieheni kanssa joudutaan hoitamaan kauppakäynnit ym asiat heidän puolestaan.Tajusin juuri ettei koskaan ole kysyneet kuinka korvata meille tämä apu, mutta se nyt sinänsä ei ole tarpeen ja jos edes kiitoksen joskus saisi, riittäisi.Anoppi on ikävä ihminen eikä tule toimeen kenenkään kanssa ja minutkin vuosikausia haukkunut kaikille eli kivahan tälläistä on passata ilmaiseksi.Minut on testamentissa kirjattu ulos ja mieheni myös saa vain lakiosan, käytännössä omaisuus on kiinteistö ja se menee toiselle sisarukselle.Eli me palvellaan ilmaiseksi ja nyt alkaa tuntua ettei jaksa edes omia asioita hoitaa, niin piti avautua tänne jos vaikka helpottaa.
Kommentit (268)
Taas näitä valittajia jotka valittaa kun heille ollaan pahoja.
Mutta mitään ei olla itse muuttamassa vaan jäädään siihen shittiin vaikka voitaisiin itse vaikuttaa asiaan ja katkaista välit.
Plaaaah
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minut on testamentissa kirjattu ulos ja mieheni myös saa vain lakiosan, käytännössä omaisuus on kiinteistö ja se menee toiselle sisarukselle.Eli me palvellaan ilmaiseksi...
Miksi palvelette!
Kukas ei pakota!
Vai uhkaako joku puuk.ko kur.kul.la tekemään palveluksia?
Not!
Ihmetyttää nämä teidänlaiset marttyyrit:
- palvellaan vaikka ette saa kunnioitusta
- palvelette vaikka teille ollaan ilkeitä
- palvelette vaikka perintö menossa muualle
- palvelette vaikka perintö menee juuri sille VÄHITEN auttavalle
- palvelette vaikka saatte vain sontaa niskaan
- palveletta vaikka toiset käärii kiitosten, perinnön, kunnioituksen
- name it, etc, jne
IHMETTELEN KALTAISIANNE MART.TYY.RE.JÄ
Teidän on laitettu kyn.nys.ma.tok.si ja sitähän te olette, hyväksytte tämän ettekä poistu tästä "arvokkaasta pestistä nimeltä kyn.nys.mat.to"
Isovamhemmissa on vikaa, mutta yhtä paljon sitä on teissä.
Jäämällä/tekemällä hyväksytte kohtelun ja annatte jopa siunauksen sille. Ette siis omasta mielestännekään ole ansainneet enempää niin miksi kukaan antaisi enempää, kun vähälläkin antamisella pärjää teidän kanssa.
Sääli!
PALLO ON TEILLÄ.
Mitä meinaatte jatkaa?Kirjoituksesi on suorastaan nolo.
Sinä olet nolo jos et ymmärrä miltä näyttää kunnioittava toisen kohtelu.
Se ei ole ainakaan tuota miten aloittajaa kohdellaan.
AP, jäämällä teet itsestäsi aina uudestaan uhrin. Voit vaikuttaa elämääsi lähtemällä.
Noloa on jäädä.Minne pitäisi lähteä?
Voi hyvää päivää.
AP tapauksessa ei mihinkään KONKREETTISESTI vaan lähteä tarkoittaa lähteä suhteesta eli katkaista välit.
Oletteko te todella näin tyh mitä.
Huoh
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuttakaa muualle.
Ei kotoaan halua pois muuttaa.
Totta.
Eikä ole varmaa, että sillä pääsisi passausvelvoliisuudesta. Palveluahan voidaan tilata teiltä vaikka vähän kauempanakin olisitte.
Jos appivanhemmat eivät itse selviä, niin silloin kunnan velvollisuus on järjestää apua. Oletteko ottaneet tästä selvää? Onko heilä mahdollisuus tilata ihan itse nettikaupasta tavaransa? Jos eivät itse osaa, niin siinä voisi vaikka perijät sitten auttaa eli soittavat heille ja he naputtelevat sitten tilauksen.
Tilatkaa kaupasta kotiinkuljetus. Tietty appivanhemmat pulittaa. Te vaan teette netissä tilaukset.
Vierailija kirjoitti:
Mutta mitään ei olla itse muuttamassa vaan jäädään siihen shittiin vaikka voitaisiin itse vaikuttaa asiaan ja katkaista välit.
Plaaaah
Katkaista välit apua tarvitseviin sairaisiin vanhuksiin?
