Kävin treffeillä miehen kanssa, joka etsi "urheilullista" naista - miksi ei voinut sanoa suoraan, että etsi laihaa!?
Viikonloppuna ekat (ja vikat) Tinder treffit miehen kanssa, jonka profiilissa luki suurinpiirtein näin. "Liikunta, urheilu, ja terveelliset elintavat ovat minulle tärkeitä ja toivon että sinullekin sporttisuus on elämäntapa". Matchasin ja sovin treffit tuon miehen kanssa, en liikuntajutun takia vaan ihan yleisen profiilin järkevyyden vuoksi. Todettakoon kuitenkin, että liikunta on minulle elämäntapa. Treenaan tavoitteellisesti salilla 3-4 kertaa viikossa, sen lisäksi yksi toiminnanllinen HIIT-tyyppinen treeni kerran viikossa, lepopäivinä pitkiä rauhallisia kävelylenkkejä ja kehonhuoltoa, joogaa, pilatesta. Lisäksi teen osa-aikaisesti oman työn ohella pt hommia isossa kuntokeskuksessa (olen lisensoitu pt). Teen myös sijaisuuksia ryhmäliikunnanohjaajana ja keikkatyönä erilaisia muitakin ryhmäliikuntojen vetämisiä, kuten yritysten tyhy-päivien liikuntaosioita jne.
Treffeillä kävi ilmi, ettei mies ollut mitään liikunnallista naista etsimässä vaan yksinkertaisesti HOIKKAA! Liikuntaa hän ei itse harrasta, näen sen puoliammattilaisena jo päältä päin. Huono ryhti, huono keskivartalon hallinta, hoikka ilman lihaksia (=laihaläski), huono hapenottokyky (puuskutti kävellessämme tavallista kävelyvauhtia ilman että oli mikään flunssatoipilas). Kysyin ihan suoraan liikunnan harrastamisesta ja mies siihen "no joo mä oon aatellut ottaa koiran niin sen kanssa sitten lenkkejä", ja "tykkään kyl kesällä käydä pelaan minigolfia, on hyvä laji".
Hetken aikaa mietin, että mitäs helvattia on laittanut profiiliinsa puppua siitä, että "toivon sinullekin liikunnan olevan elämäntapa", kunnes tajusin että hoikkaa naista kaveri on etsimässä. Olisi pitänyt grillata kaveria siitä vielä tarkemmin, tyyliin että paljonko herralla nousee penkistä tai mikä on kyykkymaksimi. V-tti, että olin tuhlannut aikaa mokoman urpon kanssa treffeihin. Ymmärrän, että jollain voi olla preferenssi ulkoisesti hoikkiin ja siroihin naisiin ja se on ihan ok, mutta miksi tuhalta kaikkien aikaa puhumalla jostain liikunnan tärkeydestä jos ei sitä kerran tarkoita.
Kommentit (1320)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MIllä lajilla ja treenillä nämä "mulla on paljon lihaksiakin"- naiset sitte tekee nuo lihakset?
Ehkä se rasva% kertois totuuden, ei niitä lihaksia kovin vahingossa tule,tai edes tarkoituksella helposti.Täh? Vaikka painonnosto ja crossfit. Tai sitten esimerkiksi jääkiekko, ringette...
Tai pesäpallo. Ei nekään naiset mitään ihan sirorakenteisia ole, mutta varmasti lihasta löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitään ongelmaa ei olis, jos kaikki seuranhakijat ilmoittaisivat selkeästi ja rehellisesti sen mitä etsivät ja mitä itsellä on tarjota. Jos ilmoittaa vain toisen noista on hyvin epätodennäköistä löytää toimiva match. Jos on itse sohvaperuna ja etsii urheilullista kumppania, niin kannattaa ilmoittaa kummatkin asiat. Joku urheilullinen saattaa haluta vastapainoksi leppoisan kumppanin, never know. Sehän on päivänselvää, että kummankin aikaa tuhlaa siinä jos saa houkuteltua (huijattua) treffeille sellaisen omat kriteerit täyttävän ihmisen, jonka kriteereitä ei itse täytä.
Yksi syy siihen miksi niitä "liian hyviä" halutaan huijata treffeille lienee se, että uskotaan että kunhan tavataan ja tutustutaan niin toinen unohtaa ne pinnalliset ominaisuudet ja rakastuu sitten minuun ihmisenä. Vinkiksi antaisin tähän sellasen, että kannattaa mieluummin itse treffailla niitä joista ei ulkoisesti syty ollenkaan ja katsoa unohtuuko se pinnallisuus siinä tutustuttaessa. Eli ei kannata lähteä toisilta odottamaan "pinnallisuuden unohtamista", sillä oma korvien väli on lopulta se ainut mihin voi vaikuttaa (jos siihenkään). Näin ei myöskään tule huijanneeksi treffikumppaniaan ja suhteella voi itse asiassa olla mahdollisuus kehittyä.Eli puhutaan tilanteesta "tasot" ja "league of your own"?
Öhh, mikä tää on tää taso? Onko jossain määritelty että 'urheilullinen' oikeuttaa tasoon 2 ja 'sohvaperuna' johonkin muualle? Entä kun 'urheilullinen' on jollekin painajainen ja 'lukutoukka' olisi unelma? Kenen tasoja tässä sitten noudatetaan? Saako lukutoukka haluta urheilijaa ja toisinpäin vai pitääkö pysyä omassa liigassa? Im confused
Tasoteoria pähkinänkuoressa:
Yksilön asema oman sukupuolen hierarkiassa määräytyy vastakkaisen sukupuolen kysynnän perusteella vaikuttaen samalla myös partneriin kohdistuvien odotusten tasoon. (Sloman & Sloman 1988.)
Eli taso määräytyy sen mukaan, millaiset ihmiset ovat sinusta kiinnostuneita. Tällä palstalla se on joskus naulattu vielä muotoon "minkä tasoisen onnistut sitouttamaan parisuhteeseen", koska naisethan kuulemma saavat seksiin vaikka kuinka tasokkaita miehiä, mutta ei parisuhteeseen.
Ja vaikka tuo on tasoteorian enemmän tai vähemmän virallinen määritelmä, niin samaan aikaan nimenomaan tasoteoreetikot itse kumoavat sen hokemalla, kuinka naiset pariutuvat aina tasoaan korkeammalle (ja miehet alemmas). Eli he kumoavat tasoteorian.
jahas, no ehkä sitä kutsutaan nimenomaan teoriaksi syystä
Kaverilla oli miehensä kanssa sopimus ettei nainen saanut lihoa tietyn painorajan yli. Mies ei kyllä ollut mikään hunk itsekään. Ihme juttuihin naiset suostuu.
Mulla on salilla kunnon painoilla, jääkiekossa ja crossfitissa treenaavia ystäviä ja vaikka saattavat olla minua lyhyempiäkin niin painavat enemmän koska lihas painaa. Ei se bmi ja paino kerro kaikkea. Itse olen vähän sohvaperunampi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaali palstankäyttäjä kirjoitti:
Näin miehen näkökulmasta tämä koko keskustelu on turhaa. Lopputuloksen kannalta on ihan sama jos sinne nettitreffeille ilmestyisi ylipainoisen naisen sijasta naiseksi pukeutunut mies; kiinnostuksen mahdollisuus on yhtä olematon.
Ja joo, kyllä niillä lihavilla naisilla on oikeus elää ja olla ihmisiä jne, mutta tämä kehopositiivisten naisten tuputtaminen on hyödytöntä.
Kuka on tuputtanut sinulle kehopositiivisia naisia? Minkä miellät kehopositiivisten naisten tuputtamiseksi?
T: normaalipainoinen, kehopositiivinen nainen (jota ärsyttää, että kehopositiivisuudesta on tehty haukkumasana koskien ylipainoisia naisia.)
Näinpä. Yritän suhtautua positiivisesti kehooni, joka on kyllä keskimittainen ja normaalipainoinen, mutta ikääntyessä + päätetyössä painuu kasaan ja kaula ja niska alkaa olla muisto vain. Ystäväni haluaisi suhtautua positiivisesti kehoonsa, joka on hyvin hyvin hento ja kliinisesti tarkasteltuna vakavan alipainoinen, mutta se on vain hänen kroppansa rakenne, ollut aina.
Eikö kehopositiivisuuden ydin ole se, että jokainen saa suhtautua - ja olettaa, että muutkin suhtautuvat -lähtökohtaisesti positiivisesti itseensä ja toisiin, riippumatta siitä sovitaanko jonkun kauneusihanteeseen vai ei?
Ja tämä on palstamiesten mielestä huono aate? Negatiivinen suhtautuminen parempi?
Syy ei ole päätetyö tai ikääntyminen, vaan se, ettet treenaa kehoasi ja liikuta sitä riittävästi. Ikääntyessä sitä täytyy liikuttaa entistä enemmän.
Sulla ei sitten ollut neuvoa antaa sille alipainoiselle ystävälle? Miksi?
Lisää ruokaa ja roheiinia yhdistettynä painoharjoitteluun niin pääsee sinne himoittuun normaalipainon haarukkaan eiksni? Eli terveellinen ruokavalio ja lisää sitä liikuntaa, hänhän liikkuu liaan vähän ja syö väärin kun ei ole normaalipainoinen!
Vai ei siellä sitten niin väliä enää olekaan sillä terveydellä ja "urheilullisuudella" kunhan on alle sen BMI rajan, eikä yli ;)
Oletteko huomanneet tämän: ylipainoisille satelee kyllä neuvoja kuinka päästä normaalipainoon, mutta vaikka hyvin hoikat kyllä kertovat itse kokemastaan syrjinnästä, en ole koskaan nähnyt tämän tyyppisiä kommentteja kohdistettuna heille..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen sanoo olevansa urheilullinen joten odotan myös että hänellä on urheilullinen kroppa ellei hän itse sitä kerro.
Minun mielestä urheilullinen kroppa on hoikka ja hiukan lihaksikas sekä ylimääräistä rasvaa kropassa ei ole, mitat ovat luokkaa 165cm ja painoa 55kg-60kg koska naisurheilijoilla on tuollaisia mittoja.
Jos nainen on roteva(eli lihaksia reilusti ja luusto on jämäkkä) niin silloin mitat 165cm naiselle on noin 60kg-70kg mutta rotevia naisia on todella vähän koska luonnostaan naisella on erittäin harvoin roteva kroppa sekä lihaksia naisilla harvoin on niin paljon että ne nostavat painoa merkittävästi.
Urheilullisen ja hoikan eroavaisuus on se että urheilullisella rasvan on korvannu lihas.
Jos nainen sanoo että hänellä on urheilullinen kroppa ja paikalle tulee se 165cm ja +70kg nainen niin silloin koen että minua on huijattu.Urheilullinen tarkoittaa sanakirjamääritelmän mukaan urheilun alaan kuuluvaa tai urheilijahenkistä. Jos käytät omia tulkintojasi, se on omalla riskilläsi. T hoikka.
Olen tuo kenelle vastasit mutta urheilullinen ja urheilullinen kroppa tarkoittaa eri asioita.
Jos sanoo olevansa urheilullinen niin se ei tarkoita läheskään aina sitä että on myös urheilullinen kroppa.Urheilullinen kroppakin voi tarkoittaa erilaisia vartaloita.
Tässä Huffington Postilta kuvasarja eri ammattilaisurheilijanaisista ja vaadituista vartalotyypeistä kyseiseen lajiin: https://www.huffpost.com/entry/howard-schatz-photos-women-professional-…
No niin palstamiehet, moniko näistä on teidän mielestänne urheilullinen? Vai täyttääkö tästäkään joukosta edes yksi kriteerejä?
Mikä on urheilullista? Itse käyn juoksemassa että uimassa, mutta kuntoilumielessä ilman tavoitetta muuta kuin terveyden ylläpito tms. Reilut viisi tuntia viikossa liikun. Hyväksyttehän minut urheilulliseksi mieheksi?
Aika vähälle tuo määrä omaan korvaani kuulostaa, itsellä tulee helposti 5 h liikuntaa päivässä. Urheilullisena pitäisin ihmistä jolla sykemittariin tulee aktiivisuutta 400 % päivässä tai yli. Itselläni tulee n. 250%.
t. ylipainoinenLäskillä sykemittari menee punaiselle vaikka mussuttaisi suklaata. Leposyke kun on 120.
Mulla 49. Olen harrastanut liikuntaa lapsesta pitäen. En syö suklaata sillä minulla on erityisruokavalio. Tänään vuorossa oma 3 h treeni ja 90 min ohjatulla tunnilla.
t. ylipainoinenNä sä tuskin olet sitten kovin ylipainoinen.
102 kg 169 cm. Kerroin jo toisessa viestissä että oikeasti lääkitys ja sairaudet voi vaikuttaa painoon. Olin ennen hoikka, 58 kg mutta 4 vuoden vaikeiden sairastelujen jälkeen(ensin laihduin) paino lisääntyi ja lisääntyi vuoden sisällä yhdessä humauksessa monta kymmentä kiloa. Osa siitä voi olla nestettä, lääkitykseni on sellainen että kerää nestettä ja sädetetyllä kehon alueella on paha lymfaturvotus, ja sieltä puolen on myös imusolmukkeita poistettu. Haluan vaan muistutella että kaikki ylipainoiset eivät ole sohvannurkassa viihtyviä mussuttajia niin kuin tässäkin ketjussa ajatellaan.
En voisi itsekään olla miehen kanssa joka harrastaa kanavasurffausta sohvalla tai makkaran paistelua tai sipsejä ja karkkeja ja olutta. Ulkonäöllä ei ole niin väliä mutta elämäntapojen yhteensopivuus on tärkeää, en vaan kertakaikkiaan kestä telkun töllöttämistä(esim. tosi-tv, mainokset), lihojen käristämistä tai oluen lipitystä, pikaruokia hyi. Tai miestä joka nyrpistelisi kasviksille. Lahjakkaat ja luovat miehet sekä älykkäät harrastukset herättävät kiinnostuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MIllä lajilla ja treenillä nämä "mulla on paljon lihaksiakin"- naiset sitte tekee nuo lihakset?
Ehkä se rasva% kertois totuuden, ei niitä lihaksia kovin vahingossa tule,tai edes tarkoituksella helposti.Täh? Vaikka painonnosto ja crossfit. Tai sitten esimerkiksi jääkiekko, ringette...
Tai pesäpallo. Ei nekään naiset mitään ihan sirorakenteisia ole, mutta varmasti lihasta löytyy.
Naisten lihaksista saa hyvän käsityksen kun katsoo fitness-kilpailijoita. Menestyvät kilpailijat ovat geneettisesti lahjakkaita, ovat treenanneet vuosia hyvin systemaattisesti, syöneet optimaalisesti ja mahdollisesti käyttäneet vielä kiellettyjä aineita. Tästä huolimatta lihankset (ehkä jalkoja lukuun ottamatta) on mallia tikut. Lihaserottuvuutta on, mutta lihasmassaa todella vähän. Ja tässä on totuus naisten lihaksista. Jos edes huippu-urheilijoiden lihakset on massaltaan mitättömät, niin miltä luulette salitiinojen lihasmassan oikeasti olevan. Sen läskin ja nestöpöhön alla on tikut.
Kaikki ei ihan hahmota mikä se oma taso on ja sitten valehdellaan. On ihan ok etsiä laihaa naista mutta valehtelu ja väärän kuvan antaminen tinderissä on kyllä hölmöä koska ensi tapaamisella paljastuu jo heti ettet ole sitä mitä toinen hakee jos et esim urheile ja väität niin.
Ihme porukkaa täällä. Jos itse urheilee tai liikkuu, nämäkin ilmeisesti ovat eri asioita, pitääkö kumppanin tehdä samoin? Itse harrastan intohimoisesti musiikkia, mutta kumppanini ei, eikä ole minkäänlainen ongelma. Ja että tämä urheilullisuus olisi joku ulkonäön tae, mulla on kaksi todella kaunista kaveria, toinen töistä, toinen lapsuudenkaveri, miehet juosseet aina perässä ja kumpikaan ei urheile mitenkään. Silti veikkaan että valikoivat miehet tässäkin ketjussa kelpuuttaisivat heidät riemusta kiljuen.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ei ihan hahmota mikä se oma taso on ja sitten valehdellaan. On ihan ok etsiä laihaa naista mutta valehtelu ja väärän kuvan antaminen tinderissä on kyllä hölmöä koska ensi tapaamisella paljastuu jo heti ettet ole sitä mitä toinen hakee jos et esim urheile ja väität niin.
Toki miehet jotka ei crossfitissa käy ja salillakin katselevat vaan näitä salitiinoja jotka lähinnä juoruavat, peilaavat ja ottavat selfietä, tuskin tunnistaa kovaa salilla ja crosfitissa, vapaaottelussa, lukkopainissa, brassissa tms treenaavaa naista. Mielikuvat on sitä ig belfie kuva tasoa.
Vierailija kirjoitti:
Ihme porukkaa täällä. Jos itse urheilee tai liikkuu, nämäkin ilmeisesti ovat eri asioita, pitääkö kumppanin tehdä samoin? Itse harrastan intohimoisesti musiikkia, mutta kumppanini ei, eikä ole minkäänlainen ongelma. Ja että tämä urheilullisuus olisi joku ulkonäön tae, mulla on kaksi todella kaunista kaveria, toinen töistä, toinen lapsuudenkaveri, miehet juosseet aina perässä ja kumpikaan ei urheile mitenkään. Silti veikkaan että valikoivat miehet tässäkin ketjussa kelpuuttaisivat heidät riemusta kiljuen.
Monet tykkää liikkua ja harrastaa sen kumppanin kanssa. Retkeillään, vaelletaan, pyöräillään, käydään juoksemassa ja salilla tms. Monet etsii kumppania jonka elämäntapa on samaa kuin itsellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisten lihaksista saa hyvän käsityksen kun katsoo fitness-kilpailijoita. Menestyvät kilpailijat ovat geneettisesti lahjakkaita, ovat treenanneet vuosia hyvin systemaattisesti, syöneet optimaalisesti ja mahdollisesti käyttäneet vielä kiellettyjä aineita. Tästä huolimatta lihankset (ehkä jalkoja lukuun ottamatta) on mallia tikut. Lihaserottuvuutta on, mutta lihasmassaa todella vähän. Ja tässä on totuus naisten lihaksista. Jos edes huippu-urheilijoiden lihakset on massaltaan mitättömät, niin miltä luulette salitiinojen lihasmassan oikeasti olevan. Sen läskin ja nestöpöhön alla on tikut.
Sama vika myös salimakeilla. Bulkataan 40 kiloa ja kuvitellaan painon nousun olevan lihasta aika tyypillistä monelle joka käy salilla.
Onhan nuo mm tason kuulantyöntäjätkin urheilullisia vaikka ei aina päällepäin uskoisi.
Tuo on vain kiertoilmaisu.
Ja 120kg painava ihminenkin voi olla ns hoikka jos se paino on suurimmaksi osaksi lihasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet tykkää liikkua ja harrastaa sen kumppanin kanssa. Retkeillään, vaelletaan, pyöräillään, käydään juoksemassa ja salilla tms. Monet etsii kumppania jonka elämäntapa on samaa kuin itsellä.
Kyllä retkeilemään, vaeltamaan, pyöräilemään ja salilla voi mennä normaali liikunnallinen nainen. Ihan ilman jeesustelua, koko ketju heijastaa puhtaasti kauneusihanteita joita nykyisin ovat fitnesspimut ja urheilijat.
Vierailija kirjoitti:
Niin? Onhan se kohteliaampaa noin ilmaista kuin, että sanoa että läskit eivät kelpaa.
Wanhan ajan treffi-ilmoitus: "Läskit ja rillpäät älkää vaivautuko!" Ihmiset olivat ennen rehellisempiä.
Vakavasti puhuen minä ymmärrän urheilullisella tai liikunnallisella elämäntavalla myös arkista hyötyliikuntaa kuten kävelyä ja pyöräilyä eikä kaikki kauppareissuja ole pakko tehdä autolla. Urheilullinen ihminen osaa myös samoilla luonnossa ja uida kesällä järvessä, joessa tai meressä mahdollisuuksien mukaan. Semmoinen ihminen myös sovussa oman kroppansa kanssa. Tosin on vähän hölmöä korostaa sitä urheilullisuutta olemalla aina ja kaikilla verkkarit ja lenkkarit päällä.
Tuleeko teille kaikille oikeasti niin paljon matcheja, että ei millään ehdi selvittää muutamalla viestillä, että mitä toinen harrastaa; tarkoittaako liikunnallisuus hänelle parin kilometrin kävelylenkkiä koiran kanssa päivittäin vai tavoitteelista treenaamista, jne? Ei ehdi kehua, että oli kiva kuva profiilissa ja kysyä, missä ja milloin se on otettu? Ihan pakko pystyä näkemään profiilista, onko ihminen juuri se, jota hakee, tai muuten homma leviää käsiin?
Ja minä kun luulin, että osalle tulee matcheja sen verran harvakseltaan, että hyvin ehtisi vaihtaa pari viestiä.
Tyyppi varmaan yksinkertaisesti etsii hoikkaa naisoletettua ihan sen takia, että hoikka saattaa olla vielä 20-30 vuoden päästäkin sutjakassa kunnossa vaikka kiloja vähän kertyisikin.
Takapuolensa XL- kokoon 20vuotiaana treenannut ei ehkä saata sitä olla..
Mielenkiinnosta ja pelonsekaisin tuntein tässä itsekkin seuraan, mitä tämä peppuvillitys tulevaisuudessa "tuo tullessaan" 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on poliittisesti korrekti tapa sanoa, että läskit eivät kiinnosta. Valita asiasta niille kehopositiivisille, jotka ovat tehneet asiasta sanomisesta tabun.
Niin, kaikkihan on aina lihavien naisten syytä.
Taitaa ongelma olla enempi hoikissa naisissa, jotka katsovat ilmoituksia ja ajattelevat, että tuo mies hakee oikeasti laihaa, tai että jos otan tuon niin en enää kelpaa jos vaikka lihon 10 kiloa.
Kyllähän suurin osa naisista haluaa sellaisen miehen, joka ei kyttää syömisiä ja vaadi ikuista hoikkuutta, jos tulee vaikka lapsia ja muuta. Antaa miehestä pinnallisen kuvan heti kättelyssä.
Tai, mitäs jos seittiä etsivä henkilö itse ottaisi vastuun siitä, että tulee ymmärretyksi, mitä etsii. Se ei ole "lihavien naisten" tai "hoikkien naisten", vaan tässä oletetun heteromiehen itsensä ongelma.
Jos telkkarin edessä bisseä ja sipsejä vetävä möhömaha haluaa itselleen fitness tyypin, hänellä on oikeus haluta ja ilmaista se selkeästi. Hänen tulee kuitenkin ymmärtää, että pääosin pitkään parisuhteeseen haetaan omia elämäntapoja tukevaa puolisoa. On se sitten yhdessä nikkarointi, mielipuolinen ravinnon tarkkailu tai Netflix (& chill), joten jos oman elämäntavat eroaa paljon ihanteesta niin ei voi valittaa heti, että "Miksi naiset/miehet on niin pinnallisia?"
Jotain samankaltaisuutta ja toisiaan tukevia elämäntapoja tarvitaan, että suhteet kestää. Toki myös ymmärrettävä, että on myös omia harrastuksia ja menoja. Ei sitä miestä oteta mukaan väkisin TPS-Tappara - peliin, jos se jääkiekko ei sitä kiinnosta. Toki aina kannattaa kysyä, mutta Ilves fanina sitä saattaa vaan vituttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi kamppailulajit, kun katsoo suurempia painoluokkia, niin siellä on taatusti urheilullisia naisia, jotka eivät ole rakenteeltaan mitään balleriinoja. Painosta on itse asiassa siinä määrin hyötyä, ettei 50-kiloinen pärjäisi 70-kiloiselle (yhtä treenatulle).
Täh? Vaikka painonnosto ja crossfit. Tai sitten esimerkiksi jääkiekko, ringette...