Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun lapsi ei saanut vanhojentanssiparia

Vierailija
30.04.2022 |

Ei voinut tanssia. Vaivaakohan tuo asia koko loppuiän? Muut juhli, hän ei.

Kommentit (285)

Vierailija
81/285 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotain kai pitää perinteessä muuttaa että kaikki halukkaat pääsevät tanssimaan, esimerkiksi juuri tuo että tanssiparia vaihdetaan jos poikia ei ole tarpeeksi.
Itse en tosiaan ole koskaan tullut edes ajatelleeksi tällaista ongelmaa, ja oletin kaikkien halukkaiden päässeen tanssimaan. Pitäisikö opetussuunnitelmaan jotenkin lisätä työkaluja sosiaalisuuden ja ennenkaikkea reippauden kehittämiseen?

Tuota kokeiltiin joskus perhekasvatus-oppiaineen yhteydessä peruskoulun ysillä mutta reippaus-tapa-käytöskoulu meni aivan hukkaan kun me sällit pistettiin ranttaliksi. Ilmeisesti muuallakin vastaanotto oli samanlainen koska ko oppiaine lopetettiin vähin äänin parissa vuodessa.

Vierailija
82/285 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu oudolta tuo "poikia ei riitä" -valitus. Lapsemme lukiossa valtaosa pareista on muita kuin tyttö-poika -pareja. Koulussa poikia on muutama prosentti opiskelijoista, joten on selvää, että tyttö-poika -pareja on vain vähän.

Uskoisin, että pari olisi löytynyt kaikille tanssihaluisille, jos olisi asian tuonut julki liikunnanopettajalle. Oma lapseni oli kaverinsa parina jo ekalla luokalla, tokalla tanssi myös ja on ihan valmis tanssimaan tarvittaessa myös kolmosella, jos tarve vaatii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/285 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poikaa ei kukaan pyytänyt vanhojentanssipariksi, joten ei osallistunut. Oli kuulemma tyttöjä ilman paria kuitenkin.

Siisti, päivittäin suihkussa käyvä ja vaatteet vaihtava poika oli puku päällä vanhojen lounaalla luokan kanssa kuitenkin.

Vierailija
84/285 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parit pitäisi arpoa. Kaikille tasapuolista.

Vierailija
85/285 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pojan luokalla oli 3 tyttöä. oli pitkän matikan lukijat  samalla luokalla.

Vierailija
86/285 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta ymmärrän että  17 vuotias poika ei halua tanssia kenen tahana kanssa. ja sama toisinpäin. Mutta  juhliin valmistautuessa oppii kaikenlaista elämää  varten.  kaikkien pitäisi  oppia  koulssa. Näin se ei näköjään toimi .

Vierailija
87/285 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin ei saanut? Tanssipari pitää itse hankkia, ei sitä automaattisesti "saada". Luulitko, että koulun varastossa säilytetään suksien ja luistimien lisäksi ylimääräisiä tanssipareja?

Pojille puhallettava beibe varastosta 👍

Ei taida sellaista tilannetta tulla, että poika jäisi ilman paria... Kun oma poika aloitti lukion, niin heti samalla viikolla alkoi tytöt tehdä "varauksia" vanhojen tansseja varten. Poikia on niin vähän lukioissa.

Sairasta, todella sairasta.

Niin mikä on sairasta?

Tuollainen "Varaaminen", todella sairasta.

Tuo on nykyaikaa. Mies on vain esine toteuttamaan naisen tahtoa vailla omaa arvoa

Vierailija
88/285 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin lihava ja diagnosoimaton autisti eli outo. En saanut tanssiparia. Kaikki vietiin heti, kyselin ulkopuoleltakin ja alemmilta luokilta mutta ei kukaan halunnut kun varsinkin oli pieni lukio. Yksi kaverityttö sitten suostui mutta haki ennen ekoja treenejä mulle ilmoittamatta itselleen parin pojasta. Mä jäin juontajaksi. Kirpaisee se vähän vielä 10 vuoden päästä ettei saanut tanssia mutta eniten harmitti kun luulin toisen olevan mun kaverin ja selkäänpuukotti mua siten että en saanut kokea kerran lukiolaisen elämässä olevaa kokemusta

Vierailija
89/285 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmasta mahdolliset parit loppu?

Vierailija
90/285 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu oudolta tuo "poikia ei riitä" -valitus. Lapsemme lukiossa valtaosa pareista on muita kuin tyttö-poika -pareja. Koulussa poikia on muutama prosentti opiskelijoista, joten on selvää, että tyttö-poika -pareja on vain vähän.

Uskoisin, että pari olisi löytynyt kaikille tanssihaluisille, jos olisi asian tuonut julki liikunnanopettajalle. Oma lapseni oli kaverinsa parina jo ekalla luokalla, tokalla tanssi myös ja on ihan valmis tanssimaan tarvittaessa myös kolmosella, jos tarve vaatii.

Eikä sen parin tarvitse olla lukiossa tai samassa lukiossa. Jos samassa kaupungissa on amis, sieltä voi kysellä poikia. 

Vierailija
91/285 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Koulussa poikia on muutama prosentti opiskelijoista, joten on selvää, että tyttö-poika -pareja on vain vähän."

Missä lukiossa on poikia vain muutama prosentti?

Vierailija
92/285 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Koulussa poikia on muutama prosentti opiskelijoista, joten on selvää, että tyttö-poika -pareja on vain vähän."

Voi kuule, monessakin. Esimerkiksi taidelukioissa

Vierailija
93/285 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se parihan voi olla vaikka koulun ulkopuoleltakin. Onko lapsellasi joku tuttava toisestq amiksesta/lukiosta

Eihän sellainen pääse harjoituksiin!

Ei osaa juurituon lukion tansseja. 

Korkeintaan saman lukion ensimmäisen vuoden oppilas. 

Parasta olisi, että pari vaihtuisi sattumanvaraisesti jokaisessa tanssissa. Ope määräisi jonot tyttöjä ja poikia, niin että tyttöjen jonosta laitettaisiin summamutikassa ennen jokaista tanssia osa poikien jonoon  jotta käyvät tasan. Jos on 1 pariton, ope tanssii sen kanssa. 

Vierailija
94/285 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se parihan voi olla vaikka koulun ulkopuoleltakin. Onko lapsellasi joku tuttava toisestq amiksesta/lukiosta

Eihän sellainen pääse harjoituksiin!

Ei osaa juurituon lukion tansseja. 

Korkeintaan saman lukion ensimmäisen vuoden oppilas. 

Parasta olisi, että pari vaihtuisi sattumanvaraisesti jokaisessa tanssissa. Ope määräisi jonot tyttöjä ja poikia, niin että tyttöjen jonosta laitettaisiin summamutikassa ennen jokaista tanssia osa poikien jonoon  jotta käyvät tasan. Jos on 1 pariton, ope tanssii sen kanssa. 

Öö, miksei pääsisi? Ja voihan sitä harjoitella vapaa-ajalla. Harjoituksissa tanssii sitten jonkun muun kanssa, se oli ennen ihan tavallista.

Ja eikös ne tanssi vaihdu vähän joka vuosi? Harvoin noissa niin vaativia tansseja on, ettei niitä oppisi kuka tahansa. 

Ei ihme ettei asiat järjesty jos kaikessa odottaa joko täydellisyyttä tai sitä että muut antavat omastaan eli jakavat parinsa. 

Vierailija
95/285 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kuule, monessakin. Esimerkiksi taidelukioissa

Ei missään ole vain muutamaam prosenttia. Alhaisimmat saattavat olla suosituimmissa taidelukioissa siellä 15-20 prosentin luokassa ja noita on ihan muutama lukio.

Vaikeimmin sisäänpäästävissäkin huippulukioissakin poikia on siinä 30-40%.

Vierailija
96/285 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiopojat eivät pyydä tyttöjä parikseen, ellei ole seurustelusuhdetta. Tyttöjen on oltava aktiivisia hyvissä ajoin.

Vierailija
97/285 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse surkean itsetunnon omaava, ruma nörttityttö eikä minullekaan mitään paria löytynyt. Eikä olisi tullut mieleenkään alkaa kysellä jostain lähilukioista tai amiksesta, ajattelin, että nauravat päin naamaa.

En ollut onneksi ainoa pariton ja liikunnanopettaja hommasi koko ylijäämäköörille laivastosta pojat pareiksi. Tanssipäivänä oli moni parillinen lopulta kateellinen, kun vanhemmat armeijapojat tuli tyylikkäissä laivastovetimissä tanssimaan.

Kyllä se siitä, tsemppiä lapselle. Tällaiset jutu tuntuu nyt isoilta, mutta unohtuu kyllä ajan myötä. :)

Vierailija
98/285 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin ei saanut? Tanssipari pitää itse hankkia, ei sitä automaattisesti "saada". Luulitko, että koulun varastossa säilytetään suksien ja luistimien lisäksi ylimääräisiä tanssipareja?

Ei kai voi saada jos ei ole ketään vapaana. Mistä niitä "hankitaan"?

No eikö ollut veljeä, serkkua, äidin työkaverin poikaa tai naapurin Pekkaa, jota olisi voinut pyytää?

Vierailija
99/285 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai niitä ikinä ole tasan menevä määrä? Aina jää joku tai useampi ilman paria.

Vierailija
100/285 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin itse surkean itsetunnon omaava, ruma nörttityttö eikä minullekaan mitään paria löytynyt. Eikä olisi tullut mieleenkään alkaa kysellä jostain lähilukioista tai amiksesta, ajattelin, että nauravat päin naamaa.

En ollut onneksi ainoa pariton ja liikunnanopettaja hommasi koko ylijäämäköörille laivastosta pojat pareiksi. Tanssipäivänä oli moni parillinen lopulta kateellinen, kun vanhemmat armeijapojat tuli tyylikkäissä laivastovetimissä tanssimaan.

Kyllä se siitä, tsemppiä lapselle. Tällaiset jutu tuntuu nyt isoilta, mutta unohtuu kyllä ajan myötä. :)

Tuota ei kukaan usko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kuusi