Kävin treffeillä miehen kanssa, joka etsi "urheilullista" naista - miksi ei voinut sanoa suoraan, että etsi laihaa!?
Viikonloppuna ekat (ja vikat) Tinder treffit miehen kanssa, jonka profiilissa luki suurinpiirtein näin. "Liikunta, urheilu, ja terveelliset elintavat ovat minulle tärkeitä ja toivon että sinullekin sporttisuus on elämäntapa". Matchasin ja sovin treffit tuon miehen kanssa, en liikuntajutun takia vaan ihan yleisen profiilin järkevyyden vuoksi. Todettakoon kuitenkin, että liikunta on minulle elämäntapa. Treenaan tavoitteellisesti salilla 3-4 kertaa viikossa, sen lisäksi yksi toiminnanllinen HIIT-tyyppinen treeni kerran viikossa, lepopäivinä pitkiä rauhallisia kävelylenkkejä ja kehonhuoltoa, joogaa, pilatesta. Lisäksi teen osa-aikaisesti oman työn ohella pt hommia isossa kuntokeskuksessa (olen lisensoitu pt). Teen myös sijaisuuksia ryhmäliikunnanohjaajana ja keikkatyönä erilaisia muitakin ryhmäliikuntojen vetämisiä, kuten yritysten tyhy-päivien liikuntaosioita jne.
Treffeillä kävi ilmi, ettei mies ollut mitään liikunnallista naista etsimässä vaan yksinkertaisesti HOIKKAA! Liikuntaa hän ei itse harrasta, näen sen puoliammattilaisena jo päältä päin. Huono ryhti, huono keskivartalon hallinta, hoikka ilman lihaksia (=laihaläski), huono hapenottokyky (puuskutti kävellessämme tavallista kävelyvauhtia ilman että oli mikään flunssatoipilas). Kysyin ihan suoraan liikunnan harrastamisesta ja mies siihen "no joo mä oon aatellut ottaa koiran niin sen kanssa sitten lenkkejä", ja "tykkään kyl kesällä käydä pelaan minigolfia, on hyvä laji".
Hetken aikaa mietin, että mitäs helvattia on laittanut profiiliinsa puppua siitä, että "toivon sinullekin liikunnan olevan elämäntapa", kunnes tajusin että hoikkaa naista kaveri on etsimässä. Olisi pitänyt grillata kaveria siitä vielä tarkemmin, tyyliin että paljonko herralla nousee penkistä tai mikä on kyykkymaksimi. V-tti, että olin tuhlannut aikaa mokoman urpon kanssa treffeihin. Ymmärrän, että jollain voi olla preferenssi ulkoisesti hoikkiin ja siroihin naisiin ja se on ihan ok, mutta miksi tuhalta kaikkien aikaa puhumalla jostain liikunnan tärkeydestä jos ei sitä kerran tarkoita.
Kommentit (1320)
Ylemmille: johaugin bmi taitaa olla 16 paikkeilla
Vierailija kirjoitti:
Onko se nyt väärin toivottu jos toivoo naisen olevan vaikka yhtä hoikka kuin Anniina Valtonen?
Googlasin ja tuo näyttää ihan normaalipainoiselta. Ei miltään 50-kiloiselta (riippuu toki pituudesta).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja sanomattakin siis selvää, että en ole mikään pikkuinen hoikka kokoa xs tai edes s. Olen rintava, reitevä ja isopeppuinen 68kg/160cm, vaatekoko M tai L. Vyötärö erottuu, koska on treenatut hartiat ja selkä, samoin pyöreä peppu mutta hoikkaa tai siroa minusta ei saa tekemälläkään. Urheilullinen kyllä olen ja minusta on ihan kieroa, jos urheilullista/liikunnallista/sporttista joku urpo käyttää synonyymina hoikalle tai sirolle. Lisäksi liikunnalliselle ja hyväkuntoiselle ihmiselle, kuten minulle, voi myös ruoka maistua oikein hyvin eikä liikunnan motiivina olekaan mikään painonpudotus tai edes "kiinteytyminen".
ap
En voi alkuunkaan käsittää, miten sun tuki- ja liikuntaelimistö kestää tuollaisen treenimäärän. Olen ammatiltani tanssija ja koreografi, ja mun keho tuntuu olevan toisinaan tosi lujilla, vaikka pituuden ja painon suhde on 170cm/48kg.
Varmaan sun keho ei palaudu eikä saa rakennuspalikoita kun syöt niin vähän kun pysyt noin pienessä painossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin se menee deittipalstojen koodikieli.
Haetaan urheilullista = hoikkaa naista, joka pitää huolta itsestään = on kaunis. Toiveissa on myös nainen, joka on naisellinen = tyhmempi kuin mies ja iloinen = harmiton höppänä.Naisellinen ei ole missään synonyymi tyhmälle, vaan esim. ladylike naiselle. Moni nainen on jotenkin ronski, kiroilee ehkä myös. Naisellista toivova ei halua sellaista.
Iloisuus ei myöskään tarkoita höppänyyttä, vaan positiivista asennetta elämään jne. Moni ihminen on aika kyyninen jne. Parisuhteessa raskasta.
Kyllä naisellisuuden korostajat yleensä hakevat vähän muutakin kuin vain ladylike-naista. Naisellisuus tarkoittaa monille miehille stereotypiaa, kiiltokuvanaista joka ihan oikeaksi ihmiseksi paljastuttuaan on pettymys. Lisäksi on sanottava, että jos haluaa sivistynyttä seuraa, pitäisi itsekin siihen seuraan jollain lailla sopia....yllättävän monen miehen käytös on varsin vulgaaria ja silti halutaan kumppaniksi hienostunut nainen. Alapään juttujen viljely ei ole naisellista mutta ei se ole miehekästäkään, vaan ainoastaan sivistymätöntä.
Iloisuuden hakijoillekin se iloisuus tarkoittaa usein sitä, että nainen on AINA hymyileväinen ja sovinnollinen eikä koskaan ota esille minkäänlaisia negatiivisia asioita, oli aihetta kuinka paljon tahansa.
Eri
Niinpä ja suomeksi sanottuna se tarkoittaa että nainen ei saa olla ihminen.
Naisessa on monta eri puolta samassa naisessa. Nainen voi olla ronski ja kiroilla, ne on ihan normaalia naisen käytöstä. Osa miehistä ei kestä että nainen on ihminen. Pitäisi olla miehen mielen mukainen stereotypia naisesta.
Ja se että mies haluaa iloisen, hymyilevän naisen on niin kyllästyttävää. Kukaan ei ole aina loinen ja hymyilevä eikä tarvitse olla. Ja toisekseen ilon ja hymyn sanmuttaa aina helpoiten raskassoutuinen tosikkomies joka jännästi haluaisi iloisen naisen että elämä ei olisi raskasta😀Oman kokemukseni mukaan naisen iloisuus houkuttelee pystyyn puoliksi maatuneita miehiä/zombeja, jotka vain haluavat loisia naisen elämäniloa. Ehkä hieman kyyninen kokemukseen perustuva näkemykseni onkin, ettei naisen juuri kannata paljastaa iloisuuttaan ennen kuin vasta vakavasti otettavalle kumppaniehdokkaalle. Jollei sitten nauti kaiken maailman verenimijöiden ja hyypiöiden huomiosta 🤮 Surullista mutta totta.
Aah tämä on muuten totta! Naisen kannattaa miettiä tarkoin, kenelle iloisuutta näyttää. Minulla ollut nuorempana pari tällaista masentunutta, passiivis-aggressiivista riippakiveä, jotka odottivat että minä tuon heille saman elämänilon mikä minullakin on, ja sen lisäksi annan heille saman kaveripiirin mikä minullakin on, ilman että heidän tarvii laittaa tikkua ristiin toisiin ihmisiin tutustumisessa ja kanssakäymisessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiselle ihanne paino on pituus miinus 110 ja miehelle pituus miinus 100.
Kun katsoo naisurheilijoiden mittoja:
Krista Pärmäkoski 160cm 56kg
Kerttu Niskanen 172cm 58kg
Therese Johaug 162cm 46kg
Mira Potkonen 165cm 60kg
Ja nämä on urheilijoita, heillä on lihaksia, he urheilevat joten miksi ne ei ole 170cm 80kg?Miten johaug voi olla noin kevyt? Ite oon 163/47 ja luut paistaa vaikka olenkin laihaläski=ei lihaksia tuomassa painoa ja toisaalta timmiyttä. Onhan toi merkittävä alipaino
Mun mitat ovat 170 cm/48kg, eivätkä luut paista yhtään mistään. Tosin mun työssä tanssijana myös kaikki mun kollegat ovat jotakuinkin samoissa mitoissa.
Oot aika pitkä tanssijaksi. Et taida olla ainakaan ballerina, sulle ei löytyisi helposti tarpeeksi pitkää miesparia nostamaan sua.
Voisin kertoa tästä aiheesta vaikka miten paljon, mutten viitsi tunnistamisen takia. Joka tapauksessa mun kollegojen pituudet vaihtelevat välillä 165-172 cm, eli olen ehkä hieman keskivertoa pidempi, mutten kuitenkaan mitenkään hirveän paljoa:)
On nää naiset kyllä hassuja otuksia 😂
Ylipainoa ei myönnetä vaan aina tekosyitä keksitään bodari kropasta aina korkeaan rasvaprosenttiin 😂
Miksi ennen ihmiset oli hoikempia kuin nykyään?
Minua raivostuttaa naisten selittelyssä se kun he pyrkivät normalisoimaan ylipainon, en mä ylipainoisia vihaa vaan en halua ylipainosta uutta normaalia.
Urheilijat ovat nykyään anorektikkoja koska heillä ei ole sitä ylimääräistä kymppikiloa rasvaa keholla 🙄
Tinderiä ja badoota kun selaa niin auttamatta siellä yli puolet naisista on lihavia ja sporttiset naiset myös usein lihavia joten ongelma tämä on jo ihan pariutumisen kannalta koska en halua ylipainoista naista vaan normaalipainoisen naisen.
Olen itse 180 cm ja painoa 72kg
Vierailija kirjoitti:
Nolo äijä. Harmi, että jouduit tuhlaamaan aikaasi.
Ja mies varmaankin ajatteli samoin.
Vierailija kirjoitti:
Läski on läski vaikka kävisi joka päivä lenkillä. Urheilullinen tarkoittaa naista, joka on urheilee JA on hoikka.
Höpö höpö! Urheilullinen voi olla vaikka olisi jonkun verran ylipainoa.
Tinderissä normaali mies on yhtä yleinen kun lumiukko Saharassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja sanomattakin siis selvää, että en ole mikään pikkuinen hoikka kokoa xs tai edes s. Olen rintava, reitevä ja isopeppuinen 68kg/160cm, vaatekoko M tai L. Vyötärö erottuu, koska on treenatut hartiat ja selkä, samoin pyöreä peppu mutta hoikkaa tai siroa minusta ei saa tekemälläkään. Urheilullinen kyllä olen ja minusta on ihan kieroa, jos urheilullista/liikunnallista/sporttista joku urpo käyttää synonyymina hoikalle tai sirolle. Lisäksi liikunnalliselle ja hyväkuntoiselle ihmiselle, kuten minulle, voi myös ruoka maistua oikein hyvin eikä liikunnan motiivina olekaan mikään painonpudotus tai edes "kiinteytyminen".
ap
En voi alkuunkaan käsittää, miten sun tuki- ja liikuntaelimistö kestää tuollaisen treenimäärän. Olen ammatiltani tanssija ja koreografi, ja mun keho tuntuu olevan toisinaan tosi lujilla, vaikka pituuden ja painon suhde on 170cm/48kg.
Varmaan sun keho ei palaudu eikä saa rakennuspalikoita kun syöt niin vähän kun pysyt noin pienessä painossa.
Koska mulla on fyysinen työ, myös mun energiakulutus on valtaisaa. Mun ei tarvitse koskaan miettiä mun annoskokoja tai ruokailuaikoja.
Niin se mulle tuli mieleen et oliko sulla kuvia siinä ilmoituksessa? Vai pelkästään feissistä otettuja selfieitä todella läheltä?
Jos sä painat 68kg ja oot vaan 160cm pitkä niin kyllähän sen nyt huomaa kilometrin päähän että sä et mikään keijukainen ole
Vierailija kirjoitti:
Ylipainoa ei myönnetä vaan aina tekosyitä keksitään bodari kropasta aina korkeaan rasvaprosenttiin 😂
Minua raivostuttaa naisten selittelyssä se kun he pyrkivät normalisoimaan ylipainon, en mä ylipainoisia vihaa vaan en halua ylipainosta uutta normaalia.
Urheilijat ovat nykyään anorektikkoja koska heillä ei ole sitä ylimääräistä kymppikiloa rasvaa keholla 🙄
Tinderiä ja badoota kun selaa niin auttamatta siellä yli puolet naisista on lihavia ja sporttiset naiset myös usein lihavia joten ongelma tämä on jo ihan pariutumisen kannalta koska en halua ylipainoista naista vaan normaalipainoisen naisen.
Noh, jos nyt ihan vaan mittojen perusteella niitä ehdokkaita katsellaan (niin kuin miehet ilmeisesti tekee), niin voin sanoa, että olet mulle hyvin todennäköisesti liian lihakseton. Olen 164cm ja painan 60kg. Varmaan ihan kamala läski (livenä luulisit mun painavan jotain 50kg, aika moni mies yllättyy, kun kuulee mun painon).
P.S. Kyllä joku Johaug ihan oikeasti on alipainoinen, eikä hänellä varmasti ole enää kuukautisia. Ei ehkä siis hirveän tervettä itkeä, jos normaalilla naisella on häntä enemmän painoa.
Tästähän tuli tosi pitkä keskustelu mutta tavallaan aika surullista mihin tämä keskustelu kääntyi, eli läskijankkaukseksi. Toki itsekin sorruin vastaamaan muutamille "ei nainen voi olla lihaksikas, oot kuitenkin läski"-trolleille. Mutta pointtini olivat siis seuraavat:
1) Urheilullinen, liikunnallinen ihminen ei tarkoita automaattisesti hoikkaa, pienikokoista, siroa tms. vaan sitä, että ihminen liikkuu, urheilee, kuntoilee, harrastaa liikuntaa säännöllisesti useamman kerran viikossa. Miten tämän ymmärtäminen on niin vaikeaa.
2) On ihan ok, että ihmisillä, niin miehillä kuin naisilla, on ulkonäöllisiä preferenssejä. On ok, jos jotkut miehet tykkää pienistä ja siroista naisista (pl. anorektikkojen ihailijat) mutta näiden miesten ei kannata käyttää koodikieltä "olethan urheilullinen", tarkoittaen "olethan siro ja hoikka". Sillä vaan tulee vääriä matcheja oikeasti urheilullisesten mutta ei välttämättä hoikkien naisten kanssa, ja oikeasti hoikat naiset voivat painaa ruksia vasemmalle kun ajattelevat, että eivät ole riittävän urheilullisia.
3) Älä valehtele Tinder-ilmoituksessa elintapaasi ihan toiseksi mitä on. Jos ilmoituksessasi väität olevasi urheilullinen, liikunnallinen ja aktiivinen ja se onkin käytännössä sitä, että muistelet silloin kerran tekemääsi aktiviteettia (tyyliin vuonna 2019 Pekan polttareissa ollut seinäkiipeily) ja saat sen kuulostamaan sitä, kuin aina olisit seinäkiipeilemässä Pekan kanssa vaikka se oli vain se yksi kerta.
Lisäksi pohdin, että on tosiaan vähän kaksipiippuinen juttu mainita toiveita toisen ulkonäöstä tai vartalosta Tinder profiilissa. Itse en halua laittaa mitään preferenssejä miehen unelmavartalosta omaan profiiliini, sillä pelkään sen luovan vain paineita miehille. Samoin voin kuvitella, että jos joku mies laittaisi suoraan tykkäävänsä pienistä ja hoikista naisista, ei monet hoikat naiset ehkä kuitenkaan haluaisi matchata ko. miehen kanssa, elleivät sitten ole ihan pick me naisia.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse 180 cm ja painoa 72kgNoh, jos nyt ihan vaan mittojen perusteella niitä ehdokkaita katsellaan (niin kuin miehet ilmeisesti tekee), niin voin sanoa, että olet mulle hyvin todennäköisesti liian lihakseton. Olen 164cm ja painan 60kg. Varmaan ihan kamala läski (livenä luulisit mun painavan jotain 50kg, aika moni mies yllättyy, kun kuulee mun painon).
P.S. Kyllä joku Johaug ihan oikeasti on alipainoinen, eikä hänellä varmasti ole enää kuukautisia. Ei ehkä siis hirveän tervettä itkeä, jos normaalilla naisella on häntä enemmän painoa.
Nyt puhuin näistä 170cm 80kg tai 160cm 70kg naisista, siinä on auttamatta 10-20 kiloa ylimääräistä. Mies jos on 180cm ja 90kg niin hän tajuaa olevansa ylipainoinen mutta miksi naiset eivät tajua olevansa ylipainoisia jos naisen mitat on 170cm ja 80kg?
Vierailija kirjoitti:
Niin? Onhan se kohteliaampaa noin ilmaista kuin, että sanoa että läskit eivät kelpaa.
Häh? Ei ole pakko sanoa "läskit eivät kelpaa". Voi sanoa "etsin hoikkaa, jopa laihaa".
Tosiaan kun on myös olemassa urheilullisia siis ei-läskejä, jotka kuitenkaan eivät ole hoikkia.
Miksi ei voi sanoa suoraan mitä hakee, vaan pitää käyttää kiertoilmauksia ja melkein salakieltä?
Koska laiha ja urheilullinen eivät ole synonyymejä. Olympiatason kuulantyöntäjä on taatusti urheilullinen, mutta ei laiha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiselle ihanne paino on pituus miinus 110 ja miehelle pituus miinus 100.
Kun katsoo naisurheilijoiden mittoja:
Krista Pärmäkoski 160cm 56kg
Kerttu Niskanen 172cm 58kg
Therese Johaug 162cm 46kg
Mira Potkonen 165cm 60kg
Ja nämä on urheilijoita, heillä on lihaksia, he urheilevat joten miksi ne ei ole 170cm 80kg?Miten johaug voi olla noin kevyt? Ite oon 163/47 ja luut paistaa vaikka olenkin laihaläski=ei lihaksia tuomassa painoa ja toisaalta timmiyttä. Onhan toi merkittävä alipaino
Mun mitat ovat 170 cm/48kg, eivätkä luut paista yhtään mistään. Tosin mun työssä tanssijana myös kaikki mun kollegat ovat jotakuinkin samoissa mitoissa.
Oot aika pitkä tanssijaksi. Et taida olla ainakaan ballerina, sulle ei löytyisi helposti tarpeeksi pitkää miesparia nostamaan sua.
Voisin kertoa tästä aiheesta vaikka miten paljon, mutten viitsi tunnistamisen takia. Joka tapauksessa mun kollegojen pituudet vaihtelevat välillä 165-172 cm, eli olen ehkä hieman keskivertoa pidempi, mutten kuitenkaan mitenkään hirveän paljoa:)
Menkat jäi pois, kun paino putosi 78 kilosta 72:een, pituutta 164 cm. Kyllä toi on anorektikon paino. 170 cm pituisen naisen normaalipainon alaraja on 70 kiloa. Pituus miinus sata.
Vierailija kirjoitti:
Hyi, mun makuun olisit ihan liian hintelä ja kuikelo. Vähän liian lyhytkin, mielellään ainakin 5 senttiä pitäisi olla enemmän painoa ja kiloja vähintäänkin 10-20 lisää ja siis lihaksena suurin osa. Miehen pitää olla pitkä, skrode ja lihaksikas mun makuun. Pariutumisen kannalta en ottaisi sinun mittojen mukaista ruipelomiestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedä7n, että lihava voi olla myös urheilullinen ja omata hyvän kestävyyskunnon. Mutta olishan ny tossa pitäny osata lukea rivien välistä, että ettii hoikkaa/treenattua kroppamallia :D Mun mielest oli vaan solidaarisemmin ilmotettu asia, ettei loukkaa joitakin. Muistakaa, että juuri kukaan ei etsi l äskejä.
Edelleen monelta on hukassa se pointti, että mies väitti ITSE olevansa urheilullinen. Eikä ollutkaan, ei yhtään, ei edes harrasta mitään liikuntaa. Onko OK valehdella profiilissa? Minusta ei.
Eikä AP myöskään ole läski, vaan paljon kuntoileva lihaksikas nainen, jonka BMI on sen takia korkeampi.
-ei ap, mutta alkaa kyllä ap:n puolesta jo harmittaa
Miten tää lihashomma nyt oikeasti menee? Naisena saa jatkuvasti kuulla, että mene ihan huoletta salille nostamaan isoja painoja, koska ei naisille mitään jättilihaksia tule. Sitten siihen perään sanotaan, että ihan lihaksilla on nainen saanut nostettua painonsa ylipainon puolelle.
Todennäköisesti ap:lla on keskivertoa enemmän lihaksia, mutta läskiäkin löytyy.
Opiskelen tanssinopeksi, tanssia harrastan useimpina päivinä viikossa 3-5 tuntia. Lisäksi ulko- ja hyötyliikuntaa, joogaa ja pilatesta, mitä näitä nyt on. Olen painanut alimmillaan 58 kg ja silloin en enää näyttänyt hyvälle tanssiessa, olin liian laiha. Ihanne paino minulle on 65-73 kg, silloin saa vähän näyttävämpiä shimmyjä. Mulla on myös muotoja rinnoissa ja takamuksessa ja se sopii omaan tanssilajiini hyvin. Nyt 100 kg ja 170 cm, paino tuli syöpähoidosta ja lääkkeestä. Liikuntaelimistön vaivoja on ollut kaikissa painoissa.
Eipä tulisi mieleenkään lopettaa tanssia, en usko että oma lajini on yhtä kuluttavaa keholle kuin vaikkapa baletti. Toki toivoisin että paino putoaisi mutta ei tipu millään vaikka syön terveellisesti.