Ovat kuitenkin läheisiä ihmisiä eikä mitä tahansa randomtyyppiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minut on testamentissa kirjattu ulos ja mieheni myös saa vain lakiosan, käytännössä omaisuus on kiinteistö ja se menee toiselle sisarukselle.Eli me palvellaan ilmaiseksi...
Miksi palvelette!
Kukas ei pakota!
Not!
- name it, etc, jne
Teidän on laitettu kyn.nys.ma.tok.si ja sitähän te olette, hyväksytte tämän ettekä poistu tästä "arvokkaasta pestistä nimeltä kyn.nys.mat.to"
Jäämällä/tekemällä hyväksytte kohtelun ja annatte jopa siunauksen sille. Ette siis omasta mielestännekään ole ansainneet enempää niin miksi kukaan antaisi enempää, kun vähälläkin antamisella pärjää teidän kanssa.
Sääli!
PALLO ON TEILLÄ.
AP, jäämällä teet itsestäsi aina uudestaan uhrin. Voit vaikuttaa elämääsi lähtemällä.
Voi hyvää päivää.
AP tapauksessa ei mihinkään KONKREETTISESTI vaan lähteä tarkoittaa lähteä suhteesta eli katkaista välit.
Huoh
On ne.
Sillähän niillä teetetetään kaikki työt ja muut käärii rahat.
Saavat sitä mitä ansaitsevat kun eivät itsekään kunnioita itseään niin ei muutkaan kunnioita ja se näkyy isovanhempien toimintana.
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä muiden kirjoittajien kanssa. Miksi marttyyrinä valitat, jos et ole valmis tekemään muutosta. Sori, mutta mun myötätuntoa et saa.
Eron jälkeen ex anoppi yritti saada mua tekemään pihahommia kotiinsa, kun oli minun ja exän apuun tottunut. Vastasin heti suoraan, että pyydäpä jotain muuta. Tuollaisten pompottajien pyyntöihin kannattaa rohkeasti vastata kieltävästi. Kai mä vieläkin ex anopilla ravaisin pihahommia tekemässä, jos olisin tyhmyttäni suostunut. Ei kiinnosta olla ylikiltti muiden pompottajille, saati kantaa mitään marttyyrin viittaa.
Ex-anoppi nyt kyllä on koko lailla eri juttu kuin nyx-anoppi...
Sinällään miehen velvollisuus lähinnä hoitaa omat vanhempansa sillä tasolla kuin hän katsoo tarpeelliseksi. Mutta moni perhe nyt kuitenkin on sellainen yhteisyritys, että mies ehkä tekee jotain muuta ja ap tekee ainakin osan niistä appivanhempien juoksuttamisista. Siihen on ulkopuolisen mahdotonta puuttua...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi palvelette!
Kukas ei pakota!
Not!
- name it, etc, jne
Sääli!
PALLO ON TEILLÄ.
Voi hyvää päivää.
Huoh
Sinä se et ymmärrä, että sairaita vanhuksia ei järkevä ihminen noin vain ota ja hylkää.
Nyt valoja päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
PlaaaahKatkaista välit apua tarvitseviin sairaisiin vanhuksiin?
Ovat kuitenkin läheisiä ihmisiä eikä mitä tahansa randomtyyppiä.
Voi hyvää päivää.
Niin VOI TODELLAKIN TEHDÄ. KATKAISE VÄLIT!
Olkoon vaikka itse paavi jos se kohtelee huonosti niin katkaise välit jos mikään muu ei auta.
T. isäänsä 3v sitten välinsä katkaissut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi palvelette!
Kukas ei pakota!
Not!
- name it, etc, jne
Sääli!
PALLO ON TEILLÄ.
Voi hyvää päivää.
HuohSinä se et ymmärrä, että sairaita vanhuksia ei järkevä ihminen noin vain ota ja hylkää.
Nyt valoja päälle.
Tekee huoli-ilmoituksen ja pesee kätensä vanhuksista.
Jos ei kelpaa niin kärsi äläkä valita.
Vierailija kirjoitti:
Plaaaah
Kaltaisesi on ymmärrettävästi helppo katkoa välit ihan kaikkiin, kun ei niitä ole koskaa pystynyt edes luomaan.
Normaalilla ihmisellä on tunteita vanhempiaan kohtaan, vaikka heistä olisi tullut rasitteita vanhemmalla iällä. Siksi halutaan hoitaa asiat inhimillisesti ja tahdikkaasti, niin että asialliset välit pysyvät. Normaalisti sitä menee rakkaudesta naimisiin, vaikkei mieleistä anoppia saisikaan, mutta silti pyritään tulemaan toimeen, koska kyse on kuitenkin toiselle tärkeästä ja rakkaasta ihmisestä.
Mutta jos on elänyt aina tunnekylmyydessä niin tätä ei tietysti ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuttakaa muualle.
Ei kotoaan halua pois muuttaa.
Totta.
Eikä ole varmaa, että sillä pääsisi passausvelvoliisuudesta. Palveluahan voidaan tilata teiltä vaikka vähän kauempanakin olisitte.
Jos appivanhemmat eivät itse selviä, niin silloin kunnan velvollisuus on järjestää apua. Oletteko ottaneet tästä selvää? Onko heilä mahdollisuus tilata ihan itse nettikaupasta tavaransa? Jos eivät itse osaa, niin siinä voisi vaikka perijät sitten auttaa eli soittavat heille ja he naputtelevat sitten tilauksen.
Tämä on aika jännä harhakäsitys:
Että ensinnäkin " kunnan velvollisuus on auttaa" tarkottaisi, että kuka tahansa saisi kaiken tarvitsemansa avun silloin kun sitä haluaa. Ja toisaalta, ettå jos ei edes halua kunnan apua, että sit sieltä väkisin annettaisiin.
Siinä omaiset saa kyllä olla aika tylyinå jos/kun syystä tai toisesta appikset ei saa/ota kunnan apua ja ollaan taas lähtökuopissa, että he eivät sitten auta.
Itse en siihen ehkä pystyisi.
Toki meillä puolin ja toisin ihan kunnioittavat ja ok välit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
PlaaaahKatkaista välit apua tarvitseviin sairaisiin vanhuksiin?
Ovat kuitenkin läheisiä ihmisiä eikä mitä tahansa randomtyyppiä.Voi hyvää päivää.
Niin VOI TODELLAKIN TEHDÄ. KATKAISE VÄLIT!
Olkoon vaikka itse paavi jos se kohtelee huonosti niin katkaise välit jos mikään muu ei auta.
T. isäänsä 3v sitten välinsä katkaissut
Toivottavasti saat apua ongelmiisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi palvelette!
Kukas ei pakota!
Not!
- name it, etc, jne
Sääli!
PALLO ON TEILLÄ.
Voi hyvää päivää.
HuohSinä se et ymmärrä, että sairaita vanhuksia ei järkevä ihminen noin vain ota ja hylkää.
Nyt valoja päälle.
Lasten tehtävä ei ole huolehtia vanhemmistaan. Tätä ei velvoita mikään laki Suomessa.
Joten ilmoita sos.toimeen vaikka nimettömänä avun tarpeesta.
Tai sitten palvele ja pidä suusi kiinni.
Muista vielä kiittää päälle kaikesta paskasta. Joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä muiden kirjoittajien kanssa. Miksi marttyyrinä valitat, jos et ole valmis tekemään muutosta. Sori, mutta mun myötätuntoa et saa.
Eron jälkeen ex anoppi yritti saada mua tekemään pihahommia kotiinsa, kun oli minun ja exän apuun tottunut. Vastasin heti suoraan, että pyydäpä jotain muuta. Tuollaisten pompottajien pyyntöihin kannattaa rohkeasti vastata kieltävästi. Kai mä vieläkin ex anopilla ravaisin pihahommia tekemässä, jos olisin tyhmyttäni suostunut. Ei kiinnosta olla ylikiltti muiden pompottajille, saati kantaa mitään marttyyrin viittaa.
Kuule, ex-anoppi on aivan eri asia. Ex-mitään ei tarvitsekaan auttaa, paitsi ehkä ex-puolisoa, jos asia koskee omia lapsia ja heidän parastaan.
Onpa selvinnyt tässä ketjussa ainakin se, että vanhuksen voi jättää heitteille useimpien mielestä ja näinhän niitä näkyy olevan jätettykin.
Jokainen tyylillään, mutta kyllä jokaiselle kuuluu ihmisarvoinen elämä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
PlaaaahKALTAISESI ON YMMÄRRETTÄVÄSTI HELPPO KATKOA VÄLIT ihan kaikkiin, kun ei niitä ole koskaa pystynyt edes luomaan.
NORMAALILLA IHMISELLÄ ON TUNTEITA VANHEMPIAAN KOHTAAN, vaikka heistä olisi tullut rasitteita vanhemmalla iällä. Siksi halutaan hoitaa asiat inhimillisesti ja tahdikkaasti, niin että asialliset välit pysyvät. Normaalisti sitä menee rakkaudesta naimisiin, vaikkei mieleistä anoppia saisikaan, mutta silti pyritään tulemaan toimeen, koska kyse on kuitenkin toiselle tärkeästä ja rakkaasta ihmisestä.
Mutta jos on elänyt aina tunnekylmyydessä niin tätä ei tietysti ymmärrä.
Nyt höpö höpö.
Et tiedä minusta mitään.
Nuo ei ole normaalit vanhemmat eikä välit. Silloin tilanne olisi aivan eri jos olisi normaalista kyse.
Nyt puhutaan aloittajan isovanhemmista.
Ainahan vanhempiin on tunteita vaikka he olisi ikäviä sinua kohtaan, mutta ei se tarkoita sitä, etteikö välejä pystyisi katkomaan jos tarve vaatii eikä mikään muu auta.
Tuo on sairasta selitellä ja tukea tuollaiseen aloittajan kertomaan tilanteeseen jäämiseen.
(Alkua pidemmällä en viitsinyt edes lukea viestiäsi.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
PlaaaahKALTAISESI ON YMMÄRRETTÄVÄSTI HELPPO KATKOA VÄLIT ihan kaikkiin, kun ei niitä ole koskaa pystynyt edes luomaan.
NORMAALILLA IHMISELLÄ ON TUNTEITA VANHEMPIAAN KOHTAAN, vaikka heistä olisi tullut rasitteita vanhemmalla iällä. Siksi halutaan hoitaa asiat inhimillisesti ja tahdikkaasti, niin että asialliset välit pysyvät. Normaalisti sitä menee rakkaudesta naimisiin, vaikkei mieleistä anoppia saisikaan, mutta silti pyritään tulemaan toimeen, koska kyse on kuitenkin toiselle tärkeästä ja rakkaasta ihmisestä.
Mutta jos on elänyt aina tunnekylmyydessä niin tätä ei tietysti ymmärrä.Nyt höpö höpö.
Et tiedä minusta mitään.
Nuo ei ole normaalit vanhemmat eikä välit. Silloin tilanne olisi aivan eri jos olisi normaalista kyse.
Nyt puhutaan aloittajan isovanhemmista.
Ainahan vanhempiin on tunteita vaikka he olisi ikäviä sinua kohtaan, mutta ei se tarkoita sitä, etteikö välejä pystyisi katkomaan jos tarve vaatii eikä mikään muu auta.
Tuo on sairasta selitellä ja tukea tuollaiseen aloittajan kertomaan tilanteeseen jäämiseen.
(Alkua pidemmällä en viitsinyt edes lukea viestiäsi.)
Aloittajan isovanhemmat ei kuulu tähän ketjuun millään tapaa...
Vierailija kirjoitti:
Onpa selvinnyt tässä ketjussa ainakin se, että vanhuksen voi jättää heitteille useimpien mielestä ja näinhän niitä näkyy olevan jätettykin.
Jokainen tyylillään, mutta kyllä jokaiselle kuuluu ihmisarvoinen elämä.
Ap
Älä valita sitten jos et muuta mitään.
KÄRSI.
Et sä niitä heitteille jätä kun ilmoitat sossuun.
Lain mukaan lapsilla ei ole velvollisuutta hoitaa vanhempiaan.
Eikö se perinnön saava jätä nyt heitteillä nämä vanhukset. Ei tunnu siellä päässä olevan ongelmaa.
Mutta teillä narttyyreillä ja tunnollisilla puurtajilla nousee heti tie pystyyn kun pitäisi pitää omat rajat pystyssä, eli vetää raja mitä sietää ja mitä ei, mihin suostuu ja mihin ei.
Perinnön saavalla ei nouse tie pystyyn. Ja lopulta käärii vielä rahatkin!
Säälittävää toimintaa aloittaja!
Sama minulla - rouvan täyskädetön veli tuppaa minulle kaikki "äijähommat" kun ei itse "ehdi" eli ei osaa.
Kyllä minulta hoituu, mutta minullakin sattuu oikeasti olemaan velvoitteita muualla ja näin ollen en ehdi itsekään heti kun pitäisi.