Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin treffeillä miehen kanssa, joka etsi "urheilullista" naista - miksi ei voinut sanoa suoraan, että etsi laihaa!?

Vierailija
25.04.2022 |

Viikonloppuna ekat (ja vikat) Tinder treffit miehen kanssa, jonka profiilissa luki suurinpiirtein näin. "Liikunta, urheilu, ja terveelliset elintavat ovat minulle tärkeitä ja toivon että sinullekin sporttisuus on elämäntapa". Matchasin ja sovin treffit tuon miehen kanssa, en liikuntajutun takia vaan ihan yleisen profiilin järkevyyden vuoksi. Todettakoon kuitenkin, että liikunta on minulle elämäntapa. Treenaan tavoitteellisesti salilla 3-4 kertaa viikossa, sen lisäksi yksi toiminnanllinen HIIT-tyyppinen treeni kerran viikossa, lepopäivinä pitkiä rauhallisia kävelylenkkejä ja kehonhuoltoa, joogaa, pilatesta. Lisäksi teen osa-aikaisesti oman työn ohella pt hommia isossa kuntokeskuksessa (olen lisensoitu pt). Teen myös sijaisuuksia ryhmäliikunnanohjaajana ja keikkatyönä erilaisia muitakin ryhmäliikuntojen vetämisiä, kuten yritysten tyhy-päivien liikuntaosioita jne.

Treffeillä kävi ilmi, ettei mies ollut mitään liikunnallista naista etsimässä vaan yksinkertaisesti HOIKKAA! Liikuntaa hän ei itse harrasta, näen sen puoliammattilaisena jo päältä päin. Huono ryhti, huono keskivartalon hallinta, hoikka ilman lihaksia (=laihaläski), huono hapenottokyky (puuskutti kävellessämme tavallista kävelyvauhtia ilman että oli mikään flunssatoipilas). Kysyin ihan suoraan liikunnan harrastamisesta ja mies siihen "no joo mä oon aatellut ottaa koiran niin sen kanssa sitten lenkkejä", ja "tykkään kyl kesällä käydä pelaan minigolfia, on hyvä laji".

Hetken aikaa mietin, että mitäs helvattia on laittanut profiiliinsa puppua siitä, että "toivon sinullekin liikunnan olevan elämäntapa", kunnes tajusin että hoikkaa naista kaveri on etsimässä. Olisi pitänyt grillata kaveria siitä vielä tarkemmin, tyyliin että paljonko herralla nousee penkistä tai mikä on kyykkymaksimi. V-tti, että olin tuhlannut aikaa mokoman urpon kanssa treffeihin. Ymmärrän, että jollain voi olla preferenssi ulkoisesti hoikkiin ja siroihin naisiin ja se on ihan ok, mutta miksi tuhalta kaikkien aikaa puhumalla jostain liikunnan tärkeydestä jos ei sitä kerran tarkoita.

Kommentit (1320)

Vierailija
261/1320 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja sanomattakin siis selvää, että en ole mikään pikkuinen hoikka kokoa xs tai edes s. Olen rintava, reitevä ja isopeppuinen 68kg/160cm, vaatekoko M tai L. Vyötärö erottuu, koska on treenatut hartiat ja selkä, samoin pyöreä peppu mutta hoikkaa tai siroa minusta ei saa tekemälläkään. Urheilullinen kyllä olen ja minusta on ihan kieroa, jos urheilullista/liikunnallista/sporttista joku urpo käyttää synonyymina hoikalle tai sirolle. Lisäksi liikunnalliselle ja hyväkuntoiselle ihmiselle, kuten minulle, voi myös ruoka maistua oikein hyvin eikä liikunnan motiivina olekaan mikään painonpudotus tai edes "kiinteytyminen". 

ap 

En voi alkuunkaan käsittää, miten sun tuki- ja liikuntaelimistö kestää tuollaisen treenimäärän. Olen ammatiltani tanssija ja koreografi, ja mun keho tuntuu olevan toisinaan tosi lujilla, vaikka pituuden ja painon suhde on 170cm/48kg.

Oletko varma ettet itse kärsisi aliravitsemuksesta? Syötkö tarpeeksi rasvoja ja proteiineja? Onko kuukautiskierto normaali ja säännöllinen? 

Vierailija
262/1320 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset ne purkaa pahaa oloaan haukkumalla meitä miehiä. Tässä vinkki naisille... Jos olet lihava niin laihduta äläkä hauku miehiä.

Ei se ylipaino meidä miesten vika ole.

Tai sitten hyväksyt ylipainosi etkä valita asiasta.

Voi hyvä ulkonäkökeskeinen, pinnallinen mies, yritä nyt ymmärtää, että ap on etsinyt samanlaista elämäntapaa edustavaa, urheilullista tyyppiä ja ehkä treenikaveriakin. Mies huijasi häntä, ja treffeillä selvisi, ettei mies oikeasti urheile ollenkaan. Ei ole kyse vain ulkonäöstä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/1320 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin se menee deittipalstojen koodikieli.

Haetaan urheilullista = hoikkaa naista, joka pitää huolta itsestään = on kaunis. Toiveissa on myös nainen, joka on naisellinen = tyhmempi kuin mies ja iloinen = harmiton höppänä.

Naisellinen ei ole missään synonyymi tyhmälle, vaan esim. ladylike naiselle. Moni nainen on jotenkin ronski, kiroilee ehkä myös. Naisellista toivova ei halua sellaista.

Iloisuus ei myöskään tarkoita höppänyyttä, vaan positiivista asennetta elämään jne. Moni ihminen on aika kyyninen jne. Parisuhteessa raskasta.

Kyllä naisellisuuden korostajat yleensä hakevat vähän muutakin kuin vain ladylike-naista. Naisellisuus tarkoittaa monille miehille stereotypiaa, kiiltokuvanaista joka ihan oikeaksi ihmiseksi paljastuttuaan on pettymys. Lisäksi on sanottava, että jos haluaa sivistynyttä seuraa, pitäisi itsekin siihen seuraan jollain lailla sopia....yllättävän monen miehen käytös on varsin vulgaaria ja silti halutaan kumppaniksi hienostunut nainen. Alapään juttujen viljely ei ole naisellista mutta ei se ole miehekästäkään, vaan ainoastaan sivistymätöntä.

Iloisuuden hakijoillekin se iloisuus tarkoittaa usein sitä, että nainen on AINA hymyileväinen ja sovinnollinen eikä koskaan ota esille minkäänlaisia negatiivisia asioita, oli aihetta kuinka paljon tahansa.

Eri

Vierailija
264/1320 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua naurattaa nämä AP:n kaltaiset L-koon urheilulliset tyypit jotka haukkuu siroja ja laihoja ihmisiä sitten laihaläskeiksi.

No jos tuo mies on väittänyt urheilevansa ja olevansa sporttinen, ja sitten käsivarsien ympärysmitta on sama kuin isovarpaan, ryhti huono jne., niin kyllä siitä nyt näkee, ettei ole eläissään urheillut.

Eihän ap tuota miestä muuten varmaan olisi mitenkään kommentoinut, mutta mies ihan selvästi huijasi, niin saa siitä nyt vähän sitten sanoa.

Ja olen nainen, ja pidän ihan yhtä ketkuna huijauksena sitä, jos naisella hoikat kuvat tinderissä, eikä sitten olekaan hoikka. Miksi ihmiset ei ole rehellisiä? Mitä se auttaa, että saa huijattua jonkun treffeille? Totuus  paljastuu kuitenkin, eikä se siitä mihinkään etene, jos toinen on oikeasti urheilullinen ja toinen huijasi olevansa.

Tämä! Valehtelijat ja filtteröijät perustakoot oman tinderinsä, jossa voivat jakaa vanhoja kuvia ja jossa kukaan ei koskaan halua tavata ketään, jotta illuusio ei särkyisi. Voivat tapailla toistensa ideaalikuvia virtuaalisesti elämänsä loppuun asti.

Vierailija
265/1320 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua naurattaa nämä AP:n kaltaiset L-koon urheilulliset tyypit jotka haukkuu siroja ja laihoja ihmisiä sitten laihaläskeiksi.

Jaa. Missäköhän kohtaa ap haukkui miestä laihaläskiksi? Tai ketään muuta? Laihaläskeys on muuten todellinen ilmiö, myönnän sen entisenä laihaläskinä. Oma 70-vuotias äitini on muuten pitkän linjan laihaläski, hoikkuuden neuroottinen ihannoija, missään ei saa olla voita, kermaa, sokeria yms. kaiken pitää olla lightiä. Ja liikunnan pitää olla hyvin matalan sykkeen "rasvanpolttoa", ei mitään missä lihakset "kasvaisi". Nyt kun hänellä alkaa olla ikää koko ajan enemmän, näkyy myös tuo lihasten puute koko ajan yhä pahemmin. 

Vierailija
266/1320 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja sanomattakin siis selvää, että en ole mikään pikkuinen hoikka kokoa xs tai edes s. Olen rintava, reitevä ja isopeppuinen 68kg/160cm, vaatekoko M tai L. Vyötärö erottuu, koska on treenatut hartiat ja selkä, samoin pyöreä peppu mutta hoikkaa tai siroa minusta ei saa tekemälläkään. Urheilullinen kyllä olen ja minusta on ihan kieroa, jos urheilullista/liikunnallista/sporttista joku urpo käyttää synonyymina hoikalle tai sirolle. Lisäksi liikunnalliselle ja hyväkuntoiselle ihmiselle, kuten minulle, voi myös ruoka maistua oikein hyvin eikä liikunnan motiivina olekaan mikään painonpudotus tai edes "kiinteytyminen". 

ap 

Get over it. Kammottava selonteko mittoineen ja kuntoiluineen. Ehkä se oli toi sun "grillaaminen" mikä häntä ahdisti? Ja miksi loukkaannuit vaikka tyyppikään ei ollut sun mieleen? Kannattaa tavata heti, ettei tarvi itkeä ettei ulkoinen habitus miellytä.

Vierailija
267/1320 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Missäköhän kohtaa ap haukkui miestä laihaläskiksi? Tai ketään muuta? Laihaläskeys on muuten todellinen ilmiö, myönnän sen entisenä laihaläskinä. Oma 70-vuotias äitini on muuten pitkän linjan laihaläski, hoikkuuden neuroottinen ihannoija, missään ei saa olla voita, kermaa, sokeria yms. kaiken pitää olla lightiä. Ja liikunnan pitää olla hyvin matalan sykkeen "rasvanpolttoa", ei mitään missä lihakset "kasvaisi". Nyt kun hänellä alkaa olla ikää koko ajan enemmän, näkyy myös tuo lihasten puute koko ajan yhä pahemmin. 

Kommenteissa haukkui laihaläskiksi. Tarinahan jatkui vielä kommenttikentällä.

Vierailija
268/1320 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiselle ihanne paino on pituus miinus 110 ja miehelle pituus miinus 100.

Kun katsoo naisurheilijoiden mittoja:

Krista Pärmäkoski 160cm 56kg

Kerttu Niskanen 172cm 58kg

Therese Johaug 162cm 46kg

Mira Potkonen 165cm 60kg

Ja nämä on urheilijoita, heillä on lihaksia, he urheilevat joten miksi ne ei ole 170cm 80kg?

Mammojen mielestä selvästi anorektikkoja.

Eli vertailukohta urheilulliselle Tinder-naiselle on ammattiurheilija. Tämä selvä.

Voi luoja sentään! Näiden ammattiurheilija naisten rasvaprosentti on epäterve 5-15% jos urheilullisen naisen rasvaprosentiksi laittaa normaalin ja terveellisen 20%-30% niin paino on luokkaa 160 cm mainen 60 kg 175 cm 75 kg jne.

Jep. Todella monilla urheilijoilla ei esim. ole kuukautisia lainkaan. Vammat myös arkipäivää koska rääkkäävät kroppaansa tavalla joka ei ole normaalia.

Mä olen 162cm, 64 kg, rasvaprosentti 25, mitat 94-68-95. Kroppa mallia sutjakka tiimalasi. Mulle on aivan turha tulla inisemään jostain itse keksitystä "pituus - 110" säännöstä. 90-luvulla se oli muuten "pituus - 100" ja silloin nimenomaan ihailtiin anorektisuutta. Eli nykyään tämä typerä hokema on vieläkin epärealistisempi.

Ei vaan silloin syötiin terveellisemmin ja vähemmän. Sekä liikuttiin enemmän. Kaikki terveyden ammattilaiset ovat huolissaan lihomisen aiheuttamista terveyshaitoista.

Vierailija
269/1320 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset ne purkaa pahaa oloaan haukkumalla meitä miehiä. Tässä vinkki naisille... Jos olet lihava niin laihduta äläkä hauku miehiä.

Ei se ylipaino meidä miesten vika ole.

Tai sitten hyväksyt ylipainosi etkä valita asiasta.

Voi hyvä ulkonäkökeskeinen, pinnallinen mies, yritä nyt ymmärtää, että ap on etsinyt samanlaista elämäntapaa edustavaa, urheilullista tyyppiä ja ehkä treenikaveriakin. Mies huijasi häntä, ja treffeillä selvisi, ettei mies oikeasti urheile ollenkaan. Ei ole kyse vain ulkonäöstä.

Urheilullinen mies ei valitse läskiä, liikkui hän kuinka paljon tahansa.

Vierailija
270/1320 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta edelleen, en kyllä todellakaan ymmärrä,että miksi joku suomalainen sohvaperunamies vaatii, että naisella tulee olla joku supertimmi urheilijan kroppa? Miehet on ihan harhaisia, kun luulevat, että supertimmin kropan omaava mimmi ottais jonkun sohvaperunan miehekseen. Herlevi on poikkeus sääntöön.

Ja sohvaperunoiksi laskettakoon sekä lihavat, että laihaläskit.

Niin on aivan harhaista. En pysty käsittämään mitä miesten päässä liikkuu kun ovat itse michelinukkoja ja naisen pitäisi olla fitnesspimu ja pysyä sellaisena muuttumattomana koko ikänsä.

Vierailija
271/1320 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverille oli mies sanonut että etsii urheillullista ja hoikkaa, mutta voi sen urheilullisuuden kanssa joustaa jos on hoikka. Silloin se on kuulemma jo puolivoitto. 

Minulle nuorena sanottiin aina että olen niin ihana ja erilainen kun olen laiha. Se tuntui pahalta, että eikö minussa mitään muuta sitten ole, esim. luonne. Ja sitten se että entä jos lihon, mitä sitten käy, jättää minut..

Nykyään olen lihonut ja nuo nuoruuden sanomiset ja nykypäivän kommentit on saaneet itsetuntoni aivan pohjaan. Että en ole enää mitään kun en ole hoikka. Varmaan jos sen 10 kiloa saisin pois, olisin taas ihminen. Mutta en minä mihinkään tinderiin edes uskalla että sikäli tarvitse tämmöisiä edes mietttä.

Vierailija
272/1320 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomasin lääkäripapereista että olen 13 vuoden aikana lihonut saakeri 4 kg olenkin viime viikosta ollut vähän laihiksella

Vierailija
273/1320 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta edelleen, en kyllä todellakaan ymmärrä,että miksi joku suomalainen sohvaperunamies vaatii, että naisella tulee olla joku supertimmi urheilijan kroppa? Miehet on ihan harhaisia, kun luulevat, että supertimmin kropan omaava mimmi ottais jonkun sohvaperunan miehekseen. Herlevi on poikkeus sääntöön.

Ja sohvaperunoiksi laskettakoon sekä lihavat, että laihaläskit.

Niin on aivan harhaista. En pysty käsittämään mitä miesten päässä liikkuu kun ovat itse michelinukkoja ja naisen pitäisi olla fitnesspimu ja pysyä sellaisena muuttumattomana koko ikänsä.

Tää naisen kroppavaatimusten esittäminen muuten oikeasti tuntuu vaan lisääntyvän kun keski-ikä lähestyy. Nuorille miehille kelpaa se normaalipainon ylärajallakin oleva nainen, mutta keski-ikäisille möhömahoille naisen BMI oltava alle 20. :D

Vierailija
274/1320 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös mua ihmetyttää, miten ne 162cm/80 kiloiset naiset ovat täällä järjestään pelkkää tiukkaa lihasta, kun taas samanmittaiset 30 kiloa kevyemmät ovat "laihaläskejä":D

Vierailija
275/1320 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistatteko kun oli jossain Ensitreffit alttarilla-kaudessa se nainen joka halusi urheilullisen miehen, mutta kun sai sitten sellaisen niin ei ollutkaan hyvä? Olisi pitänyt olla tarkempi että haluaa miehen joka ei urheile mutta näyttää siltä että tekisi niin :D

Vierailija
276/1320 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mulkku valehtelee itsestään ja toiveistaan niin oma on häpeänsä. Siihen kuitenkin pitää olla varautunut että Tinderin kautta saa aika ajoin tuhlattua aikaansa.

Vierailija
277/1320 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tinderissä urheilullinen tarkoittaa hoikkaa. Sinne on muodostunut ihan oma sanastonsa.

Miten siellä ilmaistaan se, kun toivotaan oikeasti urheilullista ja liikunnallista kumppania? Kun tuo ap:n kohtaama selostus urheilullisen elämäntavan tärkeydestä ei sitten sitä tarkoittanutkaan.

Eikös siinä yhdessä Ensitreffit alttarilla kaudessa ollut se urheilullinen mies ja sille löydettiin vaimo, joka etsi urheilullista miestä. Sitten miehen ollessa urheilullinen nainen valitti, että se urheilee ja syö terveellisesti:)

Nainen varmaan ajatteli, että urheilullinen tyyppi käy muutaman kerran viikossa lenkillä ja lisäksi voi olla jokin urheiluharrastus, jossa käy vaikka kerran viikossa. Hän ei varmaan osannut arvata, että urheilullisuus tarkoittaa koko elämää värittävää elämäntapaa, joka säätelee tiukasti niin ruokavalion, välipalat ja vapaa-ajanviettomahdollisuudet.

Vierailija
278/1320 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolo äijä. Harmi, että jouduit tuhlaamaan aikaasi.

Vierailija
279/1320 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiselle ihanne paino on pituus miinus 110 ja miehelle pituus miinus 100.

Kun katsoo naisurheilijoiden mittoja:

Krista Pärmäkoski 160cm 56kg

Kerttu Niskanen 172cm 58kg

Therese Johaug 162cm 46kg

Mira Potkonen 165cm 60kg

Ja nämä on urheilijoita, heillä on lihaksia, he urheilevat joten miksi ne ei ole 170cm 80kg?

Mammojen mielestä selvästi anorektikkoja.

Eli vertailukohta urheilulliselle Tinder-naiselle on ammattiurheilija. Tämä selvä.

Voi luoja sentään! Näiden ammattiurheilija naisten rasvaprosentti on epäterve 5-15% jos urheilullisen naisen rasvaprosentiksi laittaa normaalin ja terveellisen 20%-30% niin paino on luokkaa 160 cm mainen 60 kg 175 cm 75 kg jne.

Jep. Todella monilla urheilijoilla ei esim. ole kuukautisia lainkaan. Vammat myös arkipäivää koska rääkkäävät kroppaansa tavalla joka ei ole normaalia.

Mä olen 162cm, 64 kg, rasvaprosentti 25, mitat 94-68-95. Kroppa mallia sutjakka tiimalasi. Mulle on aivan turha tulla inisemään jostain itse keksitystä "pituus - 110" säännöstä. 90-luvulla se oli muuten "pituus - 100" ja silloin nimenomaan ihailtiin anorektisuutta. Eli nykyään tämä typerä hokema on vieläkin epärealistisempi.

Ei vaan silloin syötiin terveellisemmin ja vähemmän. Sekä liikuttiin enemmän. Kaikki terveyden ammattilaiset ovat huolissaan lihomisen aiheuttamista terveyshaitoista.

Siinä ei ollut mitään terveellistä että peilailimme takapuoliamme koon 34 farkuissa ja koimme olevamme valtavia tankkeja. Piti olla perseetön ja tissitön tikku tai ei ollut mitään.

Vierailija
280/1320 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain urheilullista miestä,toivoin yhteisiä harrastuksia(edes jotain) liikuntaa. Tupakointi oli ehdoton nou nou. No,mies saapuu paikalle ja oli juuri vetänyt hermosauhut eikä ollut mitään liikuntaa nähnytkään. Kyselin sitten mitä harrastaa niin kuulemma nuorempana pelannut jääkiekkoa. Okei,no se oli silloin eli mitä nyt….no joskus käy pyöräilenkillä.

Lopputulema oli sitten se ettei meillä ollut mitään yhteistä muutenkaan vaikka mies oli ihan innoissaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän