Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun lapsi ei saanut vanhojentanssiparia

Vierailija
30.04.2022 |

Ei voinut tanssia. Vaivaakohan tuo asia koko loppuiän? Muut juhli, hän ei.

Kommentit (285)

Vierailija
41/285 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poika ei taatusti pyytänyt ketään tyttöä pariksi mutta poikaa pyydettiin ja hienosti tanssi aikoinaan valkoisessa salissa frakkeineen. 

Vierailija
42/285 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin ei saanut? Tanssipari pitää itse hankkia, ei sitä automaattisesti "saada". Luulitko, että koulun varastossa säilytetään suksien ja luistimien lisäksi ylimääräisiä tanssipareja?

Pojille puhallettava beibe varastosta 👍

Ei taida sellaista tilannetta tulla, että poika jäisi ilman paria... Kun oma poika aloitti lukion, niin heti samalla viikolla alkoi tytöt tehdä "varauksia" vanhojen tansseja varten. Poikia on niin vähän lukioissa.

Sairasta, todella sairasta.

Niin mikä on sairasta?

Tuollainen "Varaaminen", todella sairasta.

Niin no, päivä on varmasti monelle tytölle todella tärkeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/285 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos poika ei ole alfachadi, niin monesti jääkin ilman tanssiparia. 

Vierailija
44/285 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteisesti on ollut tyttöpareja juurikin tuon poikien puutteen takia.

Vaikea paikka se on sosiaalisti estyneelle hankkia sitä paria.

Minun lapsellani ei ole lukiossa kuin pari kaveria.

Ei lähtenyt edes tanssien jatkobileisiin, mikä mielestäni on hyvin surullista.

18v, tanssit tanssittu(toisen tytön kanssa), vappuviikonloppu...

Vierailija
45/285 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ole tanssinut vanhojentansseja. Esitin etten halua, mutta oikeasti olisin halunnut, jos joku poika olisi pyytänyt mua pariksi. Muut tytöt olivat aktiivisempia, ja niinpä yks kaks kaikki pojat olivat menneet. Vuotta aikaisemmin vanhojentansseissa yksi ykkösluokkalainen poika (joka tanssi jo vuotta aiemmin, koska pojista oli pula) haki mua tanssiin kun oli yleisöhaku. Naiivisti ajattelin, että seuraavana vuonna hän pyytäisi mua pariksi. No, eipä pyytänyt. Joku muu tyttö oli tietysti häntä joo pyytänyt. 

Olen jo päälle nelikymppinen ja voin todeta lapsellesi lohdutukseksi, ettei asia enää mua paina. Olen aikuisena aloittanut tanssimaan salsaa, ja siinä saan kyllä tanssia mukavien miesten kanssa vähän kuin korvikkeeksi siitä, että vanhojentanssit jäivät aikanaan väliin. Kyllä lapsesikin pääsee vielä tanssimaan näin halutessaan ja tanssikouluissa on oikein amatöörishowryhmiäkin, jo haluaa sen tunteen, että saa laittautua tanssia varten. Tsempit!

Vierailija
46/285 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun vanhempi tytär tanssi, hän tanssi toisen tytön kanssa. Toinen tytär tanssi kahtena vuonna, kun muuten joku olisi jäänyt ilman paria. Kun poika tanssi, hänen kaverillaan oli myös pari 3-luokalta.

Vierailija
47/285 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin ei saanut? Tanssipari pitää itse hankkia, ei sitä automaattisesti "saada". Luulitko, että koulun varastossa säilytetään suksien ja luistimien lisäksi ylimääräisiä tanssipareja?

Ei taida sellaista tilannetta tulla, että poika jäisi ilman paria... Kun oma poika aloitti lukion, niin heti samalla viikolla alkoi tytöt tehdä "varauksia" vanhojen tansseja varten. Poikia on niin vähän lukioissa.

Niin mikä on sairasta?

Ja poika saa ihanan kokemuksen siitä, kun tytöt taistelevat hänestä.

Vierailija
48/285 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumma juttu kun kukaan tyttö ei halunnut minua varata lukiossa...

Vierailija
49/285 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mahdollista. Jos luokassa on 20 tyttöä ja 5 poikaa ja rinnakkaisilla luokissa sama tilanne, niin kyllä ne pojat menevät äkkiä.

Vierailija
50/285 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onpa outoa. Mitä mahtaa johtua?

Vierailija
51/285 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin mikä on sairasta?

Ja poika saa ihanan kokemuksen siitä, kun tytöt taistelevat hänestä.

No kyllähän tuo selvästi mielissään oli, en kiellä. Hyväkäytöksinen, urheilullinen ja äidin mielestä tietysti komea poika :D

Vierailija
52/285 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei sen parin ole pakko olla samanikäinen, voi olla joku ykkösistä tai kolmosista ja tiedänpä yhden pojan jonka pari oli ysiluokkalainen tyttö (tunsivat yhteisestä harrastuksesta).
Voi olla myös serkku tai sisarus!
Eikä muka näillä kriteereillä ketään löydy?

Hankalaa on harjoittelu, jos on koulut eri paikkakunnilla.

Vierailija
53/285 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi vanhojen tansseistani on jo 20 vuotta aikaa... muistan miten itkin parittomuuttani. Sitä tunnetta en enää tavoita, mutta muistan että olin tosi surullinen. Onneksi sain sitten kuitenkin lopulta ykkösluokkalaisen tanssiparikseni. Hyvä ystäväni tanssi veljensä kanssa. Ja ihan hauskaa oli, mutta kerta todellakin riitti.

Tsemppiä ap:n tytölle, edessä on vielä tonneittain juhlia elämässä :)

Vierailija
54/285 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mahdollista. Jos luokassa on 20 tyttöä ja 5 poikaa ja rinnakkaisilla luokissa sama tilanne, niin kyllä ne pojat menevät äkkiä.

Ei lukio vielä mitään, mutta kadettitanssiaisiin pojalle ilmoittautui useampi halukas pariksi, vaikka oli seurustellut jo monta vuotta.

Vierailija
55/285 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi nykyään tytöt tanssii toisten tyttöjen kanssa. <3

Vierailija
56/285 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onpa outoa. Mitä mahtaa johtua?

En tiedä, olin ihan tavallinen. Taisi olla niin ettei tytöt varailleet yhtään ketään muita kuin mahdollisen poikaystävänsä oikeasti.

Vierailija
57/285 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi nykyään tytöt tanssii toisten tyttöjen kanssa. <3

On ennenkin tanssittu, ei tuossa mitään ihmeellistä ole. Itse tanssin vuonna -90 ja silloinkin oli tyttöpareja.

Vierailija
58/285 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna hänelle käyttörahaksi se summa, mikä olisi mennyt mekkoon sun muuhun. Ei varmaan harmittaisi enää yhtään niin paljon.

Vierailija
59/285 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1979, kun osa teistä ei ollut edes syntynyt, liikkaope jakoi parit, eikä siinä mitään suosikki kumppaneita valittu. Tosin silloin oli sukupuolijakaumakin tasaisempi, ja luokat isoja, joten pari löytyi. Eikä silloin vanhat olleet mikään prinsessajuhla, vaan oltiin "oikeasti" vanhoja.

Vierailija
60/285 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli aikoinaan yhtä paljon tyttöjä kuin poikiakin (harvinaista kyllä), mutta silti kukaan ei halunnut minun parikseni. Olin hyvin ujo ja kiusattu nörttityttö, ja olisi ollut sosiaalinen itsemurh@ tanssia minun kanssani, tai vielä enemmän minun mennä pyytämään ketään pariksi. Poikien liikunnanopettaja olisi voinut (säälistä varmaan) olla parini, mutta kun hän oli lähes 2m pitkä ja minä jotain 157cm, niin siinä oli hieman hankaluuksia.. Jäi sitten tanssimatta, vaikka pukukin oli jo edellisenä kesänä hankittu (vintage-iltapuku, komeron perällä on vielä 30:n vuoden jälkeen). Täytyy myöntää, että tuli kyllä suunniteltua kostoa Carrie-leffan (kvg) tyyliin, mutta suunnitelmaksi onneksi jäi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi