Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin treffeillä miehen kanssa, joka etsi "urheilullista" naista - miksi ei voinut sanoa suoraan, että etsi laihaa!?

Vierailija
25.04.2022 |

Viikonloppuna ekat (ja vikat) Tinder treffit miehen kanssa, jonka profiilissa luki suurinpiirtein näin. "Liikunta, urheilu, ja terveelliset elintavat ovat minulle tärkeitä ja toivon että sinullekin sporttisuus on elämäntapa". Matchasin ja sovin treffit tuon miehen kanssa, en liikuntajutun takia vaan ihan yleisen profiilin järkevyyden vuoksi. Todettakoon kuitenkin, että liikunta on minulle elämäntapa. Treenaan tavoitteellisesti salilla 3-4 kertaa viikossa, sen lisäksi yksi toiminnanllinen HIIT-tyyppinen treeni kerran viikossa, lepopäivinä pitkiä rauhallisia kävelylenkkejä ja kehonhuoltoa, joogaa, pilatesta. Lisäksi teen osa-aikaisesti oman työn ohella pt hommia isossa kuntokeskuksessa (olen lisensoitu pt). Teen myös sijaisuuksia ryhmäliikunnanohjaajana ja keikkatyönä erilaisia muitakin ryhmäliikuntojen vetämisiä, kuten yritysten tyhy-päivien liikuntaosioita jne.

Treffeillä kävi ilmi, ettei mies ollut mitään liikunnallista naista etsimässä vaan yksinkertaisesti HOIKKAA! Liikuntaa hän ei itse harrasta, näen sen puoliammattilaisena jo päältä päin. Huono ryhti, huono keskivartalon hallinta, hoikka ilman lihaksia (=laihaläski), huono hapenottokyky (puuskutti kävellessämme tavallista kävelyvauhtia ilman että oli mikään flunssatoipilas). Kysyin ihan suoraan liikunnan harrastamisesta ja mies siihen "no joo mä oon aatellut ottaa koiran niin sen kanssa sitten lenkkejä", ja "tykkään kyl kesällä käydä pelaan minigolfia, on hyvä laji".

Hetken aikaa mietin, että mitäs helvattia on laittanut profiiliinsa puppua siitä, että "toivon sinullekin liikunnan olevan elämäntapa", kunnes tajusin että hoikkaa naista kaveri on etsimässä. Olisi pitänyt grillata kaveria siitä vielä tarkemmin, tyyliin että paljonko herralla nousee penkistä tai mikä on kyykkymaksimi. V-tti, että olin tuhlannut aikaa mokoman urpon kanssa treffeihin. Ymmärrän, että jollain voi olla preferenssi ulkoisesti hoikkiin ja siroihin naisiin ja se on ihan ok, mutta miksi tuhalta kaikkien aikaa puhumalla jostain liikunnan tärkeydestä jos ei sitä kerran tarkoita.

Kommentit (1320)

Vierailija
761/1320 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaali palstankäyttäjä kirjoitti:

Näin miehen näkökulmasta tämä koko keskustelu on turhaa. Lopputuloksen kannalta on ihan sama jos sinne nettitreffeille ilmestyisi ylipainoisen naisen sijasta naiseksi pukeutunut mies; kiinnostuksen mahdollisuus on yhtä olematon.

Ja joo, kyllä niillä lihavilla naisilla on oikeus elää ja olla ihmisiä jne, mutta tämä kehopositiivisten naisten tuputtaminen on hyödytöntä.

Kuka on tuputtanut sinulle kehopositiivisia naisia? Minkä miellät kehopositiivisten naisten tuputtamiseksi?

T: normaalipainoinen, kehopositiivinen nainen (jota ärsyttää, että kehopositiivisuudesta on tehty haukkumasana koskien ylipainoisia naisia.)

Näinpä. Yritän suhtautua positiivisesti kehooni, joka on kyllä keskimittainen ja normaalipainoinen, mutta ikääntyessä + päätetyössä painuu kasaan ja kaula ja niska alkaa olla muisto vain. Ystäväni haluaisi suhtautua positiivisesti kehoonsa, joka on hyvin hyvin hento ja kliinisesti tarkasteltuna vakavan alipainoinen, mutta se on vain hänen kroppansa rakenne, ollut aina.

Eikö kehopositiivisuuden ydin ole se, että jokainen saa suhtautua - ja olettaa, että muutkin suhtautuvat -lähtökohtaisesti positiivisesti itseensä ja toisiin, riippumatta siitä sovitaanko jonkun kauneusihanteeseen vai ei?

Ja tämä on palstamiesten mielestä huono aate? Negatiivinen suhtautuminen parempi?

Syy ei ole päätetyö tai ikääntyminen, vaan se, ettet treenaa kehoasi ja liikuta sitä riittävästi. Ikääntyessä sitä täytyy liikuttaa entistä enemmän.

Vierailija
762/1320 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitään ongelmaa ei olis, jos kaikki seuranhakijat ilmoittaisivat selkeästi ja rehellisesti sen mitä etsivät ja mitä itsellä on tarjota. Jos ilmoittaa vain toisen noista on hyvin epätodennäköistä löytää toimiva match. Jos on itse sohvaperuna ja etsii urheilullista kumppania, niin kannattaa ilmoittaa kummatkin asiat. Joku urheilullinen saattaa haluta vastapainoksi leppoisan kumppanin, never know. Sehän on päivänselvää, että kummankin aikaa tuhlaa siinä jos saa houkuteltua (huijattua) treffeille sellaisen omat kriteerit täyttävän ihmisen, jonka kriteereitä ei itse täytä.

Yksi syy siihen miksi niitä "liian hyviä" halutaan huijata treffeille lienee se, että uskotaan että kunhan tavataan ja tutustutaan niin toinen unohtaa ne pinnalliset ominaisuudet ja rakastuu sitten minuun ihmisenä. Vinkiksi antaisin tähän sellasen, että kannattaa mieluummin itse treffailla niitä joista ei ulkoisesti syty ollenkaan ja katsoa unohtuuko se pinnallisuus siinä tutustuttaessa. Eli ei kannata lähteä toisilta odottamaan "pinnallisuuden unohtamista", sillä oma korvien väli on lopulta se ainut mihin voi vaikuttaa (jos siihenkään). Näin ei myöskään tule huijanneeksi treffikumppaniaan ja suhteella voi itse asiassa olla mahdollisuus kehittyä.

Eli puhutaan tilanteesta "tasot" ja "league of your own"?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
763/1320 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Urheilullisena miehenä ei tulisi mieleenkään ajatella lihavaa naista tai miestä urheilullisena. Urheilullisuuteen kuuluu täysin olennaisena osana hoikkuus/lihakset, eikä läskeillä ole mitään tekemistä urheilun kanssa.

On aloittelijoita, wannabe-urheilijoita ja sitten niitä oikeita urheilijoita. Jos olet läski, niin älä laita treffi-ilmoitukseen että olet urheilullinen. Sama kuin 170 cm mies laittaisi 10 cm korkokengät jalkaan ja väittäisi olevansa 185cm. Valehtelusta jää aina kiinni, eikä sillä ainakaan kumppania saa.

Urheilullinen kuvaa urheilullista elämäntapaa.

Jos haluat urheilullisen näköisen, niin sano se.

Vierailija
764/1320 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin miehen näkökulmasta tämä koko keskustelu on turhaa. Lopputuloksen kannalta on ihan sama jos sinne nettitreffeille ilmestyisi ylipainoisen naisen sijasta naiseksi pukeutunut mies; kiinnostuksen mahdollisuus on yhtä olematon.

Ja joo, kyllä niillä lihavilla naisilla on oikeus elää ja olla ihmisiä jne, mutta tämä kehopositiivisten naisten tuputtaminen on hyödytöntä.

Kuka on tuputtanut sinulle kehopositiivisia naisia? Minkä miellät kehopositiivisten naisten tuputtamiseksi?

T: normaalipainoinen, kehopositiivinen nainen (jota ärsyttää, että kehopositiivisuudesta on tehty haukkumasana koskien ylipainoisia naisia.)

Näinpä. Yritän suhtautua positiivisesti kehooni, joka on kyllä keskimittainen ja normaalipainoinen, mutta ikääntyessä + päätetyössä painuu kasaan ja kaula ja niska alkaa olla muisto vain. Ystäväni haluaisi suhtautua positiivisesti kehoonsa, joka on hyvin hyvin hento ja kliinisesti tarkasteltuna vakavan alipainoinen, mutta se on vain hänen kroppansa rakenne, ollut aina.

Eikö kehopositiivisuuden ydin ole se, että jokainen saa suhtautua - ja olettaa, että muutkin suhtautuvat -lähtökohtaisesti positiivisesti itseensä ja toisiin, riippumatta siitä sovitaanko jonkun kauneusihanteeseen vai ei?

Ja tämä on palstamiesten mielestä huono aate? Negatiivinen suhtautuminen parempi?

He haluavat vallan saada kontrolloida naisten (tuntemattomienkin) ulkonäköä ja painoa.

Vierailija
765/1320 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitään ongelmaa ei olis, jos kaikki seuranhakijat ilmoittaisivat selkeästi ja rehellisesti sen mitä etsivät ja mitä itsellä on tarjota. Jos ilmoittaa vain toisen noista on hyvin epätodennäköistä löytää toimiva match. Jos on itse sohvaperuna ja etsii urheilullista kumppania, niin kannattaa ilmoittaa kummatkin asiat. Joku urheilullinen saattaa haluta vastapainoksi leppoisan kumppanin, never know. Sehän on päivänselvää, että kummankin aikaa tuhlaa siinä jos saa houkuteltua (huijattua) treffeille sellaisen omat kriteerit täyttävän ihmisen, jonka kriteereitä ei itse täytä.

Yksi syy siihen miksi niitä "liian hyviä" halutaan huijata treffeille lienee se, että uskotaan että kunhan tavataan ja tutustutaan niin toinen unohtaa ne pinnalliset ominaisuudet ja rakastuu sitten minuun ihmisenä. Vinkiksi antaisin tähän sellasen, että kannattaa mieluummin itse treffailla niitä joista ei ulkoisesti syty ollenkaan ja katsoa unohtuuko se pinnallisuus siinä tutustuttaessa. Eli ei kannata lähteä toisilta odottamaan "pinnallisuuden unohtamista", sillä oma korvien väli on lopulta se ainut mihin voi vaikuttaa (jos siihenkään). Näin ei myöskään tule huijanneeksi treffikumppaniaan ja suhteella voi itse asiassa olla mahdollisuus kehittyä.

Puhutaan tilanteesta "minun toiveet" ja "sinun toiveet" ja kohtaako ne vai ei. Tasoista jos puhutaan niin sohvaperuna ei saa havitella sporttista. Mutta tietenkin saa, match tosin syntyy ainoastaan siinä tapauksessa, että sporttinen myös havittelee sohvaperunaa. Sohvaperuna ei voi pakottaa sporttista kumppanikseen, ei vaikka kuinka haluaisi.

Vierailija
766/1320 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIllä lajilla ja treenillä nämä "mulla on paljon lihaksiakin"- naiset sitte tekee nuo lihakset?

Ehkä se rasva% kertois totuuden, ei niitä lihaksia kovin vahingossa tule,tai edes tarkoituksella helposti.

Vierailija
767/1320 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nainen sanoo olevansa urheilullinen joten odotan myös että hänellä on urheilullinen kroppa ellei hän itse sitä kerro.
Minun mielestä urheilullinen kroppa on hoikka ja hiukan lihaksikas sekä ylimääräistä rasvaa kropassa ei ole, mitat ovat luokkaa 165cm ja painoa 55kg-60kg koska naisurheilijoilla on tuollaisia mittoja.
Jos nainen on roteva(eli lihaksia reilusti ja luusto on jämäkkä) niin silloin mitat 165cm naiselle on noin 60kg-70kg mutta rotevia naisia on todella vähän koska luonnostaan naisella on erittäin harvoin roteva kroppa sekä lihaksia naisilla harvoin on niin paljon että ne nostavat painoa merkittävästi.
Urheilullisen ja hoikan eroavaisuus on se että urheilullisella rasvan on korvannu lihas.
Jos nainen sanoo että hänellä on urheilullinen kroppa ja paikalle tulee se 165cm ja +70kg nainen niin silloin koen että minua on huijattu.

Urheilullinen tarkoittaa sanakirjamääritelmän mukaan urheilun alaan kuuluvaa tai urheilijahenkistä. Jos käytät omia tulkintojasi, se on omalla riskilläsi. T hoikka.

Olen tuo kenelle vastasit mutta urheilullinen ja urheilullinen kroppa tarkoittaa eri asioita.
Jos sanoo olevansa urheilullinen niin se ei tarkoita läheskään aina sitä että on myös urheilullinen kroppa.

Urheilullinen kroppakin voi tarkoittaa erilaisia vartaloita.

Tässä Huffington Postilta kuvasarja eri ammattilaisurheilijanaisista ja vaadituista vartalotyypeistä kyseiseen lajiin: https://www.huffpost.com/entry/howard-schatz-photos-women-professional-…

No niin palstamiehet, moniko näistä on teidän mielestänne urheilullinen? Vai täyttääkö tästäkään joukosta edes yksi kriteerejä?

Mikä on urheilullista? Itse käyn juoksemassa että uimassa, mutta kuntoilumielessä ilman tavoitetta muuta kuin terveyden ylläpito tms. Reilut viisi tuntia viikossa liikun. Hyväksyttehän minut urheilulliseksi mieheksi?

Aika vähälle tuo määrä omaan korvaani kuulostaa, itsellä tulee helposti 5 h liikuntaa päivässä. Urheilullisena pitäisin ihmistä jolla sykemittariin tulee aktiivisuutta 400 % päivässä tai yli. Itselläni tulee n. 250%. 

t. ylipainoinen

EI mittareita kannata tuijottaa. Mutta jos olet nuin liikunnallinen ja silti ylipainoinen,teet jotain väärin ,ja paljon.

Ei välttämättä tee mitään väärin, jos tavoitteena ei ole laihuus. Esimerkiksi yksi erittäin aktiivinen liikunnanohjaaja on hieman pyöreä, ei missään nimessä mikään löysä ja makkaroita tursuava, vaan vähän pyöreää muotoa kropassa. On melkoisessa kunnossa ja voimaa löytyy ihan mielettömästi.

Hieman pyöreä tarkoittaa ylipainoista eli lihavaa jos asioista puhutaan suoraan. Aina ei ole pakko käyttää vaihtoehtoisen totuuden sanastoa.

Se on sinun mielipiteesi, mutta totuus se ei ole.

Vierailija
768/1320 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syy ei ole päätetyö tai ikääntyminen, vaan se, ettet treenaa kehoasi ja liikuta sitä riittävästi. Ikääntyessä sitä täytyy liikuttaa entistä enemmän.

Nyt en kyllä osaa enää kuin nauraa.

Ihan yleisesti: "Kehon pituus pysyy kasvuiän jälkeen jokseenkin muuttumattomana n. 40 vuoden ikään asti. Pituus vähenee tämän iän jälkeen progressiivisesti, aluksi hitaasti, mutta yli 60-vuotiailla keskimäärin jo noin 2 cm kymmenessä vuodessa. Pituuden menetys johtuu asennon ja ryhdin muutoksista, erityisesti kyfoosin lisääntymisestä, nikamavälilevyjen kokoonpuristumisesta, nikamien luukadosta sekä nikamia tukevien nivelsiteiden höllentymisestä."

Omalla kohdallani minulla on vatsallaan nukkumisesta (ja osin kaularangan rakenteesta) johtuva hermopinne niskassa, joka saattaa vaatia jossain vaiheessa leikkaushoitoa ja jota staattinen päätetyöskentely ei varsinaisesti helpota. Olen aktiiviliikkuja, harrastan tärkeysjärjestyksessä hiihtoa, cross fitia, juoksua ja mahdollisuuksien mukaan joogaa ja minua ohjeistaa niska- hartiaseudun vaivoissani työterveyshuollon lähetteellä jo toista vuotta sitten aloitettu fysioterapia. Mutta kiitos näkemyksestäsi.

