Kävin treffeillä miehen kanssa, joka etsi "urheilullista" naista - miksi ei voinut sanoa suoraan, että etsi laihaa!?
Viikonloppuna ekat (ja vikat) Tinder treffit miehen kanssa, jonka profiilissa luki suurinpiirtein näin. "Liikunta, urheilu, ja terveelliset elintavat ovat minulle tärkeitä ja toivon että sinullekin sporttisuus on elämäntapa". Matchasin ja sovin treffit tuon miehen kanssa, en liikuntajutun takia vaan ihan yleisen profiilin järkevyyden vuoksi. Todettakoon kuitenkin, että liikunta on minulle elämäntapa. Treenaan tavoitteellisesti salilla 3-4 kertaa viikossa, sen lisäksi yksi toiminnanllinen HIIT-tyyppinen treeni kerran viikossa, lepopäivinä pitkiä rauhallisia kävelylenkkejä ja kehonhuoltoa, joogaa, pilatesta. Lisäksi teen osa-aikaisesti oman työn ohella pt hommia isossa kuntokeskuksessa (olen lisensoitu pt). Teen myös sijaisuuksia ryhmäliikunnanohjaajana ja keikkatyönä erilaisia muitakin ryhmäliikuntojen vetämisiä, kuten yritysten tyhy-päivien liikuntaosioita jne.
Treffeillä kävi ilmi, ettei mies ollut mitään liikunnallista naista etsimässä vaan yksinkertaisesti HOIKKAA! Liikuntaa hän ei itse harrasta, näen sen puoliammattilaisena jo päältä päin. Huono ryhti, huono keskivartalon hallinta, hoikka ilman lihaksia (=laihaläski), huono hapenottokyky (puuskutti kävellessämme tavallista kävelyvauhtia ilman että oli mikään flunssatoipilas). Kysyin ihan suoraan liikunnan harrastamisesta ja mies siihen "no joo mä oon aatellut ottaa koiran niin sen kanssa sitten lenkkejä", ja "tykkään kyl kesällä käydä pelaan minigolfia, on hyvä laji".
Hetken aikaa mietin, että mitäs helvattia on laittanut profiiliinsa puppua siitä, että "toivon sinullekin liikunnan olevan elämäntapa", kunnes tajusin että hoikkaa naista kaveri on etsimässä. Olisi pitänyt grillata kaveria siitä vielä tarkemmin, tyyliin että paljonko herralla nousee penkistä tai mikä on kyykkymaksimi. V-tti, että olin tuhlannut aikaa mokoman urpon kanssa treffeihin. Ymmärrän, että jollain voi olla preferenssi ulkoisesti hoikkiin ja siroihin naisiin ja se on ihan ok, mutta miksi tuhalta kaikkien aikaa puhumalla jostain liikunnan tärkeydestä jos ei sitä kerran tarkoita.
Kommentit (1320)
Vierailija kirjoitti:
Mä olen taas katsonut, että ihmisillä on harhakuvitelmia omasta liikunnallisuudestaan. Monet väittävät harrastavansa urheilua ja ehkä uskovatkin tähän, ja tosi asia on se, että lenkkeillään koiran kanssa 3 kilsaa päivässä koiran haistellessa puskia. Mulla on ainakin tutuissa tosi paljon eroja siinä miten määritellään urheilullinen ihminen (tai liikunnallinen).
Perheen ja työn takia en ehdi ns urheilemaan, mutta hyötyliikun- ulkoilutan koiraa, kolaan lumet, teen pihahommat, leikun ja liikun lasten kanssa. Tiedätkö mitä, työöaikan kuntotesteissä pesin kaikki, jopanämä " sporttiset salimaket" . Kuntoni on samaa luokkaa kuin naispoliiseilla.
Te miehet luulette olevanne sporttisia, kun käytte salilla ja ne lihakset näkyy. Toiminnallisesti olette 0. Oikea urheilull7suus tarkoittaa ihan muuta.
Vierailija kirjoitti:
Oikeastaan jos naisella lukee deittiprofiilissa että se on urheilullinen niin se tieto on turha koska se tieto ei kerro sitä minkä näköinen se on ja millanen keho sillä on.
Varmaan se on turha tieto sinulle jos naisen ulkonäkö on ainoa millä on sinulle väliä puolison valinnassa.
Joku muu taas saattaa haluta puolisosta seuraa ulkoiluun ja liikuntaharrastuksiin ja silloin urheilullisuus on plussaa.
Kyllähän minäkin ylipainoisena miehenä haaveilen hoikasta ja sporttisesta naisesta mutta tiedän ettei tasoni riitä heille joten tyydyn kohtalooni olemalla yksin.
Hoikat ja sporttiset naiset ovat niitä kaikkein tasokkaimpia naisia kuten taas ylipainoiset ihmiset ovat kaikkein alempitasoisempia ihmisiä.
Onneks netissä nään kauniiden naisten kuvia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika katkeraa tilitystä kun ei vaan natsannut. Meni vissiin AP:lla tunteisiin.
No menisi mullakin tunteisiin, jos olisin sporttimuijana ollut menossa kivan urheilijamiehen kanssa treffeille. Ja vastassa onkin huonoryhtinen ja pullohartiainen laihaläskimies.
Huoh ja naisetko ei ole pinnallisia? 🥺😐
Toki ovat. Johan jo avausviestissä alettiin yksityiskohtaisesti solvata miehen ulkoista olemusta. Kai sen on tätä tasoajattelua, että vartalon muoto, pituus ja muut ulkoiset asiat määrittävät, kuka ansaitsee kenetkin ja kenellä on oikeus toivoa mitäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No menisi mullakin tunteisiin, jos olisin sporttimuijana ollut menossa kivan urheilijamiehen kanssa treffeille. Ja vastassa onkin huonoryhtinen ja pullohartiainen laihaläskimies.
Kukaan ei ole sitä kieltänyt. Mutta te miehet ette vaan pysty itse myöntämään, että te olette pinnallisia.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän minäkin ylipainoisena miehenä haaveilen hoikasta ja sporttisesta naisesta mutta tiedän ettei tasoni riitä heille joten tyydyn kohtalooni olemalla yksin.
Hoikat ja sporttiset naiset ovat niitä kaikkein tasokkaimpia naisia kuten taas ylipainoiset ihmiset ovat kaikkein alempitasoisempia ihmisiä.
Onneks netissä nään kauniiden naisten kuvia!
Eli siis olet itse myös alempitasoinen ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei ole sitä kieltänyt. Mutta te miehet ette vaan pysty itse myöntämään, että te olette pinnallisia.
Eivät pysty myöntämään, vaikka ketjussa on varmaan 50 miesten viestiä, missä tätä hoikkuutta painotetaan?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mäkin saatan käyttää sanaa urheilullinen. En mä kuitenkaan mitään moukarinheittäjää eti kun ite harrastan juoksua.
urheilullinen ELI harrastaa urheilua.
ulkonäkö ei liity tohon pätkän vertaa.
On se kamalaa kun joskus urheilullinen saattaa kiinnostua ei urheilullisesta ja ne läskiplösöt (ja hyvin tienaavat nam) ei niinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeastaan jos naisella lukee deittiprofiilissa että se on urheilullinen niin se tieto on turha koska se tieto ei kerro sitä minkä näköinen se on ja millanen keho sillä on.
Varmaan se on turha tieto sinulle jos naisen ulkonäkö on ainoa millä on sinulle väliä puolison valinnassa.
Joku muu taas saattaa haluta puolisosta seuraa ulkoiluun ja liikuntaharrastuksiin ja silloin urheilullisuus on plussaa.
Jos urheilullisuus tarkottaisi sitä ettei ole lihava niin silloin se tieto olisi tärkeää mutta kun urheilullinen voi olla lihava niin sillä tiedolla ei tee mitään. Ei me normaalipainoiset miehet haluta lihavaa naista ellei ole jotain fetissiä niitä kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Läski on läski vaikka kävisi joka päivä lenkillä. Urheilullinen tarkoittaa naista, joka on urheilee JA on hoikka.
Paljon treenaavalla naisella, niin kuin miehelläkin, kehittyy isoja lihaksia esim. reisiin. Silloin myös paino on korkeampi, koska lihakset painavat paljon. Moni mies ei tykkää oikeasti lihaksikkaasta naisesta, vaan haluavat siron tyttöystävän. Ja juuri sen takia ei tarttisi laittaa sitä "liikunnallista" tai "urheiullista" ilmoitukseen, eikä varsinkaan sanoa että "liikunnallinen elämäntapa" on toivomuksena.[/quote
Tämä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli jos laitan treffi ilmoitukseen että etsin normaali painoista naista niin sitten yhteyttä ottaa nämä sporttiset kehonrakentajat jotka ovat lihavia mutta eivät vaan myönnä sitä itselleen?
Mitä jos laittaisit että etsit liikunnallista ja terveet elämäntavat omaavaa naista?
Ei hän halua liikunnallista ja terveet elämäntavat omaavaa. Hän haluaa laihan. Aivan sama vaikkei koskaan olisi urheillut. Ja miehille vinkiksi: älä mätsää sellaisten kanssa, jotka ei ole laittaneet kokovartalokuvaa, jos se vartalonmalli on sulle kaikki kaikessa. Katsokaa niistä kuvista, kuka on sopivan mallinen, älkääkä jauhako urheilusta, sporttisuudesta tms.
Jos ihminen on hoikka, hän laittaa itsestään kokovartalokuvan. Jos kuvassa ei näy kuin kukkakimppu ja nenänpää, niin kyseessä on lihava henkilö. En ole ikinä tavannut kaunista/komeaa lähimmäistä, joka deitti-ilmoituksessa pyrkisi aktiivisesti kätkemään asian. Päinvastaisia tapauksia sen sijaan on valtaosa.
Voi tuokin olla hoikka, mutta salaa jotain. Ehkä naimisissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi varmaan puhua fyysisistä ominaisuuksista kuten painoindeksi ja sydän, sekä ulkofyysisistä ominaisuuksista kuten pankkitili, omaisuus jne. ettei miesten ja naisten pinnallisuutta sekoiteta toisiinsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneks netissä nään kauniiden naisten kuvia!Eli siis olet itse myös alempitasoinen ihminen.
Kyllä ja hyväksyn sen täysin.
En minä tästä ongelmaa tee vaan tyydyn kohtaaloni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Der Mann kirjoitti:
Toki sutjakka pullukan voittaa.
Sanon tämän nyt ihan suoraan ja suomeksi.
Faktat SAA lyödä pöytään.
Eli 95 % miehistä tykkää hoikista naisista.
Niin? Tiedätkö, kun me naiset olemme esiteinistä alkaen kasvaneet maailmaan, jossa kerrotaan, miten pitäisi näyttää miesten silmissä mahdollisimman viehättävältä. On ollut Demit ja muut lehdet, nykyisin niiden tilalla some antamassa pukeutumis-, meikkaamis-, hiustenlaittamis- ja laihduttamisvinkkejä. Laihduta joulukilot; kevät on laihtumisen aikaa; vielä ehdit rantakuntoon; tuliko grillattua, nyt kesäkilot kuriin; syksy on kuntoilun (ja laihdutuksen) aikaa jne jne jne.
En usko, että yhdellekään naiselle on epäselvää, kumpi on yleisesti ottaen miesten silmissä haluttavampi, sutjakka vai pullukka, eli kommenttisi ei sisältänyt mitään sellaista informaatiota, mitä me emme jo tietäisi.
Kokonaan oma aiheensa on se, onko meidän tehtävämme olla miesten silmissä haluttavia vai olisiko meillä naisilla vihdoinkin lupa miettiä, mitä me itse haluamme.
Teidän kannattaisi haluta olla normaalipainoisia myös itsenne takia. Koko ylipainon käsite tulee alunperin lääketieteestä, ja siitä puhumiselle on terveydellisetkin syyt.
Siis meidän kannattaisi haluta jotain, mitä sinä sanot? Saataisiin elämäämme miehiä ja yms muuta hienoa.
No mutta! Tässähän onkin elämässä tavoitetta! Saada mies! Wautsiwau, siitä sitten ilo irtoaakin! (Olen aina halunnut noukkia paskaisia kalsareita lattialta pyykkikoriin. Elämäni unelmat ja sitä rataa.)
Ja sitten; mitä tässä keskustelua on seurannut, niin ylipainon ja läskiyden raja on VARSIN kalteva. Niin että mistä se läskitursas -raja oikeastaan alkaakaan? Joku sankari huuteli, että 22 BMI on ehdoton maksimi. Joku huutelee että 18,5 BMI on normaalipaino.
Ehkä kenties olisi parempi, että painaisi alle normaalipainon? Ja tämä on kysymys, johon haluan vastauksen: KYLLÄ tai EI. Ja perustele vastaukseksi. Ei mitään kieroilua tai venkoilua, vaan selkeä suora vastaus. Jos jotain mussutat vastaan, olet hävinnyt. Ei sulla ollut mitään sanottavaa.
En ota kantaa muuhun, mutta bmi 18,5 on normaalipaino taulukoiden mukaan. Ei se ole mikään mielipidekysymys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli jos laitan treffi ilmoitukseen että etsin normaali painoista naista niin sitten yhteyttä ottaa nämä sporttiset kehonrakentajat jotka ovat lihavia mutta eivät vaan myönnä sitä itselleen?
Mitä jos laittaisit että etsit liikunnallista ja terveet elämäntavat omaavaa naista?
Usein ne kenellä on profiilissa "olen liikunnallinen" tai "omaan terveelliset elämäntavat" niin heilläkin sitä ylipainoa on, osalla ihan runsaasti.
Eli ei mitään hyötyä tuostakaan.Jos se on noin vaikeaa, niin eikö olisi helpompi lopettaa tinderöinti ja alkaa tavata naisia livenä. Näkisi sen kropan heti kerralla.
Mitä ihmettä te ajatte takaa näillä jankutusketjuilla? Jos sieltä Tinderistä tulee vain ylipainoisia matcheja niin ei kai kukaan pakota siellä olemaan? Ai muualla ei koskaan tutustu naisiin, Tinder on ainoa vaihtoehto? No, mitä vaihtoehtoja silloin jää? Muita ihmisiä et pysty koskaan muuttamaan, vain itseäsi. Opettele hyväksymään, että siellä voi tulla hutitykkäyksiä, pitää vaan jaksaa etsiä kunnes löytyy sellainen, jonka haluat.
Kun viimeksi olin sinkku, Tinderiä ei vielä ollut, mutta minulle riitti alle kaksi viikkoa nettideittipalvelussa kertomaan, että se ei ole minun paikkani. Miten jotkut saavat käytettyä johonkin palveluun jopa kuukausia ja edelleen olettavat, että kun sitä tarpeeksi hakkaa, niin kyllä se alkaa toimia?
Ei, katos heidän mielestään se, etteivät he saa tinderissä matcheja hoikilta, on meidän vika. Juu, sinun ja minun ja muiden palstalaisten! Meidän siis pitäisi korjata tämä vallitseva ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen taas katsonut, että ihmisillä on harhakuvitelmia omasta liikunnallisuudestaan. Monet väittävät harrastavansa urheilua ja ehkä uskovatkin tähän, ja tosi asia on se, että lenkkeillään koiran kanssa 3 kilsaa päivässä koiran haistellessa puskia. Mulla on ainakin tutuissa tosi paljon eroja siinä miten määritellään urheilullinen ihminen (tai liikunnallinen).
Perheen ja työn takia en ehdi ns urheilemaan, mutta hyötyliikun- ulkoilutan koiraa, kolaan lumet, teen pihahommat, leikun ja liikun lasten kanssa. Tiedätkö mitä, työöaikan kuntotesteissä pesin kaikki, jopanämä " sporttiset salimaket" . Kuntoni on samaa luokkaa kuin naispoliiseilla.
Te miehet luulette olevanne sporttisia, kun käytte salilla ja ne lihakset näkyy. Toiminnallisesti olette 0. Oikea urheilull7suus tarkoittaa ihan muuta.
Mä olen kyllä nainen. Turha asiasta on mitenkään suuttua. Se oli havainto mun omasta tuttavapiiristä. Se koiran ulkoilutus voi tarkoittaa monia asioita. Mulla on koira ja just katsoin viime kuun lenkin keskiarvon, niin pitkän lenkin vähimmäismäärä on ollut 7 kilometriä. Välillä juosten ja välillä kävellen. Mut sit taas kun mun jalka oli rikki, niin koiran ulkoilutus oli sitä, että heittelin sille palloa tunnin verran, itselle tuli tästä ehkä kilsa tai pari kävelyä, vaikka koira varmasti liikkua ja mä sitä ulkoilutin. Niissä on koiraharrastajien kesken huimia eroja.
Onnea sulle, jos esim. Cooperin testi menee tuolla esim. naispoliisien luokkaan. Ja mitä tulee minuun, niin mä juoksen ja harrastan erilaista toiminnallisuuteen perustuvaa liikuntaa, mutta salilla pitäis käydä enemmän ja se on mun Akilleen kantapää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi bmi taulukko on kaiken pahan alku ja juuri koska bmi taulukko antaa naiselle luvan olla ylipainoinen/lihava. Nyt lihava nainen sanoo olevansa normaalipainoinen kun bmi kertoo hänen olevansa normaalipainoinen 😕
Antaa luvan? En ole koskaan kysynyt BMI-taulukolta tai miltään muultakaan taholta lupaa enkä aio kysyä jatkossakaan.
Miesten mielestä se "lupa" pitäisi kysyä heiltä. Tämä on toki tiedossa.
Newsflash; naisia ei kiinnosta random miesten mielipide!
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen sanoo olevansa urheilullinen joten odotan myös että hänellä on urheilullinen kroppa ellei hän itse sitä kerro.
Minun mielestä urheilullinen kroppa on hoikka ja hiukan lihaksikas sekä ylimääräistä rasvaa kropassa ei ole, mitat ovat luokkaa 165cm ja painoa 55kg-60kg koska naisurheilijoilla on tuollaisia mittoja.
Jos nainen on roteva(eli lihaksia reilusti ja luusto on jämäkkä) niin silloin mitat 165cm naiselle on noin 60kg-70kg mutta rotevia naisia on todella vähän koska luonnostaan naisella on erittäin harvoin roteva kroppa sekä lihaksia naisilla harvoin on niin paljon että ne nostavat painoa merkittävästi.
Urheilullisen ja hoikan eroavaisuus on se että urheilullisella rasvan on korvannu lihas.
Jos nainen sanoo että hänellä on urheilullinen kroppa ja paikalle tulee se 165cm ja +70kg nainen niin silloin koen että minua on huijattu.
Jos seurustelisimme, niin pitäisitkö exceliä painostani?
Miten muuten määrittelet ylipainoisen?
Tuolle miehelle minä en nimittäin parisuhteeseen kelvannut, vaikka painoindeksini oli tuolloin 19. Ilmeisesti kaikki muut paitsi anorektisen laihat ovat joidenkin mielestä lihavia. Toki ymmärtäähän sen, jos mies painaa itse jotain 50kg.