Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitko itse täysin kokemattomana seurustelusta seurustella ihmisen kanssa, jolla on ollut pitkä parisuhde?

Vierailija
27.04.2022 |

Tapasin ihanan henkilön, joka on myös kiinnostunut minusta. Jotenkin tunnen itseni ihan huonoksi ihmiseksi, kun minua vaivaa tuo hänen edeltävä suhteensa. Tunnen itseni jotenkin lapselliseksi, kun edes kehtaan ajatella näinJotenkin vain ärsyttäisi ajatella, että toinen on kokenut jo kaikki minulle uudet asiat jo jonkun toisen kanssa. Kuinka voisin koskaan olla hänelle yhtä merkityksellinen kuin hänen ensimmäinen kumppaninsa?

Kommentit (118)

Vierailija
101/118 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka moni ajattelee, että seksuaalisesti kokematon ja parisuhteeton ihminen on jotenkin jäänyt jälkeen kehityksestä tai vähemmän aikuinen niin en minä 40-vuotiaana kokemattomana voi olla niin naiivi tai todellisuudesta vieraantunut, että olettaisin mahdollisten kumppanieni olevan samalla kokemuksen tasolla itseni kanssa. Suurin osa ihmisistä tai oikeastaan kaikki aikuiset ihmiset ovat olleet suhteissa ja vaikka lyhyet suhteet ovatkin ehkä nostaneet viime vuosina suosiotaan niin kyllä silti monella on kokemusta myös pitkästä parisuhteesta. 

Ei se kysymys siis ole voisinko minä seurustella pitkässä parisuhteessa olleen kanssa vaan voisiko hän seurustella minun kanssani. Tähän mennessä se vastaus on aina ollut ei.

Vierailija
102/118 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä varmasti ikä vaikuttaa paljon siihen minkä verran aikaisempaa seurusteluhistoriaa hyväksyy kumppaniltaan. Itse en voisi seurustella miehen kanssa joka on aikaisemmin ollut jo naimisissa ja jolla on lapsia edellisestä liitosta. Olen 31-vuotias joten täyden kokemattomuuden vaatiminen olisi aika epärealistista ja itsellänikin on takana muutaman lyhyt säätö/suhde. Nykyisen miesystäväni kanssa olemme suurinpirtein yhtä kokemattomia tai minä ehkä jopa hieman kokeneempi. Kyllähän se hyvältä tuntuu kun tietää että olemme monessa asiassa toisillemme ensimmäsiet ja voidaan yhdessä opetella parisuhteessa elämistä, mutta samalla joskus myös vähän mietityttää suhteen tulevaisuus. Tuntuu että ikäni puolesta mun "pitäisi" olla perustamassa perhettä. Kuitenkaan ei olla kumpikaan valmiita edes harkitsemaan yhteen muuttamista ja minä haluaisin nähdä miestä paljon useammin kuin mihin mies on valmis. Toisaalta en halua lapsia joten ei sinäänsä ole mikään kiire minkään suhteen. Ihan luonnollista että vertailee omaa suhdettaan ympärillä näkyviin pariskuntiin ja miettii että haittaako se oma kokemattomuus tai vertaileeko mies mahdollisesti edellisiin kumppaneihin. Kannattaa kuitenkin muistaa että jokainen suhde on erilainen ja ne exät ovat exiä ihan syystä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/118 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä varmasti ikä vaikuttaa paljon siihen minkä verran aikaisempaa seurusteluhistoriaa hyväksyy kumppaniltaan. Itse en voisi seurustella miehen kanssa joka on aikaisemmin ollut jo naimisissa ja jolla on lapsia edellisestä liitosta. Olen 31-vuotias joten täyden kokemattomuuden vaatiminen olisi aika epärealistista ja itsellänikin on takana muutaman lyhyt säätö/suhde. Nykyisen miesystäväni kanssa olemme suurinpirtein yhtä kokemattomia tai minä ehkä jopa hieman kokeneempi. Kyllähän se hyvältä tuntuu kun tietää että olemme monessa asiassa toisillemme ensimmäsiet ja voidaan yhdessä opetella parisuhteessa elämistä, mutta samalla joskus myös vähän mietityttää suhteen tulevaisuus. Tuntuu että ikäni puolesta mun "pitäisi" olla perustamassa perhettä. Kuitenkaan ei olla kumpikaan valmiita edes harkitsemaan yhteen muuttamista ja minä haluaisin nähdä miestä paljon useammin kuin mihin mies on valmis. Toisaalta en halua lapsia joten ei sinäänsä ole mikään kiire minkään suhteen. Ihan luonnollista että vertailee omaa suhdettaan ympärillä näkyviin pariskuntiin ja miettii että haittaako se oma kokemattomuus tai vertaileeko mies mahdollisesti edellisiin kumppaneihin. Kannattaa kuitenkin muistaa että jokainen suhde on erilainen ja ne exät ovat exiä ihan syystä. 

olen 38 vuotias mies ja en ota naista jolla on "kokemusta".

Vierailija
104/118 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä lasketaan pitkäksi parisuhteeksi? Minun miesystävälläni on takanaan noin kymmenen parisuhdetta, joista pisin kesti neljä vuotta. Itse taas en ollut ennen häntä seurustellut tai edes ''säätänyt'' kenenkään kanssa. Vaikka emme tässä asiassa ole kovin ns. tasa-arvoisia, suhteemme sujuu kuitenkin erittäin hyvin eikä minun olematon parisuhtehistoriani ole koitunut ongelmaksi.

