Ajatteleeko irtisanoutumisella uhkailevat hoitajat että Suomessa on yllinkyllin 3000 euron kuukausipalkalla leppoisia toimistoduuneja?
Ja sellaisia vielä, joihin ei vaadita mitään aiempaa kokemusta saati koulutusta.
Kommentit (4871)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli kun työkkäri myöntää 50 % palkkatukea 6 kuukaudeksi niin tuo on työttömällä valttikortti, kun hakee avoinna oleviin työpaikkoihin.
Itse saan palkkatuen, koska ihoni kestää vain toimistotyötä.Useimmat työllistyy myös niihin toimistotöihin ilman palkkatukea eikä työllistymisen esteenä ole iho ongelmat. Jos ilman palkkatukea ei työllisty toimistotöihin ongelma on ihan jossain mualla kuin siinä että iho ei kestä.
Miksi sitten palkkatuella otetaan jatkuvasti joka valtion virastoon ja kaupungin yksikköön palkkatuella esim. sairaalat, oikeustalo jne.
Taitaa olla monella työllistymisessä ongelmaaSuomessa on paljon ongelmia työllistymisessä etenkin ihmisillä jotka eivät ns. käy ihan täysillä tai käyvät vähän hitailla. Heitä joilla se kovalevy jää junnaamaan paikoilleen.
Tyhmimmät ihmiset ovat siivoustyössä, niihin pääsee kuka tahansa tai lähihoitajaksi
Itse olisin siivoustyöhön ja lähihoitajakouluun kyllä päässyt, muuta iho ongelmien takia en niihin hae eikä tarvitsekaan hakea
Olet siis hakenut lähihoitajakouluun?
Miksi, jos saan kysyä?
Sähän inhoan heitä ylikaiken.En ole hakenut lähihoitajakouluun enkä hae iho ongelmien takia. Pääsen säännöllisesti palkkatukitöihin ja olen ansiosidonnaisella muuten.
ja vihaat hoitajia ja vihaat yhteiskuntaa ja vihaat ammattijärjestöjä ja vihaat kaikkia jotka työllistyy ilman palkkatukea ja vihaa... ja vihaat... ja vihaat...?
Voin kyllä olla ansiosidonnaisella taas vuoden, mutta vihaan näitä teidän hoitajien valitusketjuja.
Menisitte terapiaan, siksi teillä on huono työilmapiirikin, kun kärsitte mielenterveysongelmista.Nyt sä jo tiedät hoitajien terapia käynnitkin tai ainakin sen ette kukaan heistä käy terapiassa.
Työilmapiirin parantaminen on työnantajan vastuulla jos hän haluaa sitä parantaa vaikka työnohjauksella niin erittäin suotavaa.Kuulin kun joskus sairaalassa osastonhoitaja sanoi hoitajille ettei sitä hyvää työilmapiiriä meille kukaan tuo, se täytyy itse luoda.
Niin, teidän hoitajien täytyy itse tehdä asialle jotain.Niin?? Kyllä sitä esim. edellisessä työpaikassani luotiin ihan sillä työohjauksella. Työilmapiirin parantuminen ei tosin saanut minua jäämään alalle.
Miksi toisissa työpaikoissa ei tarvita ohjausta ja ihmiset osaavat luoda ihan itse hyvän työilmapiirin.
Sivusta: oon nyt vähän sun jankkaustasi lukenut ja ymmärrän täysin, jos ilmapiiri nimenomaan sun ympärillä on huono 😀
Meillä on ollut joka työpaikoilla oikein hyvä työilmapiiri eikä kukaan ole valittanut palkasta, vaikka se on hoitajia pienempi.
Olet ollut myös sairaalassa töissä mutta siellä ei ole työilmapiiri ollut hoitajillakaan huono. En ihan pysy nyt perässä.
Tarkoitin muita työpaikkoja. Sairaalassa kahvitauoilla hoitajat kehuskelivat sijoitusasunnoilla, ulkomaanmatkoilla, lemmikeillä, lastensa harrastuksilla.
Joo, ihan varmaan kehuskelivat. Keskustelivat asiasta ystäviensä kanssa. Se on susta kehuskelua, koska sulla ei ole mitään.
Vierailija kirjoitti:
Itse tunnen miehiä jotka ovat tyytyväisiä, kun tullut hoitaja vaimon kanssa ero. Ihan mahdottomia vaatimuksissaan hoitajat myös parisuhteissa.
Tuolla nyt ei ole mitään tekemistä vaimon ammatin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Nyt hoitajat voisivat näyttää pankkitilinsä, katsotaan mihin rahat menevät.
Instassa on hoitajia, joilla on 3 kissaa ja esittelevät kalliita häitään, kalliita matkojaan ja omistusasuntonsa sisustamista eli täyttä luxus elämää.
Miksi?
Miksi sinun kuuluisi saada tietää tuntemattomien ihmisten henkilökohtaiset asiat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trollaus voi olla esimerkiksi:
tyhmien kysymysten esittämistä (nk. bikinitrolliksi kutsutaan käyttäjää, joka esittää tyhmää saadakseen “asiantuntijat” korjaamaan virheelliset väittämät.)Mihinkähän väittämään niiden asiantuntijoiden nyt sitten pitäisi vastata?
"Ajatteleeko irtisanoutumisella uhkailevat hoitajat että Suomessa on yllinkyllin 3000 euron kuukausipalkalla leppoisia toimistoduuneja?"
Eivät ajatelleet. Eikä tarvita asiantuntijoita eikä jankkausta 224 sivun verrran. Mutta sitkeä tämä trollaaja kieltämättä on, siitä hänelle piste eli olisiko se sitten 1/5. Toisaalta jankkaus ehkä vähentää niitä pisteitä joten voi niitä yhteensä olla edelleen nolla kokonaista.Ei ole trollausta. Oletko itse ollut työttömänä. Oletko hakenut toimeentulotukea. Jos olisit tietäisit, että kirjoitukset on totta.
Monelle tuli korona lomautuksista itku, kun ei niitä tukia saanutkaan niinkuin kuvitteli.
Ja lukuja voi käydä katsomassa virallisilta sivuilta esim. THL, mutta ei ihmiset viitsi, koska se todistaisi ihmisten olevan väärässä ja he haluavat uskoa itse keksimiinsä juttuihin ja lukuihin.Sä yleistät paljon.
Sä et osaa puhua englantia, oletat että kaikki muutkin sönköttää.
Et osaa asentaa Teamsia, oletat ettei kukaan muukaan osaa.
Puhelimeen vastaaminen on sulle vaikeaa, oletat ettei kukaan muukaan osaa.
Sun on vaikea saada töitä, oletat ettei muutkaan sitten saa.
Oletat myös, että kaikki hoitsut tupakoi, pitää tunnin kahvitaukoja, omistaa hevosia, heillä on mökki, he ovat ylipainoisia, he ovat tyhmiä ja ties mitä.
Ei minulla ole noissa vaikeuksia. Mutta sinulla on vaikeuksia luetun ymmärtämisessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tunnen miehiä jotka ovat tyytyväisiä, kun tullut hoitaja vaimon kanssa ero. Ihan mahdottomia vaatimuksissaan hoitajat myös parisuhteissa.
On, ei muissa ammateissa ostella erotilanteessa miehen osuutta omakotitalosta.
Vierailija kirjoitti:
All inclusive matkoja ei varmaan myös kannata taukohuoneessa työttömien kuullen mainostaa, varsinkaan jos hoitajalla on 3 lasta.
Ai miksi?
Koska pieni työtön tulee kateelliseksi ja alkaa ruikuttaa netissä?
EIhän noi mitään salaisuuksia ole, jos niistä kerrotaan avoimesti instassakin!
Vierailija kirjoitti:
Mä muutin mieleni. Toki tässäkin ketjussa on trolleja, mutta tuo tradenomi ei ole.
Tradenomi on vaan jostain syystä tyhmä ja yksinkertainen. Hän ei saa töitä ja kuvittelee, että tilanne on sama kaikille.
Hän tekee typeriä yleistyksiä ja oletuksia ja ymmärtää joko tarkoituksella tai tahallaan asiat väärin. Ja jankkaa ja jankkaa ja jankkaa.
En ole hänen juttujaan lukenut, mutta itse en saanut tradenomina töitä. Vaihdoin tekniselle puolelle ja sen jälkeen en ole työtön ollut. Eikä minussa mitään vikaa ollut, aina vain oli joku kokeneempi tai kovempiääninen, joka palkattiin. Ekalla varasijalla lähes sadasta hakijasta, ei voi olla huono, mutta kun hakijoita on paljon ja työkokemusta ei saa kuin tekemällä töitä. Työttömiä tradenomeja on kuitenkin paljon, tästä löytyy tilastotietoa googlella, ei tarvitse keskustelupalstoihin perustaa mielipidettään. Heitä on myös paljon duunaritason töissä, se on vain fakta. Kaupalliselle alalle on ylikoulutettu ihmisiä jo vuosikymmeniä. Tarvitaan hyvää tuuria ja/tai suhteita, että saa hyvän työpaikan. Pelkkä työtaito ja koulutus ei riitä. Minunkin oman alan työpaikka tekniikassa oli alussa pitkälti hyvää tuuria, mutta kuin sain näyttää mitä osaan, olen pärjännyt hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Instassa on hoitajia, joilla on 3 kissaa ja esittelevät kalliita häitään, kalliita matkojaan ja omistusasuntonsa sisustamista eli täyttä luxus elämää.Miksi?
Miksi sinun kuuluisi saada tietää tuntemattomien ihmisten henkilökohtaiset asiat?
Näyttäkää nyt toteen se, että palkkanne on pieni vai ettekö pysty?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On, ei muissa ammateissa ostella erotilanteessa miehen osuutta omakotitalosta.
Joojoo. Sinähän se tiedätkin kaikkien erotilanteiden tapahtumat kaikista ammattiryhmistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli kun työkkäri myöntää 50 % palkkatukea 6 kuukaudeksi niin tuo on työttömällä valttikortti, kun hakee avoinna oleviin työpaikkoihin.
Itse saan palkkatuen, koska ihoni kestää vain toimistotyötä.Useimmat työllistyy myös niihin toimistotöihin ilman palkkatukea eikä työllistymisen esteenä ole iho ongelmat. Jos ilman palkkatukea ei työllisty toimistotöihin ongelma on ihan jossain mualla kuin siinä että iho ei kestä.
Miksi sitten palkkatuella otetaan jatkuvasti joka valtion virastoon ja kaupungin yksikköön palkkatuella esim. sairaalat, oikeustalo jne.
Taitaa olla monella työllistymisessä ongelmaaSuomessa on paljon ongelmia työllistymisessä etenkin ihmisillä jotka eivät ns. käy ihan täysillä tai käyvät vähän hitailla. Heitä joilla se kovalevy jää junnaamaan paikoilleen.
Tyhmimmät ihmiset ovat siivoustyössä, niihin pääsee kuka tahansa tai lähihoitajaksi
Itse olisin siivoustyöhön ja lähihoitajakouluun kyllä päässyt, muuta iho ongelmien takia en niihin hae eikä tarvitsekaan hakea
Olet siis hakenut lähihoitajakouluun?
Miksi, jos saan kysyä?
Sähän inhoan heitä ylikaiken.En ole hakenut lähihoitajakouluun enkä hae iho ongelmien takia. Pääsen säännöllisesti palkkatukitöihin ja olen ansiosidonnaisella muuten.
ja vihaat hoitajia ja vihaat yhteiskuntaa ja vihaat ammattijärjestöjä ja vihaat kaikkia jotka työllistyy ilman palkkatukea ja vihaa... ja vihaat... ja vihaat...?
Voin kyllä olla ansiosidonnaisella taas vuoden, mutta vihaan näitä teidän hoitajien valitusketjuja.
Menisitte terapiaan, siksi teillä on huono työilmapiirikin, kun kärsitte mielenterveysongelmista.Nyt sä jo tiedät hoitajien terapia käynnitkin tai ainakin sen ette kukaan heistä käy terapiassa.
Työilmapiirin parantaminen on työnantajan vastuulla jos hän haluaa sitä parantaa vaikka työnohjauksella niin erittäin suotavaa.Kuulin kun joskus sairaalassa osastonhoitaja sanoi hoitajille ettei sitä hyvää työilmapiiriä meille kukaan tuo, se täytyy itse luoda.
Niin, teidän hoitajien täytyy itse tehdä asialle jotain.Niin?? Kyllä sitä esim. edellisessä työpaikassani luotiin ihan sillä työohjauksella. Työilmapiirin parantuminen ei tosin saanut minua jäämään alalle.
Miksi toisissa työpaikoissa ei tarvita ohjausta ja ihmiset osaavat luoda ihan itse hyvän työilmapiirin.
Sivusta: oon nyt vähän sun jankkaustasi lukenut ja ymmärrän täysin, jos ilmapiiri nimenomaan sun ympärillä on huono 😀
Meillä on ollut joka työpaikoilla oikein hyvä työilmapiiri eikä kukaan ole valittanut palkasta, vaikka se on hoitajia pienempi.
Olet ollut myös sairaalassa töissä mutta siellä ei ole työilmapiiri ollut hoitajillakaan huono. En ihan pysy nyt perässä.
Tarkoitin muita työpaikkoja. Sairaalassa kahvitauoilla hoitajat kehuskelivat sijoitusasunnoilla, ulkomaanmatkoilla, lemmikeillä, lastensa harrastuksilla.
Mikset itse säästä tai sijoita rahojasi?
Pääsisit sille suuresti kadehtimallesi matkalle.
Ihmeellistä täällä uhota, että on uusi työpaikka valmiina odottamassa ja nyt vaan odotetaan joukkoirtisanoutumista. Mikään uusi työpaikka ei odota sitä, että irtisanoudut edellisestä määrämättömän ajan kuluessa, vaan kyllä se aloitus uudessa työssä on sovittava oman irtisanomisajan puitteissa.
Tällä yritetään vaan esittää sitä, että hoitajilla on "kova kysyntä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Instassa on hoitajia, joilla on 3 kissaa ja esittelevät kalliita häitään, kalliita matkojaan ja omistusasuntonsa sisustamista eli täyttä luxus elämää.Miksi?
Miksi sinun kuuluisi saada tietää tuntemattomien ihmisten henkilökohtaiset asiat?Näyttäkää nyt toteen se, että palkkanne on pieni vai ettekö pysty?
Onhan noita hoitajien palkkalaskelmia ollut vaikka kuin netissä, kun ole se niihin liittyvä tempaus. Eli KVG.
Totuus on, että sairaanhoitajat tekevät suurta ammattitaitoa ja vastuuta vaativaa työtä minimipalkalla. Tämä on VÄÄRIN.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
All inclusive matkoja ei varmaan myös kannata taukohuoneessa työttömien kuullen mainostaa, varsinkaan jos hoitajalla on 3 lasta.
Ai miksi?
EIhän noi mitään salaisuuksia ole, jos niistä kerrotaan avoimesti instassakin!
Sen pankkitilin voisi näyttää. Joutuu toimeentulotukea hakiessakin näyttämään kelalle 3 kuukauden tilitiedot, mihin on käyttänyt rahaa.
Perustuslain mukaan jokainen suomalainen on maanpuolustusvelvollinen. Asevelvollisuus koskee 18−60 -vuotiaita miehiä ja myös naiset voivat hakea vapaaehtoisina palvelukseen. Asevelvollisen täytyy suorittaa joko aseellinen tai aseeton varusmiespalvelus tai siviilipalvelus.
Et saa poistua maasta, ellet ole vanha tai lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai miksi?
EIhän noi mitään salaisuuksia ole, jos niistä kerrotaan avoimesti instassakin!Sen pankkitilin voisi näyttää. Joutuu toimeentulotukea hakiessakin näyttämään kelalle 3 kuukauden tilitiedot, mihin on käyttänyt rahaa.
Mikä toinen jumalasta sä kuvittelet olevasi, jos SULLE pitäisi alkaa ihmisten näyttämään tilitietojaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinun kuuluisi saada tietää tuntemattomien ihmisten henkilökohtaiset asiat?Näyttäkää nyt toteen se, että palkkanne on pieni vai ettekö pysty?
Onhan noita hoitajien palkkalaskelmia ollut vaikka kuin netissä, kun ole se niihin liittyvä tempaus. Eli KVG.
Ei palkkalaskelmaa vaan pitää näyttää kiinteistöomistukset, passit ja niiden leimat, mitä lapset harrastavat jne
Vierailija kirjoitti:
Perustuslain mukaan jokainen suomalainen on maanpuolustusvelvollinen. Asevelvollisuus koskee 18−60 -vuotiaita miehiä ja myös naiset voivat hakea vapaaehtoisina palvelukseen. Asevelvollisen täytyy suorittaa joko aseellinen tai aseeton varusmiespalvelus tai siviilipalvelus.
Et saa poistua maasta, ellet ole vanha tai lapsi.
Eli ei ole pakollinen kuin miehille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä muutin mieleni. Toki tässäkin ketjussa on trolleja, mutta tuo tradenomi ei ole.
Tradenomi on vaan jostain syystä tyhmä ja yksinkertainen. Hän ei saa töitä ja kuvittelee, että tilanne on sama kaikille.
Hän tekee typeriä yleistyksiä ja oletuksia ja ymmärtää joko tarkoituksella tai tahallaan asiat väärin. Ja jankkaa ja jankkaa ja jankkaa.En ole hänen juttujaan lukenut, mutta itse en saanut tradenomina töitä. Vaihdoin tekniselle puolelle ja sen jälkeen en ole työtön ollut. Eikä minussa mitään vikaa ollut, aina vain oli joku kokeneempi tai kovempiääninen, joka palkattiin. Ekalla varasijalla lähes sadasta hakijasta, ei voi olla huono, mutta kun hakijoita on paljon ja työkokemusta ei saa kuin tekemällä töitä. Työttömiä tradenomeja on kuitenkin paljon, tästä löytyy tilastotietoa googlella, ei tarvitse keskustelupalstoihin perustaa mielipidettään. Heitä on myös paljon duunaritason töissä, se on vain fakta. Kaupalliselle alalle on ylikoulutettu ihmisiä jo vuosikymmeniä. Tarvitaan hyvää tuuria ja/tai suhteita, että saa hyvän työpaikan. Pelkkä työtaito ja koulutus ei riitä. Minunkin oman alan työpaikka tekniikassa oli alussa pitkälti hyvää tuuria, mutta kuin sain näyttää mitä osaan, olen pärjännyt hyvin.
Onnea sulle! Hienoa että sait työtä. Kannatti vaihtaa alaa.
SÄ teitkin jotain asian eteen, etkä ruikuttanut netissä ja syyttänyt kaikkia muita.
Yhdellä hoitajalla oli oikein ongelma, hänellä oli pitkä mies jolla oli ongelmia mahtua lentokoneessa istumaan.
Ja toinen hoitaja tuli työvuoroon: näitkö mun matkakuvat instagramissa.
Kyllä on köyhiä.