Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ajatteleeko irtisanoutumisella uhkailevat hoitajat että Suomessa on yllinkyllin 3000 euron kuukausipalkalla leppoisia toimistoduuneja?

Vierailija
21.04.2022 |

Ja sellaisia vielä, joihin ei vaadita mitään aiempaa kokemusta saati koulutusta.

Kommentit (4871)

Vierailija
4461/4871 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Trollaus voi olla esimerkiksi:
tyhmien kysymysten esittämistä (nk. bikinitrolliksi kutsutaan käyttäjää, joka esittää tyhmää saadakseen “asiantuntijat” korjaamaan virheelliset väittämät.)

Jep, oikeat luvut löytyvät ihan THL sivuilta esim. eläkeläisten terveydenhoito maksaa 6500 vuodessa / yksi eläkeläinen

Ja eläkeläisiä on miljoona kuusisataa tuhatta eli tuo 6500 pitää kertoa eläkeläisten määrällä niin saadaan eläkeläisten terveysmeno kustannukset vuodessa.

Oletko vihainen eläkeläisillekin? Hehän saavat sitten sua enemmän rahaa? Voi kamalaa.

On teille eläkeläisille maksujakin tulossa esim. kodinsiivous yksityiseltä siivousyritykseltä, ruokien kotiinkuljetusmaksu kaupoista, kodinhoitajamaksut eläkkeen suuruuden mukaan ja ateriamaksu lämpimästä ruoasta.

Ja se on sulta pois miten?

Pienimmät eläkeläiset saavat verorahoista palveluseteleitä. Jos eläke on 1258 tai isompi, he joutuvat maksamaan itse kaikki
Paitsi jos omistaa mökin niin ei saa palveluseteliä.

Nuoremmat ei voi ostaa noita mökkejä eläkeläisiltä kun ovat työkokeilussa ja jäisivät tukien ulkopuolelle.

Jos omistaa mökin niin ei saa kelalta maksusitoumusta apteekkiin eikä mitään tukea sairaalamaksuihin.

Eikö ihmiset tiedä, että kesämökin omistajat ei saa kelalta maksusitoumusta apteekkiin eikä toimeentulotukea mihinkään muuhunkaan.

Vierailija
4462/4871 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tyhmien kysymysten esittämistä (nk. bikinitrolliksi kutsutaan käyttäjää, joka esittää tyhmää saadakseen “asiantuntijat” korjaamaan virheelliset väittämät.)

Jep, oikeat luvut löytyvät ihan THL sivuilta esim. eläkeläisten terveydenhoito maksaa 6500 vuodessa / yksi eläkeläinen

Ja eläkeläisiä on miljoona kuusisataa tuhatta eli tuo 6500 pitää kertoa eläkeläisten määrällä niin saadaan eläkeläisten terveysmeno kustannukset vuodessa.

Oletko vihainen eläkeläisillekin? Hehän saavat sitten sua enemmän rahaa? Voi kamalaa.

On teille eläkeläisille maksujakin tulossa esim. kodinsiivous yksityiseltä siivousyritykseltä, ruokien kotiinkuljetusmaksu kaupoista, kodinhoitajamaksut eläkkeen suuruuden mukaan ja ateriamaksu lämpimästä ruoasta.

Ja se on sulta pois miten?

Pienimmät eläkeläiset saavat verorahoista palveluseteleitä. Jos eläke on 1258 tai isompi, he joutuvat maksamaan itse kaikki
Paitsi jos omistaa mökin niin ei saa palveluseteliä.

Nuoremmat ei voi ostaa noita mökkejä eläkeläisiltä kun ovat työkokeilussa ja jäisivät tukien ulkopuolelle.

Jos omistaa mökin niin ei saa kelalta maksusitoumusta apteekkiin eikä mitään tukea sairaalamaksuihin.

Eikö ihmiset tiedä, että kesämökin omistajat ei saa kelalta maksusitoumusta apteekkiin eikä toimeentulotukea mihinkään muuhunkaan.

Moni meni vielä ostamaan korona aikana mökin 😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4463/4871 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli kun työkkäri myöntää 50 % palkkatukea 6 kuukaudeksi niin tuo on työttömällä valttikortti, kun hakee avoinna oleviin työpaikkoihin.
Itse saan palkkatuen, koska ihoni kestää vain toimistotyötä.

Useimmat työllistyy myös niihin toimistotöihin ilman palkkatukea eikä työllistymisen esteenä ole iho ongelmat. Jos ilman palkkatukea ei työllisty toimistotöihin ongelma on ihan jossain mualla kuin siinä että iho ei kestä.

Miksi sitten palkkatuella otetaan jatkuvasti joka valtion virastoon ja kaupungin yksikköön palkkatuella esim. sairaalat, oikeustalo jne.
Taitaa olla monella työllistymisessä ongelmaa

Suomessa on paljon ongelmia työllistymisessä etenkin ihmisillä jotka eivät ns. käy ihan täysillä tai käyvät vähän hitailla. Heitä joilla se kovalevy jää junnaamaan paikoilleen.

Tyhmimmät ihmiset ovat siivoustyössä, niihin pääsee kuka tahansa tai lähihoitajaksi

Itse olisin siivoustyöhön ja lähihoitajakouluun kyllä päässyt, muuta iho ongelmien takia en niihin hae eikä tarvitsekaan hakea

Olet siis hakenut lähihoitajakouluun?
Miksi, jos saan kysyä?
Sähän inhoan heitä ylikaiken.

En ole hakenut lähihoitajakouluun enkä hae iho ongelmien takia. Pääsen säännöllisesti palkkatukitöihin ja olen ansiosidonnaisella muuten.

ja vihaat hoitajia ja vihaat yhteiskuntaa ja vihaat ammattijärjestöjä ja vihaat kaikkia jotka työllistyy ilman palkkatukea ja vihaa... ja vihaat... ja vihaat...?

Voin kyllä olla ansiosidonnaisella taas vuoden, mutta vihaan näitä teidän hoitajien valitusketjuja.
Menisitte terapiaan, siksi teillä on huono työilmapiirikin, kun kärsitte mielenterveysongelmista.

Nyt sä jo tiedät hoitajien terapia käynnitkin tai ainakin sen ette kukaan heistä käy terapiassa.
Työilmapiirin parantaminen on työnantajan vastuulla jos hän haluaa sitä parantaa vaikka työnohjauksella niin erittäin suotavaa.

Kuulin kun joskus sairaalassa osastonhoitaja sanoi hoitajille ettei sitä hyvää työilmapiiriä meille kukaan tuo, se täytyy itse luoda.
Niin, teidän hoitajien täytyy itse tehdä asialle jotain.

Niin?? Kyllä sitä esim. edellisessä työpaikassani luotiin ihan sillä työohjauksella. Työilmapiirin parantuminen ei tosin saanut minua jäämään alalle.

Miksi toisissa työpaikoissa ei tarvita ohjausta ja ihmiset osaavat luoda ihan itse hyvän työilmapiirin.

Sivusta: oon nyt vähän sun jankkaustasi lukenut ja ymmärrän täysin, jos ilmapiiri nimenomaan sun ympärillä on huono 😀

Meillä on ollut joka työpaikoilla oikein hyvä työilmapiiri eikä kukaan ole valittanut palkasta, vaikka se on hoitajia pienempi.

Vierailija
4464/4871 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihinkähän väittämään niiden asiantuntijoiden nyt sitten pitäisi vastata?

"Ajatteleeko irtisanoutumisella uhkailevat hoitajat että Suomessa on yllinkyllin 3000 euron kuukausipalkalla leppoisia toimistoduuneja?"

Eivät ajatelleet. Eikä tarvita asiantuntijoita eikä jankkausta 224 sivun verrran. Mutta sitkeä tämä trollaaja kieltämättä on, siitä hänelle piste eli olisiko se sitten 1/5. Toisaalta jankkaus ehkä vähentää niitä pisteitä joten voi niitä yhteensä olla edelleen nolla kokonaista.

Vierailija
4465/4871 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli kun työkkäri myöntää 50 % palkkatukea 6 kuukaudeksi niin tuo on työttömällä valttikortti, kun hakee avoinna oleviin työpaikkoihin.

Useimmat työllistyy myös niihin toimistotöihin ilman palkkatukea eikä työllistymisen esteenä ole iho ongelmat. Jos ilman palkkatukea ei työllisty toimistotöihin ongelma on ihan jossain mualla kuin siinä että iho ei kestä.

Miksi sitten palkkatuella otetaan jatkuvasti joka valtion virastoon ja kaupungin yksikköön palkkatuella esim. sairaalat, oikeustalo jne.

Suomessa on paljon ongelmia työllistymisessä etenkin ihmisillä jotka eivät ns. käy ihan täysillä tai käyvät vähän hitailla. Heitä joilla se kovalevy jää junnaamaan paikoilleen.

Tyhmimmät ihmiset ovat siivoustyössä, niihin pääsee kuka tahansa tai lähihoitajaksi

Itse olisin siivoustyöhön ja lähihoitajakouluun kyllä päässyt, muuta iho ongelmien takia en niihin hae eikä tarvitsekaan hakea

Miksi, jos saan kysyä?

En ole hakenut lähihoitajakouluun enkä hae iho ongelmien takia. Pääsen säännöllisesti palkkatukitöihin ja olen ansiosidonnaisella muuten.

ja vihaat hoitajia ja vihaat yhteiskuntaa ja vihaat ammattijärjestöjä ja vihaat kaikkia jotka työllistyy ilman palkkatukea ja vihaa... ja vihaat... ja vihaat...?

Voin kyllä olla ansiosidonnaisella taas vuoden, mutta vihaan näitä teidän hoitajien valitusketjuja.
Menisitte terapiaan, siksi teillä on huono työilmapiirikin, kun kärsitte mielenterveysongelmista.

Nyt sä jo tiedät hoitajien terapia käynnitkin tai ainakin sen ette kukaan heistä käy terapiassa.
Työilmapiirin parantaminen on työnantajan vastuulla jos hän haluaa sitä parantaa vaikka työnohjauksella niin erittäin suotavaa.

Kuulin kun joskus sairaalassa osastonhoitaja sanoi hoitajille ettei sitä hyvää työilmapiiriä meille kukaan tuo, se täytyy itse luoda.

Niin?? Kyllä sitä esim. edellisessä työpaikassani luotiin ihan sillä työohjauksella. Työilmapiirin parantuminen ei tosin saanut minua jäämään alalle.

Miksi toisissa työpaikoissa ei tarvita ohjausta ja ihmiset osaavat luoda ihan itse hyvän työilmapiirin.

Sivusta: oon nyt vähän sun jankkaustasi lukenut ja ymmärrän täysin, jos ilmapiiri nimenomaan sun ympärillä on huono 😀

Meillä on ollut joka työpaikoilla oikein hyvä työilmapiiri eikä kukaan ole valittanut palkasta, vaikka se on hoitajia pienempi.

Olet ollut myös sairaalassa töissä mutta siellä ei ole työilmapiiri ollut hoitajillakaan huono. En ihan pysy nyt perässä.

Vierailija
4466/4871 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Sulla on päässäsi toi outo fiksaatio, että hoitajat ei tietäisi työkkärin säännöistä. Tai lukisi lehtiä.
Mistä toi fiksaatio tulee?
Hoitajat on ihan tavallisia ihmisiä. He lukevat uutisia ja seuraavat aikaansa ihan niin kuin muutkin normaali ihmiset.[/quote]

Hoitajilla ei ole pelkoa yt-neuvotteluista ja irtisanomisista. He ovat työttöminä vain omasta tahdostaan tai pöljyyttään! Työkkärin sääntöihin joutuu tutustumaan yleensä vasta sitten, kun työttmyys pamahtaa kohdalle.

Vierailija
4467/4871 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ajatteleeko irtisanoutumisella uhkailevat hoitajat että Suomessa on yllinkyllin 3000 euron kuukausipalkalla leppoisia toimistoduuneja?"
Eivät ajatelleet. Eikä tarvita asiantuntijoita eikä jankkausta 224 sivun verrran. Mutta sitkeä tämä trollaaja kieltämättä on, siitä hänelle piste eli olisiko se sitten 1/5. Toisaalta jankkaus ehkä vähentää niitä pisteitä joten voi niitä yhteensä olla edelleen nolla kokonaista.

Ei ole trollausta. Oletko itse ollut työttömänä. Oletko hakenut toimeentulotukea. Jos olisit tietäisit, että kirjoitukset on totta.

Monelle tuli korona lomautuksista itku, kun ei niitä tukia saanutkaan niinkuin kuvitteli.

Ja lukuja voi käydä katsomassa virallisilta sivuilta esim. THL, mutta ei ihmiset viitsi, koska se todistaisi ihmisten olevan väärässä ja he haluavat uskoa itse keksimiinsä juttuihin ja lukuihin.

Vierailija
4468/4871 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi, jos saan kysyä?

Olet ollut myös sairaalassa töissä mutta siellä ei ole työilmapiiri ollut hoitajillakaan huono. En ihan pysy nyt perässä.

Tarkoitin muita työpaikkoja. Sairaalassa kahvitauoilla hoitajat kehuskelivat sijoitusasunnoilla, ulkomaanmatkoilla, lemmikeillä, lastensa harrastuksilla.

Vierailija
4469/4871 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt hoitajat voisivat näyttää pankkitilinsä, katsotaan mihin rahat menevät.

Instassa on hoitajia, joilla on 3 kissaa ja esittelevät kalliita häitään, kalliita matkojaan ja omistusasuntonsa sisustamista eli täyttä luxus elämää.

Vierailija
4470/4871 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt hoitajat voisivat näyttää pankkitilinsä, katsotaan mihin rahat menevät.
Instassa on hoitajia, joilla on 3 kissaa ja esittelevät kalliita häitään, kalliita matkojaan ja omistusasuntonsa sisustamista eli täyttä luxus elämää.

Yksi oli tehnyt oikein häidensä polttarimatkan ulkomaille kaveri hoitsujen kanssa. Jestas mitä luxus elämää.

Vierailija
4471/4871 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tunnen miehiä jotka ovat tyytyväisiä, kun tullut hoitaja vaimon kanssa ero. Ihan mahdottomia vaatimuksissaan hoitajat myös parisuhteissa.

Vierailija
4472/4871 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä keskustelun taso täällä on aivan luokatonta;
"hoitajat pitävät tunnin kahvitaukoja", "hoitajien lapsilla on kalliita harrastuksia", "hoitajat esittelevät luxus elämää instassa".

Eli tämän kaiken hoitajien mollauksen polttoaineena on siis vain kateus?

Vierailija
4473/4871 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tunnen miehiä jotka ovat tyytyväisiä, kun tullut hoitaja vaimon kanssa ero. Ihan mahdottomia vaatimuksissaan hoitajat myös parisuhteissa.

Nuo miehet ovat muuttaneet vuokralle ja hoitaja vaimo hakeneet pankista lainaa ja ostaneet miehen osuuden omakotitalosta. Hoitajat eivät ole pienituloisia.

Vierailija
4474/4871 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä keskustelun taso täällä on aivan luokatonta;
"hoitajat pitävät tunnin kahvitaukoja", "hoitajien lapsilla on kalliita harrastuksia", "hoitajat esittelevät luxus elämää instassa".
Eli tämän kaiken hoitajien mollauksen polttoaineena on siis vain kateus?

Jos väitätte, että palkkanne on pieni ja sen takia täytyy irtisanoutua niin kyllä sen pienen palkan pitäisi myös näkyä jossain. Nyt ei näy vaan elätte luxus elämää.

Vierailija
4475/4871 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohta tuo tradenomi tulee kertomaan ekana ihmisenä, että tiesittekö että tuolla Ukrainassa (sitten laittaa linkin karttaan, jotta ihmiset saa tietää, missä Ukraina sijaitsee) on alkanut sota!

Voin kertoa, että jos tulee sota niin hoitsut ei saa poistua maasta, samoin sivarit joutuvat jäämään. Luin juttua, että sivareille tulee pelastus ja väestönsuojelutehtäviä

Etpä saa sinäkään poistua. Lapsesi saa.

Saan, en kuulu armeijaan, ei tarvitse

Voi kuule, suomessa on maanpuolustusvelvollisuus naisilla ja miehillä. Kummatkaan ei saa sodan aikana paeta sotaa. Vain lapset ja vanhukset saavat.

Vierailija
4476/4871 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ettekö,pahvit oikeasti tajua??? Tällä hetkellä liitto organisoi irtisanoutumisia. Ei tämä ole mitään yksittäisten hoitajien pohdiskelua. Se mitä liitossa nyt mietitään on mitkä ovat ne kaikkein kriittisismmät yksiköt joihin irtisanomiset kohdennetaan. Jos tehohoito, päivystykset, leikkaussalit, elinsiirrot ja esimerkiksi sydän-, keuhko- ja syöpäosastot lamaannutetaan, ei tilanne voi kestää edes yhtä työvuoroa! Ei siis ole tarkoituskaan että KAIKKI hoitajat irtisanoutuisivat, vaan tämä kohdennetaan juuri kriittisimpii toimintoihin jolloin käytännössä työnantajan on pakko taipua. Mistään ei saada riittävän koulutettua henkilökuntaa paikkaamaan puutteita.

Ehkä muilla aloilla voitaisiin miettiä samaa. Jos keittiöhenkilökunta irtisanoutuisi eikä kukaan saisi sairaalassa ruokaa.

No mitäs siinä mietitte vielä? Tuumasta toimeen vaan! Ongelmana voi kyllä olla että löytyykin halukkaita tilalle tulijoita, joilla on riittävä osaaminen noihin hommiin.

Kyllä hoitoalallekin riittää, koska se on melkein ainoa työllistävä ala.
Kaupan alalta loppuu 25000 työpaikkaa 8 vuoden sisällä, he voivat mennä hoitoalalle. Tiedän jo yhden kaupassa työskentelevän joka lukee sairaanhoitajaksi.

Joo-o. Kaikki haluaa hoitoalalle. Siitähän se työvoimapula kertoo, joo-o.
Sä haukut täällä hoitsuja päivät pitkät, luuletko sä että kukaan haluaa hoitsuksi?

Ei niitä myyjiä vielä ole irtisanottu, se tapahtuu 8 vuoden aikana ja he tarvitsevat uuden työn, monella on asuntovelkaa.

No mutta: ansiosidonnaisella ei saa opiskella, tulee karenssi! Mites opiskelevat hoitajaksi ilman rahaa? Voi tulla se karenssi.

Saa opiskella jos edellisellä alalla ei enää ole töitä ja opiskelee työllistävää alaa. Eri tilanne kuin hoitajilla, jotka olisivat lähdössä hyvin työllistävältä alalta. Ei yhteiskunta mitään hupiopintoja maksa, mutta sellaiset jotka auttavat muuten pitkäaikaistyöttömän takaisin työelämään. Eli edellytyksenä on, että entisellä alalla ei enää voi työllistyä. Ja tämä ei täytä hoitoalalta lähdöstä haaveileville.

Eli, jos hoitajat poistavat ne ammattioikeutensa, se saavatkin opiskella? Niin nopeasti se tieto täällä muuttuu.

Eivät saa, irtisanoivat itse itsensä hyvin työllistävältä alalta ja poistattivat itse ammattioikeutensa.

Sinäkö sen opiskelun kiellät?
Työtaisteluun ammattioikeuksien poistaminen ei liitty mitenkään, sen tekee ne hoitajat jotka sen tekisivät ilman työtaisteluakin. Eikä ne irtisanoutuvat hoitajat edes ole poistamassa ammattioikeuksiaan. 

Tässä teille yritetään selittää että hoitajat tuskin pystyvät ansiosidonnaisella opiskelemaan,sitä ei kovin helposti myönnetä jos on jo työllistävä ammatti ja haluaa opiskellatoista.Näinhän voisi kuka tahansa irtisanoutua ja opiskella hyvillä rahoilla 210 euron ja opintolainan sijasta.Sivutoimiseen opiskeluun voi saada ansiopäivärahaa mutta ei kokoaikaiseen.

Vierailija
4477/4871 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajat tekevät itsensä täysin hölmöiksi. Julkisuudessa ruikutetaan pientä palkkaa ja instassa esitellään luxus elämää. Teitä pidetään mielenterveysongelmaisina.

Jos valitatte pientä palkkaa niin sulkekaa ne instat.

Vierailija
4478/4871 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on päässäsi toi outo fiksaatio, että hoitajat ei tietäisi työkkärin säännöistä. Tai lukisi lehtiä.
Mistä toi fiksaatio tulee?
Hoitajat on ihan tavallisia ihmisiä. He lukevat uutisia ja seuraavat aikaansa ihan niin kuin muutkin normaali ihmiset.
Hoitajilla ei ole pelkoa yt-neuvotteluista ja irtisanomisista. He ovat työttöminä vain omasta tahdostaan tai pöljyyttään! Työkkärin sääntöihin joutuu tutustumaan yleensä vasta sitten, kun työttmyys pamahtaa kohdalle.

Tuo yleensä on sun omaa mutuilua.

Mä olen eläkkeellä ja tiedän nuo säännöt, vaikkei ne koske mua. Niistä on uutisoitu paljon, vaikea on olla huomaamatta niitä.

Ja jos ihminen aikoo irtisanoutua, niin totta kai hän sitä ennen tutkii, miten irtisanoutuminen toimii ja mitä siitä seuraa.

Vierailija
4479/4871 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

All inclusive matkoja ei varmaan myös kannata taukohuoneessa työttömien kuullen mainostaa, varsinkaan jos hoitajalla on 3 lasta.

Vierailija
4480/4871 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole trollausta. Oletko itse ollut työttömänä. Oletko hakenut toimeentulotukea. Jos olisit tietäisit, että kirjoitukset on totta.
Monelle tuli korona lomautuksista itku, kun ei niitä tukia saanutkaan niinkuin kuvitteli.
Ja lukuja voi käydä katsomassa virallisilta sivuilta esim. THL, mutta ei ihmiset viitsi, koska se todistaisi ihmisten olevan väärässä ja he haluavat uskoa itse keksimiinsä juttuihin ja lukuihin.

Sä yleistät paljon.

Sä et osaa puhua englantia, oletat että kaikki muutkin sönköttää.

Et osaa asentaa Teamsia, oletat ettei kukaan muukaan osaa.

Puhelimeen vastaaminen on sulle vaikeaa, oletat ettei kukaan muukaan osaa.

Sun on vaikea saada  töitä, oletat ettei muutkaan sitten saa.

Oletat myös, että kaikki hoitsut tupakoi, pitää tunnin kahvitaukoja, omistaa hevosia, heillä on mökki, he ovat ylipainoisia, he ovat tyhmiä ja ties mitä.