Mun lapsi ei saanut vanhojentanssiparia
Ei voinut tanssia. Vaivaakohan tuo asia koko loppuiän? Muut juhli, hän ei.
Kommentit (285)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun poikaa ei kukaan pyytänyt vanhojentanssipariksi, joten ei osallistunut. Oli kuulemma tyttöjä ilman paria kuitenkin.
Siisti, päivittäin suihkussa käyvä ja vaatteet vaihtava poika oli puku päällä vanhojen lounaalla luokan kanssa kuitenkin.
Poikienhan niitä tyttöjä kuuluu kysyä..
Joitain kysyvät, mutta ei sitä kannata jäädä odottelemaan.
No ei tarvitse jäädä ihmettelemään miksi täälläkin on niin paljon näitä vässyköitä jotka ihmettelevät miten eivät saa tyttöystävää. Sen verran oma-aloitteisuutta voi kyllä pojalta odottaa että edes uskaltaa pyytää tyttöä tanssimaan. Eihän noin puutteellisilla sosiaalisilla taidoilla pärjää edes työelämässä.
Ensinnäkin niitä poikia on lukioissa vähemmän kuin tyttöjä, eli jos tyttö haluaa tanssia niin kannattaa käväistä jossain muualla kysymässä. Toisekseen oma-aloitteisuus kai koskee kaikkia.

Minusta on melkoista mentaaliakrobatiaa syyttää poikia siitä etteivät kaikki halukkaat tytöt pääse tanssimaan, varsinkin jos ne tytöt vain passiivisina odottavat että joku kysyy. Mikään ei edes takaa että niiden tyttöjen kanssa joku haluaisi tanssia, oman kokemukseni mukaan niitä tyttöjä kysytään joiden kanssa oikeasti halutaan tanssia.
En koskaan ollut vanhojentansseissa. Se ei haitannut mua ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi voi. Itse se on hankittava.
Miten? Jos kaikilla muilla on jo pari. Tinderiinkö ilmoitus?
Voi kysyä serkkua, siskoa/ veljeä... ei sen välttämättä tarvii olla joku lukiosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun poikaa ei kukaan pyytänyt vanhojentanssipariksi, joten ei osallistunut. Oli kuulemma tyttöjä ilman paria kuitenkin.
Siisti, päivittäin suihkussa käyvä ja vaatteet vaihtava poika oli puku päällä vanhojen lounaalla luokan kanssa kuitenkin.
No ei tarvitse jäädä ihmettelemään miksi täälläkin on niin paljon näitä vässyköitä jotka ihmettelevät miten eivät saa tyttöystävää. Sen verran oma-aloitteisuutta voi kyllä pojalta odottaa että edes uskaltaa pyytää tyttöä tanssimaan. Eihän noin puutteellisilla sosiaalisilla taidoilla pärjää edes työelämässä.
Kiitos feminismi kun vapautti pojat tuostakin roolista. Voimaantunut tyttö kysykööt itse.
Mitä nää meidän Ville-Petteriä ei kukaan tyttö kysynyt tanssimaan, vaikka käy suihkussa jopa kerran viikossa vastaukset oikeesti on. Miten pahasti on pitänyt mennä hutiin kasvatus, että 1. suihkussa käynti on joku saavutus ja 2. on oletuksena, että se tyttö tulee kysymään poikaa tanssimaan. Olen itse progressiivisuuden ja kaiken maailman 50/50 suhteiden puolella, mutta on se kyllä oikeasti vähän kumma jos pojat nykyää eivät osaa pyytää edes tyttöä tanssimaan. Kun minä olin nuori meillä oli ihan oma sana tällaisille nuorille miehille, mutta sitä ei ole soveliasta käyttää enää tällä vuosituhannella..
Olin aikoinani vanhojentanssiparina suihinotto palkalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei kaikki osallistu muutenkaan
Osa jäi toki pois omasta halustaan. Mun lapsi taas olisi halunnut osallistua.
Ap
Siinähän tuo halusi. Se on sitten voi, voi.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin ei saanut? Tanssipari pitää itse hankkia, ei sitä automaattisesti "saada". Luulitko, että koulun varastossa säilytetään suksien ja luistimien lisäksi ylimääräisiä tanssipareja?
Meillä tyttären koulussa ei todellakaan jäänyt ulkopuolelle, mikäli ei itse paria löytänyt. Heidän liikunnanopettaja Tarjalla oli homma hallussa ja hän keräsi kaikkien nimet, jotka eivät paria löytäneet. Heidät "paritettiin" keskenään ja jos yksi olisi jäänyt ulkopuolelle, aina oli edellisen vuoden tanssijoista joku suostunut uusintaan. He olivat jättäneet nimensä juurikin sitä varten, että ovat hädän tullen auttamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tarvitse jäädä ihmettelemään miksi täälläkin on niin paljon näitä vässyköitä jotka ihmettelevät miten eivät saa tyttöystävää. Sen verran oma-aloitteisuutta voi kyllä pojalta odottaa että edes uskaltaa pyytää tyttöä tanssimaan. Eihän noin puutteellisilla sosiaalisilla taidoilla pärjää edes työelämäss
Kyllä se koskee ihan kaikkia, että jos jotain haluaa, kannattaa tarttua toimeen. Vaikka olen tuon kommentoijan kanssa muuten eri mieltä, niin kyllä niiden yksinäisyyttään potevien poikienkin kannattaisi miettiä, kannattaisiko niihin tyttöihin tutustua vähän aiemmin.
"Ensinnäkin niitä poikia on lukioissa vähemmän kuin tyttöjä, eli jos tyttö haluaa tanssia niin kannattaa käväistä jossain muualla kysymässä. "
Paljonhan tuolla on nykyään tyttö-tyttö-pareja eikä niissä siis ole mitään seksuaalista. Poikia ei vain riitä kaikille.
Ja suurin osa noista tansseistahan ei ole mitään paritansseja joten ei tuo ole mikään iso ongelma.
Vierailija kirjoitti:
"Ensinnäkin niitä poikia on lukioissa vähemmän kuin tyttöjä, eli jos tyttö haluaa tanssia niin kannattaa käväistä jossain muualla kysymässä. "
Paljonhan tuolla on nykyään tyttö-tyttö-pareja eikä niissä siis ole mitään seksuaalista. Poikia ei vain riitä kaikille.
Ja suurin osa noista tansseistahan ei ole mitään paritansseja joten ei tuo ole mikään iso ongelma.
Valtaosa ei kuitenkaan halua tanssia tyttö-tyttö-parina. Jos haluaisi, tämä ei olisi mikään ongelma eikä tätä keskustelua olisi. Ja se tyttöparikin pitää jonkun hankkia. 

Ne tanssit on erilaisia eri lukioissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Vähän veikkaan, että sä et ollut niitä suosituimpia tanssipareja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parit pitäisi arpoa. Kaikille tasapuolista.
Tosi esineellistävää ja alentavaa. Suurin osa haluaa tanssia nimenomaan joko poika-/tyttöystävän kanssa tai sitten jonkun tutun kaverin. Tää olis ikävää myös nuorille jotka haluavat tanssia nimenomaan oman sukupuolen edustajan kanssa. Kellään ei ole oikeutta toiseen ihmiseen, oli kyse sitten vanhojen tansseista tai ihan vaan pelkästään kaveruudesta.
Tuollainen arpominen ja nakittaminen vähän niinkuin väkipakolla jonkun tanssipariksi vie vaan siltä vasten tahtoaan nakitetulta ilon koko tilaisuuteen pois ja voipi olla ettei edes ilmesty paikalle vaan jää ihan suosiolla pois sieltä. Näillä vässyköillä tulee olemaan elämässäänkin ihan hemmetin vaikeaa kun eivät itse oma-aloitteisesti uskalla tai viitsi mitään vaan odottaa aina toisten järjestävän kaiken valmiiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Toivottavasti et ole aikuinen! Minun tyttäreni tanssi ja pyysi saman koulun poikaa parikseen, mutta kaikista ei ole kysymään "jostakin amiksesta", mikäli ei tunne sieltä ketään. Kaikilla ei myöskään ole veljiä, serkkuja sun muita halukkaita pareja. Se ei tee kenestäkään huonompaa tai jotenkin vässykkää, kuten täällä toitotetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parit pitäisi arpoa. Kaikille tasapuolista.
Tosi esineellistävää ja alentavaa. Suurin osa haluaa tanssia nimenomaan joko poika-/tyttöystävän kanssa tai sitten jonkun tutun kaverin. Tää olis ikävää myös nuorille jotka haluavat tanssia nimenomaan oman sukupuolen edustajan kanssa. Kellään ei ole oikeutta toiseen ihmiseen, oli kyse sitten vanhojen tansseista tai ihan vaan pelkästään kaveruudesta.
Tuollainen arpominen ja nakittaminen vähän niinkuin väkipakolla jonkun tanssipariksi vie vaan siltä vasten tahtoaan nakitetulta ilon koko tilaisuuteen pois ja voipi olla ettei edes ilmesty paikalle vaan jää ihan suosiolla pois sieltä. Näillä vässyköillä tulee olemaan elämässäänkin ihan hemmetin vaikeaa kun eivät itse oma-aloitteisesti uskalla tai viitsi mitään vaan odottaa aina toisten järjestävän
Jaa, mulla taas oli koulun puolesta pari järjestetty ja kivaa oli. Siinähän sitä samalla harjoitellessa tutustui, ja tanssiasten jälkeen päästiin vielä nus nus. Pikemminin elämä menee vaikeaksi jos on noin ennakkoluuloinen ja äkkiväärä
"Valtaosa ei kuitenkaan halua tanssia tyttö-tyttö-parina. "
Se on sitten ihan oma valinta jos ei niin halua eikä toisaalta pysty itse sitä poikaa pariksi hankkimaan. Sitten ei auta valittaa.
Huomaa että lapsen voi kasvattaa monella tavalla. Joidenkin mielestä jokaiselle pitäisi arpoa pari ja ikään kuin kommunistisesti jakaa jonkun toisen pari niin että kaikille riittää. Toiset taas kannustaisivat lastaan etsimään parin.
Vanhojentanssit ovat viimeinen kerta kun olen päässyt koskettelemaan naisvartaloa🥺
-kilttimies 39v
Taas yksi hyvä syy olla menemättä pienen paikkakunnan lukioon. Muutin omilleni tossa iässä, jotta pääsin kunnolliseen lukioon.