Vierailija
769/1320 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öhh, mikä tää on tää taso? Onko jossain määritelty että 'urheilullinen' oikeuttaa tasoon 2 ja 'sohvaperuna' johonkin muualle? Entä kun 'urheilullinen' on jollekin painajainen ja 'lukutoukka' olisi unelma? Kenen tasoja tässä sitten noudatetaan? Saako lukutoukka haluta urheilijaa ja toisinpäin vai pitääkö pysyä omassa liigassa? Im confused

Vierailija
770/1320 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nainen sanoo olevansa urheilullinen joten odotan myös että hänellä on urheilullinen kroppa ellei hän itse sitä kerro.
Minun mielestä urheilullinen kroppa on hoikka ja hiukan lihaksikas sekä ylimääräistä rasvaa kropassa ei ole, mitat ovat luokkaa 165cm ja painoa 55kg-60kg koska naisurheilijoilla on tuollaisia mittoja.
Jos nainen on roteva(eli lihaksia reilusti ja luusto on jämäkkä) niin silloin mitat 165cm naiselle on noin 60kg-70kg mutta rotevia naisia on todella vähän koska luonnostaan naisella on erittäin harvoin roteva kroppa sekä lihaksia naisilla harvoin on niin paljon että ne nostavat painoa merkittävästi.
Urheilullisen ja hoikan eroavaisuus on se että urheilullisella rasvan on korvannu lihas.
Jos nainen sanoo että hänellä on urheilullinen kroppa ja paikalle tulee se 165cm ja +70kg nainen niin silloin koen että minua on huijattu.

Urheilullinen tarkoittaa sanakirjamääritelmän mukaan urheilun alaan kuuluvaa tai urheilijahenkistä. Jos käytät omia tulkintojasi, se on omalla riskilläsi. T hoikka.

Olen tuo kenelle vastasit mutta urheilullinen ja urheilullinen kroppa tarkoittaa eri asioita.
Jos sanoo olevansa urheilullinen niin se ei tarkoita läheskään aina sitä että on myös urheilullinen kroppa.

Tässä Huffington Postilta kuvasarja eri ammattilaisurheilijanaisista ja vaadituista vartalotyypeistä kyseiseen lajiin: https://www.huffpost.com/entry/howard-schatz-photos-women-professional-…

No niin palstamiehet, moniko näistä on teidän mielestänne urheilullinen? Vai täyttääkö tästäkään joukosta edes yksi kriteerejä?

Mikä on urheilullista? Itse käyn juoksemassa että uimassa, mutta kuntoilumielessä ilman tavoitetta muuta kuin terveyden ylläpito tms. Reilut viisi tuntia viikossa liikun. Hyväksyttehän minut urheilulliseksi mieheksi?

Aika vähälle tuo määrä omaan korvaani kuulostaa, itsellä tulee helposti 5 h liikuntaa päivässä. Urheilullisena pitäisin ihmistä jolla sykemittariin tulee aktiivisuutta 400 % päivässä tai yli. Itselläni tulee n. 250%. 

t. ylipainoinen

Läskillä sykemittari menee punaiselle vaikka mussuttaisi suklaata. Leposyke kun on 120.

Mulla 49. Olen harrastanut liikuntaa lapsesta pitäen. En syö suklaata sillä minulla on erityisruokavalio. Tänään vuorossa oma 3 h treeni ja 90 min ohjatulla tunnilla.

t. ylipainoinen

Vierailija
771/1320 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MIllä lajilla ja treenillä nämä "mulla on paljon lihaksiakin"- naiset sitte tekee nuo lihakset?

Ehkä se rasva% kertois totuuden, ei niitä lihaksia kovin vahingossa tule,tai edes tarkoituksella helposti.

Crossfit? Useampi kaveri harrastaa ja kyllä siinä naisillakin tulee lihaksia hyvin ja hartiat levenee ja reidet on lihaksikkaat.

Vierailija
772/1320 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. ylipainoinen

EI mittareita kannata tuijottaa. Mutta jos olet nuin liikunnallinen ja silti ylipainoinen,teet jotain väärin ,ja paljon.

Ei välttämättä tee mitään väärin, jos tavoitteena ei ole laihuus. Esimerkiksi yksi erittäin aktiivinen liikunnanohjaaja on hieman pyöreä, ei missään nimessä mikään löysä ja makkaroita tursuava, vaan vähän pyöreää muotoa kropassa. On melkoisessa kunnossa ja voimaa löytyy ihan mielettömästi.

Hieman pyöreä tarkoittaa ylipainoista eli lihavaa jos asioista puhutaan suoraan. Aina ei ole pakko käyttää vaihtoehtoisen totuuden sanastoa.

Se on sinun mielipiteesi, mutta totuus se ei ole.

Niinpä. Kovasti ollaan vetoamassa BMI:iin, mutta sitten sen rajoja ei hyväksytä. 25 alkaa ylipaino eli lievä lihavuus, 30 lihavuus. Ne eivät ole synonyymejä.

No, mutta palstan miesten mukaan BMI 22 nainenkin on jo läski.

Ja jos miehellä on lihaksia, BMI-rajat eivät päde..

Vierailija
773/1320 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öhh, mikä tää on tää taso? Onko jossain määritelty että 'urheilullinen' oikeuttaa tasoon 2 ja 'sohvaperuna' johonkin muualle? Entä kun 'urheilullinen' on jollekin painajainen ja 'lukutoukka' olisi unelma? Kenen tasoja tässä sitten noudatetaan? Saako lukutoukka haluta urheilijaa ja toisinpäin vai pitääkö pysyä omassa liigassa? Im confused

Ne on ne tasomiesten universaalit tasot, joita ei saa kyseenalaistaa, mutta mitä miehet ei saa kunnolla formuloitua.

Lisäksi määritelmän mukaan taso määräytyy sen mukaan, millainen sun oma kysyntä on. Eli sen toisen mukaan.

Mutta silti väitetään, että naiset pariutuu ylöspäin.

Oi tasomiesten logiikkaa!

Vierailija
774/1320 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nämä on näitä, jotka haluavat timmin ja pienivyötäröisen naisen kanssaan sohvalle istumaan ja syömään herkkuja. Ei tule mieleen, että oikeasti hyväkuntoiset haluavat puolisosta myös treenikaverin, eikä ole mitään yhteistä jos toinen ei harrasta liikuntaa yhtään. 

Herättää kieltämättä ihmetystä. Itse en lähtisi tutustumaan parisuhdemielessä salimarkojen kanssa, kun en itse ole yhtään "urheilullinen". Haluan ennen kaikke kumppanin yhdessäelämiseen ja jakamiseen, joten minua viehättää sellainen mies joka on samoilla linjoilla kanssani. Ulkonäönpalvonta on myös aina etonut minua, siis sillä tavalla että otetaan joku tavoite miltä pitää NÄYTTÄÄ, ja sitten tähdätään siihen. Oma elämäni on täysin päinvastaista preferensseineen, minulle ihminen on täydellinen epätäydellisenä, ja täydellisyydentavoittelu on epäviehättävää ja sellainen ihminen mielenkiinnoton. Ymmärrän asian inhimillisen puolen, ja rakastan inhimillisyyttä ihmisissä, pelkoa, ahdistusta, iloa, rakkautta, ja sen ymmärrän että osa porukasta haluaa juosta oman perseen tai toisen ulkomuodon ympärillä. Mutta mitä parinvalintaan tulee, niin siihen kelpuutan kyllä vain "kaimani" :)

Vierailija
775/1320 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Urheilullisena miehenä ei tulisi mieleenkään ajatella lihavaa naista tai miestä urheilullisena. Urheilullisuuteen kuuluu täysin olennaisena osana hoikkuus/lihakset, eikä läskeillä ole mitään tekemistä urheilun kanssa.

On aloittelijoita, wannabe-urheilijoita ja sitten niitä oikeita urheilijoita. Jos olet läski, niin älä laita treffi-ilmoitukseen että olet urheilullinen. Sama kuin 170 cm mies laittaisi 10 cm korkokengät jalkaan ja väittäisi olevansa 185cm. Valehtelusta jää aina kiinni, eikä sillä ainakaan kumppania saa.

Käypä katsomassa vaikka naisten painonnostoa. Moni on vankkarakenteinen, silti lähtee 65 kiloisilta neidoilta sata kiloa nostoon. Miten tämä ei olisi urheilullista? Urheilusta puhutaan kun tavoite on suorituksen maksimointi, ja on paljon lajeja joissa pari kiloa varressa ei tähän vaikuta mitenkään.

Itse olen perusliikunnallinen ja melko siro, eikä kävisi mieleenkään kutsua itseäni urheilulliseksi koska tulokset tai treenimäärät ei sitä ole.

Vierailija
776/1320 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pari pitkäaikaista miespuolista kaveria joilla tämä naisihanne on aina ollut tämä hoikka, pienikokoinen, sporttinen ja nätti parikymppinen. Siis ihanne ollut tämä aina ja lähinnä sinkkuina viihtyneet lyhytaikaisia juttuja lukuunottamatta. Nykyään 40 v tajunneet etteivät koskaan saa perhettä tai vakavampaa parisuhdetta jos menevät vaan naisen ulkonäkö ja kehonkoostumus edellä. Alkanut pikkuhiljaa tuo skaala laajenemaan ja nyt ovat parisuhteissa vihdoin.

Vierailija
777/1320 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. ylipainoinen

Läskillä sykemittari menee punaiselle vaikka mussuttaisi suklaata. Leposyke kun on 120.

Mulla 49. Olen harrastanut liikuntaa lapsesta pitäen. En syö suklaata sillä minulla on erityisruokavalio. Tänään vuorossa oma 3 h treeni ja 90 min ohjatulla tunnilla.
t. ylipainoinen

Nä sä tuskin olet sitten kovin ylipainoinen.

Vierailija
778/1320 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuolla pituus/painosuhteella voi olla tosi hyvän ja timmin näköinen ihan riippuen miten urheilee. Itse kun olen kymmenkunta vuotta ap:tä vanhempi äijä, painan samoilla havinoilla (+/- muutama kilo vuodenajasta riippuen) ja olen melkein 15 senttiä pidempi, en pidä itseäni urheilullisen näköisenä, vaikka 'urheilenkin' (jossain määrin tavoitteellisesti) noin 500-600h vuodessa. Ja aika monta vuotta jo takana. Minä kun olen kestävyysliikunnan parissa, niin se ei kovin isolihaksista kroppaa rakenna. Eikä ole tavoitekaan. Minun on hyvin helppo ajatella ap oikeinkin liikunnallisena ja myös viehättävänä naisena ja minä pidän urheilullisista naisista, eikä silloin tosiaankaan välttämättä tarvitse olla tuulen kaadettavissa oleva. Tsemppiä sinulle, uutta treffiä silmään, unohda turhat pettymykset.

Vierailija
779/1320 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon on laihoja naisia jotka on ikuisilla dieeteillä ja se ulkonäkö ja laihuus on tärkeintä, mutta muuten ei sitten urheilla tai ole lihasta kropassa. Laihoja läskejä. Näitä ne miehet jotka haluaa laihan naisen sitten pitää upeina.

Vierailija
780/1320 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tasoteoria pähkinänkuoressa:

Yksilön asema oman sukupuolen hierarkiassa määräytyy vastakkaisen sukupuolen kysynnän perusteella vaikuttaen samalla myös partneriin kohdistuvien odotusten tasoon. (Sloman & Sloman 1988.)

Eli taso määräytyy sen mukaan, millaiset ihmiset ovat sinusta kiinnostuneita. Tällä palstalla se on joskus naulattu vielä muotoon "minkä tasoisen onnistut sitouttamaan parisuhteeseen", koska naisethan kuulemma saavat seksiin vaikka kuinka tasokkaita miehiä, mutta ei parisuhteeseen.

Ja vaikka tuo on tasoteorian enemmän tai vähemmän virallinen määritelmä, niin samaan aikaan nimenomaan tasoteoreetikot itse kumoavat sen hokemalla, kuinka naiset pariutuvat aina tasoaan korkeammalle (ja miehet alemmas). Eli he kumoavat tasoteorian.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä