Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi raittiudesta ei saisi olla ylpeä?

Vierailija
22.04.2022 |

Toisesta ketjusta tuli tämä mieleen.
Miksi omasta raittiudesta ei saisi olla ylpeä, iloinen ja onnellinen?

Kommentit (115)

Vierailija
1/115 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

totta kai saa , ja pitää olla

t. ihminen, joka ei ole raitis, mutta on onnellinen ystävän puolesta, joka on 

Vierailija
2/115 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan siitä, raittiushan trendaa ihan kunnolla nyt. Ja on ennenkin saanut. Älä kuuntele hölmöä alkoholinkäyttösheimausta, sitä löytyy joka lähtöön, päihteiden käytölle tai köyttämättömyydelle löytyy aina arvostelijoita. Syy: tuomitsemme muut jyrkimmin niistä asioista, joista itse koemme häpeää. MOT

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/115 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saa. Terveys on aina arvokasta. 

Vierailija
4/115 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvästä valinnasta kannattaa olla ylpeä.

Vierailija
5/115 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päihteet on niin out ja passé. Ei kiitos päihteitä eikä kännityyppejä.

Vierailija
6/115 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ylpeä raittiudestamme.

Vierailija
7/115 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päihteettömyyden ainoa ilo on ettei ole krapuloita. Siksi pajauttelu on parempaa päihteilyä. Täysi raittius on niin tylsää että mielummin kuolisin kun luopuisin kokonaan päihteistä. Täysin raittii jaksot minulla ovat viikkoja-kuukausia.

Vierailija
8/115 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päihteettömyyden ainoa ilo on ettei ole krapuloita. Siksi pajauttelu on parempaa päihteilyä. Täysi raittius on niin tylsää että mielummin kuolisin kun luopuisin kokonaan päihteistä. Täysin raittii jaksot minulla ovat viikkoja-kuukausia.

Onpas sulla surkea ja tylsä elämä.

Vierailija
9/115 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme egopelle ap

Vierailija
10/115 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole päihteettömyyttä että käyttää huumeita. Eli tämä ketju ei ole sinulle.

Vierailija
11/115 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä ääriajattelua. Sopivasti kaikkea.

Juodaan olutta ja viiniä, mutta ei liikaa. Syödään lihaa mutta myös kasviksia.

Äärimmäisyyksissä on jotain sairasta.

Vierailija
12/115 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päihteet rulettaa. 

Vierailija
13/115 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tietenkin olla ylpeä, sehän on hieno juttu. Terveellinen itseään arvostava valinta. Mutta ei kannata arvostella niitä ketkä eivät ole, eikä ajatella että itse on jotenkin parempi.

Vierailija
14/115 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mainosta raittiuttani. Juon siis muutaman tölkin kuukaudessa. Parasta on vkl-aamut ilman krapulaa! Voi heti aamulla alkaa touhuamaan tai käydä lenkillä, se on jotain niin ihanaa! Saan paljon enemmän aikaan raittiina ja maanantain työpäivä ei ole enää niin tuskaa. Kerron asiasta vain jos kysytään, en ala saarnaamaan ja yleensä vastaanotto on ihan ok, jotkut kaverit jopa ihailevat. Eli muiden suhtautuminen riippuu niin paljon siitä, miten itse ilmaiset raittiudestasi. En tuomitse niitä, jotka juovat. Kerron vain niistä muutoksista, joita alkoholin jättäminen on mulle tehnyt

Vierailija
15/115 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi tietenkin olla ylpeä, sehän on hieno juttu. Terveellinen itseään arvostava valinta. Mutta ei kannata arvostella niitä ketkä eivät ole, eikä ajatella että itse on jotenkin parempi.

En ole ikinä arvostellut ihmisiä jotka eivät ole raittiita. Enkä pidä itseäni parempana ihmisenä.

Itse vain alkoholistina pidän tätä omaa valintaa parhaimpana mahdollisena itselleni ja perheelleni. Eikä tämä raittius ilmaiseksi ole tullut, vaan olen käynyt minnesotahoidon ja hoidan itseäni aktiivisesti myös sen jälkeen.

Ja mulle ainoa mahdollisuus on täysraittius. Yksikin annos alkoholia/muuta päihdettä vie mut takaisin tielle mille en enää koskaan halua palata. Ap

Vierailija
16/115 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No saahan siitä olla, kuten vaikka vegaaniudesta. Silti ei minusta ole hyvien tapojen mukaista toitottaa aina. miten raitis on, kun muut ottavat. Eräs sukulaiseni teki näin, myöhemmin kuulin, että hän oli korvannut alkoholin Opamoxilla (jota muuten käytetään alkoholistien vieroittamiseen).

Vierailija
17/115 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylpeä... onko raittius muka joku saavutus? Sehän on vain että jättää asian tekemättä.

Olin juomatta viinaa.

Olin hakkaamatta vaimoani.

Olin tappamatta lapseni.

Vierailija
18/115 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taiteilijaelämää, se on paras tapa elää.

Vierailija
19/115 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No saahan siitä olla, kuten vaikka vegaaniudesta. Silti ei minusta ole hyvien tapojen mukaista toitottaa aina. miten raitis on, kun muut ottavat. Eräs sukulaiseni teki näin, myöhemmin kuulin, että hän oli korvannut alkoholin Opamoxilla (jota muuten käytetään alkoholistien vieroittamiseen).

Raitis ei ole, jos käyttää keskushermostoon vaikuttavia lääkkeitä. Ne on päihde siinä missä alkoholikin. Ero on siinä, ettei hengitys haise viinalta.

Opamoxilla vieroitetaan lähinnä ihmisiä joilla on monipäihderiippuvuus, yleensä siis huumeita mukana. Alkoholisteille määrätään Diapamia. Ja ihan syystäkin nämä lääkkeet on käytössä, jos on pitkä putki takana. Ne kuitenkin tiputetaan hoidon aikana alas.

Minnesotahoidossa taas lääkkeet lopetetaan kerrasta.

Ja en ole toitottanut omaa raittiutta missään kohdassa. Kysyin tätä, kun toisessa ketjussa se tuli esille. Ap

Vierailija
20/115 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylpeä... onko raittius muka joku saavutus? Sehän on vain että jättää asian tekemättä.

Olin juomatta viinaa.

Olin hakkaamatta vaimoani.

Olin tappamatta lapseni.

Kyllä se on saavutus päihderiippuvaiselle. Ei mikään itsestäänselvyys. Se vaatii ison työn ja monelle koko elämän suunnan muuttamisen. Näin se oli itsellänikin. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi seitsemän