Vierailija
105/118 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen yhden tuollaisen pariskunnan. Toinen seurusteli ekaa kertaa, toinen oli ollut naimisissakin. Kun menivät yksiin, olivat aika epäsuhtainen pari. 15 vuotta ja 2 lasta myöhemmin ei enää, se tämänhetkinen parisuhde on molemmille se pitkä ja elämää eniten muovannut.

Vierailija
106/118 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä lasketaan pitkäksi parisuhteeksi? Minun miesystävälläni on takanaan noin kymmenen parisuhdetta, joista pisin kesti neljä vuotta. Itse taas en ollut ennen häntä seurustellut tai edes ''säätänyt'' kenenkään kanssa. Vaikka emme tässä asiassa ole kovin ns. tasa-arvoisia, suhteemme sujuu kuitenkin erittäin hyvin eikä minun olematon parisuhtehistoriani ole koitunut ongelmaksi.

H u o ra avat miehet usein haluukin kokemattoman kumppanin.

Vierailija
107/118 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa "kokemusta" ja sitten ihan oikeaa kokemusta.
Pelkästään se, että on ollut parisuhteessa tai useammissa ei tarkoita yhtään mitään. Vain sillä on merkitystä, miten menneissä suhteissa on toiminut kumppanina ja mitä on päättyneistä suhteista oppinut.

Todella monessa parisuhteessa ollut ihminen herättäisi ainakin minut kysymään, miksi hänen suhteensa eivät ole onnistuneet. Ovatko ihmiset olleet vain vääriä toisilleen vai onko ihmisen sosiaalisissa taidoissa vakaviakin puutteita?
"Kokemus" ei todellakaan takaa sitä, että osaisi elää parisuhteessa.
Hyvä parisuhde-elämä vaatii taitoa kommunikoida ja kuunnella, tehdä kompromisseja sekä rajojen asettamisten ja myönnytysten välillä palloilua.
Jos tuntee hyvin oman itsensä, tarpeensa, toiveensa ja arvonsa, pääse jo pitkälle.

Vierailija
108/118 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos niin hyvä tuuri kävisi, että löytäisin jonkun, niin en kai minä voi näin yli nelikymppisenä vaatia, että kumppanilla ei ole saanut olla yhtäkään pitkää parisuhdetta. Sitä paitsi, mihin vedetään raja lyhyen ja pitkän parisuhteen välillä? Kaksi vuotta? Viisi vuotta?

Vierailija
109/118 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo koskaan seurustellut niin tuntuisihan se oudolta tapailla jotain joka on monta vuotta seurustellut teinistä asti.

N25

Vierailija
110/118 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme kaikki erilaisia. Ja jokainen suhde on erilainen.
Kokemusta ei ole suhteiden määrä tai niiden pituus, vaan se miten on ITSE kehittynyt kumppanina ja ihmisenä suhteiden aikana ja niiden päätyttyä.

Vierailija
111/118 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla oli just toi tilanne että ite olin 20-vuotiaana TÄYSIN kokematon, kun löysin vihdoin kumppanin. Hänellä oli takana useamman vuoden kestänyt parisuhde. Kyllä sitä alussa mietti paljon ja hävetti ja harmitti oma kokemattomuus etenkin seksin osalta, kun en osannut "mitään." Sitäkin surin, etten tosiaan ollut kumppanille ensimmäinen missään asiassa, kun hän oli kokenut kaiken jo toisen kanssa. Hän taas oli mulle eka ihan kaikessa (suudelmat, seksi, ylipäätään fyysinen läheisyys ja parisuhde).

Menneisyyttä ei kuitenkaan voi muuttaa joten pakkohan asian kanssa oli oppia elämään. 6 vuotta kulunut ja edelleen ollaan yhdessä.

Vierailija
112/118 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

H u o ra avat miehet usein haluukin kokemattoman kumppanin.

ei vaan kaikki miehet.

Vierailija
113/118 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

häpeäminen on siitä jännä asia että se vaatii ensin rehellisyyttä itselleen.

Vierailija
114/118 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni oli täysin kokematon seurustelusta ja äitini toisissa naimisissa, kun he tapasivat. Isäni on nuorempi. Ovat vielä yhdessä yli 40 vuoden jälkeen.

Vierailija
115/118 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos niin hyvä tuuri kävisi, että löytäisin jonkun, niin en kai minä voi näin yli nelikymppisenä vaatia, että kumppanilla ei ole saanut olla yhtäkään pitkää parisuhdetta. Sitä paitsi, mihin vedetään raja lyhyen ja pitkän parisuhteen välillä? Kaksi vuotta? Viisi vuotta?

parisuhde on kun molemmat osapuolet ovat siitä yhtä mieltä. normaali parisuhde kestää minuuteista vuoteen sen jälkeen yleensä puhutaan avioliitosta.

Vierailija
116/118 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

*et saa naista, jolla on kokemusta.

Korjasin.

Vierailija
117/118 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korjasin.

miksi väänät sanojani väärin?

en halua naista joka on kylän jakorasia. enkä välitä mitä hän siitä ajattelee.

Vierailija
118/118 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korjasin.

miksi väänät sanojani väärin?
en halua naista joka on kylän jakorasia. enkä välitä mitä hän siitä ajattelee.

En väännä, totean tosiasian. Turha kiukutella, neitsytsetä.

olen torjunut monia naisia juuri siksi että he eivät ole neitsyitä ja sekös tuntuu teitä harmittavan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme