Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajateltiin jättää yhteen lapseen ja syyt siihen ovat nämä:

Vierailija
08.10.2006 |

pienituloisia, mulla eli äidillä huonot hermot, asutaan vuokralla, halutaan kuitenkin taata lapselle edes jonkinnäköinen elintaso. Toisaalta mietin et kaduttaako vanhana mut taas sit ajatellen järjellä näin ois parempi.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

itsellesi parempia hermoja ja pidempää pinnaa?

-KYllä mulla on ihan hyät hermot ja pitkä pinna En tarvitse niiden harjoittamiseen toista lasta!

Ainoa lapsi ei opi jakamaan, toimimaan ryhmässä tai odottamaan vuoroaan läheskään yhtä hyvin kuin sisarukselliset.

-Lapsellani sattuu olemaan kavereita,käymme puistossa ja pihalla on aina lauma lapsia. Hän osaa hienosti toimia muiden kanssa ja osaa kyllä odottaa vuoroaan. Kasvatuskysymyksiä!

Hän myös on aina yksin. Etenkin siinä vaiheessa kun heikkohermoisesta äidistä aika jättää. Ei ole ketään.

-Edelleen, oletko kuullut ystävistä???? Ja lapsellani on 5 serkkua joiden kanssa on läheinen ja asutaan niistä 2 kanssa 100m säteellä. Kun aika minusta, hyvähermoisesta äidistä jättää, hän todennäköisesti saa tukea ystäviltään, serkuiltaan ja isältään. Ei hän missään nimessä yksin ole.

Luuletko todella että sisarukset ovat yhdessä aina, koko elämän ajan?

Jälkimmäisestä lapsesta aiheutuvat kulut ovat murto-osa siitä mitä esikoisella, pinnasängyt ja vaatteet ja muutkin tarvikkeet kelpaavat hänelle siinä kuin esikoisellekin.

-Raha ei olekaan se pääsyy miksi enempää lapsia ei tule

Kestävätkö hermosi sen, että joudut itse olemaan se jonka pitää leikkiä lapsesi kanssa aina, kun ei ole kaveria ollenkaan?

-Minunkin lapsi osaa leikkiä yksin. Ja edelleenkään hermoissani ei ole mitään vikaa ettenkö silloin tällöin halua ja jaksa leikkiä lapseni kanssa

Mielestäni ne keikkohermoiset äidit on kyllä yleensä niitä monilapsisten perheiden äitejä jotka joutuvat jatkuvasti olemaan hulinan ja riitelyn keskellä. Vai luuletko että sisarukset vain leikkivät keskenään???

Kyllä itse muistan miten pienenä olin jatkuvasti kinoissa veljen kanssa. Harvoin me sovussa leikittiin ja jo 4v ylöspäin meillä oli jo ihan omat kaverit!

Vierailija
2/45 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Miksi purat katkeruuttasi minuun? Kyllä se nälkä köyhässä perheessä on lapsenkin kokemus.

Ja mitä omiin lapsiini tulee, he kyllä todellakin tuntevat äärimmäisen köyhyyden. Ovat nimittäin viettäneet lapsuutensa hyvin köyhän maan hyvin köyhässä lastenkodissa, jonka oloista sinulla ei ole oikeasti mitään käsitystä.

2

Kummasti vain kakkosen jutut muuttuvat keskustelun edetessä. Ei ole kyse siitä, kumman lapset on eläneet köyhemmissä oloissa, vaan vanhempien varoista. Tämän juttusi mukaan olet adoptoinut lapsesi ja sehän vaatii RAHAA. Meillä ei ole varaa tehdä niitä lapsia luonnollisesti, saatikka adoptoida. Jos ei oltais tätä yhtä saatu, niin ei tosiaankaan olisi ollut varaa hedelmöityshoitoihin tai adoptioon. Noihinhan saa uppoamaan kymmeniätuhansia euroja.

On kyllä korkeakoulutetuksi ihmiseksi sun aika hankala ymmärtää, että kaikilla ei ole rahaa hankkia lapsia. Me pärjätään normaalitilanteissa just just, mutta jos joku yllättävä rahareikä tulee, niin liemessä ollaan.

8

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Miksi purat katkeruuttasi minuun? Kyllä se nälkä köyhässä perheessä on lapsenkin kokemus.

Ja mitä omiin lapsiini tulee, he kyllä todellakin tuntevat äärimmäisen köyhyyden. Ovat nimittäin viettäneet lapsuutensa hyvin köyhän maan hyvin köyhässä lastenkodissa, jonka oloista sinulla ei ole oikeasti mitään käsitystä.

2

Itehän sä tästä kilpailua olet vääntämässä. Eikä kyse ole siitä, kumman lapset elävät huonommissa oloissa, vaan aikuisten varat ja miten se vaikuttaa lasten hankkimiseen.

Oot siis adoptoinut lapsesi. No, sehän vain jälleen kuvastaa hyväosaisuuttasi. Jos me ei oltaisi saatu tätä yhtä luonnollisesti, niin ei meillä olisi ollut varaa hedelmöityshoitoihin (ehkä vuoden säästämisen jälkeen varaa olisi ollut julkisen puolen hoitoihin) tai niiden epäonnistuessa adoptioihin. Hyvätuloisten ja rikkaiden juttuja nuo ovat.

Korkeakoulutetuksi ihmiseksi sun on yllättävän vaikea ymmärtää, että kaikilla ei ole varaa hankkia enempää kuin yksi lapsi. Me pärjätään normaalitilanteissa tän yhden kanssa just just, mutta paljosta joudutaan tinkimään ja jos joku yllättävä rahareikä tulee, niin pulassa ollaan.

8

Vierailija
4/45 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia voi hankkia monella tapaa - myös adoptoimalla. Ja miksi ja mistä temmot tähän hedelmättömyyshoidot???

Adoptio maksaa jonkin verran, mutta niin muuten maksaa bio-odotus ja synnyttäminenkin.

En ole edelleenkään sanonut, että muiden pitäisi elää kuten minun, saati että kaikkien pitäisi hankkia useampi lapsi, vaan sanon edelleen kuten koko ajan, että jos haluaisi useamman lapsen, eikä niitä rahan takia hanki, niin vanhana katuu! Ihan takuulla, koska raha on vain rahaa, mutta lapsi on lapsi.

2

Vierailija
5/45 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain vikaa ilmeisesti sivuissa, kun tuo eka viesti olikin tullut perille. No, joka tapauksessa, ehkä menee kakkoselle paremmin asia perille.

8

Vierailija
6/45 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Lapsia voi hankkia monella tapaa - myös adoptoimalla. Ja miksi ja mistä temmot tähän hedelmättömyyshoidot???

Adoptio maksaa jonkin verran, mutta niin muuten maksaa bio-odotus ja synnyttäminenkin.

En ole edelleenkään sanonut, että muiden pitäisi elää kuten minun, saati että kaikkien pitäisi hankkia useampi lapsi, vaan sanon edelleen kuten koko ajan, että jos haluaisi useamman lapsen, eikä niitä rahan takia hanki, niin vanhana katuu! Ihan takuulla, koska raha on vain rahaa, mutta lapsi on lapsi.

2

Sinulla hyvätuloisena Helsingissä asuvalla korkeakoulutetulla on ollut adoptioon varaa, mutta meillä ei olisi. Adoptio on kyllä kalliimpi kuin biologisen lapsen saanti, sen kyllä tiedän.

Mistä sä voit muka tietää, että katuu vanhana, ettei rahan takia tehnyt lisää lapsia?? Et sinä voi sitä tietää vielä! Ehkä sitä päin vastoin kiittelee itseään hyvästä ratkaisusta, että onneksi turvasi hyvän lapsuuden edes tuolla yhdelle, kun ei sitä rahaa ollut ylenmäärin. Sen verran minä tiedän omasta tilanteestamme, että se ei tästä rahallisesti juurikaan parane. Nippa nappa pärjätään.

8

Vierailija
7/45 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se on tosi sääli sekä itsesi että perheesi kannalta, koska katkeruus myrkyttää elämän. Samaten se, että antaa rahan hallita kaikkea.

Minä en tästä enää ala kanssasi jankkaamaan.

2

Vierailija
8/45 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei pidä yleistää sitä, että ainokaiset ovat yksinäisiä tai minä-itse-ihmisiä niin ei pidä yleistää myöskään sitä, että monilapsisen perheen lapset ovat hankalia ja huonosti käyttäytyviä.

Ja toinen asia mikä ei ole itsestään selvyys.. Että hermot kehittyy mitä useampi lapsi. Jollakin ne ei kehity :-)

Repeevät entisestäään.

Siksi mielestäni ap:n itseanalyysi on hyvä. Kai tää taas on jokaisen oma asia mitä tekee??

Elämässä voi tulla eteen muitakin vähemmän harkittuja siirtoja mitkä kaduttaa, mutta kai sekin kuuluu elämään? Ei ole yhtä ja ainoata oikeata tapaa elää.

Täällä ihmiset on joko katkeria, kapeakatseisia, hyväksyvät vain oman elämänsä mallin, kateellisia yms.

Sääliä kaikkia heitä...

T. Neljän muksun äiti, jonka hermot on onneks vähän kehittyny :-D

Vierailija
9/45 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei pidä yleistää sitä, että ainokaiset ovat yksinäisiä tai minä-itse-ihmisiä niin ei pidä yleistää myöskään sitä, että monilapsisen perheen lapset ovat hankalia ja huonosti käyttäytyviä.

Ja toinen asia mikä ei ole itsestään selvyys.. Että hermot kehittyy mitä useampi lapsi. Jollakin ne ei kehity :-)

Repeevät entisestäään.

Siksi mielestäni ap:n itseanalyysi on hyvä. Kai tää taas on jokaisen oma asia mitä tekee??

Elämässä voi tulla eteen muitakin vähemmän harkittuja siirtoja mitkä kaduttaa, mutta kai sekin kuuluu elämään? Ei ole yhtä ja ainoata oikeata tapaa elää.

Täällä ihmiset on joko katkeria, kapeakatseisia, hyväksyvät vain oman elämänsä mallin, kateellisia yms.

Sääliä kaikkia heitä...

T. Neljän muksun äiti, jonka hermot on onneks vähän kehittyny :-D

Vierailija
10/45 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävät useimmiten vaihtuu elämäntilanteen mukaan, vain pieni osa voi säilyä koko elämä ajan. Serkut on minust jo aika kaukaisia sukulaisia. itselläni on monta sisarusta ja isä kuollut, ja äidilläkin jo ikää. joskus vaan mietin, että kuinkahan juurettomaksi tunnen itseni, jos äitikin kuolee. Olis HIRVEÄÄ, jos ei olis edes sisaruksia. Onneksi minulla niitä on.

Vierailija
11/45 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ja se on tosi sääli sekä itsesi että perheesi kannalta, koska katkeruus myrkyttää elämän. Samaten se, että antaa rahan hallita kaikkea.

Minä en tästä enää ala kanssasi jankkaamaan.

2

Huvittaa tuollaiset sinun kaltaiset ihmiset, jotka elävät niin pumpulissa, etteivät tajua, että työssäkäyvät köyhät ovat todellisuutta. Minä olen onnellinen elämässäni, mutta kieltämättä ärsyttää ja huvittaa sinun kaltaiset ihmiset. Edelleenkin väitän, että rahalla ei ole merkitystä, jos sitä on. Silloin kun jotain asiaa ei tarvitse miettiä, niin sillä ei ole merkitystä eikä se hallitse kaikkea. Mutta sitten kun pitää alkaa laskea senttejä, että riittääkö raha tässä kuussa ruokaan, niin kyllä se raha kuule hallitsee elämää.

8

Vierailija
12/45 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä etukäteen tiedä, millaisia valintojaan tulee myöhemmin katuneeksi. Sen tietää vasta elämällä. Niinpä on paras vain toimia niin kuin nyt hyvältä tuntuu.

Olen itse neljän lapsen perheestä. Äitini taannoin harmitteli, ettei tulllut viidettä hommanneeksi. Kun kysyin, olisiko se viides hänet sitten tehnyt onnellisemmaksi... hän totesi, ettei.

Kai se on niin, että ihminen aina on ns. jotain vailla. Toista lasta, kolmatta, neljättä... Tai sitten isompaa kotia, nopeampaa autoa tms.

Kuten Jonna Tervomaa laulaa: yhtä en saa, yksi jää aina puuttumaan...

Itse olen yhden lapsen äiti ja ajattelen, ettei toinen lapsi minua sen onnellisemmaksi tekisi. Minulla on kaikki ne rakennuspalikat käsissäni, mitä onnellisuuteen tarvitaan. Itsestä se on kiinni. Pitää osata tyytyä... olla tyytyväinen :-D.

Vierailija
13/45 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha yms. on sivuseikkoja elämässä

Vierailija
14/45 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo sinun mainitsemasi syyt ovat vain toissijaisia.

Vierailija
15/45 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

pienituloisia, mulla eli äidillä huonot hermot, asutaan vuokralla, halutaan kuitenkin taata lapselle edes jonkinnäköinen elintaso. Toisaalta mietin et kaduttaako vanhana mut taas sit ajatellen järjellä näin ois parempi.

Vierailija
16/45 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan korkeasti koulutettu, erittäin hyvätuloinen perhe Helsingistä. Sosiaalitukia ei olla saatu koskaan, kustannettu kyllä niitä vuosikaudet.

Silti sanon, että raha-asiat on huono peruste noin tärkeässä kysymyksessä, lapsi on lapsi, raha on rahaa ja työ on vain työtä.

2

Vierailija
17/45 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten vingutaan täällä, että tilillä on vain 3 euroa ja lapsilisät tulevat ensi viikolla.

4

Vierailija
18/45 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ollaan korkeasti koulutettu, erittäin hyvätuloinen perhe Helsingistä. Sosiaalitukia ei olla saatu koskaan, kustannettu kyllä niitä vuosikaudet.

Silti sanon, että raha-asiat on huono peruste noin tärkeässä kysymyksessä, lapsi on lapsi, raha on rahaa ja työ on vain työtä.

2

Hyvätulosille raha on AINA sivuseikka! Tietysti, kun sitä ei tarvitse miettiä, mistä repii rahat seuraavaan kauppakäyntiin!!!

Vierailija
19/45 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kieltämättä, jos tuntuu ettet selviä tästä yhdestäkään niin parempi että ette hanki enää toista lasta tänne kärsimään.

Vierailija
20/45 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tiedän kyllä erittäin hyvin, mitä se rahan repiminen on.

Silti ja ehkä juuri siitä syystä sanon, ettei rahalla ole merkitystä noin tärkeässä asiassa. Onhan Suomi nyt sentään ainakin toistaiseksi hyvinvointivaltio.

2

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi