Miksi työttömät ei hae töitä
Olen pienen yrityksen yrittäjä ja toimitusjohtaja. Aktiivisesti ei käydä rekrykampanjaa mutta esim. nettisivuilla on työpaikat-osio ja kehoitus ottaa yhteyttä.Tänä vuonna on ollut yksi ainoa hakija. Toki toimitaan it-alalla ja edellytetään ohjelmointitaitoa, mutta esim. keskustelupalstoilla tuntuu olevan paljonkin ohjelmointitaitoisia, jotka valittavat työnantajien ikärasismia. Yhtään näistä ei vain ole koskaan ollut yhteydessä.Työnhakijoiden passiivisuus on jotain ihan käsittämätöntä. Miksi työttömät eivät hae töitä?
Kommentit (214)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä päin Suomea tämä yritys on?
Tampere.
Asun Tampereella ja olen työtön koodari, ja voisin tulla teille töihin, mutta en edelleenkään yhtään tiedä, mikä firmanne on. Koska et sitä täällä kuitenkaan halua paljastaa, voisitko antaa edes vähän vinkkiä, missä päin tai millä alalla tarkemmin vaikutatte?
Tuolla aiemmin oli spostiosoite, mistä voi kysyä lisää.
Kuvitteletko, että kirjoittelisin johonkin tuntemattomaan sähköpostiosoitteeseen? Ties minkälainen spoämmikonttori sen takana luuraa.
Vierailija kirjoitti:
Eihän siinä ole kauheasti tolkkua, että odotetaan, kunnes joku suosittu työantaja laittaa paikan julkisesti auki ja sitten kilpaillaan kaikkien muiden hakijoiden kanssa? Vain paras saa paikan ja helpoiten on paras, kun on se ainoa, joka on yhteydessä, ennenkö paikka laitetaan avoimeen hakuun.
AP
Ei sen tarvitse olla suosittu työnantaja, jolla on paikka auki, vaan työnantaja.
Siinä nimenomaan on järkeä, että työnantaja ilmoittaa että olisi töitä tarjolla! Muutenhan tilanne on kuin puhelinmyynnissä: Sinulle soittelee yhtenään joku tyrkyttäjä. Luultavasti jokainen työtön on kohdannut puhelinmyyjiä ja tietää, kuinka ärsyttävää se on, eikä halua olla itse samanlainen.
Kaupankäynti on järkevintä juuri niin, ettei myyjä tee mitään henkilökohtaisia yhteydenottoja, ennen kuin tietää että ostajaa kiinnostaa ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän siinä ole kauheasti tolkkua, että odotetaan, kunnes joku suosittu työantaja laittaa paikan julkisesti auki ja sitten kilpaillaan kaikkien muiden hakijoiden kanssa? Vain paras saa paikan ja helpoiten on paras, kun on se ainoa, joka on yhteydessä, ennenkö paikka laitetaan avoimeen hakuun.
APEi sen tarvitse olla suosittu työnantaja, jolla on paikka auki, vaan työnantaja.
Siinä nimenomaan on järkeä, että työnantaja ilmoittaa että olisi töitä tarjolla! Muutenhan tilanne on kuin puhelinmyynnissä: Sinulle soittelee yhtenään joku tyrkyttäjä. Luultavasti jokainen työtön on kohdannut puhelinmyyjiä ja tietää, kuinka ärsyttävää se on, eikä halua olla itse samanlainen.
Kaupankäynti on järkevintä juuri niin, ettei myyjä tee mitään henkilökohtaisia yhteydenottoja, ennen kuin tietää että ostajaa kiinnostaa ostaa.
Olettaisi, että työtön tarvitsee sitä työpaikkaa enemmän kuin työnantaja juuri kyseistä työtöntä töihinsä. Ilmeisesti tuet on kohdallaan, kun "ettei ketään vaan ärsyttäisi" on riittävä peruste istua mitään tekemättä kotona.
Vierailija kirjoitti:
Ootteko huomanneet, että joka ikinen ehdotus, mitä työtön voisi tehdä töiden saamiseksi, on tässä ketjussa tyrmätty?
Eli?
Miten sä luulet et työnhakijat hakee jos ei ne tiedä työpaikasta tai välttämättä sun firmas olemassa olosta.
Ihmiset eivät hae töitä, koska työelämä on täyttä paskaa nykyään. Pitäisi joustaa sitä ja tätä ja tehdä ilmaiseksi töitä. Vapaalla häiritään työasioilla sun muuta, ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
ap, oletko kuullut sellaisesta kuin LinkedIn? Se on vähän kuin Tinder työnantajille ja -tekijöille. Voit työnantajana selailla kriteeriesi mukaan valitsemiesi työntekijöiden profiileja ja sitten ottaa yhteyttä kiinnostavalta vaikuttaviin. Tarjolla on sekä töissä olevia, opiskelijoita että niitä työttömiä.
Sitä kautta minäkin nykyisen työni löysin. Työnantaja otti yhteyttä. Olin siis työtön siihen aikaan, mutta työnantaja ei sinun tapaasi nirsoillut ja odottanut aloitetta työnhakijalta, vaan toimi aktiivisesti itse.
Mulla samantyylinen taustam rekrysivun avoimen hakemuksen kautta työnantaja löysi minut. LinkedIn ei ollut silloin vielä niin tunnettu.
Yleensä haku keskitetään isoin yrityksiin. Itse olen pienessä, mutta ne on aina riski. Jos ap ei osaa ja saa tekijöitä on varmasti puutteita muussakin osaamisessa. Miksi pitää olla työtön? Miksi kukaan muu ei halua sinne? Oma tynantajani osasi etsiä tekijän ja hoitaa muutkin asiat hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Se että sä et löydä omien sanojes mukaan kova palkkaista koodaajaa joka varmasti osaa ei tarkota että työttömät kautta linjan ei hae töitä, älä nyt ihan noin tyhmäks heittäydy.
Koodaajat harvoin on tyhmiä tai haluaa idiootin alaiseks.
Taitaa ne hakea töitä. Sain juuri kiitos, mutta ei kiitos-viestin. Viestin mukaan siihen avoimeen paikkaan oli yli 150 hakijaa.
Vierailija kirjoitti:
Ootteko huomanneet, että joka ikinen ehdotus, mitä työtön voisi tehdä töiden saamiseksi, on tässä ketjussa tyrmätty?
Ensinnäkin valtaosa tämän ketjun keskustelijoista on töissä, aloittajaa myöten. Toisekseen suurin osa vinkeistä on ihan älyttömiä, kuten yritysrekisterin ostaminen kylmäsoittoja varten.
Jos haluaa käyttää rahaa työnhakuun, kannattaa ennemmin mennä rekrykonsultin vastaanotolle. Saa halvemmalla parempia neuvoja myös piilotyöpaikkojen löytämiseen.
t. töissä oleva, joka on lähes aina löytänyt työpaikkansa Oikotieltä, avoimet hakemukset ovat sataprosenttista ajanhukkaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se että sä et löydä omien sanojes mukaan kova palkkaista koodaajaa joka varmasti osaa ei tarkota että työttömät kautta linjan ei hae töitä, älä nyt ihan noin tyhmäks heittäydy.
Koodaajat harvoin on tyhmiä tai haluaa idiootin alaiseks.Taitaa ne hakea töitä. Sain juuri kiitos, mutta ei kiitos-viestin. Viestin mukaan siihen avoimeen paikkaan oli yli 150 hakijaa.
Miksi ihmeessä kukaan tuhlaisi aikaansa hakemalla paikkaa, johon on yli sata muutakin hakijaa? Sehän on ihan umpihölmöä pseudotekemistä joka ei johda mihinkään? Saman ajan voisi käyttää olemalla itse yhteydessä yrityksiin.
Miksi työttömät eivät SAA töitä ?
Vierailija kirjoitti:
Toisekseen suurin osa vinkeistä on ihan älyttömiä, kuten yritysrekisterin ostaminen kylmäsoittoja varten.
Mitä älytöntä siinä on? Sillä tavallahan B2B-myyjätkin tekee. B2B myyntiähän työnhaku on.
Ei se nyt aikanaan älyttömänpää voi olla, kuin lähetää 150 hakemus johonkin paikkaan.
Totta kai työttömät hakevat töitä. Mutta eivät tuollaiselta tyypiltä, joka tekee tänne tahallaan yleistäviä kiusaamisketjuja.
Tai miksi työt eivät halua työttömiä.
Hyvä kysymys. En hae töitä, koska minun
pitää ehtiä maata sohvallani (ja juoda bisseä). Tämänhän ap. yritysjohtaja halusi kuulla, eikös ?
Vierailija kirjoitti:
Miten työnhakijoiden pitäisi löytää teidän pikkufirmanne? Jos etsitte väkeä, laittakaan työpaikkailmoitus normaaleihin palveluihin, niin saatatte saada niitä hakemuksiakin.
Olet ymmärtänyt pointin väärin. Kyse ei ollut siitä, miten yritys saa työntekijöitä, vaan miten työtön saa töitä.
Työtön saisi töitä etsimällä pikkufirmoja ja kartoittamalla, mitä ne tarvitsevat. Ihan satavarmasti saisi töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä ainakaan enää laittele mitään avoimia hakemuksia kehotuksesta, jos ei siellä firman sivuilla ole oikeasti mitään avointa työpaikkaa. Pari kertaa olen laittanut, mutta koskaan niistä ei ole mitään vastauksia tullut. Joten, jos haluat työntekijöitä, laita työpaikkailmoitukset tulille. Yksinkertaista.
On toki ollut. 0 hakijaa. Työttömät ei oikeasti hae töitä. AP.[/quote
Haluatko siis pakosti työntekijän, joka on nyt työtön? Eikö sinulle kelpaa työpaikan vaihtaja?
Onko ap alkamut tällä kertaa yrittäjäksi. Huvittavia nää ap: n aloitukset
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koodaajat harvoin on tyhmiä tai haluaa idiootin alaiseks.Taitaa ne hakea töitä. Sain juuri kiitos, mutta ei kiitos-viestin. Viestin mukaan siihen avoimeen paikkaan oli yli 150 hakijaa.
Miksi ihmeessä kukaan tuhlaisi aikaansa hakemalla paikkaa, johon on yli sata muutakin hakijaa? Sehän on ihan umpihölmöä pseudotekemistä joka ei johda mihinkään? Saman ajan voisi käyttää olemalla itse yhteydessä yrityksiin.
Jos haluat vaihtoehtoja, niin tieto avoimesta paikasta täytyy laittaa Linkediniin ja Oikotielle, muuten saat töihin vain sattuman kaupalla parhaan vaihtoehdon.
ap, oletko kuullut sellaisesta kuin LinkedIn? Se on vähän kuin Tinder työnantajille ja -tekijöille. Voit työnantajana selailla kriteeriesi mukaan valitsemiesi työntekijöiden profiileja ja sitten ottaa yhteyttä kiinnostavalta vaikuttaviin. Tarjolla on sekä töissä olevia, opiskelijoita että niitä työttömiä.
Sitä kautta minäkin nykyisen työni löysin. Työnantaja otti yhteyttä. Olin siis työtön siihen aikaan, mutta työnantaja ei sinun tapaasi nirsoillut ja odottanut aloitetta työnhakijalta, vaan toimi aktiivisesti itse.