Kaunein hauta jonka olet nähnyt?
Voi toki olla jonkun julkkiksenkin mutta joissain tavallisten vainajien hautakivissä voi olla hienoja lauseita ja veistoksia.
Kommentit (20)
"siinä missä sinä olet, olin kerran minäkin.
Täällä missä missä minä olen, olet kerran sinäkin."
Tai jotenkin tuohon suuntaan se meni
Vierailija kirjoitti:
Aika vaikuttava teksti hautakivessä.
Vierailija kirjoitti:
Hrr, jotenkin kalmainen värssy.
Entisen kotikaupunkini hautausmaalla on nuorena liikenneonnettomuudessa kuolleen pojan hauta, jota muistan jo lapsena katselleeni. Haudalla on aika kookas patsas, kivinen poika. Kivinen poika on toinen polvi maassa ja kädet ojennettuina kohti taivasta, kasvot kohti taivasta.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Halusimme isän haudalle vähän erilaiset kiven ja patsaan, mutta nykysäädökset ovat sellaiset, että kiven koko ja malli on tarkasti määrätty, ei ulkonemia, ei teräviä muotoja, ei muuta tekstiä kuin vainajan nimi, syntymä- ja kuolinajat.
Hietsussa joku vanha kivinen enkeli risti . Levätköön rauhassa . Turkissa yx kristittyjen hauta kivinen arkku ikivanha.
Joo, tuo Tampereen Äiti on vaikuttava.
Kaunis on myös Juseliuksen mausoleumi Porissa.
Hienosti ajateltu kerran täällä kerran siellä.
Malmin hautausmaalla on montakin erityisen hienoa .
Jeesus sanoi sen ajan jo aluetta kuoleman varjon laakso siellä.
Merimiesten muistolle muistomerkki Kaivopuistossa / eiraa.
Viipurissa suomen heimojen hautausmaa ja muistomerkki.
YouTube tuntematon sotilas Finnish unknown soldier Song / Hämäläinen sävellys .
Song of The Finnish of The soldier YouTube ( sanat Kalervo Hämäläinen )
Jonkun Hampuksen hauta hietsussa siinä aika kulmassa tien lähellä.
Shelleyn hauta Roomassa. OK, ei ole ulkoisesti kovin näyttävä, mutta muutoin spot on.
Juoksuhauta täynnä rikkirevittyjä ruumiita, irtopäitä, verta, aivomassaa ja suolenpätkiä. Valitulla kansalla on teoissaan silmää kauneudelle... Sebaotkin tykkää lastensa puuhista kunniakseen.
En tiedä kaunein, mutta erikoinen on teinitytön hauta, jossa on ihan älytön määrä aurinkovalokennolla toimivia esineitä.
Vierailija kirjoitti:
Shelleyn hauta Roomassa. OK, ei ole ulkoisesti kovin näyttävä, mutta muutoin spot on.
Hautakiven sitaatti on koskettava. Sopiva rajoja rikkoneelle romantikolle.
Ainakin Trella Kalevankankaan hautausmaalla on hyvin vaatimaton ja vanha hautakivi, jossa lukee: Äiti. Ei muistaakseni edes nimeä, vuosiluvut taisivat olla.
Taj Mahal ja pyramidit sitten toisesta ääripäästä.