Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun lapsi ei saanut vanhojentanssiparia

Vierailija
30.04.2022 |

Ei voinut tanssia. Vaivaakohan tuo asia koko loppuiän? Muut juhli, hän ei.

Kommentit (285)

Vierailija
101/285 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minunkaan lapsille meinannut löytyä mutta onneksi löytyi kuitenkin.

Olisi pitänyt kysellä toisilta vuosikursseilta, amiksesta yms.

Vierailija
102/285 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkää vinoilua koko lukio, en osallistunut moisiin tansseihin. Näin vajaan 40 vuoden jälkeen ei edelleenkään harmita enkä koe jääneeni mistään positiivisesta paitsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/285 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parit pitäisi arpoa. Kaikille tasapuolista.

Eli osa näkee sen vaivan että hankkii parin, ja sitten ne arvottaisiin? 

Vierailija
104/285 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse nähdä vaivaa jos on sääntö, että arvotaan.

Vierailija
105/285 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nykyaikana oteta kadetteja mukaan? Lukiot ovat naisvaltaisia.

Tuo parittomaksi jääminen ennakoi muuten aika hyvin myöhemmänkin elämän parittomuutta. Se kannattaa tiedostaa ja tehdä sille jotain,  jos haluaa pariutua ja saada lapsia.

Vierailija
106/285 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei kaikki osallistu muutenkaan

Osa jäi toki pois omasta halustaan. Mun lapsi taas olisi halunnut osallistua.

Ap

olisi kannattanut houkutella mukaan pariksi joku, joka ei meinannut osallistua

Vierailija
107/285 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei viitsi sen vertaa vaivaa nähdä että ITSE hankkisi sen tanssiparinsa ja tarpeeksi ajoissa niin olkoon ilman. Turha uhriutua ja ruvetä vinkumaan mitään arpomissysteemiä joka takaa ehkä sen että kaikilla on tanssipari mutta ei välttämättä kovinkaan hauskaa itse tansseissa koska parit pakotettu arpomalla ymv. 

Vierailija
108/285 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis ymmärrätkö että ne ihmiset eivät tule sinne vahingossa? Valtaosa tulee nimenomaan siksi että joku pyysi ja heillä on pari valmiina? Vanhojen tanssi eivät ole pakollisissa opinnoissa. Mulla oli pari toisesta lukiosta, koska hän pyysi enkä halunnut viedä oman lukion vähistä pojista ketään. Mitä mun pari olis tykännyt jos hänet oltaisiinkin arvottu jonkun randomin pariksi? Hän olis jättänyt kurssin kesken. 

Vierailija
109/285 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkkää vinoilua koko lukio, en osallistunut moisiin tansseihin. Näin vajaan 40 vuoden jälkeen ei edelleenkään harmita enkä koe jääneeni mistään positiivisesta paitsi.

vähän taitaa harmittaa. sen verran katkeralta kuulostat

Vierailija
110/285 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotain kai pitää perinteessä muuttaa että kaikki halukkaat pääsevät tanssimaan, esimerkiksi juuri tuo että tanssiparia vaihdetaan jos poikia ei ole tarpeeksi.

Itse en tosiaan ole koskaan tullut edes ajatelleeksi tällaista ongelmaa, ja oletin kaikkien halukkaiden päässeen tanssimaan. Pitäisikö opetussuunnitelmaan jotenkin lisätä työkaluja sosiaalisuuden ja ennenkaikkea reippauden kehittämiseen?

Olen samaa mieltä reippaudesta ja sosiaalisuudesta. Nuorten pitää oppia neuvottelemaan ja pyytämään eikä aina luottaa siihen että joku muu hoitaa jotta he saavat haluamansa. Hankkivat vaikka parin jostain muualta, moni amispoika haluaisi tanssia. 

Vierailija
111/285 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän että on vaivaannuttavaa, mutta ihmisten kanssa pääsee tekemisiin vain jos on ihmisten kanssa tekemisissä. Se suu pitää saada auki toisen edessä.

Vierailija
112/285 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vähän taitaa harmittaa. sen verran katkeralta kuulostat

Ja 40 vuotta sitten oli ihan erilaiset tanssiaiset. Siellä oli tukkimiehiehiä ja poliiseja, ei pelkkiä frakkeja.

Vierailija
113/285 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin vaan noin puolella oli parit ennen kurssille menoa. Siellä kurssilla tehdään lopuista parit pituuden mukaan ja jos joko pojat tai tytöt loppuu kesken niin sitten pyydetään joko alemmilta tai ylemmiltä vuosikursseilta mukaan. Jotkut saattaa tanssia jopa kaikkina kolmena vuotena.

Vierailija
114/285 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi esineellistävää ja alentavaa. Suurin osa haluaa tanssia nimenomaan joko poika-/tyttöystävän kanssa tai sitten jonkun tutun kaverin. Tää olis ikävää myös nuorille jotka haluavat tanssia nimenomaan oman sukupuolen edustajan kanssa. Kellään ei ole oikeutta toiseen ihmiseen, oli kyse sitten vanhojen tansseista tai ihan vaan pelkästään kaveruudesta. 

Vierailija
115/285 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun poikaa ei kukaan pyytänyt vanhojentanssipariksi, joten ei osallistunut. Oli kuulemma tyttöjä ilman paria kuitenkin.

Siisti, päivittäin suihkussa käyvä ja vaatteet vaihtava poika oli puku päällä vanhojen lounaalla luokan kanssa kuitenkin.

Poikienhan niitä tyttöjä kuuluu kysyä..

Vierailija
116/285 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö nykyaikana oteta kadetteja mukaan? Lukiot ovat naisvaltaisia.

Tuo parittomaksi jääminen ennakoi muuten aika hyvin myöhemmänkin elämän parittomuutta. Se kannattaa tiedostaa ja tehdä sille jotain,  jos haluaa pariutua ja saada lapsia.

Kyseessä on wanhat eikä mitkään diddy partyt

Vierailija
117/285 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun poikaa ei kukaan pyytänyt vanhojentanssipariksi, joten ei osallistunut. Oli kuulemma tyttöjä ilman paria kuitenkin.

Siisti, päivittäin suihkussa käyvä ja vaatteet vaihtava poika oli puku päällä vanhojen lounaalla luokan kanssa kuitenkin.

Joitain kysyvät, mutta ei sitä kannata jäädä odottelemaan. 

Vierailija
118/285 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha ja typerä "päiväni prinsessana" kekkeri. Lapsesi ei hävinnyt mitään. Kerro tuo hänelle.

Vierailija
119/285 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joitain kysyvät, mutta ei sitä kannata jäädä odottelemaan. 

No ei tarvitse jäädä ihmettelemään miksi täälläkin on niin paljon näitä vässyköitä jotka ihmettelevät miten eivät saa tyttöystävää. Sen verran oma-aloitteisuutta voi kyllä pojalta odottaa että edes uskaltaa pyytää tyttöä tanssimaan. Eihän noin puutteellisilla sosiaalisilla taidoilla pärjää edes työelämässä.

Vierailija
120/285 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minunkaan lapsille meinannut löytyä mutta onneksi löytyi kuitenkin.

Olisi pitänyt kysellä toisilta vuosikursseilta, amiksesta yms.

Meillä ei saanut kysyä amiksesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi