Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä on henkinen pettäminen?

Vierailija
24.04.2022 |

Tälläkin palstalla välillä mainitaan tuollainen asia. Mitä se on?

Kommentit (681)

Vierailija
401/681 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin ohis, mutta kiinnostaa todella paljon, mikä saa teidät henkisen pettämisen kieltäjät käymään tätä väittelyä täällä?

Onko kellään itsetuntemusta SEKÄ pokkaa kertoa motiiveja vastaan väittämiselle? Joku funktio sillä teille on ja se kiinnostaa erittäin paljon.

En pidätä henkeä rehellisiä vastauksia odotellessa. :D

Koska olen kärsinyt suhteessa kun vainoharhainen kontrollifriikki kumppani syyttää henkisestä pettämisestä vaikka en ollut syyllistynyt mihinkään, ja olen antanut pompottaa itseäni. Vasta myöhemmin tajusin että hyväksyin todella huonoa kohtelua tuon varjolla.

Miksi itse väittelet?

Vierailija
402/681 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyypit väittää täällä suut vaahdossa ja klitat märkinä että ajatukset ja tunteet on väärin. Ei hyvää päivää.

Täällä on miehiäkin keskustelussa ja ihan ilman vaahtoa keskustellaan. Freudilaisittain annoit itsestäsi kyllä aikamoista tietoa. Hyvää päivää vaan sulle.

Onneksi Freudin teorioita pidetään laajalti nykyään varsin huonosti todellisuutta kuvaavina, joten sen tiedon todellinen arvo on erittäin pieni ihmiselle, joka tietää psykologiasta mitään.

Psykoanalyysi on hengissä ja voi erittäin paksusti. Koulukuntaeroja, katsos.

Kyllähän tuosta yhdestä lauseesta jotain merkittävää psykoanalyyttista tietoa saaneensa väittänyt ihminen naurettaisiin yliopistosta pihalle.

Käyttäisitkö itse "klitat märkinä" -sanontatapaa? Minkälaiset ihmiset käyttää?

En ole ennen kuullut, mutta kuvittelisin sen olevan naisellinen vastine termille "muna pystyssä" eli "innoissaan". Aika monet käyttää.

Aika monet?? Missä piireissä? Henkisen pettämisen kieltäjien piireissä? Omissa piireissäni kukaan ei sanoisi klitat märkinä tai muna pystyssä. Et vastannut kysymykseen, että minkälaiset ihmiset käyttää. Varmaan siksi, että tajusit itsekin, että kaikki ei todellakaan käytä, vain tietyn tyyppiset.

En minä osaa sanoa, että minkätyyppiset, kun en mä ole havainnut mitään tiettyä tyyppiä. Ei kaikki käytä, mut kaikenlaiset. Ei nyt ehkä ne jotka ei koskaan esim. kiroile, mut aika monet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/681 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin ohis, mutta kiinnostaa todella paljon, mikä saa teidät henkisen pettämisen kieltäjät käymään tätä väittelyä täällä?

Onko kellään itsetuntemusta SEKÄ pokkaa kertoa motiiveja vastaan väittämiselle? Joku funktio sillä teille on ja se kiinnostaa erittäin paljon.

Et selvästikään, kun se ei ollut edes tarkoitus, Jos haluaisit rehellisiä vastauksia, olisit jättänyt pois nuo "itsetuntemus sekä pokka" läpät etkä laittanut tuota viimeistä lausetta.

Kunhan haluat veetuilla, että tiesivät tai eivät, niin kaikki vastaan väittäjät ovat itse jotain pettäjiä.

Mun motiivi oli saada vain teiän mieliä heräämään.

Vierailija
404/681 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja nyt se yrittää psykoanalysoida nettitrolleja.

Kannattaisiko antaa jonkun oikean psykologian asiantuntijan vähän vilkaista sun pääkoppaan, et onks siellä kaikki ihan kunnossa.

Vierailija
405/681 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska olen kärsinyt suhteessa kun vainoharhainen kontrollifriikki kumppani syyttää henkisestä pettämisestä vaikka en ollut syyllistynyt mihinkään, ja olen antanut pompottaa itseäni. Vasta myöhemmin tajusin että hyväksyin todella huonoa kohtelua tuon varjolla.

Miksi itse väittelet?

Koska ketju koskee aihetta, johon tietenkin uskon. Lisäksi pidän vähän hauskaa.

Vierailija
406/681 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et selvästikään, kun se ei ollut edes tarkoitus, Jos haluaisit rehellisiä vastauksia, olisit jättänyt pois nuo "itsetuntemus sekä pokka" läpät etkä laittanut tuota viimeistä lausetta.

Kunhan haluat veetuilla, että tiesivät tai eivät, niin kaikki vastaan väittäjät ovat itse jotain pettäjiä.

En usko, muuten olisit tarjonnut jotain oikeasti herättelevää näkökulmaa. Sen sijaan turvauduit "te ette ymmärrä mistään mitään" -öyhötykseen.

Vierailija
407/681 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi itse väittelet?

Koska ketju koskee aihetta, johon tietenkin uskon. Lisäksi pidän vähän hauskaa.

Eiköhän tuo sama motiivi ollut useimmilla.

Vierailija
408/681 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisiko antaa jonkun oikean psykologian asiantuntijan vähän vilkaista sun pääkoppaan, et onks siellä kaikki ihan kunnossa.

Hah, taisi osua ja upposi myös.

Vierailija
409/681 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei usko jumalaan

Vierailija
410/681 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä menee jo fyysisen pettämisen puolelle? Halaaminen ihastuksen kohteen kanssa? Flirtti? Viestittely? Kun tunteet on mukana, eikä niistä yritä päästä eroon, on se ihan oikeaa pettämistä.

Vierailija
411/681 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko, muuten olisit tarjonnut jotain oikeasti herättelevää näkökulmaa. Sen sijaan turvauduit "te ette ymmärrä mistään mitään" -öyhötykseen.

Miten ihmeessä sä kuvittelet voivasi analysoida mun kirjoituksista jotain tollaista? Pata kattilaa soimaa? :D Aijjai

Vierailija
412/681 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tunteitaan voi määrätä, joten ihastuminen ei ole itsessään pettämistä. Tietoinen haaveilu, sopimattomat viestit, pyrkimys ihastuksen kanssa yhteyteen ilman seksiä on minusta henkistä pettämistä.

Vierailija
413/681 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei, mites tää.

Jos mä fantasioin usein naapurin rouvasta, käännyn katsomaan sen hanuria kun se kävelee ohi, ja ajattelen sitä kun teen suihkussa käsitöitä, mut en laittele sille viestejä tai muutenkaan tee mitään muuta ku morotan rappukäytävässä, onko se henkistä pettämistä?

Ei ole. Tuohon syyllistyy kaikki jossain vaiheessa. Jos sen sijaan rupeisitte flirttailemaan, viestittelemään sekä keskustelemaan päivittäin, niin kyllä. Vaikka mitään fyysistä ei ikinä tapahtuisi. Näin yksinkertaista.

Vierailija
414/681 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hah, taisi osua ja upposi myös.

No eipä oikeastaan, mutta kyllähän sä olit päättänyt jo ennen tuon viestin kirjoittamista että tää muuten osuu ja uppoaa, sanoi kuka mitä tahansa.

Kuin se kuuluisa pulu joka pelaa shakkia.

Vierailija
415/681 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei, mites tää.

Jos mä fantasioin usein naapurin rouvasta, käännyn katsomaan sen hanuria kun se kävelee ohi, ja ajattelen sitä kun teen suihkussa käsitöitä, mut en laittele sille viestejä tai muutenkaan tee mitään muuta ku morotan rappukäytävässä, onko se henkistä pettämistä?

No eihän nyt tuo (toivottavasti) ole kenenkään mielestä henkistä pettämistä.

No jos minä fantasioisin naapurin rouvasta ja ajattelisin häntä käteen vetäessäni, niin kokisin kyllä olevani henkisesti uskoton, vaikkakin suhteellisen lievästi. Enhän minäkään tykkäisi, jos oma vaimoni ihastuisi johonkin mieheen vastaavasti. Ei se silti olisi mikään syy erota.

Ihan jokainen tekee tuota, myös sinun vaimosi. Ei kukaan jaksa vuosikymmeniä ajatella pelkästää puolisoa. Tuon takia avioliitot ylipäänsä säilyvät hengissä. Että voi ajatella jotain muuta. Korostan, ajatella. Muu ei sitten enää ole sallittua.

Vierailija
416/681 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei, mites tää.

Ei ole. Tuohon syyllistyy kaikki jossain vaiheessa. Jos sen sijaan rupeisitte flirttailemaan, viestittelemään sekä keskustelemaan päivittäin, niin kyllä. Vaikka mitään fyysistä ei ikinä tapahtuisi. Näin yksinkertaista.

Mielenkiintoinen sanavalinta sulla "syyllistyy". Jos siinä ei olisi mitään kyseenalaista mitä "syyllistymistä".. niinpä.

Vierailija
417/681 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei, mites tää.

No eihän nyt tuo (toivottavasti) ole kenenkään mielestä henkistä pettämistä.

No jos minä fantasioisin naapurin rouvasta ja ajattelisin häntä käteen vetäessäni, niin kokisin kyllä olevani henkisesti uskoton, vaikkakin suhteellisen lievästi. Enhän minäkään tykkäisi, jos oma vaimoni ihastuisi johonkin mieheen vastaavasti. Ei se silti olisi mikään syy erota.

Ihan jokainen tekee tuota, myös sinun vaimosi. Ei kukaan jaksa vuosikymmeniä ajatella pelkästää puolisoa. Tuon takia avioliitot ylipäänsä säilyvät hengissä. Että voi ajatella jotain muuta. Korostan, ajatella. Muu ei sitten enää ole sallittua.

Tyypillistä käytöstä: väittää (ehkä uskookin) että "kaikki" tekee, jotta voi itsekin jatkaa samaa sen kummemmin omaa toimintaansa kyseenalaistamatta.

Vierailija
418/681 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi itse väittelet?

Eihän tuossa ole mitään tähän liittyvää, jos ei sinulla ole ollut mitään "juttua" kenenkään kanssa. Silloin kysymyksessä on ollut vain puolisosi vainoharhaisuus. Ei kai tuo nyt sitä sulje, etteikö sitä henkistä pettämistä tässä maassa tapahdu.  Mikä luetaan henkiseksi pettämiseksi, niin oma mielipide on se että henkistä pettämistä on:

- Ihastuminen toiseen parisuhteessa, joka johtaa tekoihin. Ihastuminen itsessään ei ole väärin, olen itsekkin ihastunut muutamaan kertaan, mutta olen ollut myös parisuhteessa, jolloin ihastuminen on ollut vain omassa mielessä. Teoilla tarkoitan siirtymistä ihastumisen kanssa keskusteluihin/tapaamisiin, joita yleensä salaillaan puolisolta. Keskustelut eivät ole mitään tavallista jargonia, vaan sisältävät flirttiä yms.

Henkinen pettäminen on omasta mielestä samaa kuin täällä jo mainittu mikropettäminen. Ihastuksen ajattelu ei tietänkään ole väärin, mutta jos ryhtyy toteuttamaan tätä, niin se on jo väärin.

Vierailija
419/681 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei, mites tää.

Mielenkiintoinen sanavalinta sulla "syyllistyy". Jos siinä ei olisi mitään kyseenalaista mitä "syyllistymistä".. niinpä.

Vahvistusharha on erittäin vahvana tässä. Luet nyt vähän liian selvästi värilaseilla, kun haluat tulkita sen juuri noin.

Kuitenkin tässä on nyt lähtökohtaisesti se asetelma, että se saattaisi olla jotenkin jonkun mielestä väärin. Muutenkaan sitä ei kannata ottaa niin kirjaimellisesti. Minä "syyllistyin" tänään siihen että katsoin telkkarista jotain turhaa hömppää. Ihmiset sanovat "uhrautuvansa" vaikka tekevät neutraaleja tai kivoja asioita.

Turha tietysti sanoa ihmiselle, jonka silmissä se, ettei ole hänen kanssaan samaa mieltä henkisestä pettämisestä, tarkoittaa että tämä ihminen on itse pettäjä.

Vierailija
420/681 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi itse väittelet?

Eihän tuossa ole mitään tähän liittyvää, jos ei sinulla ole ollut mitään "juttua" kenenkään kanssa. Silloin kysymyksessä on ollut vain puolisosi vainoharhaisuus. Ei kai tuo nyt sitä sulje, etteikö sitä henkistä pettämistä tässä maassa tapahdu.  Mikä luetaan henkiseksi pettämiseksi, niin oma mielipide on se että henkistä pettämistä on:

- Ihastuminen toiseen parisuhteessa, joka johtaa tekoihin. Ihastuminen itsessään ei ole väärin, olen itsekkin ihastunut muutamaan kertaan, mutta olen ollut myös parisuhteessa, jolloin ihastuminen on ollut vain omassa mielessä. Teoilla tarkoitan siirtymistä ihastumisen kanssa keskusteluihin/tapaamisiin, joita yleensä salaillaan puolisolta. Keskustelut eivät ole mitään tavallista jargonia, vaan sisältävät flirttiä yms.

Henkinen pettäminen on omasta mielestä samaa kuin täällä jo mainittu mikropettäminen. Ihastuksen ajattelu ei tietänkään ole väärin, mutta jos ryhtyy toteuttamaan tätä, niin se on jo väärin.

Silti vaan tässä ketjussa on moni esittänyt näkemyksiä, että toimintani olisi voinut olla henkistä pettämistä. Ja mitä laajemman merkityksen tuolle konseptille antaa, niin sitä todennäköisemmin sitä alkaa nähdä sellaista "pettämistä" siellä missä sitä ei ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan