Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin treffeillä miehen kanssa, joka etsi "urheilullista" naista - miksi ei voinut sanoa suoraan, että etsi laihaa!?

Vierailija
25.04.2022 |

Viikonloppuna ekat (ja vikat) Tinder treffit miehen kanssa, jonka profiilissa luki suurinpiirtein näin. "Liikunta, urheilu, ja terveelliset elintavat ovat minulle tärkeitä ja toivon että sinullekin sporttisuus on elämäntapa". Matchasin ja sovin treffit tuon miehen kanssa, en liikuntajutun takia vaan ihan yleisen profiilin järkevyyden vuoksi. Todettakoon kuitenkin, että liikunta on minulle elämäntapa. Treenaan tavoitteellisesti salilla 3-4 kertaa viikossa, sen lisäksi yksi toiminnanllinen HIIT-tyyppinen treeni kerran viikossa, lepopäivinä pitkiä rauhallisia kävelylenkkejä ja kehonhuoltoa, joogaa, pilatesta. Lisäksi teen osa-aikaisesti oman työn ohella pt hommia isossa kuntokeskuksessa (olen lisensoitu pt). Teen myös sijaisuuksia ryhmäliikunnanohjaajana ja keikkatyönä erilaisia muitakin ryhmäliikuntojen vetämisiä, kuten yritysten tyhy-päivien liikuntaosioita jne.

Treffeillä kävi ilmi, ettei mies ollut mitään liikunnallista naista etsimässä vaan yksinkertaisesti HOIKKAA! Liikuntaa hän ei itse harrasta, näen sen puoliammattilaisena jo päältä päin. Huono ryhti, huono keskivartalon hallinta, hoikka ilman lihaksia (=laihaläski), huono hapenottokyky (puuskutti kävellessämme tavallista kävelyvauhtia ilman että oli mikään flunssatoipilas). Kysyin ihan suoraan liikunnan harrastamisesta ja mies siihen "no joo mä oon aatellut ottaa koiran niin sen kanssa sitten lenkkejä", ja "tykkään kyl kesällä käydä pelaan minigolfia, on hyvä laji".

Hetken aikaa mietin, että mitäs helvattia on laittanut profiiliinsa puppua siitä, että "toivon sinullekin liikunnan olevan elämäntapa", kunnes tajusin että hoikkaa naista kaveri on etsimässä. Olisi pitänyt grillata kaveria siitä vielä tarkemmin, tyyliin että paljonko herralla nousee penkistä tai mikä on kyykkymaksimi. V-tti, että olin tuhlannut aikaa mokoman urpon kanssa treffeihin. Ymmärrän, että jollain voi olla preferenssi ulkoisesti hoikkiin ja siroihin naisiin ja se on ihan ok, mutta miksi tuhalta kaikkien aikaa puhumalla jostain liikunnan tärkeydestä jos ei sitä kerran tarkoita.

Kommentit (1320)

Vierailija
421/1320 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nainen sanoo olevansa urheilullinen joten odotan myös että hänellä on urheilullinen kroppa ellei hän itse sitä kerro.

Minun mielestä urheilullinen kroppa on hoikka ja hiukan lihaksikas sekä ylimääräistä rasvaa kropassa ei ole, mitat ovat luokkaa 165cm ja painoa 55kg-60kg koska naisurheilijoilla on tuollaisia mittoja.

Jos nainen on roteva(eli lihaksia reilusti ja luusto on jämäkkä) niin silloin mitat 165cm naiselle on noin 60kg-70kg mutta rotevia naisia on todella vähän koska luonnostaan naisella on erittäin harvoin roteva kroppa sekä lihaksia naisilla harvoin on niin paljon että ne nostavat painoa merkittävästi.

Urheilullisen ja hoikan eroavaisuus on se että urheilullisella rasvan on korvannu lihas.

Jos nainen sanoo että hänellä on urheilullinen kroppa ja paikalle tulee se 165cm ja +70kg nainen niin silloin koen että minua on huijattu.

Urheilullinen tarkoittaa sanakirjamääritelmän mukaan urheilun alaan kuuluvaa tai urheilijahenkistä. Jos käytät omia tulkintojasi, se on omalla riskilläsi. T hoikka.

Olen tuo kenelle vastasit mutta urheilullinen ja urheilullinen kroppa tarkoittaa eri asioita.

Jos sanoo olevansa urheilullinen niin se ei tarkoita läheskään aina sitä että on myös urheilullinen kroppa.

Vierailija
422/1320 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja sanomattakin siis selvää, että en ole mikään pikkuinen hoikka kokoa xs tai edes s. Olen rintava, reitevä ja isopeppuinen 68kg/160cm, vaatekoko M tai L. Vyötärö erottuu, koska on treenatut hartiat ja selkä, samoin pyöreä peppu mutta hoikkaa tai siroa minusta ei saa tekemälläkään. Urheilullinen kyllä olen ja minusta on ihan kieroa, jos urheilullista/liikunnallista/sporttista joku urpo käyttää synonyymina hoikalle tai sirolle. Lisäksi liikunnalliselle ja hyväkuntoiselle ihmiselle, kuten minulle, voi myös ruoka maistua oikein hyvin eikä liikunnan motiivina olekaan mikään painonpudotus tai edes "kiinteytyminen". 

ap 

En voi alkuunkaan käsittää, miten sun tuki- ja liikuntaelimistö kestää tuollaisen treenimäärän. Olen ammatiltani tanssija ja koreografi, ja mun keho tuntuu olevan toisinaan tosi lujilla, vaikka pituuden ja painon suhde on 170cm/48kg.

Hei lopeta nyt jo, tuo alkaa olla  jo noloa. Jokainen sivusta näkee että haluat vaan jotenkin tökkiä ja haastaa riitaa. Ammattiliikkujana olisit aivan varmasti tietoinen a) eri urheilulajien harrastajien, saati ammattilaisten, erilaisesta pituus-paino-suhteesta. Esim tuskin olet huolissasi pikamatkojen juoksijoiden tuki- ja liikuntaelimistön voinnista..

b) sen että tanssi, etenkin baletti ja moderni, ovat niitä liikuntaelimistöä rasittavimpia lajeja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/1320 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhyy, ymmärsin väärin toisen osapuolen viestin, ja en ollutkaan juuri sellainen kuin hän halusi. Ketä voin syyttää tästä maailman vääryydestä?

Vierailija
424/1320 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ihan yleisesti tiedossa oleva kiertoilmaushan tuo on ollut jo jonkin aikaa, kun ei ole ollut poliittisesti korrektia kummaltakaan sukupuolelta hakea "hoikkaa" tai "laihaa", joten se on korvattu tuolla "urheilullinen" termillä.

Mulle tindermies sanoi treffeillä suoraan että hänen ainoa kriteerinsä naiselle on, ettei ylipainoinen saa olla.

Miulla ihan sama. Kerran eräs nainen sanoi, että hän epäilee että ole nirso, mutta ei miulla muita kriteereitä juuri oo että kunhan ei oo ylipainoinen:)

Vierailija
425/1320 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nämä on näitä, jotka haluavat timmin ja pienivyötäröisen naisen kanssaan sohvalle istumaan ja syömään herkkuja. Ei tule mieleen, että oikeasti hyväkuntoiset haluavat puolisosta myös treenikaverin, eikä ole mitään yhteistä jos toinen ei harrasta liikuntaa yhtään. 

No jaa, minä liikun aika paljon ja kyllä, välillä myös miehen kanssa mutta en tarvitse häntä treenikaveriksi sillä suurimman määrän liikunnasta vedän yksin. Ei ole mikään pakko kaikkea tehdä yhdessä..

Ja mitä tulee aloittajaan, saa olla minkä kokoinen haluaa mutta lievästi ylipainoinen pt ei ole kyllä ammatillisesti uskottava. Ja ei, ei selity lihasmassalla hänen tapauksessa kuten itsekin mainitsi.

Vierailija
426/1320 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tinderissä urheilullinen tarkoittaa hoikkaa. Sinne on muodostunut ihan oma sanastonsa.

Miten siellä ilmaistaan se, kun toivotaan oikeasti urheilullista ja liikunnallista kumppania? Kun tuo ap:n kohtaama selostus urheilullisen elämäntavan tärkeydestä ei sitten sitä tarkoittanutkaan.

Sali on sali, ei varsinaista liikuntaa.

Vierailija
427/1320 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Der Mann kirjoitti:

Toki sutjakka pullukan voittaa.

Sanon tämän nyt ihan suoraan ja suomeksi.

Faktat SAA lyödä pöytään.

Eli 95 % miehistä tykkää hoikista naisista.

Niin? Tiedätkö, kun me naiset olemme esiteinistä alkaen kasvaneet maailmaan, jossa kerrotaan, miten pitäisi näyttää miesten silmissä mahdollisimman viehättävältä. On ollut Demit ja muut lehdet, nykyisin niiden tilalla some antamassa pukeutumis-, meikkaamis-, hiustenlaittamis- ja laihduttamisvinkkejä. Laihduta joulukilot; kevät on laihtumisen aikaa; vielä ehdit rantakuntoon; tuliko grillattua, nyt kesäkilot kuriin; syksy on kuntoilun (ja laihdutuksen) aikaa jne jne jne.

En usko, että yhdellekään naiselle on epäselvää, kumpi on yleisesti ottaen miesten silmissä haluttavampi, sutjakka vai pullukka, eli kommenttisi ei sisältänyt mitään sellaista informaatiota, mitä me emme jo tietäisi.

Kokonaan oma aiheensa on se, onko meidän tehtävämme olla miesten silmissä haluttavia vai olisiko meillä naisilla vihdoinkin lupa miettiä, mitä me itse haluamme.

Teidän kannattaisi haluta olla normaalipainoisia myös itsenne takia. Koko ylipainon käsite tulee alunperin lääketieteestä, ja siitä puhumiselle on terveydellisetkin syyt.

Käyn terveyskeskustelut ihan muualla kuin anonyymilla keskustelupalstalla. Tässä ketjussa puhutaan deittailusta, terveyden kanssa näillä toiveilla ei ole yhtään mitään tekemistä.

Mitä sinä sitten haluat? Kerro vaan rehellisesti. :)

Vastasin juuri tuossa seuraavassa kommentissa. Ihmettelen. Olen koulutukseltani sosiologi ja aikoinani minuun kolahti kovaa mm. Naomi Wolfin The Beauty Myth. Naiseuteen, parisuhteeseen ja parinhakuun liittyvät aiheet kiinnostavat. Olen ollut tällä palstalla ensimmäisen kerran muistaakseni 2001 ja keskustelu on siitä muuttunut ihan valtavasti miesten vallattua näkyvän roolin tällä palstalla. Enkä missään muualla näe samanlaisia keskusteluja kuin täällä. Enkä tunne miehiä, joilla olisi vaikeuksia tavata naisia. Tämä on vähän kuin saapuisi kolaripaikalle: hirvittää, mutta on pakko jäädä töllistelemään ja ihmettelemään.

Samalla hieman, ihan pikkuriikkisen, surettaa, että joukossa voisi olla ihan normaaleja, mukaviakin miehiä, jotka jäävät yksin vain siksi, että jumittavat tällä palstalla ja Tinderissä taas yhden kesän.

Voitko vähän kuvailla, minkälainen on normaali mies? Minkälaisia piirteitä sellaisessa on ja minkälaisia ei? Millaisia käyttäytymismalleja on mielestäsi epänormaaleilla miehillä, sellaisia joita ei ole normaaleilla miehillä.

(Onko sinulle tullut mieleen, että täällä sanotaan paljon asioita, joita ei vain sanota ääneen sosiaalisissa tilanteissa?)

Vierailija
428/1320 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on tosi vaikea aihe, koska liikunnallisuus ja urheilullisuus tarkoittaa niin eri asioita eri ihmisille. Minä löysin juurikin deittipalstalta miehen, joka harrasti salia ja lenkkeilyä, kesällä golfia jne. Minä taas harrastan painonnostoa ja muutakin varsin intensiivistä urheilua. Tässä vaiheessa vaikutti siis vielä hyvältä. 

Ongelmia tuli siinä vaiheessa, kun alettiin puhua määristä. Minä treenaan 5-6 kertaa viikossa ja siihen kuluu joka päivä aikaa tuntikausia. Mies taas kävi salilla 2 kertaa viikossa ja lenkkeili ehkä pari kertaa kuukaudessa. Golfin määrä ei selvinnyt, koska tapailumme ei ensi kesään asti jatku vaan päättyi jo, koska miehen mielestä käytin ihan liikaa aikaa urheiluun. Siis urheiluun, josta hän oli alkuun ollut tosi innoissaan.  Kehui kroppaani ja oli ihan onnessaan, kun oli löytänyt näin urheilullisen ja timmissä kunnossa olevan naisen. Että suo siellä vetelä täällä.

Vierailija
429/1320 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Der Mann kirjoitti:

Toki sutjakka pullukan voittaa.

Sanon tämän nyt ihan suoraan ja suomeksi.

Faktat SAA lyödä pöytään.

Eli 95 % miehistä tykkää hoikista naisista.

Niin? Tiedätkö, kun me naiset olemme esiteinistä alkaen kasvaneet maailmaan, jossa kerrotaan, miten pitäisi näyttää miesten silmissä mahdollisimman viehättävältä. On ollut Demit ja muut lehdet, nykyisin niiden tilalla some antamassa pukeutumis-, meikkaamis-, hiustenlaittamis- ja laihduttamisvinkkejä. Laihduta joulukilot; kevät on laihtumisen aikaa; vielä ehdit rantakuntoon; tuliko grillattua, nyt kesäkilot kuriin; syksy on kuntoilun (ja laihdutuksen) aikaa jne jne jne.

En usko, että yhdellekään naiselle on epäselvää, kumpi on yleisesti ottaen miesten silmissä haluttavampi, sutjakka vai pullukka, eli kommenttisi ei sisältänyt mitään sellaista informaatiota, mitä me emme jo tietäisi.

Kokonaan oma aiheensa on se, onko meidän tehtävämme olla miesten silmissä haluttavia vai olisiko meillä naisilla vihdoinkin lupa miettiä, mitä me itse haluamme.

Teidän kannattaisi haluta olla normaalipainoisia myös itsenne takia. Koko ylipainon käsite tulee alunperin lääketieteestä, ja siitä puhumiselle on terveydellisetkin syyt.

Siis meidän kannattaisi haluta jotain, mitä sinä sanot? Saataisiin elämäämme miehiä ja yms muuta hienoa.

No mutta! Tässähän onkin elämässä tavoitetta! Saada mies! Wautsiwau, siitä sitten ilo irtoaakin! (Olen aina halunnut noukkia paskaisia kalsareita lattialta pyykkikoriin. Elämäni unelmat ja sitä rataa.)

Ja sitten; mitä tässä keskustelua on seurannut, niin ylipainon ja läskiyden raja on VARSIN kalteva. Niin että mistä se läskitursas -raja oikeastaan alkaakaan? Joku sankari huuteli, että 22 BMI on ehdoton maksimi. Joku huutelee että 18,5 BMI on normaalipaino. 

Ehkä kenties olisi parempi, että painaisi alle normaalipainon? Ja tämä on kysymys, johon haluan vastauksen: KYLLÄ tai EI. Ja perustele vastaukseksi. Ei mitään kieroilua tai venkoilua, vaan selkeä suora vastaus. Jos jotain mussutat vastaan, olet hävinnyt. Ei sulla ollut mitään sanottavaa. 

Missasit pointin. Ylipainoisuus ei ole millään tavalla hyvä asia, ja pitäisi olla itsestäänselvyys sekä naisille että miehille, että halutaan olla normaalipainoisia. Nykyään on paljon ylipainoisuutta, koska saatavilla on liian helposti ja liian paljon ruokaa, jossa on paljon kaloreita, ja siksi ihmisten käsitykset normaalista kehosta ovat osittain myös jo vääristyneet. Ylipainosta on tullut normaalia.

Muut ulkonäköasiat sitten erikseen. Jos ei halua esim. meikata tai pitää omaa seksikkyyttä korostavia vaatteita, niin ne ovat valintoja, jotka eivät liity mitenkään terveyteen. Mutta paino on aina terveysasia.

Et vastannut kysymykseen: Onko 18,5 BMI läskin raja?

Taidat olla triggeröitynyt. Jos ja kun olet ylipainoinen, niin käytä se kiukku laihduttamisen sen sijaan, että laitat minulle typeriä kysymyksiä. :)

Vierailija
430/1320 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan jos naisella lukee deittiprofiilissa että se on urheilullinen niin se tieto on turha koska se tieto ei kerro sitä minkä näköinen se on ja millanen keho sillä on.

Vierailija
431/1320 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Läski on läski vaikka kävisi joka päivä lenkillä. Urheilullinen tarkoittaa naista, joka on urheilee JA on hoikka.

Paljon treenaavalla naisella, niin kuin miehelläkin, kehittyy isoja lihaksia esim. reisiin. Silloin myös paino on korkeampi, koska lihakset painavat paljon. Moni mies ei tykkää oikeasti lihaksikkaasta naisesta, vaan haluavat siron tyttöystävän. Ja juuri sen takia ei tarttisi laittaa sitä "liikunnallista" tai "urheiullista" ilmoitukseen, eikä varsinkaan sanoa että "liikunnallinen elämäntapa" on toivomuksena.

Riippuu, mitä treenaa. Jos käy salilla 1-2 kertaa viikossa, ja sen lisäksi lajiharjoituksissa 1-2 kertaa ja juoksee/kävelee päivittäin, ei tule mitään jättireisiä. Harva kestävyysurheilija, tai hiihtäjä, suunnistaja on reisevä ylipainoinen, vaikka lihaksia varmasti löytyy.

Se raudan pumppaaminen ei varsinaisesti ole liikuntaa, vaan kehonrakennusta.

Vierailija
432/1320 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Läski on läski vaikka kävisi joka päivä lenkillä. Urheilullinen tarkoittaa naista, joka on urheilee JA on hoikka.

Paljon treenaavalla naisella, niin kuin miehelläkin, kehittyy isoja lihaksia esim. reisiin. Silloin myös paino on korkeampi, koska lihakset painavat paljon. Moni mies ei tykkää oikeasti lihaksikkaasta naisesta, vaan haluavat siron tyttöystävän. Ja juuri sen takia ei tarttisi laittaa sitä "liikunnallista" tai "urheiullista" ilmoitukseen, eikä varsinkaan sanoa että "liikunnallinen elämäntapa" on toivomuksena.

Juujuu, "lihas painaa enemmän kuin läski" ja sillä yritetään selittää ne läskit. Mikähän lie se fitnessmies oli jolla oli järkkymuskelit ja painoi silti jotain yli 70kg ja kyllä erottui lihakset. Nämä jotka selittää painoaan lihaksilla, on järjestään vaan niitä joilla ei mitään kovin kummoisia lihaksiakaan ole. Kyllä ne lihakset erottuisi jos se painon selittäisi.

Vierailija
433/1320 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen taas katsonut, että ihmisillä on harhakuvitelmia omasta liikunnallisuudestaan. Monet väittävät harrastavansa urheilua ja ehkä uskovatkin tähän, ja tosi asia on se, että lenkkeillään koiran kanssa 3 kilsaa päivässä koiran haistellessa puskia. Mulla on ainakin tutuissa tosi paljon eroja siinä miten määritellään urheilullinen ihminen (tai liikunnallinen).

Vierailija
434/1320 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juujuu, "lihas painaa enemmän kuin läski" ja sillä yritetään selittää ne läskit. Mikähän lie se fitnessmies oli jolla oli järkkymuskelit ja painoi silti jotain yli 70kg ja kyllä erottui lihakset. Nämä jotka selittää painoaan lihaksilla, on järjestään vaan niitä joilla ei mitään kovin kummoisia lihaksiakaan ole. Kyllä ne lihakset erottuisi jos se painon selittäisi.

Tämäpä juur...

Suomen lihaksikkain nainen Minna Pajulahti on 165cm pitkä ja painoa sillä on 70kg.

Eikö ton pitäis painaa 100kg kun lihas painaa enemmän kuin läski?

Vierailija
435/1320 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukin saa kirjoittaa profiilinsa mitä haluaa, näillä asioilla voi sitten antaa itsestään hyvän tai toisenlaisen kuvan. Olen hoikka ja liikkuva ihminen, mutta en koe tarvetta tapailla miestä jolta puuttuu käytöstavat ja itsekritiikki. Luuletteko ettei reaalimaailmassa tule hoikalle naiselle tuontyylisiä miehiä jatkuvasti vastaan? Tinderissä voi olla muistakin syistä kuin siksi että tarjontaa ei ole, esim. siksi että siellä voi ensin katsoa mitä ihminen haluaa itsestään kertoa.

Silloin "etsin hoikkaa/urheilullista/ethän ole läski" -tyyppiset kommentit on auttamatta fail.

Toivottavasti profiilissasi ei mainita mitään rehellisyydestä ja suorapuheisuudesta.

Rehellinen ja suorapuheinen kertoo mitä haluaa, ei kiertele ja kaartele tai käytä kiertoilmaisuja tällaisista perusasioista, jotka kuitenkin vaikuttavat olennaisesti siihen, miten tulee reagoimaan.

Vierailija
436/1320 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika katkeraa tilitystä kun ei vaan natsannut. Meni vissiin AP:lla tunteisiin.

No menisi mullakin tunteisiin, jos olisin sporttimuijana ollut menossa kivan urheilijamiehen kanssa treffeille. Ja vastassa onkin huonoryhtinen ja pullohartiainen laihaläskimies.

Vierailija
437/1320 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika katkeraa tilitystä kun ei vaan natsannut. Meni vissiin AP:lla tunteisiin.

No menisi mullakin tunteisiin, jos olisin sporttimuijana ollut menossa kivan urheilijamiehen kanssa treffeille. Ja vastassa onkin huonoryhtinen ja pullohartiainen laihaläskimies.

Huoh ja naisetko ei ole pinnallisia? 🥺😐

Vierailija
438/1320 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole vielä lukenut koko ketjua, ja veikkaan av:n tapaan ketjun kääntyneen siihen, että "ap oot läski, laihduta" tai muuhun naisten painon haukkumiseen ja arvosteluun. Mutta pointtihan musta tässä on, että älkää miehet kuin naisetkaan Tinderprofiilissa tai muussa deitti-ilmoituksessa johtako vastapuolia harhaan! Tässähän ap oli lähtenyt treffeille sillä oletuksella (ja ehkä siitä innostuneena), että vastassa on myös mies, joka liikkuu paljon. Ehkä treeniseuraa, lenkkiseuraa, yms. myös toivoinut. Tosiasiassa mies sitten sellainen ikuinen liikunnasta/tekemisestä haaveileva sohvaperuna. Tunnistan tämän ihmistyypin. Voi esiintyä sellaisina "huomenna/maanantaina/1. tammikuuta aloitan uuden, terveellisen elämän", ja sitten puhuu paljon siitä, mitä siihen tulevaisuuden terveelliseen elämään oikein kuuluisi.  Tai sitten juurikin noin ap:n kuvailemana tapauksena, jossa pitkään muistellaan jotain tiettyä lenkkiä, uimahallireissua, teatterissa käyntiä jne. ja annetaan ymmärtää, että nuo ovat ihan perusarkea. 

Mutta summa summarum: älkää vetäkö harhaan, älkää feikatko olevanne ihanneversio itsestänne. Koskee niin naisia kuin miehiä. 

Jep, ihan kuin minun mieheni, harrastaa salia, hiihtoa ja lenkkeilyä. Mut ei tänään, ehkä huomenna jos ei väsytä. Ja lenkillä on kuin oltaisi jossain puistossa patsastelemassa, ei juuri liikunnaksi tunnistaisi.

Hän on pitkä ja hoikka, minä olen tynkä ja BMI 26. Harmittaa kun homma on mennyt siihen, että harrastan liikuntaa nykyisin yksin tai ystävien kanssa. Yhteistä ei ole enää mitään muuta kuin kotona nysvääminen. Harmittaa ihan siksi kun halusin kumppanin kenen kanssa harrastaa yhteisiä mieleisiä liikuntalajeja. Ei mitään tekemistä ulkonäön kanssa, vaan yhteisen mielekkään tekemisen.

Vierailija
439/1320 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tinderissä urheilullinen tarkoittaa hoikkaa. Sinne on muodostunut ihan oma sanastonsa.

Miten siellä ilmaistaan se, kun toivotaan oikeasti urheilullista ja liikunnallista kumppania? Kun tuo ap:n kohtaama selostus urheilullisen elämäntavan tärkeydestä ei sitten sitä tarkoittanutkaan.

Sali on sali, ei varsinaista liikuntaa.

Tinderissä esitetään toiveita millainen haavekumppanin toivotaan olevan ja millainen itse omissa unelmissaan ja harhaisessa käsityksessä itsestään on.

Jos siellä toivotaan sporttista kumppania niin eihän se tarkoita, että itse on sporttinen.

Vierailija
440/1320 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa se on miehillä. Treenataan sinänsä tosissaan ja kovilla painoilla, joten voimaa tulee. Mutta kuvitellaan että painon kasvu on lihaskasvua, vaikka varsinkin aikuisilla vähän pidempään treenanneille puhtaan lihasmassan kasvu on maks pari kiloa lihasta. Samalla kun paino on noussut 15 kg… Naisilla tämä on vielä selvempää, puhtaan lihasmassan kasvattaminen on käytännössä erittäin vaikeaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän